Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Víc přestupů, méně souběžných spojů. Praha chystá velké změny v MHD

Společnost Ropid, která plánuje veřejnou dopravu v Praze, chystá společně s městem rozsáhlé změny v systému MHD. Měl by být postaven na často jezdících páteřních linkách, zruší se spoje se souběžnou trasou. Někteří cestující tak budou muset častěji přestupovat. Ropid očekává úsporu 406 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

evans2

Změna tramvaje č.16

je nesmyslná a vůči cestujícím neseriózní. Na Jarov jezdí č.16 desítky let a najednou někdo od stolu vymyslel, že to změní. Jistě od stolu, jinak by věděl, že je potřebná pro desítky cestujících do Strašnic, Vinohrad, Smíchova apod., a to, co se děje na přestupu ve stanici Biskupcová, je hned po ránu k naštvání!  A to nepochybuji, že k takovým špatným rozhodnutím došlo i na dalších linkách... Rv;-O

0/0
24.6.2012 9:13

Aktom

To je prosté jen maskované zdražení MHD

Co jiného je horší služba za stejné peníze[]

0/0
16.6.2012 15:08

brita

Nějak zapadly informace,

že DPP má většinu softwarových činností na pronajatém hardware dodavatelsky a platí 2x tolik, než přijdou srovnatelné objemy v jiných městech. No tak nám to omezí, ať víme, za co bude zdražen OpenCard.

0/0
15.6.2012 10:26

wierz66

vlaková zastávka Kačerov

konečně to snad město vybuduje a pak je snad i napadne stávající koleje protáhnout o 600 metrů k nemocnici Krč a tím vznikne alternativa dopravy na hlavní nádraží při opravách Nuselského mostu. A nebude třeba budovat předraženou linku metra D. Praha má mraky kolejí, daly by se více za zlomkové náklady oproti "D-apod. stavbám" využít při osobní dopravě.

+2/0
15.6.2012 9:18

S.P.Q.R.

ale kdyby chtěli udělat něco

rozumného, tak by mohli zrušit linku 104 a posílit 120 - jedou po stejné trase

0/0
15.6.2012 8:27

babacek

MHD

Již teď to nestojí za nic a ještě to chtějí více omezovat. Kde zůstalo u doúporučení používat MHD místo aut ? Také ceně to neodpovídá, měla by se snížit.

0/0
15.6.2012 7:56

Stepni-Vlk

Re: MHD

Pražská MHD je jednou z nejlepších v Evropě. Teoreticky u subjektivně; zajeďte někam do zahraničí.

0/0
14.8.2012 20:21

S.P.Q.R.

co zase chtějívymýšlet

s Barrandovem? současný stav je vyhovující

0/0
15.6.2012 7:45

smvoj

rozumné řešení...

je ve všech větších městech, takže praha objevila objevené...;-)

0/0
15.6.2012 5:06

Don_Alex

Re: rozumné řešení...

Kdo tvrdi ze to objevili, proste je tu informace ze to budou zavadet, nebo kdyz to tak funguje jinde tak tady se to uz nesmi? Snazis se vypadat chytre ale opak je pravdou

0/0
15.6.2012 6:47

Depresivní Robot Marvin

Tragédie

Za poslední tři čtyři roky se pražská MHD neuvěřitelně zhoršila a zřejmě to bude pokračovat. Není to tak dávno, co maximální interval mezi tramvajemi přes den byl 8 minut. Teď je člověk málem rád, že čeká jen osm minut. To by samo o sobě nevadilo, ale strašně to prodlužuje cesty s přestupy, protože tam nemůžete přijít na zastávku na čas. A teď nám říkají, že cest s přestupy přibude. Kam to povede? Lidi budou víc jezdit autem, budou větší zácpy, ještě míň místa na zaparkování. A víc splodin.

+2/0
14.6.2012 21:39

Vosta Jindra

Re: Tragédie

za posledních deset let mají téměř všechny linky 8 minut ve špičce a 10 minut v sedle, na tom se nic nezměnilo. Na 9,17 a 22 se tenhle interval ještě rozpůlil, takže je to jinak. Mně spíš vadí, že tramvaje ze zastávky odjíždějí dříve.

0/0
14.6.2012 22:24

Don_Alex

Re: Tragédie

To se mi nestava, navic po trase maji nekolik kontrolnich bodu a tam kdyz odjedou driv tak ma ridic postihy...

0/0
15.6.2012 6:48

Vosta Jindra

Re: Tragédie

Mně se to stává, protože nastupuju zastávku před kontrolním bodem. Já chápu, že tramvaj nemůže odjíždět na vteřinu z každé zastávky, ale když někde odjíždějí dříve pravidelně, tak je asi něco špatně. Pak v tom kontrolním bodu musí vyčkávat několik minut a zdržuje ostatní. Ale nepovažuji to za zásadní problém, v podstatě jezdí tramvaje v rámci možností spolehlivě a zavedení páteřních linek vítám.

+1/0
15.6.2012 9:13

Stepni-Vlk

Re: Tragédie

Mně se to taky stávalo -- třeba na Lipanské směrem od centra běžně. Bydlel jsem kousek od zastávky a tak jsem si mohl dovolit chodit dost přesně a přesto se často stávalo, že třeba večer prostě odjela o minutu dvě dřív.

0/0
14.8.2012 20:23

dieuetdroit

217

na Plzenske? Vzdyt tam ani nestavi, jen projizdi.

0/0
14.6.2012 18:30

Martin Šubrt

Re: 217

Nebude ani projíždět :-) Prostě si vyjedete z Knížecí na Strahov ke Stadionu 191 a tam si přestoupíte na 143 :-P nebo využijete luxusně pravidelě jezdící linku 20 přes ucpanou Karmelistskou.

0/0
14.6.2012 20:18

Leinad

Re: 217

Linkové vedení by nemělo být ovlivněno průjezdností tras. :-/

0/0
14.6.2012 21:35

jbroz50

Re: 217

ale ono naprosto jednoduše stačí ukončit 217 před vjezdem na Plzeňskou a lidi přestoupí do tramvají. A je to.

0/0
15.6.2012 12:13

Pruit Igoe VIII.

Krok zpátky...

Takže páteřní linky neustále přeplněné, přestupní stanice k prasknutí... Přitom pražská doprava je tak geniální v tom, jak je síťová, odkudkoliv se s minimem přestupů dostanete kamkoliv. Jó, jednou mají Češi něco skvěle funkčního, na co se jezdí dívat z celého světa, tak co bychom to nesrovnali na světový průměr, že? RvRv

+11/0
14.6.2012 17:51

Patrik Šebesta

Re: Krok zpátky...

něco horšího - standardizace EU ;-(;-(;-(

+1/0
14.6.2012 18:05

Vosta Jindra

Re: Krok zpátky...

obsese některých lidí z Unie je skutečně obdivuhodná. Tohle je věcí každého města a i málo vzdělaný člověk pochopí, že vedení linek v jednotlivých městech nemůže předepsat někdo shora. standardizace se týkaá bezpečnosti a tak, což je v pořádku. Tohle je obecný trend ve vývoji MHD a vůbec není důvod ho zatracovat. není možné propojit všechna místa ve městě přímými linkami, tramvaje jezdící v intervalu 4-5 minut jsou jednoznačně krok správným směrem.

+3/0
14.6.2012 18:20

kaksikymmenta

Re: Krok zpátky...

Přeplněné?? Ale to nemusí být vždy pravda. Jestli se na těchto větvích nastaví takový interval, který pobere vyčíslené intenzity cestujících, pak není co řešit a přeplněných spojů se nemusíme bát. Vezměte si, že jen kolejová doprava má tendenci svou kapacitu zvyšovat. Razím teorii, že čím méně linek, tím přehlednější systém. Stejná teorie se osvědčila v Brně (viz redukce tramvajových linek z 22 na 13), nebo v Plzni, kde jezdí 3 tramvajové linky.

0/0
14.6.2012 20:29

čavéz

Re: Krok zpátky...

No a co když bude někde vadná tramvaj nebo bouračka tak to zahodíme i srukama

0/0
14.6.2012 20:43

kaksikymmenta

Re: Krok zpátky...

Pořád je to problém, který se dá operativně řešit - náhradní autobusová doprava, v rámci Brna, Plzně nebo Ostravy i trolejbusová.

0/0
14.6.2012 21:34

Don_Alex

Re: Krok zpátky...

Sem se jezdi turiste divat jak nam funguje MHD? No to je mi ale novinka... Mozna bys mel zvednout zadel a jet se podivat do jinych metropoli, jak to tam funguje...

0/0
15.6.2012 6:51

LevP

nechapu

kazdy rok se meni schema MHD 8-o.  Uz jen ty zmeny musi stat hromady penez. Aby zase za rok prisla nova analyza a zase bude vsechno jinak. Ziju v Londyne asi 5 let, a ze by se tu kazdej rok menila schema ci jizdni rady autobusu to fakt ne.

+5/0
14.6.2012 17:05

Martin Šubrt

Re: nechapu

Tak to si v září užijete. U tramvají např. změní trasu linky 3, 4, 5, 6, 8, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 24 a 25. Z toho zrušení linek 15 a 19 a změna trasy linky 16 pod zástěrkou výluky již natrvalo proběhly ;-).

+2/0
14.6.2012 17:28

_L23_

Re: nechapu

jj, ve vysocanech z 15 a 19ky udelali 16ku s dvojnasobnym intervalem. pod zasterkou oprav v hostivari a na letny...

0/0
14.6.2012 18:15

Martin Šubrt

Re: nechapu

Ano, a už to tak má zůstat. A ani tu dvanáctku ve špičkách tam mít pak už nebudete...

0/0
14.6.2012 18:16

TClovek

Re: nechapu

Jsou to idioti. 19 měla být přerušená do 1.6. a nejezdí doteď (http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/kratkodoba-omezeni-provozu-tramvaji-22-5-2012-1-6-2012/). Pak jsem se někde dočetl, že 19 bude zrušená někdy od záři, ale ve skutečnosti nejezdí ani dneska.

0/0
14.6.2012 20:02

Martin Šubrt

Re: nechapu

To byla plnovaná výluka na Strašnické, do které spadla neplánovaná do Hostivaře, kde se trať rozpadla dříve, než jí měli začít opravovat. Pokud se nestane zázrak, tak bohužel, 19 už nebude, stejně jako 16 ze Spojovací k metru...

0/0
14.6.2012 20:25

TClovek

Re: nechapu

Co se stalo nebo nestalo nevím, ale nevšiml jsem si, že by tohle prodloužení výluky na dpp.cz oznámili.

0/0
14.6.2012 20:29

P..S

Re: nechapu

http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/radosovicka-nadrazi-hostivar-docasne-preruseni-tramvajoveho-provozu/

0/0
14.6.2012 21:54

roedor

Re: nechapu

Přitom ve Vysočanech se docela nedávno opravovaly koleje.

0/0
15.6.2012 8:03

Aesculap

Re: nechapu

Některé z těch linek se mě týkají, tak by mě docela zajímalo, o jaké přesně změny půjde, dá se o tom někde najít něco víc?

0/0
14.6.2012 23:52

Martin Šubrt

Re: nechapu

Aha, vy jste v Londýně, tak si užijeme jenom my ;-)

0/0
14.6.2012 17:29

Chuta

taky nechapu

Můžete aspoň naznačit, proč přesně budou ty změny stát hromady peněz? Koleje se snad překládat nebudou. ;)

0/0
14.6.2012 17:57

Martin Šubrt

Re: taky nechapu

Protože místo šetření je tam hromada plýtvání, ale příšerného...

0/0
14.6.2012 18:15

Chuta

Re: taky nechapu

A teď si, prosím, můj příspěvek přečtěte ještě jednou a pak můžete zkusit odpovědět znovu. Otázka zněla, jak může pouhé přeorganizování linek stát hromadu peněz?

0/0
14.6.2012 18:40

LevP

Re: taky nechapu

treba vytisk novych jizdnich radu, precislovani zastavek apod.

0/0
14.6.2012 18:45

-Jentak

Re: taky nechapu

Jizdni řády se tisknou každoročně 2x :)))) takze na tisku jizdnich radu to nebude stat ani korunu, protoze akce probehne , zda se, pri prechodu na po-prazdninovy provoz.

jinak trasy a schemata linek se meni prubezne - opet, proc by to melo stat tak moc penez?

0/0
14.6.2012 19:00

carlossaura

Re: taky nechapu

Firma, ktera zmeny vymyslela si nauctovala tak mezi 50-80 miliony.

Tisk jizdnich radu na zastavky, zmeny a predelani tabulek s cisly linek - 10 milionu.

Proskoleni ridicu, prepocitani smen, organizacni zmeny - 10 milionu.

Na busech a tram jsou reklamy - predelani, prepocitani cen reklamni agenturou - 20 milionu...

Takovychto vydaju tam jiste budou stovky, jen se o nich nemluvi...

0/0
14.6.2012 19:25

CCblue

Re: taky nechapu

Je jasný, že optimalizace nebude zadarmo. Já ale budu kritizovat, až to uvidím celé sepsané. Teď tu není nic, tak se není o čem bavit.

0/0
14.6.2012 20:17

-Jentak

Re: taky nechapu

ty jsi trouba :) firma, ktera to vymyslela, je primo ropid. takze leda by si to nauctovala sama sobe :)

jak jsem psal - jizdni rady se tisknou kazdy rok dvakrat - protoze se meni jizdni rady na prazdninove a rocni.

proskoleni ridicu, prepocitani smen, organizacni zmeny - viz vyse (deje se to dvakrat do roka, kazdy rok)

reklamy atd - co to zvanis?

0/0
14.6.2012 20:50

dino_na_idnes

Re: taky nechapu

Takových výdajů tam jistě budou stovky? Obávám se, že se držíte příliš při zemi, takových výdajů tam ve skutečnosti budou desítky tisíc... A každý takový výdaj za deset mega, to dělá celkem stovky miliard. To je ale zlodějna, co? Příští sobotu na Václaváku, je třeba si proti tomu zahulákat. :-P

0/0
15.6.2012 7:45

Martin Šubrt

Re: taky nechapu

No například jezdí spoustu zbytečných spojů na lince 22 od radošovické do Hostivaře, dále na lince 17 od Staroměstské na Výstaviště. K tomu po změnách přibude plýtvání na Chotkově, na Kolbenově, na Zenklově, v karlíně, v Nuslích a částečně na Vinohradské. V souhrnu tam leží další řada milionů, zatímco ty "úspory" jsou provedeny tam, kde se lidem spoje beodůvodněně berou. Což platí pro Strahov, či Šmukýřku, spojení z Radlic do centra, z Braníka na pavlák, z Jarova na Želivského či Floru, ze Strašnic na Palmovku apod. Což vede k úbytku lidí v MHD a menším příjmům z jízdného. Návrh je totální destrukcí tram. dopravy.

0/0
14.6.2012 20:23

Leinad

Re: taky nechapu

Dovedu si představit vložené spoje na páteřních linkách. 22 Radošovická-Malovanka, 17 Braník-Výstaviště,... ušetří se čísla a nebude to vozit vzduch. Jenže to by museli vzduchovoziče někomu vadit.

0/0
14.6.2012 21:50

Vosta Jindra

Re: taky nechapu

je to zřejmě konec tramvajové dopravy, jak ji známe, ale totální destrukce je něco jiného. Já si také myslím, že často jezdící linky jsou lepší než změť linek s delším intervalem. Věřím i tomu, že takové linky přitahují více cestujících. Že se v rámci této změny udělají nepromyšlené kroky, je už pražským koloritem, ale jako celek by to katastrofa být neměla.

0/0
14.6.2012 22:22

Rudla01

Ušetřených 406 mil.

si ředitel vezme jako prémie...:-)

+10/0
14.6.2012 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.