Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové tabule za 190 milionů poradí řidičům v Praze, kudy jet

Při loňských letních uzavírkách se ukázalo, že pražské dopravní infotabule jsou v podstatě k ničemu. Napravit by to měly tabule nové, které se u hlavních tahů metropolí objeví do konce roku. Řidičům například ukážou, jak hustý je provoz na silnicích před nimi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gott mit uns

XXX

Už je na čase udělat znovu židobolševickou revouluci, která pohltí své děti a nastolí nový spravedlivý řád, kde se nebude tolerovat zlodějina veřejného majetku.;-)

0/0
16.5.2012 14:49

Mražená spermie

***

Kolik se ale za ně opravdu utRathilo ?

0/0
16.5.2012 13:01

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Zase dotace z EU

Jo, to známe ;-DRv

Jděte už s celou EU k čertu EURv

Budu volit Svobodné.

+1/0
16.5.2012 12:14

Hackoff

Re: Zase dotace z EU

za to nemuzou ani tak ty dotace samotny jako spis ti, kteri je prelozdeluji. preju vam, at vam to tedy v dalsich volbach vyjde lepe

0/0
16.5.2012 12:28

nový regazzi

Re: Zase dotace z EU

To je prave omyl. Pricinou tohoto zla je prave EU a jeji system dotaci, ktere generuji svinstva a navic ničí svobodný trh. Čili rušení dotací je jediná a nejefektivnější cesta k vymýcení podstatné části korupce.

+1/0
16.5.2012 12:38

Amadeus007

Aby v tom zas nebyla ....

Aby v tom zas nebyla nějaká ta RÁTHovina ...

0/0
16.5.2012 11:59

nový regazzi

Další tunel?

Jestli to zase dopadne jako s tabulemi na D1, kde neustále svítí nápisy typu "Dodržuj předepsanou rychlost" nebo obzvlášť pikantní a v situaci řidiče velmi hloupé "Informace na www.rsd.cz", tak to už aby Policie nasazovala odposlechy, ne?:-)

0/0
16.5.2012 11:59

danny47

Re: Další tunel?

Nebo taková užitečná informace o nehodě na 130. km.... (ovšem zobrazená na 50. ve směru na Prahu) ;-D ;-D

0/0
16.5.2012 21:54

taktaktak

A pak,

A pak,že nejsou finance když se mění tabule jedna radost a pomoc neni zjevná.K čemu jsou jiné možnosti již známe ve světě a určitě i levnější.

+1/0
16.5.2012 11:57

bajsikl

poradím za 1,90 Kč každému kdo se zeptá

a dostane odpověď: Jeď metrem!!!

+5/0
16.5.2012 11:47

Neutrální Nick

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Místo tabulí za stamiliony do jediného města by stačilo, kdyby v ČR už konečně začalo plnohodnotně fungovat TMC...

0/0
16.5.2012 11:46

Tommu

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Používam aplikaci WAZE pro mobily, ta ví kde je zrovna zácpa docela přesně díky zpětné informaci od dalších uživatelů tohoto systému a díky sledování rychlosti pohyby jejich vozů resp. jejich mobilů.

0/0
16.5.2012 12:37

Neutrální Nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

To je sice krok správným směrem, ale jen velmi malý a nevýznamný... Podmínkou je aktivita dostatečného počtu členů, navíc je to vázáno na mobil, což je obrovská nevýhoda.

.

Současný systém GPS má všechny informace k tomu, aby mohl automaticky vyhodnocovat intenzitu provozu zcela automaticky. Co asi může znamenat 50 navigací bez pohybu na dálnici...?

0/0
16.5.2012 12:46

Tommu

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Překvapivě už tu aplikaci používá docela hodně lidí a dá se podle toho se rozhodovat kudy jet.

Systém GPS je pasivní, tedy jedná se pouze o přijímače. Tedy nikdo nikde se nedozví kolik navigací jede či stojí na D1. Naopak systém vázaný na mobil odesílá informace o pohybu zařízení zpět na server odkud uz se může informace zase šířit mezi uživatele toho systému.

Dá se však také využít informací o pohybu mobilů bez toho, aby na nich nějaká aplikace běžela. Dají se sledovat mobily tak, jak se registrují k BTS stanicím. Ale tyto informace by museli mobilní provideři poskytnout jiným subjektům a to může být problém.

0/0
16.5.2012 13:29

Neutrální Nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

"Docela hodně lidí" znamená co? Že se dozvím, že se třeba na hlavním tahu Pískem před 15 minutami stala vážná nehoda a silnice je zablokovaná?

Navíc, jak jsem psal, navázanost na mobil je velkým nedostatkem. Drtivá většina lidí používá buďto vestavěnou nebo přenosnou autonavigaci... Není třeba hledat jiná komplikovaná řešení, když systém GPS jako takový řešení má, v ČR bohužel nefunkční.

0/0
16.5.2012 13:53

nakej_nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Jak se v tom systému dostane informace z GPS navigace ke zpracování?

0/0
16.5.2012 14:50

Neutrální Nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Nerozumím, na co se ptáš.

0/0
16.5.2012 14:56

nakej_nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

* systém GPS jako takový řešení má * navázanost na mobil je velkým nedostatkem * Co asi může znamenat 50 navigací bez pohybu

---

jak se z těch "navigací" (přijímačů) dostanou informace o poloze k vyhodnocení, že třeba někde zastavilo 50 aut? aby je pak mohlo vysílat například to TMC

možná jsem jen blbě pochopil "navázanost na mobil je nedostatek" jako vazbu na GSM (nebo satelitní) telefonní síť, zatímco ty jsi myslel jen samotný přístroj - ale radši se ptám, jestli není třeba něco nového

0/0
16.5.2012 15:06

Neutrální Nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Má chyba, neuvědomil jsem si, že GPS je pasivní. Můj příklad s 50 auty na dálnici tedy nemůže zafungovat.

.

Nejjednodušším a nejlevnějším řešením je doopravdy to TMC. Technicky vše funguje, jen v ČR není nikdo, kdo by systém zásoboval informacemi.

0/0
16.5.2012 15:30

nakej_nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

stížnosti na TMC byly i odjinud, ačkoliv se to s námi nedá srovnávat ... já ho nemám (před >6 lety byly ceny jinde), ale jezdil jsem se služební navi v Rakousích (2009-10) a taky žádná sláva

pouze centrální služba nebude nikdy dostatečně rychlá a pružná, WUZE i jiné aplikace v kombinaci s centrrálou jsou IMO lepší řešení, ale ne každý potřebuje a je ochotný platit současné tarify mobilního inet připojení - pokud to nezlevní (nebo nenabídnou speciální datový tarif) tak to bude pořád malá základna

pak by do klasických GPS přístrojů přibyl slot na SIM kartu

taky http://mobil.idnes.cz/vyhnete-se-kolonam-s-google-maps-prichazi-konkurence-pro-rds-tmc-px2-/navigace.aspx?c=A110725_124305_navigace_kor

0/0
16.5.2012 15:48

Neutrální Nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

"pouze centrální služba nebude nikdy dostatečně rychlá a pružná" - to si nemyslím. Policie i záchranáři ty informace mají, stačí je jen systémově předávat do TMC, jehož technologická infrastruktura již funguje.

.

Z mého pohledu dlouholetého uživatele vestavěných navigací v autě se jako nejjednodušší jeví prostě zadat trasu a nechat na navigaci, aby mne v případě nehody a zácpy automaticky nabídla objízdné trasy. Vše v reálném čase bez zásahů řidiče, bez nutnosti obsluhovat nějaké dodatečné zařízení, přihlašování na nějaký web atd.

0/0
16.5.2012 16:03

nakej_nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

policie bude vyhodnocovat hustotu provozu a předávat dál? možná tam, kde mají čidla a kamery ...

kdyby navigace měly tu komunikaci už ve svém hard- i softwaru, nemusel bys taky nic řešit

0/0
16.5.2012 16:15

Neutrální Nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

"policie bude vyhodnocovat hustotu provozu a předávat dál?" - ano, to už ostatně běžně dělá...

"kdyby navigace měly tu komunikaci už ve svém hard- i softwaru, nemusel bys taky nic řešit" - souhlas, ale nežijeme v "cokdyby" světě.

0/0
16.5.2012 16:17

nakej_nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

z hlediska toku dat je ideál

- offline mapy - příjem info přes TMC - odesílání info jednosměrně jednoduchým paketem (anonymní ID coordX coordY)

policie a jiné složky můžou hlásit úplnou uzavírku, ale už v případě, že je třeba jen omezený průjezd je mnohem lepší autamatické zpracování dat od uživatelů = délka zdržení, průměrná rychlost v místě

a další věc je statistika (google maps), podle které může navigace rozhodovat - podle tvé volby - jestli dáš přednost pomalejší kratší / rychlejší delší trase

0/0
16.5.2012 16:28

Neutrální Nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Jo, to by bylo ideální, ale to jsme zase v tom cobykdyby světě...

0/0
16.5.2012 16:32

Tommu

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Ano pokud tu informaci někdo vložil do systému, tak se to dozvíš. Na světě je již přes 12 milionů uživatelů a u nás jsou to už desítky tisíc. Koukni na http://world.waze.com/livemap/ kde jsou vidět aktuální hlášení.

Jo a do systému jdou také informace od JSDI-RSD.

0/0
16.5.2012 20:36

Neutrální Nick

Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Velmi nespolehlivé, jak koukám... Právě jsem dojel do práce po jižní spojce (pracuju v Bráníku), JS volná, jel jsem normálně 85 km/h a systém hlásí "moderate" provoz a rychlost 40 km/h...

.

Nehledě na fakt, že ani Praha není pokrytá dostatkem informací, natož zbytek republiky... Pár desítek tisíc uživatelů znamená zaregistrovaných nebo denně aktivně informujících? Pokud to druhé, pak by to bylo fajn, ale tomu neodpovídá realita na webu.

0/0
17.5.2012 7:51

tokumara

nakonec tam bude jen

"dodržujte předepsanou rychlost"

+2/0
16.5.2012 11:45

generál Failure

Kdyby raději opravili normální značení

Například Bráník se podle cedulí jmenuje Ostatní tranzit ;-D

0/0
16.5.2012 11:39

akro

chaos

Pokud je budou obsluhovat stejní neumělové, kteří posílali data na staré tabule a kteří rozhodují o dopravním značení v Praze, jsou to vyhozené peníze. Ale ono to platí o směrovém a dopravním značení v celém CZ včetně dálnic. Horší už to snad je jen v Súdánu.

+1/0
16.5.2012 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.