Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha ustoupila od zákazu vjezdu kamionů, Spořilovu chce přesto ulevit

Vedení Prahy ustoupilo od záměru, že zakáže plošně vjezd kamionům do města. Namísto toho na Spořilově sníží rychlost, postaví protihlukové stěny a současné povrchy silnic nahradí modernějšími, které jsou tišší. Na Kačerově navíc vznikne nový sjezd z Jižní spojky na ulici 5. května.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Relativ

Takový nesmysl (snížit rychlost na 30)

Takový nesmysl (snížit rychlost na 30) může vymyslet jen superkretén!!! Spořilovští stěžujete si, tak budete za trest jezdit po místních komunikacích 30.

+1/0
3.6.2012 15:24

HrubesaMares

Re: Takový nesmysl (snížit rychlost na 30)

je to dalsi pitomost na dlouhy seznam toho, co magistrat ve spolupraci s MC Praha 4 na Sporilove pohnojili :-/

0/0
4.6.2012 10:46

danny47

Ještě snížíá rychlost......

Panebože na kolik, když už teď je tam na té čtyřproudovce padesátka... !! !! 

To tam snad daj: "Zařaď zpátečku a couvej!" ne ? ? ??

0/0
1.6.2012 19:39

v.sp

Re: Ještě snížíá rychlost......

To omezení na 30 má být na místní komunikaci (dokonce jednosměrce) co vede paralelně se Spořilovskou a lidem příimo pod okny. Tím jak je blízko je její podíl na hluku nezanedbatelný a tak snížení rychlosti taky trošičku pomůže.

0/0
2.6.2012 14:04

Dusan321

Beme vrat se, Svoboda je dukat

Za mych mladych casu se rikalo, ze pilny blbec je nebezpecnejsi nez tridni nepritel. Dneska bych rekl, ze pilny blbec je horsi nez zkorumpovany politik. Za Bema se rozkradlo co se dalo, ale Svoboda je takovy traged, ze jasne potvrzuje prazskou zakonitost, ktera pravi ze kazdy dalsi primator je horsi nez ten predchozi bez ohledu na to jak velky zoufalec ten predchozi primator byl.

0/0
1.6.2012 15:27

HrubesaMares

Re: Beme vrat se, Svoboda je dukat

nejake vecne argumenty by nebyly? Po Bemovy zbyly mnohamiliardove tunely (doslova), v tomhle pohledu zatim Svoboda patri k tem lepsim. Zzakazat plosne vjezd do Prahy mel odvahu naposledy Koukal.;-)

+1/0
1.6.2012 16:55

Dusan321

Re: Beme vrat se, Svoboda je dukat

Ony take tunely se vzdycky objevi az s odstupem, o tom jak se tuneluje za Svobody si muzeme povedet tak nejdrive za tri roky a verim ze zajimave kauzy se opet najdou. Nebojim se, ze by se v Praze ci jakemkoliv vetsi meste nekdy delalo vsechno ferove. Na to je tam to pokuseni prilis velke.

0/0
1.6.2012 19:51

Frantizsekk

Vyrovnani s cirkvi

1. Dostvet urychlene prazsky okruh a zavest mytne.

2. Z vyberu mytneho postupne splacet cirkvi. Farari budou mit co (ucelne)utracet a pulka evropy nemusi jezdit skrz prahu.

0/0
1.6.2012 14:31

Hufo

tohle ať si paní Růžičková

vyříká s těmi co blokují obchvat kolem Prahy. Po spořilovský jezdí hodně tranzit a věřte, že nikdo z nás do Prahy kvůli tomu zajíždet nechceme, málokoho tranzit skrz město rajcuje.

+3/0
1.6.2012 14:14

jbubik

Re: tohle ať si paní Růžičková

Pražáky ne. Tedy kromě Běchovických.

Ale řidiče kamionů asi ano, o čemž svědčí to, že si vnější okruh čím dál tím častěji zkracují tranzitem městem přes Kunratickou spojku.....

+1/0
1.6.2012 14:25

Chytrakz hospody

Re: tohle ať si paní Růžičková

..... ničej kruháče, než se vytočej tak to trvá, tak blokujou beztak zahuštěnou dopravu

0/0
1.6.2012 16:42

HrubesaMares

Re: tohle ať si paní Růžičková

mel jsem za to ze presne na tohle si draze platime statni spravu a samospravu. Pokud si to lidi budou resit sami, pak je nepotrebujeme :-/

0/0
1.6.2012 16:53

FrantaM

Dontl

"V první fázi bude snížena rychlost v ulicích Senohrabská a Na Chodovci z padesáti na třicet kilometrů za hodinu. To nesníží komfort pro řidiče a významně pomůže snížit hluk. Podle předpokladu by to mělo být až o 2,4 decibelu," řekl Milan Dont z odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy.

Co to je za blábol? 8-o A takovýhle hovado si platím ze svých daní ;-€

+3/0
1.6.2012 14:13

Mysel

Re: Dontl

Ano, tohle je neuveritelne. Ze toho pana "odbornika" huba neboli.

Nejdriv vymysli hovadinu. Pak se snazi ji napravit sikanovanim ridicu. No a nakonec misto reseni jeste sikanu utuzi. Hnus.. :o(((

0/0
1.6.2012 14:27

heavy66

Re: Dontl

přesně! naprostá pitomost! Po Spořilovské jezdím téměř osobákem denně, abych udržel 50 při sjezdu dolů z kopce, jedu za tři a pořád brzdím.;-€     Senohrabská je, tuším, jednosměrná dolů z kopce také - jízdu 30 si neumím představit? Vážně by mě zajímal výsledek autorizovaného měření hluku, že opravdu dojde k tak razantnímu snížení? Jinak samozřejmě obyvatelům okolních domů přeju, aby se našlo nějaké řešení, ta záplava kamionů po Spořilovské ve dne v noci, musí být na palici!

0/0
1.6.2012 14:52

Mysel

Re: Dontl

Uprimne - a proc tam tu nesmyslnou 50ku zuby nehty udrzujete? Vzdyt to usekove mereni, co tam nainstalovali, neslouzi k buzeracnim ucelum. ;o)

Az tam dovoli pristavat letadlum a daji 20ku, budete ji taky dodrzovat, aby Sporilovsti netrpeli hlukem?

0/0
1.6.2012 15:33

Mysel

Re: Dontl

PS: A reseni je jasne - zruseni debilniho zakazu kamionu na Spojku + co nejrychlejsi dostavba okruhu.

0/0
1.6.2012 15:34

bechernik

Re: Dontl

co to mate za auto? jet na tri a porad brzdit?? zas takovy kopec to neni, ja tam jedu na na 5st a 1200ot a MIRNE pribrzduji

0/0
1.6.2012 15:41

motorol

Zbytečně moc rychle

Proč 30, já bych tam dal 5. Proč se místo dostavby okruhu řeší rychlost, stromy, rampy a jiný blbosti. Když by dostavěli okruh, tak je po problému a když sebou hodí tak ho za rok maj a všichni budou spokojenější než když tak zasadí dva keře, budou tam kopat základy pro jakousi zeď a strhávat asfalt a dělat novej. Páč to všechno znamená, že tamtudy ty kamiony budou jezdit ještě desítky let.

+2/0
1.6.2012 13:58

Pinocheat

Re: Zbytečně moc rychle

Pochop, že takhle to bude nakonec o pár miliard držší, tak že si někdo pěkně nahrabe. Kdyby to udělali hned a napoprvé v nejlepší kvalitě, kapsy některých filutů by zely prázdnotou a to přece nelze dopustit! Okruh, jako ideální řešení, je třeba odsouvat dokud to jde...

+2/0
1.6.2012 14:09

seagate

S kamiony se pořád

nebudou jen trápit na Spořilově. A co kdyby přestalo rušení tratí, EU by se měla domluvit, a část nákladů přesunout na železnici? Vím, že by to bylo složité, ale takhle lidi budou pořád nadávat a trápit se.

0/0
1.6.2012 13:43

v.sp

Re: S kamiony se pořád

Tratě co se ruší opravdu nic nezachrání, to jsou lokálky kde jezdí pár lidí a (skoro) žádné náklay. EU i stát se nějak snaží, ale i kdyby se stal zázrak a železnice stoupla o 100%, tak to na Spořilově skoro ani nepoznají.

(Jen by tam jezdilo víc autobusů, protože by se musela drasticky omezit osobní doprava na železnici, ta té nákladní velmi překáží.)

Viz také článek http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-mohou-behem-oprav-d1-prevezt-jen-zlomek-kamionu-varuji-dopravci-1kc-/eko-doprava.aspx?c=A111111_160233_eko-doprava_vem - tam se mluví o přesunutí 2%(!) kamionů.

+1/0
1.6.2012 14:17

HrubesaMares

Re: S kamiony se pořád

no, pokud by zmizeli vsichni ti tranzitujici Turci, Rumuni, Slovaci atp, tak by to bylo sakra poznat - a nejenom na Sporilove ;-)

0/0
1.6.2012 16:59

hoska

Ta 30

tam bude stejně jen pro to, aby si měšťáci napakovali kapsu, respektive městská část. Jiný smysl to nemá. V celé republice jsou ve městech stovky kilometrů kde je 50. Proč má mít Spořilov vyjímku?

+2/0
1.6.2012 13:36

bkv

Re: Ta 30

Že by kvůli snížení hluku?

+1/0
1.6.2012 13:38

jbubik

Re: Ta 30

na místní komunikaci, kde jezdí MHD a pár Spořilovských?:-)

+2/0
1.6.2012 13:39

dup1

Re: Ta 30

že by kvůli možnosti někoho zpomáhat a zchránit za 40 na 30?

+1/0
1.6.2012 13:40

Pinocheat

Re: Ta 30

Nemohli byste se na Moravě naučit aspoň trochu česky? Fakt vám není rozumět ;-D

+1/0
1.6.2012 14:10

hoska

Re: Ta 30

Snížení hluku je jen zástěrka pro vybírání pokut za překročení nesmyslné 30.

+2/0
1.6.2012 13:40

Hufo

Re: Ta 30

jasan, akorát že tohle testovali švýcaři a při snížení z 50 na 30, a dvě položky ze tří sledovaných u emisí výrazně narostly, klesnul akorát co2, takže s tím se operuje a na oxidy dusíku se kašle. proto taky švýcaři ustoupili od masivní 30 ve něstech, je jenom tam, kde je pohyb lidí, např. uprostřed obytného bloku. a že klesne hluk, to jsou teoretické výpočty. problém je, že spořilovská je do kopce, takže je vám jasný jak se na 30 bude jezdit, na jaký stupeň

+3/0
1.6.2012 14:17

Hufo

Re: Ta 30

teda senohrabská, ne spořilovská

0/0
1.6.2012 14:19

HrubesaMares

Re: Ta 30

Pokud je to z kopce, emise by se zmenit nemely - motory jedou v obou pripadech v minimalni zatezi. Ale pri provozu ktery tam je stejne nejvetsi kraval delaji autobusy MHD a ty to dodrzovat tak jako tak nebudou

0/0
1.6.2012 17:01

ambs-ace

Ten článek je špatně ..

Ten článek je špatně , opravte si to prosím. Jižní spojka podjíždí 5. května a je tam nájezd ze spojky na 5. května směrem ven z Prahy , takže směr nahoru je už vyřešen. Nicméně kamiony ho nemohou používat , protože jsou přinuceni sjet ze spojky na spořilovskou spojku asi kilometr před ním. Co není a musí se vybudovat je sjezd z 5.května na jižní spojku pro auta , co přjíždějí do Prahy. Bože můj , podívá se někdo na mapu, než nadrásá takovouhle blbost. Pokud tam dají třicítku , tak ten existující nájezd začnu používat a opačným směrem budu jezdit okolo Záběhlického zámečku, nebudu testovat jak fungujou brzdy přetíženejch kamiónů

+1/0
1.6.2012 13:20

v.sp

Re: Ten článek je špatně ..

Článek, je dobře, ta větev JS->5. května ZC má omezení na 22t a bude se tam stavět přímý nájezd bez mostu zpět přes JS (v místě billboardu: http://goo.gl/maps/X1Fb). Ta stávající rampa tam je kvůli autobusovým garážím, není plánovaná pro nějaký významný provoz (když se taky dá na D1 dostat po Spořilovské).

Vámi zmíněná rampa sice chybí, ale v plánech není, tam se stále počítá se Spořilovskou. Ona by se tam ta rampa ani nevešla.

+2/0
1.6.2012 13:30

ambs-ace

Re: Ten článek je špatně ..

Aha, tak to se omlouvám, to jsem netušil, že to bude takhle komplikovaný. Je fakt , že to tam vypadá dost fórově , ten most a ten nájezd.

0/0
1.6.2012 13:37

bkv

Re: Ten článek je špatně ..

Tady máte graficky znázorněno co je v článku míněno http://praha.idnes.cz/foto.aspx?foto1=JB4356ab_kamiony.jpg

0/0
1.6.2012 13:37

ambs-ace

Re: Ten článek je špatně ..

Teď je to jasné, akorát nevím , jestli ten most co tam je budou bourat nebo nechaj. Na to plánku neni. Jinak to asi přece jen bude užitečné, protože řidiči osobáků budou jezdit přes ten 22 t most, protože už teď se objevuje v plánovači trasy na webu jako rychlejší varianta no a což teprve až to sundaj na 30.

+1/0
1.6.2012 13:55

v.sp

Re: Ten článek je špatně ..

Most zůstane s omezením na 22t (nebo možná 24t), tj. bez kolon nákladáků. Postaví se jen pár metrů asfaltu pro nový nájezd, možná se mírně opraví ten most, ale nic velkého se dělat nebude.

0/0
1.6.2012 14:12

lokutus

Hluk

Ještě k tomu zcela zásadnímu teoretickému snížení hluku o 2,4dB...

http://www.converter.cz/tabulky/hluk.htm

Takže asi tak.

+1/0
1.6.2012 12:40

-Jentak

Re: Hluk

No .. sníženi 2,4 je docela velké...

0/0
1.6.2012 12:52

v.sp

Re: Hluk

To rozhodně, to je pokles skoro na polovinu (polovina jsou 3dB).

0/0
1.6.2012 12:56

bkv

Re: Hluk

Decibel je desetinou základní jednotky bel, která původně vznikla jako poměr 10:1 mezi výkony

(intenzitami) dvou různých zvuků. Protože je bel logaritmem poměrů dvou stejných veličin, je fyzikálně bezrozměrný a vyjadřuje

kolikrát je jedna hodnota větší než druhá.

Snížení hladiny hluku o 3 dB vnímá člověk jako snížení o celou polovinu

0/0
1.6.2012 12:55

jbubik

Re: Hluk

což je sice pěkné, ale při frekvenci na Senohrabské, kde jezdí převážně jen místní a autobusy MHD, nepodstatné......

0/0
1.6.2012 12:57

JoeMax

Re: Hluk

Taky nechápu, co má s problémy ohledně kamionů společného regulace okolních ulic...

0/0
1.6.2012 13:38

lokutus

Re: Hluk

Motorová vozidla - 90dB.

Mám to tedy chápat tak, že snížením o 3dB klesne úroveň hluku o polovinu, tj. na 45dB? No tak to je super, ne?

0/0
1.6.2012 13:00

pavlik12

Re: Hluk

chápete špatne... decibely se přímo sčítají a odečítají... ale samotná jednotka je logaritmická

Takže snížení čísleně o 3 dB je v lineárním meřítku snížení na polovinu předchozí hodnoty (ať byla jakákoliv).

+2/0
1.6.2012 13:08

lokutus

Re: Hluk

Pokud je na té ulici hluk 90-100dB (což je docela reálné, IMO), kolik tam bude po těch opatřeních, pokud to teoretické snížení 2,4dB bude reálné?

0/0
1.6.2012 13:10

lokutus

Re: Hluk

Tak jsem si trochu početl.

http://allum.zsf.jcu.cz/noxe/hluk-langfassung.html

Snížení o 3dB znamená poloviční výkon - tedy je to jako snížení počtu projíždějících aut třeba z 5000 na 2500. Ale to je relativní. V absolutních číslech je rozdíl mezi 90dB a 87,6dB naprosto bezvýznamný. obzvláště když se jedná o hluk kontinuální - tedy statický šum na pozadí, který je časem potlačen z vědomého vnímání do podvědomí.

Tudíž z hlediska teoretického výkonu je to zajímavé číslo, v praxi však je to úplně jedno.

+1/0
1.6.2012 13:28

bkv

Re: Hluk

rozdíl mezi 90dB a 87,6dB znamená snížení hladiny hluku o necelou polovinu :-) Jak už tady někdo navrhoval, zkuste si doma na hifi věži otočit regulátor hlasitosti směrem nahoru o 3 dB

0/0
1.6.2012 13:44

lokutus

Re: Hluk

Pořád tam však bude hluk 87,6dB, že? ;-)

0/0
1.6.2012 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.