Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ulicemi Prahy se prohnaly tisíce cyklistů na roztodivných strojích

Na velkou jarní cyklojízdu centrem Prahy se ve čtvrtek vpodvečer za deštivého počasí z náměstí Jiřího z Poděbrad vypravily tisíce lidí všech věkových kategorií. Cyklisté, někteří v barevných kostýmech, zamířili na nejrůznějších typech kol do Stromovky. Akce má podpořit lidi k většímu využívání kol k dopravě po městě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Emiliano Zapata I

Do Prahy už dorazilo jízdní kolo?

V Práglu asi trochu exotika, ne? To se ani nedivím těm reakcím, když polovina pražáků neví k čemu to je a 80% s tím neumí zacházet.

0/0
20.4.2012 21:42

astrudina

Na D-fensovi je veselé video

..."VNUTIT! Lidé nevědí, že chtějí jezdit do práce na kole, musíme jim to vnutit!.Z tunelu Blanka uděláme sklad okurek a magistrálu zúžíme na jeden pruh!" Gerdo, neplač, odstěhuješ se do Plzně!..";-)

podívejte se tady:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012041601

+1/0
20.4.2012 21:02

Čingis_Xaan

...

Při pohledu na silnice mám spíš pocit, že vládne automobilový fašismus, nevšiml jsem si, že by denně na silnicích byly nepřehledné hromady kol. Spíš velmi málo ve srovnání s jinými evropskými metropolemi. Naopak jsou vidět velmi často nekonečné zácpy, smog, devastace - důsledek pohodlnosti a průměrné inteligence neschopné dohlédnout dále než je rádius domov, práce, supermarket, školka, chalupa.

+3/0
20.4.2012 14:20

tfujpm

Re: ...

to jste na spatne diskusi

tedy se na cyklisty nadava a auta uctivaji jako nezbytna soucast zivota vsech dospelych

+1/0
20.4.2012 14:46

Richard Kába

Re: ...

A v cem podle Vas spociva te "fasismus" ... v tom, ze lide jezdi auty po silnici? To je fasismus? V tom pripade je podle vasi optiky fasismus to, ze cyklista jede po cyklostezce, nebo jako v Prachettove Otci prasatek, ze Otec prasatek rozdava v predvecer svatku praseci hlidky detem darky ;)

+1/0
20.4.2012 14:56

tfujpm

Re: ...

Vam nepripada nijak divny ani se nad tim nepozastavujete,  ze Praha je kazdy den obsazena osobnimi auty.

(Termin fasismus urcite neni na miste).

Nikdy vas nenapadlo neco s tim delat? Treba nepouzivat tolik osobni auta a na misto toho MHD a jine zpusoby dopravy? Treba kombinace vlak a chuze pro dojizdejici do Prahy, kdyz prauji v centru Prahy?

+1/0
20.4.2012 15:05

Richard Kába

Re: ...

Samozrejme, je treba dokoncit obchvat Prahy, rozsirit vsechny omezene silnice zpet na puvodni pocet pruhu a ucinit mesto prujezdnejsim. Zacpy nezmizi tak, ze se uberou pruhy a nasadi nizsi povolena rychlost.

Praha je plna aut, nebo Praha je plna lidi, kteri se v ni potrebujou dopravit, rozvezt zbozi a zivit se. Drive byla plna koni a drozek a dneska je plna diky bohu aut, stejne jako kazde jine civilizovane mesto.

Proc by jako podle Vas nemeli v Praze jezdit auta, nebo z jakeho duvodu chcete centralne planovat cim se maji lide prepravovat? Lide se budou prepravovat tim, co je pro ne nejvyhodnejsi a cim budou chtit. Nebo snad chcete naridit povinne po Praze kolo, MHD, nebo zavrit vsechny silnice?

+1/0
20.4.2012 15:14

Čingis_Xaan

Re: ...

Jsou samozřejmě lidé, kteří se bez auta neobejdou a potřebují převážet materiál či z jiného nutného důvodu jako třeba zdravotního. Pak samozřejmě záchranáři atp. Ale drtivá většina lidí jezdí z vyvepřenosti neboli z pohodlnosti. A likvidace smogem a hlukem je zasahování do osobní svobody a není to jen věc toho člověka. Prostě to tak nejde, že si donekonečna bude jezdit každý tím, co je pro něj nejvýhodnější a jen proto, že prostě chce jak malé dítě. Čím dál tím více se bude muset brát zřetel na míru smogu, hluku a nedostatek místa. Vidlácký hamtydamty přístup je krátkozraký a likvidační. Samozřejmě lidé nemají dostatek sebedisciplíny, a proto jsou nutné aspoň nějaké regulace. Volný systém funguje jen za předpokladu, že lidé mají právě dostatek sebedisciplíny, inteligence a noblesy. Absolutní okamžitý zákaz je nesmysl, ale omezit se to musí, nebo za chvíli nebude v centru města k žití. Obchvat tohle, myslím, nevyřeší. Dobré řešení do města je cesta elektromobilů či elektrických skútrů.

+1/0
20.4.2012 15:51

allencollins

Re: ...

"A likvidace smogem a hlukem je zasahování do osobní svobody "  - no právě, sakra ! Takže zablokovat ve večerní špičce magistrálu je co ?

+2/0
20.4.2012 19:55

Richard Kába

Re: ...

Pane, to co tady hlasate je cira demagogie. Obavam se, ze neni co vice dodat.

0/0
20.4.2012 21:29

Richard Kába

Re: ...

Nikdo nikoho nenuti bydlet nekde, kde se mu nelibi. Prestehujte se nekam, kde Vas automobilova doprava nebude obtezovat. To je stejne tak Vase pravo a svoboda, jako je pravo a svoboda kohokoli jineho pouzivat automobil. Nevim o jake discipline hovorite a pojmy jako vyveprenost jsou zcela zbytecne urazky. Mate dojem, ze nekdo objizdi po Praze bloky jen tak z pleziru aby Vas nastval? To delaji jenom cykloaktiviste z auto*matu ... kazdy kdo pouziva vuz, tak cini proto ze sebe pripadne naklad/nakup potrebuje prevezt z bodu A do bodu B. Volny system  funguje presne tak jak ma, jakakoli regulace je za a) spatne, za b) nicemu nepomuze. Volny princip funguje zcela spravne. Obchvat vyresi tranzitni dopravu, to by mel byt zaklad toho co Vam vadi. Naprosta vetsina provozu po Praze krome tranzitni dopravy jsou sami Prazaci, pro ktere ma smysl pouzivat automobil,

+1/0
20.4.2012 21:39

Richard Kába

Re: ...

takze vase vidlacky hamty si nechte od cesty. Na tema co provadi Prazaci

v okoli Prahy v tzv. chatovych oblastech bychom my vidlaci mohli psat

romany a automobilova doprava je proti tomu smesna fraska.

0/0
20.4.2012 21:39

macarát

Re: ...

No, a nebo se Vy přestěhujte tam, kde Vás nebudou obtěžovat cyklističtí aktivisté, ne? ;-D

0/0
21.4.2012 23:15

pavlik12

Re: ...

Když vlak jede hodinu a 1/4 zatímco autem i s parkováním mám cestu za 22 minut - tak nemám při cestách do práce dál o čem uvažovat.

A ani nemusím započítávat že nádraží mám dalších 20 minut od domu a odjezdy vlaků se neřídí tím kdy já chci odjet, ale jízdním řádem který nerespektuje můj diář.

Což je obecný problém hromadné dopravy (už jsem ho popisoval níže):

- jede z místa kde nejsem, v čase kdy to nepotřebuji

- jede do mísa kam nechci ve společnosti lidí které nemám zájem potkávat a s úložným prostorem kam se nevejdou věci které přepravuji s sebou.

0/0
20.4.2012 22:19

Emiliano Zapata I

Re: ...

Protože si myslí, že silnice je jenom pro auta.

0/0
20.4.2012 21:32

Hekynen druhý

Blokáda blokády

http://youtu.be/M5lPTqPbBQQ

:-)

+1/0
20.4.2012 13:45

Keni

cyklistika po Praze lze ale ....

Jezdim po praze na kole a je to opravdu pohoda. Ale neni to mozne vzdy a treba do prace holt jezdit nemohu (takze sockou) a na nakup vetsinou autem nebo pesom. Ano, autem a jezdim v nem sam. Nebo si snad mam obehnout panelak a vzit nekoho sebou?

Na kole jsem zacal jezdit do worku, kdyz jsem delal kdysi na Flore. Autem sice asi jen 10min, ale pak hledani mista k zaparkovani a v zime skrabani. MHD to byli tri prestupy a 10min pesky a 30min MHD. Zkusil jsem to jednou na kole, do prace asi 35min (ano, bylo to do toho hrozneho pro cyklisty asi neprekonatelneho kopce), z prace pod 20min. Dest ci jen malo snehu nikdy nevadilo. Ale byla k tomu potreba podpora zamestnavatele a tolerance kolegu. Potreboval jsem pak sprchu a bezpecne uchovani na kolo. Ted to bouzel jinde nejde a nemam zadny narok nutit zamestnavatele, ze nam musi na pracovisti vybudovat sprchu.

Ale v Praze vzdy budou auta, chodci i cykliste. Jen musi byt navzajem nejaka tolerance a preference. Cyklista na magistralu nepatri.

+1/0
20.4.2012 12:24

Keni

Re: cyklistika po Praze lze ale ....

Tyto cyklo akce, pojde zablokovat auta neschvaluji. Cyklostezky nakreslene po hlavnich (Vrsovicka), tazich take ne. Ale souhlasim s tim, ze v nejake rovnobezne ulici v zastavbe ta cyklostezka ma smysl a preference cyklistu take. Nebo rozsireni chodniku mimo komunikaci pro stezku pro cyklisty. Rad bych videl mimo hlavni paterni tepny povoleni jizdy cyklistu v protismeru.

Velak cast cyklistu jsou i motoriste a vetre tomu, ze s vetsinou kroku Auto-Matu apod nesouhlasi. Problem je, ze o doprave v Praze rozhoduje asi jen Eltodo (zisk), prazske matky (rvouci skupina netolerantnich zen) a podobne skupiny.

+1/0
20.4.2012 12:29

pingu1

..vidim ,ze je tu slejzanda ...

lidi co neumej na kole ani sedet ,lidi bez nejakeho telesneho udu ,lidi kteri po poziti neudrzi riovnovahu..;-D

0/0
20.4.2012 11:36

Mysel

Re: ..vidim ,ze je tu slejzanda ...

Ne, jenom dost lidi, pro ktere neni auto modlou a mesto mistem urcenym jenom a pouze pro jeji uctivani.

0/0
20.4.2012 12:34

Mysel

Re: ..vidim ,ze je tu slejzanda ...

PS: A soucasne lidi, kteri za modlu nepovazuji kolo a nechteji ji obetovat zivoty vsech lidi ve mestech. :o)

+1/0
20.4.2012 12:35

BeNiShMcFly

Přítomnost chodců a jejich komfort jsou indikátorem kvality

vcera si elastaci aspon ochutnali svoji vlastni medicinky ;-D R^

+1/0
20.4.2012 11:25

BeNiShMcFly

...jsou indikátorem kvality života ve městě

http://www.auto-mat.cz/aktivity/prahou-pesky/

"Lidé pohybující se pěšky jsou základ města. Prosazujeme pro ně lepší podmínky"

tim je mysleno napr. to vcerejsi najizdeni do chodcu na prechodu?? stejne tak, kdyz se vsechny ty smrduty alternativy sjizdeli na namesti Jiri z Podebrad v drtivy vetsine prijizdeli po chodnicich, kde jezdili ve skupinach vedle sebe a spoustu chodcu ohrozovali! jedu na kole, kdo je vic!! Rv

+5/0
20.4.2012 11:30

Čingis_Xaan

...

Je dobrá věc, líbí se mi to. Doprava ve městech by měla směřovat k postupnému vytlačení veškeré automobilové dopravy, vyjma záchranných služeb atp. a zavedení opravdu propracovaného systému mhd. A pak by byl obrovský prostor i pro dopravu na kolech. Myslím, že je to nutné, protože opravdu velmi často jsou zácpy a např. cesta do práce, která mně normálně zabere 20 minut, se prodlouží až o 3 násobek. A když pozoruji z okna busu využití aut, tak musím říct, že většina lidí cestuje sama a díky těmto blbům, doprava kolabuje. Přitom 99 % lidí takto necestuje z nutnosti a protože to jinak nejde, nebo dokonce proto, že by se svět zboural, ale jen z pouhé pohodlnosti a vyvepřenosti.

+2/0
20.4.2012 11:03

pavlik12

Re: ...

Tedy navrhujete, v rámci vytíženosti aut, aby samotný řidič povinně na kraji Prahy nacpal do auta pár kolemjdoucích a dovezl je někam do centra? Aby nejel ve voze sám a neiritoval Vás?

+1/0
20.4.2012 11:13

Mysel

Re: ...

O tom je presne cyklofasismus - socialni inzenyrstvi rizene partou pomatencu.

+1/0
20.4.2012 11:15

macarát

Re: ...

Vždyt říkal, co je řešením.Takzvaná hromadná doprava.

0/0
21.4.2012 23:18

Richard Kába

Re: ...

Nevim co hulite, ale rad bych ochutnal ;)

0/0
20.4.2012 13:45

simonides1

Cykloteroristi

Ale jinak tito cykloteroristi autama vůbec nejezdí, že...?! 8-oRv

+1/0
20.4.2012 11:00

ach jooo

Re: Cykloteroristi

Ale o tom to vůbec není. Nevíš o čem mluvíš. Samozřejmě, že cyklisti jezdí autama. Jde o to, že existují lidi, kteří myslí a prostě nejedou po Praze autem, když můžou jet MHD nebo na kole - je to povětšinou rychlejší a navíc nepopiratelně společensky přínosnéjší.

+1/0
20.4.2012 12:02

Mysel

Re: Cykloteroristi

On bohuzel vi presne, o cem mluvi - viz vystrik cyklofasisty vyse: "Doprava ve městech by měla směřovat k postupnému vytlačení veškeré automobilové dopravy..". Verejnym nepritelem neni kazdy cyklista, pouze kazdy cyklofasista, ktery verejne tyhle svinstva hlasa!

+1/0
20.4.2012 12:37

Čingis_Xaan

Re: Cykloteroristi

Koukám, že lopata vytrhává z kontextu :-)

+1/0
20.4.2012 14:25

Richard Kába

Re: Cykloteroristi

Obavam se, ze Vy netusite o cem hovorite. Kazdy ma pravo jezdit si kdy chce, kam chce a cim chce ... tedy jak v aute tak na kole. To je soucast individualnich svobod kazdeho jednotlivce v civilizovane a svobodne spolecnosti. Automobilista Vam nevnucuje, ze mate jet aut, vy nikomu nevymyslejte jak se ma prepravovat on.

+1/0
20.4.2012 13:47

macarát

Re: Cykloteroristi

Blablabla.  Svobodná společnost není níjak závislá na tom, že by měl mít každý nárok na všech  svých cestách tahat sebou tunu plastu o mnoha metrech krychlových a neplatit patřičné poplatky za externality (které v současnosti jistojistě neplatí).

0/0
21.4.2012 23:21

René, já a Rudolf

úžasné...

škoda že organizátorům uniká, že centrum Prahy prostě není vhodné pro jízdu na kole - zejména kvůli kopcům... holt nejsme Kodaň... ale samozřejmě je hezkej kšeft zužovat dvouproudé silnice a cpát všude cyklopruhy vedoucí od nikud nikam, po kterých až na pár sebevrahů nikdo nejezdí...

+2/0
20.4.2012 10:32

Leinad

Re: úžasné...

Myslíš třeba zužovat Vršovickou/V Olšinách, Černokosteleckou/Vinohradskou... namalováním parkovacích pruhů místo průběžných a pak zbylé místo využít jako cyklopruh?

+1/0
20.4.2012 10:56

tfujpm

cyklojizda a jine akce v praze?

kolika z vas vadi cyklojizda a zaroven nevadi prazsky maraton a pulmaraton?

0/0
20.4.2012 10:23

pivak2

Re: cyklojizda a jine akce v praze?

Me nevadi ani jedno, nejsem z Prahy. Ale rozdil mezi buzeracni cyklojizdou jejimz cilem je otravovat spoluobcany a sportovni udalosti je dost velky.

+2/0
20.4.2012 10:50

Mysel

Re: cyklojizda a jine akce v praze?

Tak nejak. Krome toho se zminene sportovni akce konaji o vikendu a s pomerne velkou snahou omezovat dopravu co nejmene. To zcela jiste nejde tvrdit o cyklojizdach. Ty jsou organizovany naopak tak, aby trasa i nacasovani omezovaly dopravu co nejvice. Je na case, aby magistrat prestal cyklofasisticke spolky jako je Automat financovat. Pak zajdou na ubyte, kdyz uz to pro zucastnene nebude zlaty dul.

+1/0
20.4.2012 11:01

Mysel

Re: cyklojizda a jine akce v praze?

PS: Ty bezecke akce mj. probihaji o vikendu, ne ve vecerni spicce vsedniho dne.

+2/0
20.4.2012 11:03

Keni

Re: cyklojizda a jine akce v praze?

Obojí je blbost na entou.Nechápu, proč matato nblokuje Strakonickou, když je na druhém nábřeží možností více. TO samé tento průjezd magistrálou. Mohli to vzít přes Parukářku a Vítkov s krásným rozhledem. Poté po té novou předražené cyklostezce a nebo po bejvalém vlakovém tělese. Toto byla asi opravdu jen akce, nastveme co nejvíce řidičů. Já se ale neúčastnil.

0/0
20.4.2012 13:21

Paterson

přihlouplá šikana

jezdím hodně na kole, ale včera jsem musel odjet nutně autem - cesta do Jablonce..., takže Vám přátelé z automatu děkuji za zácpu v centru, protože jste mi posr.li jednu věc, na které mi fakt záleželo. Byla to šikana a to Vám vzkazuju já, jako cyklista. Příště pojeďte se mnou na kole do Jablonce skety... pražáčci se projedou na kole městem hahahah, ale kdyby měli jet daleko, tak to raději nééé.

+4/0
20.4.2012 9:51

ach jooo

Re: přihlouplá šikana

kecy, kamaráde.

+1/0
20.4.2012 9:55

mamsrb

Re: přihlouplá šikana

Žádné kecy, holý fakt. Pod tíhou kritiky změnil Auto*mat taktiku a včera v TV dvakrát řekl oraganizátor akce, že jejich záměrem není řidiče aut omezovat a pak doddal, že on dělá špuntovače a zamezuje autům z postranních ulic vjíždět. Prostě inteligence pumpičkáře se nezapře:-P Až se najde nějaký Brievik, který jich pár s Tatrou smete tak se budete cyklobuzny divit. Nikdo totiž nepopře platné zákony např. že každá akce vzbuzuje reakci;-)

+2/0
20.4.2012 10:16

BeNiShMcFly

Re: přihlouplá šikana

skoda ze na vcerejsi akci nedorazila Olga Hepnarova ;-D na nuselaku by mela cilu R^

0/0
20.4.2012 11:22

tfujpm

Re: přihlouplá šikana

ano, prazaci se chteji "projet" z mista sveho bydliste v praze do mista sveho pracoviste v praze a pak zase odpoledne jet podobnou trasu opacnym smerem. Nekdo tomu rika vyjizdka nekdo tomu rika cesta do prace.

Malo kdo vsak vidi duvod, abych cestou z jednoho mista prahy do druhyho mista prahy jel pres jablonec (btw o ktery jablonec se vlastne jednalo?)

0/0
20.4.2012 10:21

pivak2

Re: přihlouplá šikana

A to vsichni bydli na jednom miste a pracujou na druhym? Ze jich do a z prace vcera jelo tolik.

0/0
20.4.2012 10:28

pavlik12

Re: přihlouplá šikana

A co je vede k domněnce, že ti oškliví řidiči v autech jedou z jednoho konce P1 na druhý - a měli by tedy raději použít kolo.

Neznám nikoho kdo by po Praze jezdil autem přískoky z práce/domů v řádu jednotek km - to se samozřejmě auto nevyplatí.

+1/0
20.4.2012 10:42

tfujpm

Re: přihlouplá šikana

tak se mezi sebou nejak domluvte :) to byla ciste reakce na to, ze i po praze se jezdi do prace na kole, stejne jako se jezdi do prace sockou, autem nebo peso

0/0
20.4.2012 14:45

Hekynen druhý

Jsem se právě dozvěděl...

že jedna z "vůdčích" osobností Auto*matu dostala během "Zyklojízdy" přes kušňu... No, zřejmě tak dlouho provokoval, až se někdo vyprovokovat nechal...

+6/0
20.4.2012 9:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.