Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha odmítá platit za cizí bezdomovce. Peníze chce od krajů

Praha ročně utratí za pomoc pro bezdomovce 20 milionů korun. Přitom terénní pracovníci zjistili, že pouze každý třetí bezdomovec v metropoli je Pražan. Město chce peníze od ostatních krajů, ty se však do placení nehrnou. Podle magistrátu by situaci mohl vyřešit nový zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

azazzelo

TOP09 prosazuje krácení příjmů Prahy, Brna, Ostravy a Plzně

Viz diskuse kolem novely zákona k RUD. Pikantní je, že zásadní poškození obyvatel velkých měst prosazují i volení zástupci TOP09 sedící na radnicích těchto měst. Novela má přinést řešení údajných disproporcí rozdělování daní v ČR pro chudé obce, což jsou města a obce s 2-10 tis. obyvateli. Protože dnes (v současném RUD) platí údajná "podpora" malých obcí, krajských měst a Prahy. Praha má dnes 4x větší příjmy z daní, než malé obce (na obyvatele), je ale schopna pokrývat cca o 30-60% menší část aktivit pro své obyvatele, než malé obce, protože řeší "dojíždění venkovanů za prací", "tranzit dopravy celé ČR přes Prahu", "statut výkladní skříně - kulturního centra ČR a sídla státní správy", "rozvoj podnikání ČR" apod. Tedy aktivity, které nejsou nezbytné pro život Pražanů, ale jsou nutné pro existenci Čechů a ČR.

0/0
5.5.2012 11:46

azazzelo

Re: TOP09 prosazuje krácení příjmů Prahy, Brna, Ostravy a Plzně

Dle návrhu nového RUD TOP09, dojde ve výsledku k zvýhodnění Středočeského kraje oproti Praze, ale celkově bude celý tento region stagnovat, protože bude ochuzen. Obdobně dojde k poškození a stagnaci Plzeňského kraje, Moravskoslezského kraje a Jihomoravského kraje. Ostatní kraje si pomohou. Aneb ČR ochudí prosperitu svých center, která produkují zisk, a své daňové prostředky utratí v oblastech, kde může být návratnost vložených investic sporná. A to provede v krizi, kdy má být oprávněnost každého výdaje pečlivě vážena.

Aby výpadek příjmu velkých měst nebyl tak drastický, budou krátkodobě (4 roky) pro ně zavedeny dotace a dále zvýšena domovní daň novelou zákona. Pražan, Brňan, Ostravan a Plzeňan zaplatí tento finanční kotrmelec mj. v domovní dani.

Pokud je zde neustálý tlak venkovanů na likvidaci "diskriminačního" financování velkých měst, musí zde být oplátkou tlak na to, aby Praha nenesla výdaje za ostatní regiony. Aneb Kocourkov... budeme se hádat o pár drobných a přicházet o miliony.

0/0
5.5.2012 12:32

Sep

Pražáci si žijí nad poměry.

Kdepak Praha vysává celí zbytek republiky. Pragocentrizmus známý to pojem. Jen ať dotují co si nadrobily,my platíme na daních dost. ;-D;-D[>-]

0/0
4.5.2012 11:48

a basta

Re: Pražáci si žijí nad poměry.

Tak a teď mi napište (z Vaší hlavy), jak jste dospěl k takovému názoru. Opravdu mne to zajímá. Jinak požadovat po krajích příspěvek na bezďáky je blbost, s tím souhlasím.

+1/0
4.5.2012 11:59

azazzelo

Rozkrádání Prahy ostatními regiony je vidět na první pohled

Kde kdo nadává na Pražáky, ale faktem je, že Praha dotuje zbytek republiky. Rád jezdím po obcích, kde vládne nezaměstnanost, krize, nulové odvody na daních, kde převládají nevýděleční důchodci... a které si přitom mohou dovolit rekonstrukci náměstí, celých ulic, opravy chodníků, výstavbu domovů důchodců a pečovatelských domů, obnovu sportovišť, budování obchvatů... A to jsou pouze viditelné akce. Pražan nakonec zjistí, že venkovan mnohem snáze dosáhne na sociální dávky, lékařskou péči i kdejaké dotované služby od obce. Zatímco Praha nestíhá a má na všechny požadavky neskutečně málo peněz. Pražané se musí smířit s tím, že jejich chodníky se neopravují, málo se uklízí, veřejný prostor leží ladem do doby, než ho nějaká naplavenina "znárodní" a zničí a když náhodou potřebuje sociálku nebo lékaře, tak řeší, že se služby krátí či v Praze pro nedostatek peněz prostě neexistují. Bezdomovci přitom mají fakticky domovskou obec, která si od Prahy bere pro ně peníze.

+1/0
4.5.2012 6:27

Šárka 3

Re: Rozkrádání Prahy ostatními regiony je vidět na první pohled

Jdi ty brebto. Proto je v Praze nejnižší nezaměstnanost, proto se tam stahují všechna individua včetně těch politických. Proto je tam největší sebrankaz celé ČR. Protože se v Praze žije špatně? ;-D;-D

+2/0
4.5.2012 9:07

komentator-1

Re: Rozkrádání Prahy ostatními regiony je vidět na první pohled

musíš mít v Praze bezútěšný život! Proč se probůh neodstěhuješ do nějakého krásného bohatého města tyjícího z pražských peněz? Počítám, že takový Nový Bor na Tebe čeká s otevřenou náručí!

+1/0
4.5.2012 9:14

bobomyl

Chudák bezdomovec aby mohl nocovat na Pražské dlažbě

tak asi bude muset mít nějakou Opencard.Je to jak píše zde přede mnou kolega.Cinknuté zakázky  za miliardy ódésáckému magistrátu nevadí.Tak to prostě bylo,je a bude.Ale pár miliónů za bezdomovce to už je jiná káva..

+1/0
4.5.2012 5:29

Tryskomys Muf

Cinknuté zakázky nevadí

Cinknuté zakázky v řádu desítek miliard nevadí. 11 miliónů za bezdomovce ano. Hlavně, že se pan Svoboda tolik bije v prsa, jak je proti korupci. Přitom vše co se rozkradlo v minulosti, jako by pro něj neexistovalo. Holt se nechce zašpinit, panáček. ;-ORv

+1/0
3.5.2012 21:36

11galuus12

Voni sice nemaj doklady, ale nemluvěj Pražski

0/0
3.5.2012 21:32

karelman

Takže v Praze přišli na to

že bezdomovec má domov jinde ? :-/

0/0
3.5.2012 21:17

Sep

Re: Takže v Praze přišli na to

Nejlépe v Austrálii.;-D;-D;-)

0/0
4.5.2012 11:59

Kartony

Jak se pozná, který bezdomovec je Pražan?

Jestli podle místa narození, tak je v Praze velmi málo Pražanů. A já jsem se narodil v Praze a žiju v Přerově.

+1/0
3.5.2012 20:49

dezo007

ani korunu

hlavne at se dotujou rooomoveee,kolik smilionu stoji prahu?;-(

0/0
3.5.2012 17:42

Sep

Re: ani korunu

Jakoupak Prahu ti jsou dotováni z daní které platí každý občan ČR,který teda pracuje.;-)[>-][>-][>-]

0/0
4.5.2012 11:53

Šárka 3

Ani korunu do Prahy!!!

Holt je to úděl velkoměsta!!!!Rv

0/0
3.5.2012 15:17

roul

Nakladove nadrazi Zizkov! velmi vtipne!

No ja osobne proti nim v zasade nic nemam, ale nestripim aby jezdili z/do centra prahy 9kou a nebo 26kou. predpoladam, ze tam taky pesky chodit nebudou, precijenom je to kus! verim ze pan Dedek najde zpusbob, jak je do pristresi dostat aniz by obtezovali verejnost, podotykam povetsinou pracujici verejnost, ktera plati dane a meje se nebotezuje zveri bez kosiku a chovanim. vidim totiz v zivych barvach, jak se nacerno budou paterni linkou cislo 9 producirovat kadejaci pobudove od rana do vecera, od pulnoci pak 58ckou! A co bezpecnost? a co ti ktere tam proste nepusti? nebudou mi byvakovat pod okny, ze ne? Jako Zizkovak mam strach, ale nerikam ze jsem proti!!!!, pouze mam obavy, ze to bude narodni tragedie! /jako ostatne vetsina veci v Praze/

O. :-/

+2/0
3.5.2012 14:58

komentator-1

20 mio jsou v rozpočtu prahy drobné,

to si Hulínský v městských firmách vydělá více. Vážně je potřeba tímto způsobem rozdmýchávat vášně Praha vs zbytek? Vždyť jde o pár korun a žvásty nějakého populisty, který dobře ví, že opilí bezdomovci štvou každého, tak z toho bude vytloukat kapitál skrzevá pár korun.

Šetřeme energií na důležité věci, ne na odsouvače pozornosti od Janouška.

0/0
3.5.2012 14:36

cimina

Taková blbost - Praha se prý podílí 1/3 na HDP

- zajímalo by mne, jakou přidanou hodnotu Praha vyprodukuje - většinu firmy na venkově, které mají jen centrály v Praze. Většinu daní venkovské firmy odvádí do Prahy, jen daň z příjmu fyzických osob jde fin. úřadům v místě výrobní firmy. Navíc si tam zřizují sídla firmy i živnostníci, i když provozují živnost na venkově - a to z pragmatických důvodů, že na ně kontrola přijde jednou za sto let.

+2/0
3.5.2012 14:10

bruselátor

Re: Taková blbost - Praha se prý podílí 1/3 na HDP

R^

0/0
3.5.2012 14:11

TigerM

Re: Taková blbost - Praha se prý podílí 1/3 na HDP

No, proste se podili 1/3 na HDP, na tom neni nic spatnyho, ja v Praze pracuju v IT firme a ta nema jedineho ceskeho zakaznika, 99% zakazniku jsou americane, a na danich odvadime spoustu penez... a Proc by musela firma mit v praze vyrobu? Tu muze mit treba na Ukrajine nebo v Indii napriklad. Jeden priklad: treba prazske firmy Inekon nebo CKD Pragoinvest vyrabeji tramvaje v Ostrave potazmo v Krnove, proste jim tam nabidli lepsi podminky nez treba v Plzni nebo samotne Praze kde jsou naklady vyssi na koupi nebo pronajem arealu... Tim odvedli z Prahy cast tvorby HDP na severni Moravu (Slezsko)...

V minulosti se z Prahy hodne HDP vyvedlo do jinych obci, hlavne vyroba, naopak se do Prahy prestehovali zase sidla jinych firem...

S temi zivnostniky mate pravdu, ovsem musite mit v Praze kontaktni adresu a sidlo, takze ne vsichni si dovoli riskovat kontrolu...

0/0
4.5.2012 7:34

dezo007

a zacne vice dotovat romy

20mega dotaci za bezdomovce;-(,a 40,60mega do cizich romu ze slovanska na to uz je.notak kde ste vy humaniste co vy na to?!!!!!!!kdo pomuze temto lidem bez strechy nad hlavou?kdo jim da nove byty?

0/0
3.5.2012 13:32

mazda323

Myslím, že je velmi smutné

číst takovéto články, kam až lidi "dospěli."Jako dítě jsem žádného bezdomovce neviděla, sem tam byl někdo svým způsobem života divný. Zato teď jsou i v malých městech...

+1/0
3.5.2012 12:39

sámvelkýmao

Re: Myslím, že je velmi smutné

v našem městě byli za komančů takoví 3 jen co jsem je znal. žebrali, střídavě byli v lágru a starobinci. ale jak je pustili, byli v tom nanovo, ze starobince utekli. tam měli teplo, čisto, jídlo, hygienu. ale pochopte, tihle lidi o to zájem nemají. raději bejt našrot, špinavej a hladovej na ulici, než v azyláku, čistej, najedenej, jen se tam nesmí chlastat. tady není lítost na místě.....

0/0
3.5.2012 12:45

mazda323

Re: Myslím, že je velmi smutné

Já vím, ale někteří se do této situace dostali třeba nevlastní vinou, a pak už se jen "vezli," přestalo jim na sobě záležet. Cesta zpět je asi velmi těžká.

0/0
3.5.2012 12:49

sámvelkýmao

Re: Myslím, že je velmi smutné

každá druhá stavební firma, ale i jiné nabízejí práci s ubytováním. na ubytovně, v marině, ale práci a střechu nad hlavou, sprchu, postel. není to ideál, ale lepší, než na ulici. ale člověk musí pracovat, chlastat může v neděli.....

0/0
3.5.2012 13:00

komentator-1

Re: Myslím, že je velmi smutné

Vážená dámo, za komunisty byli všichni lidé s podobnými sklony pozavírání za příživnictví případně po sociálních ústavech a blázincích. To je důvod, proč jste je nepotkávala. Byli vždycky a budou vždycky.

0/0
3.5.2012 14:38

sámvelkýmao

no

kdyby měli opravdový zájem o pomoc, člověk by si jednoho dva vzal pod patronát. jenže jejich jedinej cíl je ožrat se......

0/0
3.5.2012 12:31

opportunity

A co příjmy z daní

z práce přespolních, ty nevadí?

+6/0
3.5.2012 11:16

Far_Away

Re: A co příjmy z daní

Co to zase melete za kraviny. Zkuste si zpočítat kolik Praha vydělá a kolik dostane. Ale asi máte malé přírození, když si ho musíte zvětšovat takouvejma žvástama!!!!!! Je mi Vás vlastně líto.

+1/0
3.5.2012 11:29

Mysel

Re: A co příjmy z daní

Vy jste asi nepochopil, jak velky podil maji prespolni na celkovem poctu v Praze a blizkem okoli zamestnanych lidi. Pak se zbytecne rozcilujete a pisete voloviny.

+1/0
3.5.2012 11:33

opportunity

Re: A co příjmy z daní

Dík.

0/0
3.5.2012 11:40

Far_Away

Re: A co příjmy z daní

Ale noták, chce to používat elementární matimatiku. Praha ser podílí na celorepublikovém HDP zhruba z 1/3 a zpět pěněz dostávává cca 1/10. Takže když si odpočítáte i to, co zde vydělají "přespolní" tak si myslím, že stále vydělá víc, než dostane z rozpočtu. Střední Čechy počítám jako aglomeraci Prahy, neb je Praha také dotuje. Jako přrspolní pořítám lidi z ostatsních krajů a těch tak velké procento v Praze nepracuje. Ono to je problém ostatně každého velkého města jako Brna Ostarvy atd.... Každé větší město dotuje "svůj" venkov. To ale nepochopíte a bude se dál bouchat po ramenech jako když máte políčko v hroní dolní tak vyrábíte statky a pražák a brňák a ostavák jen sedí a žije z jejich peněz.

+1/0
3.5.2012 11:42

Hellmoon

Re: A co příjmy z daní

;-D;-D Hodně firem sídlí v praze. Práce se uskutečnuje jinde než se platí daně. Takže 1/10 je moc ;-)

0/0
3.5.2012 12:24

bruselátor

Re: A co příjmy z daní

ty jsi opravdu srandista, nepapouškuj běmovu lež o hdp.:-/

0/0
3.5.2012 14:10

bruselátor

Re: A co příjmy z daní

být tebou, začal bych gramatikou

jinak praha toho sama moc nevydělá, už jsi tam viděl třeba jezdit traktor?

0/0
3.5.2012 11:41

Far_Away

Re: A co příjmy z daní

Ano za s se omlouvám něják mi to utelko. A jooooooo děkuji za osvětlení už to plně chápu. Beru všechno zpátky On takový majitel cestovky, nebo výrobce šroubků nebo kdokoliv kdo nabízí služby je tzv. "out" vydělává pouze řepa co jezdí s traktorem! Chápu. Promiňte ale jste blb.

PS: na okrajích Prahy (ale ještě v Praze)  jsou pole kde lide levitují, nic nepěstují a nechávají se živit vykořištováním venkova!R^

0/0
3.5.2012 11:47

springpeacer

Re: A co příjmy z daní

Jo viděl jsem tam vidlácký, Prahou dotovaný traktory, když na magistrále bránily lidem, z jejichž daní příživničí ,jet do práce....

Měli by dovolit větší dovoz US potravin, ty by tady to vypráskaný bruselský zemědělství zrušily do měsíce...

0/0
3.5.2012 14:29

sergio

Re: A co příjmy z daní

a přidal bych trošku do mlýnku.Kolik aut jezdí s SPZ registrovanou v Praze? Kolik argumentů musí člověk vyslechnout jak moc peněz je třeba do cest a obchvatů kolem mátičky měst?Jediný argument je:Počet registrovaných vozidel. Mezi námi,kolik stojí Prahu bezdomovci?těch pár polívek v zimě?Jeden hausboth na potoku ,stan na Letmé? Cajzli byli vždy vyčůraní,hned po čobolech.

0/0
3.5.2012 21:43

markimakul

Samá náplavka

;-€

0/0
3.5.2012 11:15

David a Goliáš

A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

a místo toho jim "zakázat Prahu"?!!

0/0
3.5.2012 11:12

Čech jako poleno

Re: A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

Tyhle praktiky se pouzivaji pouze v zaostalejsich zemich jako Rusko nebo USA, kde clovek (zejmena pokud nema penize) je min nez ho...

0/0
3.5.2012 11:23

ujko.straka

Re: A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

Zrovna USA bych si do huby moc nebral. Každý tam má možnost jít pracovat třeba na farmy, jídlo a střecha nad hlavou zajištěna a i nějaký ten dolar z toho je. Sice ne na vyskakování, ale je. Ovšem je to práce a to je ten problém.

0/0
3.5.2012 12:13

Čech jako poleno

Re: A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

Kazdy tam ma jit moznost pracovat? S temahle modrejma kecama jdete do )( .

A co pokud je nekdo starej, anebo nemocnej?

Svym omezim pohledem na svet, kde je clovek pouze cinitelem trhu, kde kdo nema na produkci zisku nema pravo na zivote se jde vycpat nekam na prednasku soudruha Klause

0/0
3.5.2012 12:33

springpeacer

Re: A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

neber si Ameriku do huby ty vemeno...

0/0
3.5.2012 14:31

Čech jako poleno

Re: A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

A co je ta tva Hamburgrolandie tech tlustych omezencu svata, ty ceskej Truhliku?

0/0
3.5.2012 16:18

David a Goliáš

Re: A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

Jistě, proto budeme "vyspěle" trpět věčně opilé a nikdy nemyté vandráky v centru města, v tramvajích a okolí nákupních center. Pro týpky, jako jste vy, je každý věčně ožralý degenerát důležitý, zato méně než ho... jsou pro vás slušní lidé. Když jste tak chytrý, tak si pár "trpících", kteří zodpovědnost a slušný život vyměnili za krabičák, vemte k sobě domů.;-)

+3/0
3.5.2012 12:13

Čech jako poleno

Re: A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

Co resite mou osobu? Vy blbe!

0/0
3.5.2012 12:30

David a Goliáš

Re: A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

Protože si to za své pitomé plácání zasloužíte:-P

+1/0
3.5.2012 12:37

Centralní Mozek VeVerek Bartowyj

Re: A co takhle přespolním bezdomovcům přestat platit pomoc,

helem Škárko nemel, v base budeš s nimi bručet a už ti nebudou smrdět

0/0
3.5.2012 12:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.