Diskuze

Třetina popraskaných podvozků metra nejde opravit, tvrdí dopravce

Pražský Dopravní podnik už opravil sedmnáct popraskaných podvozků metra, do provozu se jich vrátilo jedenáct. Dopravce zároveň zjistil, že sedmnáct z 61 poškozených podvozků nepůjde opravit vůbec, u dalších sedmi se tato obava ještě nepotvrdila.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

13. 4. 2012 22:48
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

petrolhead

13. 4. 2012 22:13
smlouva je zase blbě napsaná

Jinak by neumožňovala vzájemné svádění odpovědnosti. Viset by měl siemens jako zhotovitel, mě taky nezajímá od koho koupil řezník zkažené maso, prostě mu ho hodím na hlavu. Ty metra se asi samy nerozbily. Těžce bych trestal odpovědné na straně DP za schválení mnohamiliardové smlouvy k prdu.

0 0
možnosti

Kidkid

13. 4. 2012 13:14
Když jsem četl o praskajících

podvozcích, tak mně napadla věta: Dobře na Vás, kdybyste byli koupili vozy metra ze Škodovky v Plzni, tak se Vám to nestalo! Z nákupu od firmy Siemens je vidět, že nákupčí DP si neuvědomuje, že značka Siemens už není zárukou kvality a solidnosti jako v dřívějších dobách. V dnešní době firma zakoupila závody po celé Evropě a je záhadou kde byly díly vyráběny. U firmy Bombardieren to platí stejně.

U podvozků byl zřejmě zvolen nevhodný materiál nebo nebylo provedeno náležitě jeho tepelné zpracování. V každém případě by však měly existovat atesty o chemickém složení, tepelném zpracování i mechanických zkouškách a pokud byly tyto atesty zfalšovány, tak se pak hojit na výrobci oceli na podvozky. To je v kompetenci dodavatele, tedy firmy Siemens a jejich výmluvy na subdodavatele jsou nesmyslné. Dodavatel ručí za celý výrobek a je jedno, zda měl 100 subdodavatelů nebo zda výrobek celý vyráběl sám.

0 0
možnosti

good_man

13. 4. 2012 8:46
matematika

"Z 44 podvozku, k jejichž oprave se ješte zamestnanci podniku nedostali, jich oznacili jako stoprocentne opravitelných devet, u dalších devíti možnost opravy predpokládají a u zbylých dvou zatím ješte nevedí."

44-9-9=26; 26!=2

0 0
možnosti

Josef II

12. 4. 2012 15:30
Stejne je treba ocenit dukladnost .. .

s jakou se provadeji ty kontroly a inspekce.  Jak snadne by bylo si takove vlasenkove trhliny nevsimnout ! Aspon neco v tomto state funguje ! Zato samotny sef dopr.podniku se stara jen tunelovani a odklaneni a navic bere 500 000 plat !

0 0
možnosti

pavlik12

12. 4. 2012 9:17
Dodavatel-odberatel?

Asi nedobře chápu jak funguje trh?

Ale proč má DP cokoliv řešit s výrobcem podvozků a ne dodavatelem celých vlaků? Nebo si koupil podvozky zvlášť a na dílě k nim montoval skříň? Ať dodavatel vymění a pak se soudí jak chce se svým subdodavatelem.

Se stejnou logikou - když mi u zánovního auta praskne řemenice alternátoru tak to mám jet řešit s jejím výrobcem do Španělska, když auto jsem koupil jako celek v salonu za rohem?

1 0
možnosti

WIFI

12. 4. 2012 9:46
Re: Dodavatel-odberatel?

nedivil bych se, kdyby se to stalo těsně po konci záruky

0 0
možnosti

Leinad

12. 4. 2012 0:12
Smlouva

Stane se, že vinou nějaké závady praskne pozvozek ;-D ale ta smlouva s DP o odpovědnosti a ten outsorcing. :-P Kdopak z DP si na tom namasil kapsy? Rozdělili se aspoň modří a oranžoví spravedlivě?

0 0
možnosti

TREPAC

12. 4. 2012 7:30
Re: Smlouva

Opatrně s užíváním tohoto "outsorsingu", užívejme konečně svou hlavu, mysleme a provádějme neustálou kontrolu pracovníků, kteří mají na starosti ekonomické záležitosti, aby se snížily na minimum možnosti pro neúměrné obohacení jak osoby, tak společnosti.

0 0
možnosti

LadislavH

11. 4. 2012 22:59
Outskurving

Podvozky si DP opravuje sám, ale soupravy má na starosti po outskurvingu Siemens. To se nám ten outsourcing opravdu vyplatil.

0 0
možnosti

Fai Rodis

11. 4. 2012 23:51
Re: Outskurving

Ale je to tak "in" outsourcovat!

0 0
možnosti

TYGR.NET

11. 4. 2012 22:35
Stejně za to můžou strojvedoucí!

Jezděj s tím, jako kdyby to ukradli!! ;-D

0 0
možnosti

Reeve

12. 4. 2012 2:19
Re: Stejně za to můžou strojvedoucí!

Navíc s tím vymetou kdejakou díru a určitě s tím jezdí i načerno na chatu.

Při normálním provozu by se tohle stát nemohlo!

0 0
možnosti

vransen

11. 4. 2012 21:27
Je moc prima,

že si na tom netrhla ostudu Škodovka, která si poslední dobou dává doopravdy "zálažet". Tohle by už fakt nerozdýchala. Siemens si to může dovolit.

0 0
možnosti

Naked and petrified

11. 4. 2012 22:00
Re: Je moc prima,

nojo, Skodovka nebo ZTS Komarom ... ceske to neni, tak co uz.

0 0
možnosti