Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na magistrále u Národního muzea možná vznikne velký kruhový objezd

Pražská magistrála se u budovy Národního muzea možná dočká zbrusu nového řešení. Už za dva roky by tu mohl vzniknout kruhový objezd, přičemž uprostřed by se nacházely obě muzejní budovy. Prostor mezi nimi by pak sloužil jen pěším, v budoucnu by jím ale mohly projíždět tramvaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vifi

Mě se to tunelové řešení líbí

Když navíc připočtu fakt, že se v budoucnu magistrála zakope pod zem už od Nuseláku, tak to vidím jako dobré řešení. Doprava se z centra nikdy neodvede celá, je potřeba zajisti dopravní obslužnost pro ty, co tam bydlí, pro obchody a vůbec jeho celkovou dostupnost, ale výrazně se tím sníží hluk a bezpečnost provozu, a když ještě vezmu v úvahu, jak velmi dobře funguje např. Smíchovský tunel (v budoucnosti s propojením s Blankou až bude otevřena to bude ještě lepší), tak vidím velký přínos. Auta prostě z města nedostanete (a to ani v londýnském centru, kde se za vjezd platí a přesto tam jsou zácpy), protože již patří ke standartu našeho života. Řešením tedy není zbavit se aut, ale to jak se nejlépe vypořádat s jejich negativními důsledky.

0/0
20.4.2012 7:53

ČSLA

áchjé

koho vůbec tenkrát napadl ten megalomanský nápad stavět průtahy skrzvá města? Liberec, Děčín, Praha at ak dál...desiticíce aut a tisíce kamionu denně projíždějí samými centry měst po průjezdech...to musel vymslet nějaký mamlas tak z 60.let, kdy tu jezdilo desetkrá tmín aut.. qa ta megalomanská miliardová Blanka odčerpá z magistrály jen asi 15-20 tisíc za den?

0/0
19.4.2012 18:28

xsc

Re: áchjé

Naprosto běžná dopravní koncepce z 50.- 60. let všude na světě. Tehdy bylo auto symbolem pokroku, na následky se nehledělo. Jinak kamióny na magistrále už dávno nemají co dělat, ty už od konce 80. let směřují na Průmyslový polookruh.

0/0
19.4.2012 18:35

ČSLA

Re: áchjé

to jsem měl na mysli můj rodný Liberec;-)

ale copak kamiony nevadí..vadí motorkáři...ječí jak motorové pily

0/0
19.4.2012 18:44

Davidzyx

Tunely byly špatné řešení, protože byly úzké.

Pak zjistili, že na ně nemají peníze. A tak přicházejí s řešením ještě horším.

0/0
19.4.2012 17:27

pingu1

..ja se drzim Batova motta :

..ve spatne praci nepokracuj..;-)

0/0
19.4.2012 15:24

pepan z depa

Místo

toho aby vytlačili auta z centra tak zase vymýšluji nesmysly,to tam můžou rovnou udělat přistávací plochu ! P.

+2/0
19.4.2012 14:06

Keni

Re: Místo

Ono v tom cetru take par desitek tisic lidi bydli a dalsich nekoli set tisic pracuje.K tomu ti lide potrebuji resturace, obchody atd. Fakt dacan.

+1/0
19.4.2012 17:20

ČSLA

Re: Místo

klídekRv

0/0
19.4.2012 18:50

petr.n_22

Chcete-li snížit počet automobilů...

...ve městě, nabídněte lidem přijatelnou alternativu. Např. mhd s určitou kulturou cestování, beze strachu z krádeží, bez bezdomovců, s rozumnou obslužností každého místa v čase podobném, jako kdyby se tam jelo autem. Pak auta začnou mizet samy.

+2/0
19.4.2012 13:02

Posel z Liptákova VIII.

Re: Chcete-li snížit počet automobilů...

A tohle snad nemáme? Pražská MHD je na světové špičce, co se týká obslužnosti, většina prostředků je nová a relativně čistá. Krádeže nejsou zase tak velký problém. Souhlasím s bezdomovci - řidič by měl mít pravomoc osobu, která obtěžuje ostatní nevhodným chováním nebo zápachem, jednoduše vykázat a měl by tuto pravomoc naplňovat.

+1/0
19.4.2012 13:09

Worff

Re: Chcete-li snížit počet automobilů...

Řidič tuto pravomoc má, ale nedivím se, že ji nevyužívají. Raději bych také poslouchal stížnosti ostatních slušných lidí, než šel vyhodit nějakého takového, který na mě může vytáhnout nůž nebo jinou zbraň.

+1/0
19.4.2012 13:12

Posel z Liptákova VIII.

Re: Chcete-li snížit počet automobilů...

No dobře, ale jak tomu jinak zabránit?

0/0
19.4.2012 13:17

CART09

Re: Chcete-li snížit počet automobilů...

když bude porušení přepravních podmínek rovnou přestupek, a zároveň bude fungovat databáze přestupků a systém 3 přestupky=trestný čin...

+2/0
19.4.2012 13:22

tx999

Re: Chcete-li snížit počet automobilů...

Tak prazska MHD je na tom v porovnani se svetem IMHO hodne dobre.

+2/0
19.4.2012 13:22

Beter

Re: Chcete-li snížit počet automobilů...

S kterým světem myslíte? Třeba s Brnem?

0/0
19.4.2012 13:50

tx999

Re: Chcete-li snížit počet automobilů...

Treba s Parizi.

Tam to sice jezdi vcelku rychle, protoze je vse pod zemi a nektere linky metra jsou v podstate podzemni tramvaje, ale tolik spiny, smradu a bezdomovcu klidne v metru na nastupisti spicich pres noc opravdu v Praze neni.

+1/0
19.4.2012 14:03

kocour22

Re: Chcete-li snížit počet automobilů...

jediny problem je vecna precpanost prostredku - zbytek je opravdu vynikajici v porovnani s mesty jako treba Berlin...

+1/0
19.4.2012 15:52

ČSLA

Re: Chcete-li snížit počet automobilů...

Kulturně vedená MHD a ne to ghetto, ještě navíc přecpaný, jak dnes

0/0
19.4.2012 18:43

taktaktak

Nebylo

Nebylo by vhodnější zadat studii o řešení stavu dopravy na odbornících,kteří by určitě možná měli lepší návrhy nebo řešení než jedinci,kteří jen zastávaji posty na městech?

0/0
19.4.2012 13:01

Posel z Liptákova VIII.

Re: Nebylo

A kdo si myslíte, že tuto studii dělal? Samozřejmě, že dopravní inženýři. Ale myslím, že tohle by měli řešit spíš urbanisti, než dopraváci. Dopraváci neumí urbanismus a svými dopravními řešeními dokážou jakýkoliv městský prostor spolehlivě zlikvidovat, to je pravda ;-)

0/0
19.4.2012 13:05

taktaktak

Re: Nebylo

Copak nepíši,že by to měli dělat odborníci a ne odborník?

0/0
19.4.2012 13:09

Worff

Re: Nebylo

Problémem je, že to jistě nedělali odborníci, kterí tam denně jezdí, ale jistě nějací spřátelení kamarádi z Horní Dolní. Pak by musel výsledek vypadat úplně jinak

+2/0
19.4.2012 13:10

Posel z Liptákova VIII.

Re: Nebylo

Nevím, jestli byli projektanti nějak "zpřátelení", je to prostě normální dopravní studie. Určitě není ideální, ale jak říkám, je jednou z těch lepších, které byly nadneseny ;-)

0/0
19.4.2012 13:19

TerMiXnatoR

Re: Nebylo

lepších? vždyť to nic neřeší, auta budou popojíždět ještě ve větších kolonách, problém je třeby řešit komplexně. Viz Ječná, Žitná, Sokolská, Legerova, Anglická, Bělehradská. Sice bude pro oko turisty hezčí pohled na Václavák a Muzeum, ale dopravu to vůbec neřeší, ba se obávám, že to bude ještě horší ;-D

0/0
19.4.2012 13:40

Posel z Liptákova VIII.

Je to jedno z rozumějších řešení...

...Magistrálu je samozřejmě nutné humanizovat, vždycky to bude důležitá spojnice s hustým provozem, i když po výstavbě městského okruhu a zpoplatnění vjezdu do centra značně ztratí na významu. Takže je potřeba s ní dál počítat, ale udělat z ní normální životaschopnou městskou třídu a ne stoku pro auta, jak je tomu dnes. Jakékoliv snahy o snižování její kapacity a zpomalování dopravy proto vítám. Tunelové řešení je od začátku blbost, jenom by přesunulo negativní vlivy magistrály jinam. Tunely by si vyžádaly další zbytečné dopravní stavby v okolí a okolí portálů tunelů by bylo definitivně v pytli.. R^R^

+3/0
19.4.2012 12:59

Posel z Liptákova VIII.

Re: Je to jedno z rozumějších řešení...

pardon, "rozumnějších"!

0/0
19.4.2012 13:00

CART09

Re: Je to jedno z rozumějších řešení...

zatímco zúžením magistrály bez existence městského nebo expresního okruhu se jinam nepřenesou?;-D

0/0
19.4.2012 15:14

999666999

Zase tunel?

Tím nemyslím díru ;-D;-D;-D

+1/0
19.4.2012 12:54

ctyrykacka

Zbourat muzeum a postavit největší mimoúrovňovou

křižovatku ve východní Evropě - tam se totiž s těmahle magorárnama brzo dostaneme:-(

0/0
19.4.2012 12:51

Keni

Tunel

A nebylo by jednodušší, i když opravdu drahé od Nuseláku dopravu zakopat a vést ji tunelem někam k VŠE, kde by se pak napojila na Bulhar. K tomu udělat malý výjezd na Vinohradskou a do Reslovky. Podmínku výstavby zahájit tím, že 1\4 zaplatí hoteliéři a majitelé domů z magistrály výměnou za vyhrazená parkovací místa před hotelem. Pak se z jejich opravdu hrozných hotelů budou moci stát ty nejvyhledávanější. Něco by se jistě dalo vytáhnout z EU.

Tím se zklidní Žitná, Ječná, Legerova, Sokolská a zde je opravdu těch hotelů dost. Pak opravdu nebude problém udělat tyto ulice jen jednopruhové. Někde pod Zižkovem ohromné podzemní garáže i pro bus. V Pařiži je 24hod povolení parkování za 60EUR, takže 24hod za 2.000CZK\bus s možností krátkodobého stání po městě a parkování zde. Osobáky za nějakou rozumnou cenu s možností prodeje celých garážových stání firmám.

+4/0
19.4.2012 12:48

CART09

Re: Tunel

pod magistrálou je podélně hlavně už metro...

0/0
19.4.2012 13:29

Keni

Re: Tunel

Já naapsal pod metrem. Je pravda, že by tomu musel asi ustoupit park, co je na výjezdu z Nuseláku. Ale pak by se zase mohl ten park obnovit místo současné magistrály a být možná i větší. Ale s tím, že alespoň jeden pruh tam míto magistrály zůstane. klidně také pod zem, jako v Munchenu. To parkoviště TSK může bý klidně také pod zemí.

O tom, zda je možné vyústění na Vinohradnskou netuším. Nevím, kde vede metro A. Problém nebude metro, ale finance. Ale pak zmyzne i provoz z Míráku.

0/0
19.4.2012 13:52

swampy1977

Ano, spravne

Londyn ma naprosto fantastickou dopravu, nejsou zde skoro zadne zacpy a prumerna rychlost automobilu v centru mesta diky takovym opatrenim je minimalne 50km/h - vse mysleno ironicky. Co kdybyjste investovali penize do dostaveni okruhu, prestali predrazovat zakazky a uz si jednou konecne uvedomili, ze jsou to nase penize milankove co utracite za nesmysly!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! na kazde prase se vari voda, varovani pro vas

+6/0
19.4.2012 12:46

baloun

Re: Ano, spravne

Máte recht. Kdyby se uzavřel okruh na severu mezi Slánskou R7 a Teplickou D8, může se klidně magistrála u Muzea zavřít.

+2/0
19.4.2012 13:04

xsc

Re: Ano, spravne

Ne, vnější okruh magistrále prakticky nepomůže. Přes 90% dopravy na ní je vnitroměstská záležitost.

0/0
19.4.2012 18:56

jackie13

a pak,že nejsou prachy.

0/0
19.4.2012 12:44

Slaine55

Zužovat bez pražckého okruhu je pakárna!!!

+1/0
19.4.2012 12:36

Posel z Liptákova VIII.

Re: Zužovat bez pražckého okruhu je pakárna!!!

není, je to potřeba.

0/0
19.4.2012 13:00

Fuse

oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

Od Ječné až po Bolzanovu neexistuje povrchová doprava v jednom směru, od Smetanova nábřeží po Hlavní nádraží v druhém. Pokud někdo apeluje na zdravý pohyb na čerstvém vzduchu, může to zkusit například vykládat pošťačce. Dalším důvodem pro znnovuzprovoznění tramvaje přes václavák, je náhradní trasa v případě oprav a nehod. V současnné době se nněco stana na nám.I.P.Pavlova a centrum je bez dopravní obsluhy. Méně pravicového dogmatizmu a více myšlení přeji vám všem. Vyrážím mezi turisty a feťáky :-)

+3/0
19.4.2012 12:34

Mazi198

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

jasně....a pak tramvaj do každé ulice co?

0/0
19.4.2012 12:36

Fuse

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

Ano. Tak to v minlosti bylo. Tramvaj mohla jezdit po centru tak, jak byla dopravní poptávka. Metrem po centru nikdo nejezdí, protože je hluboko a řídce :-)

+3/0
19.4.2012 12:40

Mazi198

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

jasně....metrem nikdo nejezdí....jen těch 500.000 každý den.

+2/0
19.4.2012 12:42

Fuse

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

Ne po centru, demagogu. A teď už vážně musím jít. Papapa:-)

+1/0
19.4.2012 12:45

Mazi198

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

to je můj odhad za centrum, protože celková číslo 1,5 mil každý den. Za rok 2010 bylo přepraveno asi 580 mil lidí. Vydělit to 365 snad umíte.

0/0
19.4.2012 12:47

tx999

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

Ale to asi nebudou lidi, co na narodni tride vlezou do metra a vylezou na mustku, ze jo, pripadne dole na mustku vlezou do metra a vylezou nahore na Muzeu. Doprava centrum - centrum v drtive vetsine probiha tramvajemi nebo pesky. To je to, ce predrecnik rikal. Proto v centru muze klidne metrem projet pul milionu lidi (taky proto, ze vsechny prestupy jsou v centru a neexistuje zadna okruzni linka), ale jen minimum z toho pul milionu budou lidi, kteri by v centru nasedli na metro a v centru z nej taky vystoupili. Pro dopravu po centru (a obecne na kratsi vzdalenosti) jsou zkratka vhodnejsi tramvaje nebo jit pesky.

Proto si myslim, ze by vubec nebylo na skodu tramvaje na vaclavske namesti vratit. Siroke je dost a pokkud by to zaroven bylo doprovazeno uklizenim parkujicich aut pod povrch, tak by na tom i chodci jen vydelali.

+4/0
19.4.2012 13:31

Worff

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

Ještě před 30 lety jezdily tramvaje třeba ulicí Mezibranskou, Sokolskou, Washingtonovou, Na příkopech. Metro je nenahradilo, auta ano. Jsem pro velkou pěší zónu ve městech. A když tam jednou za 10 minut projede tramvaj. vadit mi to nebude.

+3/0
19.4.2012 13:07

daadyy

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

pošťák snad jezdí na kole nebo pěšky ne? jak si myslíš, že to funguje na vsi?;-D

0/0
19.4.2012 12:39

Fuse

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

A jaximyslíš že to funguje ve městě, strejdo?;-D

0/0
19.4.2012 12:41

daadyy

Re: oblast václaváku je vynucená pěší zóna s auty

stejně jako na vsi? bydlim v praze a pošťačky tu chodí pěšky.

+1/0
19.4.2012 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.