Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ulice Prahy brázdí první tramvaj s klimatizací, zatím jen na zkoušku

Vydýchaný vzduch a horko by mohly zmizet z pražských tramvají. Ulicemi metropole jezdí zkušebně první tramvaj s klimatizací. Do šesti let by jich mohlo být až 200. Pokud na to budou peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LadislavH

Kam jdou peníze

Pro rok 2012 nebyl objednán z finančních důvodů žádný nový autobus. Ale na klimatizaci v tramvajích peníze jsou. :-(

0/0
11.5.2012 20:04

MFD to hraje s náma

Parada!!

Napred udelame tramvaje bez oteviracich oken (tu miniaturni vetracku nepocitam) a pak do nich zacneme montovat drahou klimatizaci. R^R^

Nechapu, jak si mohly drivejsi generace vystacit s prachobycejnym vetranim.

0/0
11.5.2012 2:51

Leinad

Re: Parada!!

Tehdy si čeští úředníci nedělali legraci z EU norem. :-P

0/0
12.5.2012 10:45

Keni

Problem je jinde

Problem je hlavne ve ventilacnim systemu T15. Ty jeji ventilatory jsou na nic a foukaji jen ze zhora. Takze je nutne pootevrit ta malinka okenka, ale pak jde veskery vzduch z ventilatoru ven. Pri zavrenych oknech je to ale stale slabe a nepouzitelne. Za to by managment DPP mel platit ze sveho kompletni predelani vsech tramvaji a ne si davat milionove premie.

Jinak proti klime nic nemam, pokud bude pouzivana rozumne. Pokud se diky tomu budou dat zavrit okna a te mikroventilace bude stacit, tak jiste krok spravnym smerem. Ale protoze ani v dnesnich vedrech nejsou ridici bus schopni zapnout ani obycejne vetraky, jak budou ridici tram rozumne zapinat klimu. Pokud ji celou zimu nezapnoum, zpuchri tesneni a utece z toho plyn. A predpokladam, ze v lete budou polohy vypnuto nebo 18^C. Hlavni je v tramvajich dostatecna vymena vzduchu.

0/0
10.5.2012 23:29

ifox

Chladící zařízení?

Nejde jen o chlazení, ale především o odstranění zápachu. Předpokládám, že na to výrobci klimatizačního zařízení nezapomněli.

0/0
10.5.2012 22:08

nemsi

no, gdys vyndaj 4 motory

a prodlouzi se brzdna draha, tak jedine reseni je- vyndat motory fsechny, brzdna draha je NULA a usetri se i za klimatizaci, protoze do tramvaje co nikam nejede, nigdo nepoleze !V

0/0
10.5.2012 15:26

RonPaul

Slovanské státy zaostale

;-D Rv

0/0
10.5.2012 14:49

ctyrykacka

Klimatizace v tramvaji je na dvě věci v případě,

že měnící se řidiči na pauzu nechávají otevřené dveře jak v mrazech, tak v létě a dobrou minutky si pokecají se střídajícím kolegou. Ten si nejdříve kolem sebe rozloží věci, pak usedne a teprve potom všechny dveř zavře. Chlad popřípadě teplo je dávno v čudu. Větší otevíratelná okna by byla lepší, kdyby je umožnily nesmyslné normy:-P

+1/0
10.5.2012 12:41

sandar

Re: Klimatizace v tramvaji je na dvě věci v případě,

jojo, jestli něco v létě v tramvajích chybí, tak to není klimatizace (a tedy chlad), ale především čerstvý vzduch...větší okna by byla supr, nejen funkčně, ale nepochybně je to i levnější řešení:) A to ani nemluvím o tom, že v případě klímy ve všech tramvajích by to asi dost lidí odneslo angínou či jinými veselostmi:-P

+1/0
10.5.2012 13:39

Leinad

Re: Klimatizace v tramvaji je na dvě věci v případě,

Normy to nezakazují. :-P Jedno z řešení je třeba dát za okno kovovou mřížku.

0/0
12.5.2012 12:34

daadyy

klimoška zbytečná

Stačilo by, kdyby šlo v tramvaji okénko a proudil jím dovnitř nějaký vzduch, když tramvaj jede..

+1/0
10.5.2012 12:37

daadyy

Re: klimoška zbytečná

stáhnout okénko :-)

0/0
10.5.2012 12:38

FrantaM

ANO ANO ANO

Jsem zásadně pro, všude na západě klimatizaci v hromadné dopravě mají a komfort pro cestování je nesrovnatelně vyšší.

Ideální je kombinace klimatizace + automatické zavírání dveří, kdy se dveře sami zavřou pokud již nikdo nenastupuje či nevystupuje. Ale to by naši důchodci asi nezkousli, to bylo keců když se zavádělo otevírání tlačítkem ;-D

+2/0
10.5.2012 12:12

termin

Ale ne...

Stačí větrání. 4x za odpoledne zopakovat kolečko rozpálená ulice - 5 min vychlazená tramvaj - 5 min rozpálená ulice - jiná tramvaj, to je akorát koledování si o chřipku. To zase začnu jezdit autem...Rv

+2/0
10.5.2012 12:14

FrantaM

Re: Ale ne...

Za to ale klimatizace samotná nemůže, to může být z principu problém pouze u debilní obsluhy, která jí není schopná nastavit podle teploty venku.

0/0
10.5.2012 12:19

Grossak

Re: Ale ne...

Kdo se skutečně svezl klimatizovanou MHD v zahraničí, tak ví, že vozidla nejsou vychlazená. Cílem klimatizace je především docílit toho, aby uvnitř nebyla ještě vyšší teplota než venku, jak známe z Prahy. Tomu pomáhají jak otevřená okna a dveře, tak klima. Zdrojem tepla je přítom sluníčko a lidé uvnitř, částečně také zařízení ve voze. Výměna vzduchu není problém. Stejně jako v zimě, kdy se topí.

0/0
10.5.2012 17:02

LIANAlinda

Re: ANO ANO ANO

Nebojte se,taky zestárnete,aspoň v tom je svět spravedlivý. A oni Vám ti budoucí "mlaďoši" Vaše invektivy vrátí.;-)

0/0
10.5.2012 13:38

Leinad

Re: ANO ANO ANO

Ale zavádění poptávkového otevírání dveří vážně bylo s jednou chybou - nikde ve vozech nebyla cedule s návodem. :-P (Nemyslím si, že by pak bylo keců míň, ale z programátorského hlediska bych už měl důvod s uživateli nesouhlasit)

0/0
12.5.2012 12:51

krasava

Staré tramvaje s trvale otevřenými vstupy

byly stejně nejlepší, i když pomalejší. Okna se dala plně stáhnout, v létě nádhera. Pravda, v zimě se tam netopilo, ale zato je člověk mohl opustit, kdy chtěl. Čím novější model tramvaje nebo autobusu, tím ucpanější ponorka. Větráky jsou slabé a řidič je stejně nepustí, úzká okénka se dají jen trochu vyklopit. Jestli je klimatizace náročná investičně, bude ještě dražší provozně při stálém otvírání dveří.

+3/0
10.5.2012 12:02

Grossak

Re: Staré tramvaje s trvale otevřenými vstupy

A když se jezdilo jen na koni, tak to bylo vůbec nejlepší, protože kůň okna vůbec nemá.

0/0
10.5.2012 16:14

8x_ma_vymazali_ešče_ma_nědostálí

To je sice hezký,

ale trochu se bojím, že kvůli tomu budou zase muset zvednout jízdné.

0/0
10.5.2012 11:39

aNIRene

Re: To je sice hezký,

oni by ho zvedli, i kdyby MHD zaniklo :-/

+1/0
10.5.2012 11:45

anžto

Re: To je sice hezký,

;-D

0/0
10.5.2012 13:32

SecondWisdom

No hodilo by se to

A kdy bude mini-bar a jídelní vůz?

0/0
10.5.2012 11:28

Modrý Přízrak

Re: No hodilo by se to

hned poté, jak se otevře metro trasa D ;-D

0/0
10.5.2012 11:56

SecondWisdom

Re: No hodilo by se to

Skvělé, značím si do diáře. ;-D:-/

+1/0
10.5.2012 12:21

aNIRene

pche

tak nebudou v létě jak sauna, ale pro změnu pojede klima na plný pecky a budem mrznout. Na druhou stranu pak přibude "signalizačních" čudlíků ;-D

0/0
10.5.2012 11:25

kočka

Re: pche

Přesně tak :-/

0/0
10.5.2012 11:33

Stíhací bombardér Karel 6

to je zvláštní

že to nikdy nešlo, protože: tramvaje jezdí v krátkých intervalech a hrozilo přetížení sítě.... dveře se často otvírají a nefungovalo by to....

Náhle se tu mluví o 200 klimatizovaných tramvajích...

0/0
10.5.2012 11:21

Modrý Přízrak

Re: to je zvláštní

ne ne, mluví se zatím o jedné tramvaji, která snad možná asi sveze cestující ještě letos ;-D

0/0
10.5.2012 11:25

zlababa.dvur

Re: to je zvláštní

jinde ve světě to už spoustu let běžně šlo. Jen u nás se hledají důvody, proč by to jít nemělo.

0/0
10.5.2012 11:36

michal II

Re: to je zvláštní

Ten duvod je jasne cena. Nejen porizeni, ale i provozu. Pak bude listek za 40.

0/0
10.5.2012 11:42

231/4

Re: to je zvláštní

Možná někdo konečně ochopil, že klimatizace ve veřejné dopravě nermá zajisstit příjemných 20°C, ale sytejnou teplotu jako je venku.

+1/0
10.5.2012 12:12

Vlna hněvu

Vydýchaný vzduch ?

autore článku, vydýchaný vzduch klimatizace určitě nenahradí, není to vzduchotechnika ale chlazení, které nezabezpečuje výměnu vydýchaného vzduchu za nový. Ten zabezpečí otevření dveří.

+1/0
10.5.2012 11:16

PájaZítra

Re: Vydýchaný vzduch ?

ve skutečnosti je potřeba, aby byl od jara do podzimu do vozů MHD neustále vháněn čerstvý vzduch ochlazený klimatizací na přijatelnou teplotu o rozdílu max. o 5°C míň, než je venku, tedy je-li venku 26°, nechť do vozu proudí vzduch 21°, je-li venku 16°, ať se tedy i uvnitř udržuje 16°, lidi jsou oblečený na venkovní teploty a ne na to, aby se potili ve voze, ve kterým je o 8° víc

a v zimě nepřetápět, opět - každej je oblečenej a když je venku -8°C, uvnitř by mělo bejt max. -3°C, když tam bude víc, každej se hned zpotí, čili stačí jen vyměňovat vydejchanej vzduch

0/0
10.5.2012 11:38

michal II

Re: Vydýchaný vzduch ?

To je trochu mimo. Aby klima mohla zajistit teplotu vyrazne nizsi. Bezna klima fouka cca 8-10st

0/0
10.5.2012 11:44

PájaZítra

Re: Vydýchaný vzduch ?

není to mimo, ten maximální rozdíl +-5°C je doporučován proto, že nemá vliv na zdraví

kdo si totiž v autě chladí na 20, když venku je 30, je pak marod

0/0
10.5.2012 12:01

a8nn

Re: Vydýchaný vzduch ?

Ten maximální rozdíl je (přinejmenším u kolejových vozidel) dokonce definovaný normou, a to konkrétně 7°C.

0/0
12.5.2012 18:37

Karlos BS MC

moje auto brázdí ulice prahy

s klimatizací přímo od výrobce. takže ne, děkuji, do holoty nepolezu, ani kdyby tam byla zima jako v mrazáku:-)

0/0
10.5.2012 10:39

CeleronD

Re: moje auto brázdí ulice prahy

Možná o Vás ani nikdo nestojí.

0/0
10.5.2012 14:47

Martin Soušek

no né

Já zírám. To, co mají jinde už desítky let, budeme mít i my?

.

Tak jen doufejme, že nás to bude stát alespoň dvakrát tolik peněz! Protože jinak bych si začal myslet, že tohle snad je nějaká alternativní realita.

+1/0
10.5.2012 10:25

lupenn

--

Kdyby nevyplaceli tak velky zlaty padaky...tak na to maji :-)

0/0
10.5.2012 10:25

zlomená lopata

Umí ta klimoška

zlikvidovat puch po bezďákovi?

+2/0
10.5.2012 10:08

kočka

Re: Umí ta klimoška

R^;-D

0/0
10.5.2012 10:20

Karlos BS MC

Re: Umí ta klimoška

ze smradu ještě nikdo nenastydl:-)

+1/0
10.5.2012 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.