Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rathovi vadí záměr Prahy odvést z hlavního města kamiony, chce obchvat

Praha plánuje zakázat nákladním vozům průjezd městem. To se ale nelíbí zástupcům Středočeského kraje a některým obcím. Obávají se, že po odvedení z Prahy budou jezdit kamiony přes jejich území. Hejtman David Rath se rozhodl napsat premiéru Nečasovi nesouhlasný dopis, Říčany hrozí blokádou silnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza13

Kamiony jsou většinou zbytečné.

Vozí se znojemské okurky do Španělska a španělské k nám. Vozí se balená voda sem a tam. Chleba není od pekaře z konce ulice, ale kamionem dovezený zmražený přes půl republiky do superobchodu.

A jezdí naprosto nesmyslně, například zboží z Ostravy do Prahy jede přes Prahu do překladiště v Ejpovicích u Plzně, pak zase zpátky do skladu u Modletic u Prahy a pak konečně k adresátovi. ;-€

+1/0
3.4.2012 22:30

Zlý Pes

Re: Kamiony jsou většinou zbytečné.

To nejde, to by se musely celé dráhy zrušit, ta pakáž propustit a všechno privatizovat za korunu. Bývalí zaměstnanci ČD mají zákaz práce v ČD.

Konec socialismu v České republice. !!

0/0
6.4.2012 19:29

Keni

Dráthův okruh.

No, vypadá to dobře. Ale z Prahy už to bude daleko a vyhejbá se to jednomu z mála železničních překladišť u nás. Takže nic moc. Ale o tom, že udělat dálniční okruh asi Zdice-Příbram-Tábor-Pelhřimov-Jihlava-Pardubice-Jičín-Boleslav by nebylo na škodu je věc druhá.

0/0
3.4.2012 17:29

Honza13

Re: Dráthův okruh.

Sorry, ale z Vinoře do Dejvic tento superokruh určitě nepoužiju. Na rozdíl od plánovaného vnějšího okruhu.

0/0
3.4.2012 22:33

Keni

Re: Dráthův okruh.

To jiste ne, ale z D1 na D11, R10 urcite, takze sporilovskym. Z Letnan do Dejvic Drath nic nechce, protoze je to jeho volebni obvod. Ale mate pravdu, okruh nema mit zacatwk ani konec a byt dokolo. To je ale jeste BOHUZEL nadlouho.

0/0
4.4.2012 0:18

Gunter von Bahnhof

řešení je jednoduché

zdražit kamionům jízdu tolik, aby se vyplatil vlak. Přepravní firmy platí za kamiony zlomek ceny za mýtné vzhledem k tomu jakým způsobem likvidují silnice. Jeden přetížený kamion zničí silnici jako 4000 osobních aut! A že by přepravci platili třeba jen 1000x více? Pche

+4/0
3.4.2012 16:33

medved_cz

Re: řešení je jednoduché

Tak to přidej. Podle vyjáření ČESMADu ničí nepřetížený kamion silnici stejně jako 26 TISÍC (sic!) automobilů. Ta závislost na váze není lineární ale exponenciální - do určité zátěže jde o pružnou deformaci, která silnici nepoškodí.

0/0
3.4.2012 17:12

Keni

Re: řešení je jednoduché

Jenomže jeden kamión platí za mýto asi 5CZK za kilomet. Takže při pravidelné cestě 5x týdně Praha-Ostrava asi 5.000CZK denně. To je 1.275 miliónu ročně. Teda 850x více než osobák. To se Vám zdá málo? a něvěřím tomu, že by asi 50x těžší kolos s 5ti osama ničil silnici více, než 50x. Na kolo je to přibližně jen asi 2x větší zátěž as to to kolo nemá 20cm, ale také tak 2x tolik.

0/0
3.4.2012 17:25

habr

Proč ne, ale nesmí kamiony ani do supermaketů

Prahy zavážet zboží. jedině se skladů dopravit vozidlem na biopohon. Třeba takovou tou jednoosou kárkou, co měla dvojitou voj.

+1/0
3.4.2012 13:54

Honza13

Re: Proč ne, ale nesmí kamiony ani do supermaketů

Jedině dobře. O Polské šmejdy nikdo nestojí.

0/0
3.4.2012 22:34

kyk

MAPA

Proboha kdo dělal tu mapu?

Stará teplická že končí u Odolky, Místo Kostelce n/labem Kostelec nad Lesy, vůbec okolí Kralupska nemá důležité silnice nakreslené... že by dílo pana Ratha a jeho grafiků, nebo diletantství z dílny iDnes?

+2/0
3.4.2012 13:21

Honza13

Re: MAPA

A proč ten nádherný okruh míjí Liberec? Vžzyť to mohl být zároveň obchvat Liberce.

0/0
3.4.2012 22:35

ippokorny

Každý zakáže vjezd kamiónů a

a ty budou muset létat. Jejich problém...

0/0
3.4.2012 12:33

ramsveyker

létající kamióny

Dřive bývala podpora naložení kamiónů na vlaky u hranic přepravu přes republiku

0/0
3.4.2012 12:50

ippokorny

Re: létající kamióny

to ale nemohlo nikdy s ČD drahami fungovat a i v Rakousku to pošta vzdala s drahami a vozí vše auty a autobusy.

0/0
3.4.2012 12:59

Leinad

Re: létající kamióny

Nejde o ČD Cargo, železničních nákladních dopravců je hodně.

Faktem je, že koleje nikam nevedou - každá továrna má silnici prakticky až před vrata(a pokud by do té továrny nejezdili nákladní auta, byla by okolo vedoucí silnice daleko levnější), ale málokdo má železniční vlečku.

SŽDC rozhodně vlečku stavět nebude(a to bez ohledu na návratnost investice a možnosti nepřímých zisků), to radši bude udržovat koleje pro lokálky přeplněné když vezou 5 lidí.

0/0
3.4.2012 13:34

Leinad

Re: Každý zakáže vjezd kamiónů a

Vlastně proč ne?

Existuje vlaková doprava... vzhledem k nesmyslným EU dotacím se do/přes ČR vozí i to, co lze vypěstovat (francouzký zemědělec prodá jablka levněji než český, protože mu je platí stát. Uspora je i když se připočte doprava.) .... Některé firmy mají málo velkoskladů, někde je špatná organizace...

Chybí dlouhodobá koncepce.

+2/0
3.4.2012 13:47

Clar

Poprvý v životě souhlasím s Rathem

to jsem to dotáh... Ufff! Nicméně pravdu má v tom, že řešení problému není v tom, že se problém přehodí na někoho jinýho... Pár novousedlíků v Běchovicích blokuje obchvat a dělá tím pakárnu statisícům obyvatel jinde... Nechápu.

+8/0
3.4.2012 11:50

Sir Humphrey Appleby

Re: Poprvý v životě souhlasím s Rathem

momentálě je to přehozené na spořilováky - a oni nemůžou dělat nic jiného nežli to poslat zase dále - pokud praha 4 skutečně zakáže vjezd kamionům, myslím že to výstavbu okruhu může jen urychlit

+2/0
3.4.2012 11:53

.MichaL

Re: Poprvý v životě souhlasím s Rathem

na tom něco je,  když se dopravou zatíží Ti, co blokují dokončení okruhu, možná trochu přehodnotí postoj:)

0/0
3.4.2012 12:09

AAA3

Re: Poprvý v životě souhlasím s Rathem

bohuzel Bechovice neni vicemene jak zatizit ... :(

0/0
3.4.2012 12:25

Keni

Re: Poprvý v životě souhlasím s Rathem

Proč ne ? Jsou proti dopravě, takže jim zrušit autobusy. Mají tam vlak a to je přece ekologické. Pak jak to bývávalo zrušit zákaz náklaďáků na starou Kolínskou apod. Za pár měsíců začnou řvát, že ten obchvat raději ano. je to prasárna, ale oni si nic jiného svým bojkotováním nezaslouží.

+6/0
3.4.2012 12:46

pavlik12

Re: Poprvý v životě souhlasím s Rathem

Spořilovským to spadlo na hlavu neoprvněně a zbytečně ... průjezd z vnějšího okruhu na JS měl být jen záležitost 2-3 let než se dostaví úsek do Běchovic.

ale jak to vypadá tam, je vcelku známá záležitost.

Spořilovští by spíš místo petic měli vyrazit k sousedům a vysvětlit jim, že si postavili domečky vedle 30 let plánované trasy okruhu tak mají smůlu.

Zvlášť když Běchovice mají trasu v územním plánu nakreslenou nepřehlédnutelně a hned na svých www stránkách.

0/0
3.4.2012 12:12

Štěpán Binko

Re: Poprvý v životě souhlasím s Rathem

To je případ i toho Suchdola. V ÚP je to desítky let, ale lidé nemyslí a při stavbě domu do ÚP nekoukají a pak prudí a řvou. Rv

+1/0
3.4.2012 12:35

Králík z klobouku

Re: Poprvý v životě souhlasím s Rathem

Na Spořilově nemají důvod kňučet. Ta komunikace tam je zahloubená, oddělená od zástavby, nikdo ji nemusí přecházet... až mám podezření, že ty údajné problémy spořilovských používá jako záminku někdo úplně jiný. Vadit může spořilovská zajížďka jen těm kamioňákům, že musí po Praze nesmyslně kličkovat.

0/0
3.4.2012 15:40

Keni

Re: Poprvý v životě souhlasím s Rathem

Ale dole je to již na úrovni ulice Na Chodovci opravdu pár metrů od paneláků a bez zahloubení. Sporná křižovatka v Běchovicích byla vynesena v polích dále než kilometr od zástavby a celý okruh vede většinou kolem 500m od zástavby. To, že si tam pár spekulantů postavilo Běchovice2 a pak to draze pár hlupákům prodalo je věc druhá.

porovnejte: http://www.mapy.cz/s/3tzg http://www.mapy.cz/s/3tzp

+2/0
3.4.2012 17:50

kyk

Ynteligent

Ano, pan Rath je velice inteligentní úředník.

Ví moc dobře že současný styl jím vedených krajských financí je dlouhodobě neudržitelný, silnice II. a III. tříd se téměř v kraji neopravují (spravuje je kraj) a ví že pokud se nepostaví kapacitní silnice obepínající kraj tak se rozpadnou.

Na druhou stranu je J varianta SZ okruhu včetně běchovické trasy již stabilizovaná, vyhrazená v územních plánech, zakreslená v úr a stabilizovaná. Přemýšlet nyní o "aglomeračním okruhu" je cesta na začátek, kdy se bude muset vyjádřit všichni, od MŽP (EIA), po všechny dotčené obce, jejichž pozemky by okruh protnul, přes územní rozhodnutí, zanesení do ÚP, naplánování trasy a vypořádání se se všemi komplikacemi od odporu místních po ekoaktivisty atd atd. Takže by se aglomerační okruh mohl začít stavět UŽ v roce 2025...

.

Přitom jediný problém je dnes křik pár běchovických, co si v posledních deseti letech postavili nové králíkárny naležato v blízkosti plánovaného okruhu, a teď se diví, že se tam má stavět!

+6/0
3.4.2012 11:42

Keni

Re: Ynteligent

Přesně tak, pokud jsi se přistěhoval nebo si postavil až po naplánovaní a zanesení do územního plánu, tak jsi vyjádřil souhlas s tím, že tě ta stavba nebude vadit. Tak proč se teď na ně beroe nějaký zřetel? Sejně jako ta ekoteroristka z Mostu, co vyřvala na magistrále naprosto nesmyslnou 50km/h.

Ale jedno řešení by bylo pustit kamióny opět na jižní spojku a zakázat odbočení od Baranďákuna D1 a opačně. Stačí jen dvě kamery a hlídat to. Jistě to není rozumně řešení, ale asi zatím jediné trošku schůdné než se dodělá spojka D1-Běchovice-D11.

+2/0
3.4.2012 12:35

Leinad

Re: Ynteligent

Pokud by byl Baranďák otevřen, proč zákaz odbočení?

Na D1-D5 je kratší jet přes vnitřní okruh? 8-o

0/0
3.4.2012 13:38

Keni

Re: Ynteligent

Protože ty kamióny nemají v Praze opravdu co dělat. Na trase D5-D1 je postaven pro tranzitní dopravu dálniční obchvat. Ale hnát kamióny z Ruzyně do Holešovic přes Říčany je nesmysl. Ty kamióny nemají opravdu z 90% co pohledávat ani na Spořlově, ani na jižní spojce. Ale nejdříve se musí nalézt řešení. Takžeje rozdělit a jižní spojka je na to dimenzována. Ještě nedávno přes ní šla skoro většina toho, co trápí Spořilovské.

Pokud povolíte odbočení z Jižní Spojky na D1, tak z ekonomického hlediska přes okruh nikdo jezdit nebude. Ono to asi nebude ani delší, ale mýto udělá své.

0/0
3.4.2012 16:32

havalimani

Obchvat

Bydlím na Spořilově 40let a bývalo tu moc hezky. Skoro 2 roky mi jezdí kamiony kolem baráku,je tu hrozný hluk,že se nedají ani okna pořádně otevřít a věčně tu děti mají rýmu a kašel. Sama na sobě pozoruju časté řezání v očích. Nikdo se nás neptal a prostě sem ty kamiony pustili. Tak ať pan Rath nevykládá,že Praha je přizpůsobená kamionové dopravě. Nemají tady co dělat.!!

+3/0
3.4.2012 11:35

pavlik12

Re: Obchvat

Zajeďte si to vyřídit do Běchovic - kde blokují další pokračování okruhu od D1 k D11

Peníze na to už byly, touhle dobou mohl už i stát.

0/0
3.4.2012 11:47

Clar

Re: Obchvat

Já se divím, že to Spořilováci už dávno neudělali...

+4/0
3.4.2012 11:50

Vit I.

Re: Obchvat

Rýma a kašel? Tak to zkuste nějaké vitaminy, v zimě lepší oblečení a otužování by taky nebylo od věci. S auty to ale nesouvisí.

+2/0
3.4.2012 12:21

Honza13

Re: Obchvat

Pleteš se. Je to reakce imunitního systému na výfukové plyny. Následuje kolaps imunitního systému. Zažil jsem to.

0/0
3.4.2012 22:46

Keni

Re: Obchvat

Ale ty kamióny tam již jezdí něco kolem 30let. Zde je jen ten problém ,že to někdo kompletně zvoral a pustil k Vám celou tranzitní dopravu na sever. A poravdě, bydlel jsem v jednom z prvních baráků když se to stavělo. Dodnes nechápu, že jste tam za tu dobu ze stromů nevysadili pořádnou hlukovou bariéru. Ale je pravda, že ve spodní části by to byl trošku problém. Já bydlel v té horní, kde je to ve žlabu. Ale i tak ve spodní části je na Kačerovské straně místo pro alei pořádných stromů. Na velkou část té záběhlické by se také něco vešlo. Zkuste mosteckou soudružku Rejchrtová poprosit, ať pro Vás také něco rozumného udělá, než jen tím řvaním proti všemu.

Jinak ta silnice bude vždy používána pro zásobování Žižkova, Malešic a i kdy pak provoz exrémně opadne, tak za tu zelenou clonu budete děkovat.

+2/0
3.4.2012 12:43

bursa70

Re: Obchvat

U nás je moc hezky, vždy od pondělí do čtvrtka. V pátek a v neděli to kazí obyvatelé Prahy, když jedou na víkend. A také jim to nikdo nezakazuje. Pokud bydlím ve velkoměstě, tak musím počítat s hlukem a prachem. Zavřou Prahu, zavřeme naše města a obce pro ně.!!!!!!

0/0
3.4.2012 17:03

pa4vel

Odklad

Čím déle se bude stavba okruhu odkládat, tím více budou cyhtří sateliťáci stavět levné domy na příměstě nedaleko plánovaného okruhu a tím víc budou protestovat ;-€;-O

+2/0
3.4.2012 11:23

jupikjupik

dycky to bude boj město versus příměšťáci

A já se přikláním k obchvatu mimo.... vlasně proč ne? Postavit si barák okolo prahy a pak denně dojíždět do prahy = smrdím obyvatelům prahy pod okna. tohle by byla trošku kompenzace

+1/0
3.4.2012 11:05

Clar

Re: dycky to bude boj město versus příměšťáci

A co ti (a je jich většina) co bydlej mimo Prahu už několik let nebo generací?

0/0
3.4.2012 11:47

Leinad

Re: dycky to bude boj město versus příměšťáci

Kdo protestuje proti okruhu víc?

0/0
3.4.2012 13:40

cool3d

inteligentní řešení...

...to se prostě pozná od čeho tam ty lidi na kraji a místních samosprávách sedí. K ničemu, jen vymejšlí hovadiny. Je přeci logické,že bez obchvatu (okruhu) Prahy,nelze zakázat vjezd nákladní dopravy....Rv[>-];-O

0/0
3.4.2012 10:34

Sir Humphrey Appleby

Re: inteligentní řešení...

ale lze :)

+4/0
3.4.2012 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.