Diskuze

Ulice Prahy brázdí první tramvaj s klimatizací, zatím jen na zkoušku

Vydýchaný vzduch a horko by mohly zmizet z pražských tramvají. Ulicemi metropole jezdí zkušebně první tramvaj s klimatizací. Do šesti let by jich mohlo být až 200. Pokud na to budou peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

LadislavH

11. 5. 2012 20:04
Kam jdou peníze

Pro rok 2012 nebyl objednán z finančních důvodů žádný nový autobus. Ale na klimatizaci v tramvajích peníze jsou. :-(

0 0
možnosti
MV

MFD to hraje s náma

11. 5. 2012 2:51
Parada!!

Napred udelame tramvaje bez oteviracich oken (tu miniaturni vetracku nepocitam) a pak do nich zacneme montovat drahou klimatizaci. R^R^

Nechapu, jak si mohly drivejsi generace vystacit s prachobycejnym vetranim.

0 0
možnosti
L

Leinad

12. 5. 2012 10:45
Re: Parada!!

Tehdy si čeští úředníci nedělali legraci z EU norem. :-P

0 0
možnosti
K

Keni

10. 5. 2012 23:29
Problem je jinde

Problem je hlavne ve ventilacnim systemu T15. Ty jeji ventilatory jsou na nic a foukaji jen ze zhora. Takze je nutne pootevrit ta malinka okenka, ale pak jde veskery vzduch z ventilatoru ven. Pri zavrenych oknech je to ale stale slabe a nepouzitelne. Za to by managment DPP mel platit ze sveho kompletni predelani vsech tramvaji a ne si davat milionove premie.

Jinak proti klime nic nemam, pokud bude pouzivana rozumne. Pokud se diky tomu budou dat zavrit okna a te mikroventilace bude stacit, tak jiste krok spravnym smerem. Ale protoze ani v dnesnich vedrech nejsou ridici bus schopni zapnout ani obycejne vetraky, jak budou ridici tram rozumne zapinat klimu. Pokud ji celou zimu nezapnoum, zpuchri tesneni a utece z toho plyn. A predpokladam, ze v lete budou polohy vypnuto nebo 18^C. Hlavni je v tramvajich dostatecna vymena vzduchu.

0 0
možnosti
IF

ifox

10. 5. 2012 22:08
Chladící zařízení?

Nejde jen o chlazení, ale především o odstranění zápachu. Předpokládám, že na to výrobci klimatizačního zařízení nezapomněli.

0 0
možnosti
N

nemsi

10. 5. 2012 15:26
no, gdys vyndaj 4 motory

a prodlouzi se brzdna draha, tak jedine reseni je- vyndat motory fsechny, brzdna draha je NULA a usetri se i za klimatizaci, protoze do tramvaje co nikam nejede, nigdo nepoleze !V

0 0
možnosti
R

RonPaul

10. 5. 2012 14:49
Slovanské státy zaostale

;-D Rv

0 0
možnosti
MB

ctyrykacka

10. 5. 2012 12:41
Klimatizace v tramvaji je na dvě věci v případě,

že měnící se řidiči na pauzu nechávají otevřené dveře jak v mrazech, tak v létě a dobrou minutky si pokecají se střídajícím kolegou. Ten si nejdříve kolem sebe rozloží věci, pak usedne a teprve potom všechny dveř zavře. Chlad popřípadě teplo je dávno v čudu. Větší otevíratelná okna by byla lepší, kdyby je umožnily nesmyslné normy:-P

1 0
možnosti
HP

sandar

10. 5. 2012 13:39
Re: Klimatizace v tramvaji je na dvě věci v případě,

jojo, jestli něco v létě v tramvajích chybí, tak to není klimatizace (a tedy chlad), ale především čerstvý vzduch...větší okna by byla supr, nejen funkčně, ale nepochybně je to i levnější řešení:) A to ani nemluvím o tom, že v případě klímy ve všech tramvajích by to asi dost lidí odneslo angínou či jinými veselostmi:-P

1 0
možnosti
MD

daadyy

10. 5. 2012 12:37
klimoška zbytečná

Stačilo by, kdyby šlo v tramvaji okénko a proudil jím dovnitř nějaký vzduch, když tramvaj jede..

1 0
možnosti
MD

daadyy

10. 5. 2012 12:38
Re: klimoška zbytečná

stáhnout okénko :-)

0 0
možnosti
FM

FrantaM

10. 5. 2012 12:12
ANO ANO ANO

Jsem zásadně pro, všude na západě klimatizaci v hromadné dopravě mají a komfort pro cestování je nesrovnatelně vyšší.

Ideální je kombinace klimatizace + automatické zavírání dveří, kdy se dveře sami zavřou pokud již nikdo nenastupuje či nevystupuje. Ale to by naši důchodci asi nezkousli, to bylo keců když se zavádělo otevírání tlačítkem ;-D

2 0
možnosti
JN

termin

10. 5. 2012 12:14
Ale ne...

Stačí větrání. 4x za odpoledne zopakovat kolečko rozpálená ulice - 5 min vychlazená tramvaj - 5 min rozpálená ulice - jiná tramvaj, to je akorát koledování si o chřipku. To zase začnu jezdit autem...Rv

2 0
možnosti
K

krasava

10. 5. 2012 12:02
Staré tramvaje s trvale otevřenými vstupy

byly stejně nejlepší, i když pomalejší. Okna se dala plně stáhnout, v létě nádhera. Pravda, v zimě se tam netopilo, ale zato je člověk mohl opustit, kdy chtěl. Čím novější model tramvaje nebo autobusu, tím ucpanější ponorka. Větráky jsou slabé a řidič je stejně nepustí, úzká okénka se dají jen trochu vyklopit. Jestli je klimatizace náročná investičně, bude ještě dražší provozně při stálém otvírání dveří.

3 0
možnosti
MG

Grossak

10. 5. 2012 16:14
Re: Staré tramvaje s trvale otevřenými vstupy

A když se jezdilo jen na koni, tak to bylo vůbec nejlepší, protože kůň okna vůbec nemá.

0 0
možnosti