Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třetina popraskaných podvozků metra nejde opravit, tvrdí dopravce

Pražský Dopravní podnik už opravil sedmnáct popraskaných podvozků metra, do provozu se jich vrátilo jedenáct. Dopravce zároveň zjistil, že sedmnáct z 61 poškozených podvozků nepůjde opravit vůbec, u dalších sedmi se tato obava ještě nepotvrdila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K.Bartak

Vážně

Už nějak ani nemám sílu se divit:-(

0/0
13.4.2012 22:48

petrolhead

smlouva je zase blbě napsaná

Jinak by neumožňovala vzájemné svádění odpovědnosti. Viset by měl siemens jako zhotovitel, mě taky nezajímá od koho koupil řezník zkažené maso, prostě mu ho hodím na hlavu. Ty metra se asi samy nerozbily. Těžce bych trestal odpovědné na straně DP za schválení mnohamiliardové smlouvy k prdu.

0/0
13.4.2012 22:13

Kidkid

Když jsem četl o praskajících

podvozcích, tak mně napadla věta: Dobře na Vás, kdybyste byli koupili vozy metra ze Škodovky v Plzni, tak se Vám to nestalo! Z nákupu od firmy Siemens je vidět, že nákupčí DP si neuvědomuje, že značka Siemens už není zárukou kvality a solidnosti jako v dřívějších dobách. V dnešní době firma zakoupila závody po celé Evropě a je záhadou kde byly díly vyráběny. U firmy Bombardieren to platí stejně.

U podvozků byl zřejmě zvolen nevhodný materiál nebo nebylo provedeno náležitě jeho tepelné zpracování. V každém případě by však měly existovat atesty o chemickém složení, tepelném zpracování i mechanických zkouškách a pokud byly tyto atesty zfalšovány, tak se pak hojit na výrobci oceli na podvozky. To je v kompetenci dodavatele, tedy firmy Siemens a jejich výmluvy na subdodavatele jsou nesmyslné. Dodavatel ručí za celý výrobek a je jedno, zda měl 100 subdodavatelů nebo zda výrobek celý vyráběl sám.

0/0
13.4.2012 13:14

good_man

matematika

"Z 44 podvozku, k jejichž oprave se ješte zamestnanci podniku nedostali, jich oznacili jako stoprocentne opravitelných devet, u dalších devíti možnost opravy predpokládají a u zbylých dvou zatím ješte nevedí."

44-9-9=26; 26!=2

0/0
13.4.2012 8:46

Josef II

Stejne je treba ocenit dukladnost .. .

s jakou se provadeji ty kontroly a inspekce.  Jak snadne by bylo si takove vlasenkove trhliny nevsimnout ! Aspon neco v tomto state funguje ! Zato samotny sef dopr.podniku se stara jen tunelovani a odklaneni a navic bere 500 000 plat !

0/0
12.4.2012 15:30

pavlik12

Dodavatel-odberatel?

Asi nedobře chápu jak funguje trh?

Ale proč má DP cokoliv řešit s výrobcem podvozků a ne dodavatelem celých vlaků? Nebo si koupil podvozky zvlášť a na dílě k nim montoval skříň? Ať dodavatel vymění a pak se soudí jak chce se svým subdodavatelem.

Se stejnou logikou - když mi u zánovního auta praskne řemenice alternátoru tak to mám jet řešit s jejím výrobcem do Španělska, když auto jsem koupil jako celek v salonu za rohem?

+1/0
12.4.2012 9:17

WIFI

Re: Dodavatel-odberatel?

nedivil bych se, kdyby se to stalo těsně po konci záruky

0/0
12.4.2012 9:46

Leinad

Smlouva

Stane se, že vinou nějaké závady praskne pozvozek ;-D ale ta smlouva s DP o odpovědnosti a ten outsorcing. :-P Kdopak z DP si na tom namasil kapsy? Rozdělili se aspoň modří a oranžoví spravedlivě?

0/0
12.4.2012 0:12

TREPAC

Re: Smlouva

Opatrně s užíváním tohoto "outsorsingu", užívejme konečně svou hlavu, mysleme a provádějme neustálou kontrolu pracovníků, kteří mají na starosti ekonomické záležitosti, aby se snížily na minimum možnosti pro neúměrné obohacení jak osoby, tak společnosti.

0/0
12.4.2012 7:30

LadislavH

Outskurving

Podvozky si DP opravuje sám, ale soupravy má na starosti po outskurvingu Siemens. To se nám ten outsourcing opravdu vyplatil.

0/0
11.4.2012 22:59

Fai Rodis

Re: Outskurving

Ale je to tak "in" outsourcovat!

0/0
11.4.2012 23:51

TREPAC

Re: Outskurving

Neznám konstrukci těchto podvozků, neznám materiál, ze kterého byly tyto podvozky vyrobeny, ale jsem přesvědčen, o tom, pokud bude ten materiál konstrukční ocel, byť velmi kvalitní, tak výrobce bych našel v Ostravě-Vítkovicích u společnosti Evraz Ostrava, a.s.

0/0
12.4.2012 7:26

TYGR.NET

Stejně za to můžou strojvedoucí!

Jezděj s tím, jako kdyby to ukradli!! ;-D

0/0
11.4.2012 22:35

Reeve

Re: Stejně za to můžou strojvedoucí!

Navíc s tím vymetou kdejakou díru a určitě s tím jezdí i načerno na chatu.

Při normálním provozu by se tohle stát nemohlo!

0/0
12.4.2012 2:19

petrolhead

Re: Stejně za to můžou strojvedoucí!

Taky naftu kradou..

0/0
13.4.2012 22:14

vransen

Je moc prima,

že si na tom netrhla ostudu Škodovka, která si poslední dobou dává doopravdy "zálažet". Tohle by už fakt nerozdýchala. Siemens si to může dovolit.

0/0
11.4.2012 21:27

Naked and petrified

Re: Je moc prima,

nojo, Skodovka nebo ZTS Komarom ... ceske to neni, tak co uz.

0/0
11.4.2012 22:00

Naked and petrified

Clovek se skoro pta, jestli si na vychodnich trzich opravdu.

...vsichni zkouseji, co trh a klienti vydrzi, ze by to jako potom - ale az potom - vyzkouseli i doma. Nevinnym pripadem budiz Hjoondee, ktere takto ceske reklamy uz papouskuji a napriklad v D po necem takovem neni ani vidu, ani slechu. mene nevinnym pripadem je generalni dodavatel, ktery, namisto aby se si subdodavatele sfackoval sam, posila od certa k dablu zakaznika.

0/0
11.4.2012 21:24

vransen

Re: Clovek se skoro pta, jestli si na vychodnich trzich opravdu.

V klidu. Siemens si trhl v Německu obrovskou ostudu s ICE-T, kterému praskají osy. Od roku 2008 se jejich provoz silně omezil a nadále smějí jezdit pouze bez naklápění. Navíc se musely zkrátit servisní intervaly, což taky leze do peněz. Totéž se týká rychlovlaků ICE 3.

Podotýkám, že ta cena je někde úplně jinde než u pražského metra.

0/0
11.4.2012 22:22

Naked and petrified

Re: Clovek se skoro pta, jestli si na vychodnich trzich opravdu.

Tak Ice-T-ovi praska neco na podvozku, nebo mluvime kazdy o nekom jinem :)

Hmm, ja si v posledni dobe vsiml jen jednoho druhu problemu u vlaku ICE a to znelo jinak... Mozna ale ma Siemens a cela ta jejich skvadra takovy podil na reklamnim trhu, ze media si radsi najdou jina temata...

0/0
11.4.2012 22:34

vransen

Re: Clovek se skoro pta, jestli si na vychodnich trzich opravdu.

Německy je to Radsatzwelle, česky osa nebo náprava. Úplně to neprasklo, ale při pravidelné kontrole se na tom našla 2 mm trhlina, což je pro rychlovlak daleko za hranicí bezpečnosti. Krátce na to vykolejil ICE 3 na nádraží v důsledku prasknutí osy.

Neplést si s neštěstím ICE 1 u Eschede, kde ruplo kolo a vlak ve vysoké rychlosti vykolejil.

0/0
11.4.2012 22:58

Naked and petrified

Re: Clovek se skoro pta, jestli si na vychodnich trzich opravdu.

Mas pravdu, ja si to mezitim nasel...

http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_T#Probleme_mit_den_Radsatzwellen

fakt si ale myslim, ze na to, ze evidentne vyradili skoro celou flotilu tech naklanecich vlaku, to v mediich zadnou velkou bouri nevyvolalo...to tu prasklou osu promilali tydny a tydny.

0/0
11.4.2012 23:08

vransen

Re: Clovek se skoro pta, jestli si na vychodnich trzich opravdu.

V ČR se to nijak nemedializovalo. V Německu ano. DB jednu dobu dokonce chtěla odebírat vlaky od Francouzů. Ale zrovna ty podvozky jsou prací Alstomu :-P

0/0
11.4.2012 23:11

Naked and petrified

Re: Clovek se skoro pta, jestli si na vychodnich trzich opravdu.

Ja take myslim nemecka media. Zcela mi to uslo.

0/0
11.4.2012 23:23

Soulburner - adminova noční můra

...

je to rozbitý :-P

0/0
11.4.2012 20:25

nemsi

pocty f tunelu

z 44 podvozku 9 opravit jde na beton,  u dalsich 9 moznost je a u ZBYLYCH  2 jeste nevime !!!!!!!!

9+9+2=44  a nebo takhle....44-9-9-2=0 a nebo 44 - ( 9+9+2 ) = 0

gratuluji, revolucionari....[>-]V

0/0
11.4.2012 18:29

kubyk

Re: pocty f tunelu

taky me to zarazilo a premejslel jsem, jestli mi tam nekde neco neuniklo

0/0
12.4.2012 0:00

demark

Re: pocty f tunelu

;-D;-D jo, taky jsem na to koukal jako pako.

0/0
12.4.2012 7:54

petrumr

nejde opravit?

Jak nejde?Co je to za slovo nejde? nějaká pražská nadávka nebo co? U nás na moravě tohle neznáme.[>-]!!

0/0
11.4.2012 17:56

Fero Mižigár

Re: nejde opravit?

strojař, koukám

+3/0
11.4.2012 18:03

Menetekel

Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

které vydržely v plném provozu pouhých 25 let. ;-D

+3/0
11.4.2012 16:25

TigerM

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

No, aby nevydrzeli, kdyz to navrhovali stylem, dej tam radsi tlustejsi zelezo... navic ty rusky jsou kopie americkych z 30 let...

+2/0
11.4.2012 16:38

Menetekel

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

nj. v dobách blahobytu bylo materiálu dost, takže bylo všechno naddimenzované na roky dopředu. Včetně domácích spotřebičů. I bytelný německý výrobek měl své jméno. Zato dneska jsme zavalení samými šmejdy.Rv

+2/0
11.4.2012 16:47

Roman37c

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

A jak je to s metrem v Berlíně, Vídni, Norimberku, Londýně......... taky jim tam praskaj podvozky?

+2/0
11.4.2012 16:49

aljavX

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

tam by si to dodavatel nedovolil, nebo by hodně rychle zjednal nápravu, na vlastní náklady. To jen u nás, v Kocourkově, to nakonec zaplatíme my

+2/0
11.4.2012 16:52

Menetekel

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

Němci asi nemají potřebu své průšvihy ventilovat napříč celou EU jako Češi.;-)

+1/0
11.4.2012 17:02

Roman37c

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

Nepředpokládám že by si tohle právníci jakéhokoliv dopravního podniku v Evropě nechali líbit. Výrobce by ani nenapadla ta možnost svalovat vinu na někoho jiného. Sklopil by uši a díly vyměnil. Ještě by dal slevu.

0/0
11.4.2012 17:07

AAA3

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

problém je ze výrobce (ČKD) už dávno zkrachoval

0/0
11.4.2012 20:12

radaumacher

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

Plus fakt, že i kdyby to medializováno bylo, do Čech se to dostane spíše náhodou. Tady většina obyvatelstva nezvládá ani pravopis českého jazyka.

0/0
11.4.2012 17:45

Fai Rodis

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

Ach wirklich?

0/0
11.4.2012 23:52

aljavX

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

no oni spíše v rusku, v době výroby těchto vozů, ještě neznali rozměr menší než jeden centimetr. A nějaké metalurgické "zázraky", jim nic neříkaly. Vše bylo vyráběno ze železa a v kovárně :-)

+1/0
11.4.2012 16:50

Menetekel

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

jj. první ruská družice v roce 1957 byla zajisté také vyrobena v cm. Alespoň to říkali na svobodné Evropě. A ti měli vždycky pravdu. Odkud jinud byste to měl ? ;-D

0/0
11.4.2012 17:01

Roman37c

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

tak hlavně že tyhle podvozky byly vyrobeny díky znalosti meralurgických zázraků. Co je špatné na železu a kovárně?

0/0
11.4.2012 17:04

Menetekel

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

pravděpodobně vypláchnutý mozek protiruskou propagandou ;-D

0/0
11.4.2012 17:06

Laya

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

A to je za 200 mega problém tam dát "radši tlustější železo"?!

0/0
11.4.2012 20:05

AAA3

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

ano, zejmena pak v nasledne spotrebe.

+1/0
11.4.2012 20:14

Doc. Ing. Dezidér Lakatoš, DrSc.

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

Ty slavné ruské vozy jsou ukradené kopie jakýchsi amerických souprav... už nevím kterých...

0/0
11.4.2012 17:50

VH75 humanitární bombardér

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

jo z tanků Sherman ;-D

0/0
11.4.2012 18:19

naivka2

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

... no jasně, dyť se ty šermeny na nic jiného nehodily.

0/0
12.4.2012 13:48

martynezz

Re: Kam se na západní kvalitu hrabaly staré ruské vozy

Ty rusky vagony meli taky problemy - v praze celkem 3 vozy vyhorely, problemy byly u podvozku s cepy (vsechny podvozky se v 80-tych letech kvuli tomu opravovaly v Plzni), verze ECS mela na prazske stoupani malo vykony motor, celkove byly vagony tezky jako krava a vynucene servisni intervaly byly tragicke. Myslet si ze ruske vagony ECS a 8171 byli lepsi nez jsou vozy M1 je stejne jako vzpominat na komunismus jako na zlate casy - lidi si pamatuji jenom to co chteji.

0/0
11.4.2012 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.