Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Benešova do Tábora lidé pojedou autobusem, dělníci vytrhají koleje

Lidé cestující z Benešova směrem do Tábora budou muset jezdit autobusy. Od pondělí 7. května bude na týden přerušen provoz na železnici, důvodem je modernizace trati z Prahy do Českých Budějovic. Všechny vlaky budou nahrazeny autobusy. Je to předposlední velká výluka před dokončením rekonstrukce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

roedor

Tu trať už rekonstruují snad 10 let, ne?

By mě zajímalo, za jak dlouho ji za císařepána postavili:-P

0/0
4.5.2012 16:52

turista-

Re: Tu trať už rekonstruují snad 10 let, ne?

Císařpán (psal se rok 1871) totiž necpal tolik peněz do dálnic ...

0/0
5.5.2012 11:29

Berti19

Re: Tu trať už rekonstruují snad 10 let, ne?

...a Hitler to zrekonstruovat nestihl.

0/0
6.5.2012 12:53

Leinad

Že by změna

Praha - Budějovice:

Částečně dotovaným busem za 2:13/152Kč; nedotovaným busem s povinnou rezervací místa, filmem, pitím, novinami i stevardem za 2:20/160Kč; dotovaným vlakem za 2:35/222Kč; nedotovaný vlak(IC/EC ČD ani Rakušanů) pro jistotu na idosu není vůbec.

Proč bych jezdil vlakem? Kam SŽDC odklání peníze, když se podle EU norem na silnice přispívá stejně, jako na železnici, navíc stavba vysokorychlostního koridoru je levnější, než stavba dálnice?

Pokud se tohle změní, budu rád. R^ Ať se rekonstrukce vydaří.

0/0
4.5.2012 16:39

Poborskiii

Re: Že by změna

Jízdní doba se ještě tak tři roky nezkrátí, protože je výrazně prodloužena kvůli stavebním pracím (pomalá jízda kolem rozestavěných míst, a pak taky aby to stíhaly náhradní autobusy při výlukách), které se jen přesouvají z místa na místo. Před zahájením oprav tuto trasu zvládaly rychlíky pod 2:20, Ex/IC Budvar i pod 2:10. Nedotovaný vlak letos nejezdí, jen samé rychlíky, tj. včetně těch do Rakous. Pravidelný nebo častý cestující využívá slev, takže jízdné není 222, ale s nejběžnější IN25 činí 167 korun.

SŽDC nestaví vysokorychlostní koridor, taková trať se počítá až od 250 km/h výše, zde se jen modernizuje na rychlost do 160 km/h. Krom toho ČD ani na takovouto rychlost nedisponují vlakovými soupravami, většina vozů má rychlost 140 km/h a u lokomotiv dokonce jen 120 km/h. Zde snad pomůže až konkurenční LeoExpress se svými jednotkami.

EU dotace se mezi silnice a železnice rozdělují cca půl na půl, ale nikoliv národní peníze, kterých jde na silnice daleko víc než na železnice.

+1/0
5.5.2012 2:16

Leinad

Re: Že by změna

Děkuji.

0/0
5.5.2012 12:31

turista-

Re: Že by změna

Proč u ČD počítáte tzv. obyčejné jízdné, když se v eShopu dá normálně koupit SporoTiket za 140 až 160 Kč?

A pokud máte In-kartu, tak za 120 až 150 Kč.

0/0
5.5.2012 11:26

Leinad

Re: Že by změna

Aby mi vycházel čas z nádraží Vršovice (když bus taky počítám od poslední zastávky v Praze) Jinak by cesta vlakem trvala o 5 minut déle.

Na bus taky můžu mít kreditovou jízdenku. Mimochodem kolik minut před odjezdem lze zakoupit sporotiket (bráno mimo špičku, když v buse je volno a kupuji při nástupu)?

0/0
5.5.2012 11:59

turista-

Re: Že by změna

1) i ze stanice Vršovice můžete jet na SporoTiket, protože je to kratší trasa, než z hlaváku.

2) ano, to můžete. Pak stojí cesta u Jančury 140 Kč. Ovšem kvůli SporoTiketu se nepotřebujete nikde registrovat ani mít nějakou speciální kartu, jen tu platební.

3) SporoTiket lze zakoupit po internetu nebo v automatu kdykoliv. A platí na kterýkoliv vlak, takže otázka "kolik minut před odjezdem", nemá smysl. V pokladně lze SporoTiket koupit sice jen alespoň 1 den předem, ale to stejně nikdo nedělá, nemá to žádnou výhodu. Dneska je normální kupovat lístky po internetu.

0/0
5.5.2012 12:18

Leinad

Re: Že by změna

1) Pokud to vím a zadávám do e-shopu něco jiného, než chci. Mimochodem jak je to se vstupenkou na nástupiště - jízdenka platí na všechny stanice na trase?

2) Srovnával jsem kreditovka vs inkarta.

3) Sporotiket myslím platí jenom v určený den nástupu. Tedy "kolik minut před odjezdem posledního spoje daný den."

0/0
5.5.2012 12:30

turista-

Re: Že by změna

1) ještě jsem neslyšel, že by si vstupenku na nástupiště někdo kupoval. Pokud vím, tak dnes existuje je proto, aby ochranka měla na základě čeho vyhodit bezdomovce z nádraží.

2) každopádní vidět, že ceny jsou srovnatelné. rozhodně nelze užívat cenu 222 Kč. To si kupuje max 5% lidí, ČD to jednou někde řekly. Ostatně RegioJet má také tzv. obyčejné jízdné, které si taky téměř nikdo nekupuje.

3) Můžete si ho klidně koupit i po odjezdu posledního spoje ten den, chcete-li. Prostě to je jízdenka, která není vázána na vlak.

0/0
5.5.2012 12:43

Leinad

Re: Že by změna

2) Pohled občasného cestujícího vs častého cestujícího.

3) Pokud mám štěstí na průvodčího a hlavně ve vlaku není revizor s úmyslem dělat problémy.

0/0
5.5.2012 13:10

turista-

Re: Že by změna

3) ??? ano, máte pravdu, že včerejší lístek je neplatný. Nicméně nic vám nebrání koupit si lístek na ten správný den, ne? Začal jste přece se s kupováním lístku před odjezdem, a to už víte, že fakt jedete. Tolik vlaků, které mají odjezd těsně po půlnoci, zase není.

0/0
5.5.2012 13:34

turista-

Re: Že by změna

1) doplňuju: teď jse zkusil eShop ČD, zadal jsem že chci hned teď z Praha-Vršovic do Českých Budějovic. SporoTiket (160 Kč) to nabídlo samo od sebe. Takže není o čem dumat.

0/0
5.5.2012 12:47

kakaki

Fakt dělníci ?

0/0
4.5.2012 15:30

aifel

Re: Fakt dělníci ?

Taky mne napadlo - vytrhat koleje, rozebrat most - aby to zase nebyla nejaka prace ''na cerno'' ...

0/0
4.5.2012 20:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.