Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modré zóny chtějí i pražská předměstí. Podle odborníků je to nesmysl

Řidiče čeká od ledna příštího roku rozšíření modrých zón také do Prahy 5, 6, na Jarov a částečně do Prahy 11. A zóny chtějí další radnice. Někteří dopravní experti ale pochybují, že se tím vyřeší potíže s parkováním. V centru podle nich smysl měly, na okraji jde jen o pohodlné řešení pro politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Baarten

A s tím táhnou k čertu,

zloději. Je to jenom buzerace a tahání dalších peněz lidem z kapsy.

0/0
4.5.2012 11:47

K.Bartak

Re: A s tím táhnou k čertu,

Když se ti to nelíbí, odstěhuj se. Např. do lesů, tam možná zatím platit nebudeš;-D

0/0
5.5.2012 10:53

Baarten

Re: A s tím táhnou k čertu,

Myslím, že na všelijakých daních a poplatcích z provozu auta už platím víc než dost.

0/0
5.5.2012 13:09

HrubesaMares

Klasika

mestske casti resi problem od konce. Je potreba mit nejdriv dostatek parkovacich mist a pak regulovat priority. Prosty zakaz nic neresi, jde akorat o buzeraci obcanu :-/

0/0
4.5.2012 9:48

Wabo

Bez P+R parkovišť to nepůjde, ale půdu radní vykšeftovali

P+R parkovišť se Praha samozřejmě neobejde, když se tolik obyvatel vystěhovalo do satelitů a teď mohou do práce a na středočeské úřady (v Praze) dojíždět jedině auty. U většiny konečných stanic metra brání vybudování velkých P+R parkovišť výhradně jen to, že pozemky v okolí dávno výhodně, za cenu zemědělské půdy, prodali svým firmám a kmotrům, pak změnili územní plány a teď by ji draze vykupovali z městských rozpočtů.

0/0
4.5.2012 7:43

Wabo

Parkovací domy za 180Kč na hod. fungovat samozřejmě nebudou

Parkovací domy s neúnosnými cenami SAMOZŘEJMĚ fungovat nebudou. Tak drahé parkování, jako v pražských parkovacích domech a podzemních darážích není ani v Německu s několikanásobnou kupní silou. Pražští radní se musí vrátit na zem a přestat rýžovat pro kmotry. Ti současní toho ale nejsou schopni (platí pro většinu čtvrtí), je třeba zásadně změnit obsazení radnic.

U většiny konečných stanic metra brání vybudování velkých P+R parkovišť výhradně jen to, že pozemky v okolí dávno výhodně (za cenu zemědělské půdy) prodali svým firmám a kmotrům.

0/0
4.5.2012 7:39

azazzelo

Praha 11

Tady má mít modrou zónu pár ulic kolem metra. Prý kvůli Středočechům, co zde zdarma zaparkují a pokračují metrem. Opravdu si těch pár místních půjde koupit parkovačku za 700,-, když za rohem bude jiná ulice bez modrých zón? Aneb, kde dnes parkování jen tak tak stačí, po zavedení modrých zón patrně již stačit nebude. Nechápu, co tady ODS zavádí za podrazy na místní obyvatele? Za tím je opravdu snad jen snaha o vyvolání potřeby užívat parkovací domy zřizované ODS a zvýšit podporu jejich výstavbě.

Další diskutovaný problém jsou živnostníci. Kde je parkování zdarma, parkuje plno dodávek a služebních aut na úkor soukromých osobáků. Na jednu stranu je to známkou zaměstnanosti místních obyvatel, ale je to Ok? Mělo by se rozlišovat? Firmy si tak řeší problém parkování v centru či na vlastním placeném parkovišti. Ale jak to regulovat? Ostatně, pravidelně vyjíždí tak 10-20% soukromých aut, ostatní zde jen dlouhodobě parkují. Kdo jezdí pravidelně, má věčné problémy. A má to řešení?

0/0
4.5.2012 6:58

HrubesaMares

Re: Praha 11

modre zony jsou dobry zpusob, jak vyhnat firmy ;-)

0/0
4.5.2012 9:50

medvidci

aspon se pro me neco vyresi..

do Prahy jsem jezdil s rodinou na vylety, za pamatky atd.. Deti jsou zatim male a neminim je slozite nekudy vlacet MHD, takze zacnem radeji jezdit jinam.. Bydlim ve meste kde jsou take zony, ale ty jsou jen v samotnem stredu..ale zadnyho prazaka jsme zde jeste neoskubali.. zivnostnikum co jezdi s autama, zejmena mezi ruzdnyma obvodama moc zrovna nezavidim, tech povoleni co budou muset mit... to budou pekne drahe sluzby.. Tak sbohem Praho stovezata.. ja uz te vezmu radsi obloukem, nez se jako oskubany turista pachtit MHD.. to radsi na veletucnych prazacich radeji usetrim .. Dik za usetrene penize.;-D

0/0
4.5.2012 6:54

Neutrální Nick

Re: aspon se pro me neco vyresi..

Auta do centra měst nepatří, vyjma těch, která tam skutečně musí. To je správné rozhodnutí.

A pokud jsi člověk, pro kterého je "složité" jet pár stanic metrem nebo ujít kousek pěšky, pak věř, že v Praze nikomu chybět nebudeš. Chudáci tvé děti, když je učíš naprosté závislosti na autě.

+1/0
4.5.2012 7:45

Wabo

Re: aspon se pro me neco vyresi..

Chodov, Opatov, Vysočany nebo Prosek opravdu, ale opravdu nejsou centra města!

+1/0
4.5.2012 7:49

Neutrální Nick

Re: aspon se pro me neco vyresi..

A na Chodově a Opatově jsou modré zóny?

0/0
4.5.2012 11:57

AAA3

Re: aspon se pro me neco vyresi..

Budou.

0/0
4.5.2012 12:26

Neutrální Nick

Re: aspon se pro me neco vyresi..

Tedy komentář od Wabo je naprostý nesmysl, jak jsem si správně myslel...

A že budou a kdy budou a v jaké podobě není vůbec jisté...

0/0
4.5.2012 18:09

Amoniak II

Re: aspon se pro me neco vyresi..

Jasně, takže dokud to nebude schválené, budeme zticha. A potom řekneme, že už se s tím nedá nic dělat.

:-/

Pokud chcete aktuální příklad - ulice v Holešovicích. Třeba taková Jankovcova s desítkami volných míst s modrou čarou je velmi oblíbeným lovištěm MP. A rozumný důvod to opravdu nemá.

0/0
5.5.2012 10:51

Neutrální Nick

Re: aspon se pro me neco vyresi..

Než ze sebe uděláš hIupáka, přečti si prosím celé vlákno. Psal jsem o modrých zónách v centru města, wabo na to reagoval neexistujícími modrými zónami např. na Opatově...

0/0
6.5.2012 12:36

CarlitosCZE

.

Proč se v naší zemi nemůže jednou něco udělat tak, aby to fungovalo ku prospěchu všem? Zóny většinu lidí akorát otravují. Proč se neudělá po celý Praze (kromě historickýho centra) jedna zóna, kde pražští budou moct parkovat neomezeně (klidně i za (rozumný) peníze) a mimopražští omezeně nebo za vyšší cenu? Proč nemám jako člověk, co v tomhle městě žije 30 let, možnost zajet si do obchodu něco vyzvednout nebo za rodinou/kamarády z jiný městský části a zaparkovat někde poblíž, protože je tam modro a do deseti minut odtah?

+2/0
4.5.2012 3:58

Neutrální Nick

Re: .

Tak já asi bydlím v jiné Praze než ty. Autem jezdím celkem dost, po všech pražských částech a že bych "nemohl" někde nakoupit nebo někoho navštívit, to jsem ještě nezažil. Vždy je poblíž kde zaparkovat. Ale pokud jsi člověk, který se štítí ujít třeba 200m pěšky, pak máš problém. Nejen s parkováním.

0/0
4.5.2012 7:48

Wabo

Re:

Špatný příklad. Např. v centrální části Vinohrad ve dne a večer do cca 22h rozhodně ve vzdálenosti 200m od užitečných míst zaparkujete jen s mimořádným štěstím.

+1/0
4.5.2012 7:52

Neutrální Nick

Re: Re:

Jak píšu, asi žiju v jiné Praze. A čti prosím pozorněji, nenapsal jsem přesně 200m nebo max 200m...

0/0
4.5.2012 11:59

p_n_3

Jde jen o prachy pro odtahovky a aby MP mohla

víc buzerovat lidi.

+1/0
3.5.2012 23:26

polednice

Jednu bude z ČR jedna zóna...

0/0
3.5.2012 21:29

Leinad

Re: Jednu bude z ČR jedna zóna...

Ne. Z ČR bude tak 5 milionů zón. Každý si bude moc parkovat před svým domem a nikde jinde.

+1/0
3.5.2012 22:21

polednice

Já chci taky zónu, ale udělal bych vyjímku

absolutní zákaz parkování aut s pražskou poznávací značkou, a nejbližší parkoviště 30 km.daleko. K tomu zaměstnavatele, který mi odmítá v případě služební cesty proplatit parkovné....

0/0
3.5.2012 21:25

Sam666

zony

Mus stryc bydli na Praze 2. Mel neustale problemy s parkovanim, tak modre zony uvital. Kdyz prijede v nedeli s chaty, tak nemusi hodinu objizdet blok a hledat misto k zaparkovani. Spokojenost mu vydrzela do te chvile, nez potreboval instalatera. Jakmile firmy zjistily, ze bydli v modre zone, tak ho vsechny poslali do haje. Jedina moznost pak byla firma sidlici na Praze 2 (podstatne drazsi, nez ty ostatni).

Ted je ze stryce zaprisahly odpurce zon.

+5/0
3.5.2012 18:58

Leinad

Re: zony

A tímto stylem uvažuje hodně voličů.

Dokud z toho mám prospěch, budu lidem kolem sebe (soused potřebující instalatéra) dělat naschvály. A existenci kompromisů (možnost koupit parkovací lístek na XX minut jako v jiných městech) budeme radši ignorovat.

+1/0
3.5.2012 19:05

Neutrální Nick

Re: zony

Urban legend...

0/0
3.5.2012 19:12

Sam666

Re: zony

Vas nazor. Ja vim, ze to je pravda. Taky k nemu od te doby nejezdim opravovat pocitac a shani si nekoho jineho.

Tak mi reknete, jak si jako obyvatel Prahy 2 zajistite firmu, ktera MUSI prijet autem? K nejblizsimu stani na automatech (pokud je volne) je to 2 bloky.

+3/0
3.5.2012 19:23

Neutrální Nick

Re: zony

Nesnaž se prosím diskutovat o něčem, o čem nevíš zhola nic.

Sedíš u internetu, odpověz si svépomocí.

0/0
3.5.2012 19:26

Sam666

Re: zony

Muzete mi rici, jak jste prisel na to, ze o tom nevim vubec nic? Chcete mi snad namlouvat, te obyvatele kompletne modrych zon jsou z nich nadseni a nemaji problem s tim, ze za nimi obcas ma prijet nekdo mimo jejich obvod. Tak nereste konkretni pripad meho stryce a poskytnete mi sve moudro jak jako obyvatel modre zony zajistim parkovani pro svou rodinu napriklad na oslavu svych narozenin.

0/0
3.5.2012 19:34

Neutrální Nick

Re: zony

"Muzete mi rici, jak jste prisel na to, ze o tom nevim vubec nic?" - protože jsi napsal "Tak mi reknete, jak si jako obyvatel Prahy 2 zajistite firmu, ktera MUSI prijet autem?".

.

A úhybný manévr s rodinnou oslavou jako reakce na tvé pochopení nesmyslu, jaký jsi napsal, je moc průhledný.

0/0
3.5.2012 19:38

Sam666

Re: zony

A) Netykejte mi, neznam Vas

B) proc si myslite, ze je to nesmysl? Elektrikari, instalateri a podobne profese musi prijet autem (maji hodne vercajku a rukou se taha spatne a stoji je to moc casu) Zakazek maji dost, tak jim nedela problem je odmitat. Cim muzete dokazat, ze to tak neni? Ja to znam z obou stran (jak jiz zmineny stryc shanel instalatera, tak kamarad dela elektrikare)

+1/0
3.5.2012 19:41

Neutrální Nick

Re: zony

A) Tykám ti, je to standard internetových diskusí. Pokud ti tykání vadí, vykej mi.

B) "proc si myslite, ze je to nesmysl?" - Zodpovězeno. "Cim muzete dokazat, ze to tak neni?" - Ničím, protože netvrdím, že mají málo zakázek.

0/0
3.5.2012 19:48

stoffo

Re: zony

:-DDDD ty naturální nicku, príde mi, že ty o tom nevieš vôbec nič, pretože pán má pravdu...je to proste tak...ak bývaš v modrej zóne, tak za tebou neprídu ani známy nieto ešte nejaká firma...ale na proseku ešte modré zóny nemáte a keďže tam je škaredo, tak tam je aj kde parkovať :-DDDD nemôžeš vedieť o čom sa tu vôbec točí...

+2/0
3.5.2012 20:19

Bubrak

Re: zony

Zhola nic nevis mozna tak ty. Na Praze 2 sem bydlel 6 let, z toho posledni 3 roky s modryma zonama. Zony jsou na hnedy exkrement.

+1/0
3.5.2012 21:07

termin

Re: zony

Ty tvoje bláboly nemají ani hlavu ani patu.

+1/0
4.5.2012 3:22

Wabo

Re: zony

Mám stejnou zkušenost, příbuzní v Praze 2. Až do desáté večer se v okolí bez karty zaparkovat nedá. (Pro neznalce: rezidenční kartu lze získat výhradně na auto registrované na osobu s trvalým bydlištěm v dané oblasti. Když staří lidé auta nemají, smůla.) Když jim táhnete něco těžkého, zbývá taxík.

0/0
4.5.2012 7:48

Leinad

Re: zony

Ne že bych podobnou historku nikdy neslyšel, ale můžeš sem hodit důkaz její nemožnosti nebo silné nepravděpodobnosti?

Opravdu v souvislosti s modrými zónami v Praze není a nikdy nebylo volné parkovací místo, kde někdo nesměl zaparkovat?

0/0
3.5.2012 20:01

Neutrální Nick

Re: zony

Zodpovězeno.

Nic takového netvrdím.

0/0
3.5.2012 20:08

Leinad

Stejná sazba

Smysl by měla běžná placená parkoviště, na kterých by ale nebyla žádná výhoda pro rezidenty. Kdo stojí, ten platí.

Mimochodem v Německých městech je běžné, že modré zóny neplatí o víkendu i to, že se přes poledne dá koupit krátkodobý parkovací lístek.

0/0
3.5.2012 18:52

akzar

Ono by stačilo,

když už mají být zóny, tak nechť platí všichni stejnou částku za jejich užívání. Zdůrazňuji všichni.!! V tom okamžiku by se ulice uvolnily od aut, které nejezdí a jen zabírají místo. Problém s volnými parkovacími domy lze vyřešit vhodným nastavením cen na ulici. Pokud je něco moc levné - téměř zadarmo, tak je je to špatně.

Možná by se problé vyřešil zrušením Městské policie, která v centru umí nejlépe buzerovat parkování a na ostatní nemá jaklsi časRv!!

+2/0
3.5.2012 16:33

sigenius

Re: Ono by stačilo,

"... V tom okamžiku by se ulice uvolnily od aut, které nejezdí a jen zabírají místo...."

Hm, to má logickou trhlinu. Kdyby všechna auta jezdila, nebyla by potřeba parkovací místa.

+1/0
3.5.2012 18:16

Leinad

Re: Ono by stačilo,

Když každý den najedu několik km do práce (a jako cesťák nemůžu jezdit MHD, jako instalatér taky nemůžu mít nářadí a mísu v kapse,...) je to něco jiného, než když auto stojí několik dnů po sobě na stejném místě. Lidi, kteří si koupí drahý auto na to, aby jezdili metrem, jsou v Bananistánu bohužel nejen ve filmech. :-P

0/0
3.5.2012 18:31

Neutrální Nick

Re: Ono by stačilo,

No ty plácáš...;-D. Kdo má auto, MUSÍ s ním podle tebe tedy denně jezdit? A čím dražší auto, tím více jezdit?

.

;-D;-D;-D

0/0
3.5.2012 18:39

Leinad

Re: Ono by stačilo,

Mno trošku zaměňuješ pořadí.

Kdo autem nejezdí, nemá si ho kupovat. Kdo auto má, ten by měl platit za parkování. Jestli stojím 10 hodin nebo celý měsíc, nebo jestli na místě bydlím, nemá měnit výši hodinové sazby.

0/0
3.5.2012 18:44

Neutrální Nick

Re: Ono by stačilo,

"Kdo autem nejezdí, nemá si ho kupovat." - jak často? Jednou za den? Za tři? Za týden?

Plácáš.

0/0
3.5.2012 19:13

Leinad

Re: Ono by stačilo,

Podívej se na film "Zítra to roztočíme drahoušku" a věř, že někdo má autem najetý za rok hluboce podprůměrný počet km.

Když už auto máš zaparkované před barákem měsíc v kuse, tak aspoň zaplať. Lidi, kteří přijedou zaparkovat na pár minut taky platí(a někteří dokonce musí v průběhu jednání odcházet házet mince do automatu). :-P A někteří dokonce nezaparkují vůbec na prázdném parkovišti, protože nesmí.

0/0
3.5.2012 19:29

Neutrální Nick

Re: Ono by stačilo,

Nevymýšlej pitominy a prosím odpověz na položené otázky. Díky.

0/0
3.5.2012 19:39

Leinad

Re: Ono by stačilo,

Obecnou funkci "frekvence jízd -> logická binární hodnota koupit/nekoupit auto" nemám.

Existují autopůjčovny. Existuje možnost machrovat na sousedy náramkem či hodinkami. Existuje MHD. Když už si auto koupíš za jiným účelem, než ježdění, existuje možnost parkovat ho dál od bydliště, případně pronajmout si/koupit garáž.

0/0
3.5.2012 19:51

Neutrální Nick

Re: Ono by stačilo,

Aha, takže vlastně nevíš, jestli a kdy platí tvá věta "Kdo autem nejezdí, nemá si ho kupovat.".

.

Plácnul jsi pitomost a teď jen marně kličkuješ za pomocí úsměvných "argumentů" typu autopůjčovna... I tvá premisa, že auto si člověk kupuje kvůli sousedům ukazuje na úroveň tvého intelektu.

0/0
3.5.2012 19:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.