Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Břevnově se srazily tramvaje, dvě ženy byly lehce zraněny

Dvě tramvaje se srazily směrem na pražskou Bílou Horu. Provoz musel být na více než hodinu přerušen. Mezi Malovankou a Bílou Horou jezdily náhradní autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

6sense

byl jsem tam

Zrovna jsem jel v tý která bourala. Brdil pozdě, ale nechápu že přerušovaně... a jen tak tak jsem odešel, seděl jsem na posledním sedadle prvního vagonu a ten druhý vagon tím nárazem narazil do toho prvního vagonu a střepy se z toho roztříštily dopředu, ještě že se to neslisovalo až na mou sedačku a sednul na těch pár stanic místo abych stál tam kde se nalisoval ten druhý vagon.... všichni letěly při nárazu k zemi, ještě jsem zavřal jestli je řidič v pořádku, ale ukazoval že jo. ale asi byl pěkně v šoku. kabinu měl pěkně slisovanou.

0/0
3.5.2012 18:35

prukl

Re: byl jsem tam

Vzhledem k tomu, že brzdil přerušovaně, zdá se, že dostal smyk. A pak už nedobrzdil ;-)

0/0
3.5.2012 18:40

Neonym

Re: byl jsem tam

Ale tramvaj brzdí hlavně magnetem ne?(opravdu se ptám)

0/0
3.5.2012 19:59

Azgalor

Re: byl jsem tam

kolejova brzda, stejně jak třeba u pendolina, je podle mě jenom nouzovka, jinak brdzí klasicky přes EDB. a jesti mu to nejak moc sklouzlo, tak pak uz to mozna ani ta kolejova brzda nezachranila. nebo treba "zaspal".

0/0
3.5.2012 20:07

8600.3

Re: byl jsem tam

Je to přesně tak. kolejnicová brzda se používá jen jako nouzová, v případě nutnosti rychlého zastavení. Jako provozní se používá Elektrodynamická a pro zastavení a zajištění čelisťová brzda. Zrychlovače (T3) jsou ale na skluzy i smyky dosti náchylné. Když dostanete při jízdě z kopce smyk, ani kolejovka není příliš účinná. Použití kolejnicové brzdy v rychlosti 50km/h není téměř zřetelné...ale v 10km/h sebou praštíte o zem. Při smyku se má brzdit přerušovaně a kousnuté brzdiče odkopávat. To by vysvětlovalo to přerušované brzdění. V dnešní době už noví řidiči nemají takové návyky na techniku jízdy, jako dříve....mohla to být souhra více faktorů. :-)

0/0
3.5.2012 21:43

znám 012 dívku, nemá dukáty

Re: byl jsem tam

Kolejová vozidla, století páry. Tramvaj, zázrak techniky za desítky milionů, nemá ABS?

0/0
4.5.2012 1:57

demon3

Re: byl jsem tam

Tramvaj, zázrak techniky za desítky milionů, nemá ABS, ale skluzovou ochranu, jenže v tomhle případě šlo model vzor 1960, který pochopitelně ničím takovým nedisponuje... ;-)

0/0
4.5.2012 6:31

Scout_duck

Re: byl jsem tam

Kolejnicová brzda je pro nejvyšší nouzi. Když by se použila v nějaké trošku vyšší rychlosti, tak škody na lidech uvnitř budou větší, než zmačkaný plech tramvaje či auta. Představuju si to tak, že když pojede plná tramvaj lidí, tak kolejnicovou brzdu strojvůdce použije, když by měl srazit blbě přecházející školku. Jednoho člověka by brzdil normálně a buď to stihne, nebo ne.

0/0
4.5.2012 10:53

demon3

Re: byl jsem tam

Ve vyšší rychlosti právě kolejnicová brzda až takovou účinnost nemá a pokud je vlhká kolej, tak téměř žádnou, zato při dobrždění pod cca 20 km/h už je cítit a naskládat tam kolejovky pod 10 km/h bych stojícím nepřál...

0/0
4.5.2012 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.