Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha si na metro A půjčí od evropské banky o 3 miliardy víc, než chtěla

Hlavní město si na prodloužení trasy metra A do Motola půjčí od Evropské investiční banky šest miliard korun, tedy dvakrát tolik, než bylo původně v plánu. Důvodem je to, že Praha dosud nemá zajištěnou dotaci z EU, a město nechce, aby se kvůli tomu výstavba zpomalila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fuse

Kde je Bradáčová?

Teď a tady je jí potřeba, jako soli na kluzišti. Je zcela evidentní, že pozastavená dotace nebude nikdy vyplacena, protože vyjde najevo manipulace s projektem ve prospěch zájmových skupin. že je to metro do Motola ekonomicky neospravedlnitelné, ví každý už roky. Studie nestudie, posudek neposudek. Zaplatit se dá všechno, i nezávislý posudek se předem zahrne do odklonného.!!

0/0
20.6.2012 10:51

MFD to hraje s náma

Motol a letiště

Zapomíná se tady na to hlavní. Jedinej důvod nesmyslné odbočky do Motola je zamezení jakéhokoliv chytřejšího spojení letiště s městem na dalších minimálně 30 let. Taxikáčská lobby zkrátka vyhrála na plná čáře. A že to bude stát spoustu peněz, aniž by to kdovíjak pomohlo? Pšššt.

0/0
19.6.2012 20:10

arné knobloch

Re: Motol a letiště

Odbočka do Motola je prasárna největší. Když si Praha vzala úvěr o 3 mld. větší a pokud dostane dotace z EU, mohla by snad už s dostavbou na Ruzyni začít, ne?

+1/0
19.6.2012 20:25

Keni

Re: Motol a letiště

Také tu odbočku do Motola nevidím moc růžově. Ale největší prasárna je to, že to bude bez kapacitního P+R. Ale Metro z letiště přes Motol - Dejvice do centra nebude asi to nejlepší spojení. Ale dokážu si časem představit dráhu z Kladna přes letiště a nějaký uzel Metro/vlak asi ve Veleslavíně. Poté Řepy - tunelem na Smíchov - Krč (metro D/vlak) - Říčany. Tím by došlo k dobrému spojení z Jihozápadního na Jižní Město, které neexistuje. Na to spojení Smíchov -Krč stačí jen udělat smyčku ze Smíchova na most Inteligence nebo použít trať Smíchov - Vršovice - Krč.

Toto by sejistě vypaltilo i lidem z Motola a pod, než zastávkové metro s velkou oklikou. Chce to konečně dořešit přestup vlak/MHD a vyřešit i nějaká rychlé propojení hlavních uzlů. Do Vršovic poslat i nějaký bus z Kačerova, konečně začít makat na metru trase D s přestupem C\vlak.

+2/0
19.6.2012 23:05

wierz66

Re: Motol a letiště

dobudovat 600 metrů kolejí k nemocnici Krč, protáhnout je pak tunelem do Písnice a Jesenice a mít tak hotové spojení z jihu Prahy přímo na hlavní nádraží za zlomek ceny metra D. Navíc se odlehčí Nuselskému mostu, zvlášť když koleje z centra do Krče už roky vedou....

0/0
20.6.2012 8:06

Fuse

Re: Motol a letiště

Šššššpatně. Z jakého rozpočtu by to bylo? No? No přece NE z pražského a to je CHYBA. Kdo bude odklánět a kam? No tak kam??? Vy byste snad chtěl budovat jen pro čirou radost z budování, člověče...!

0/0
20.6.2012 10:42

Keni

Re: Motol a letiště

Nebo takto, řešení existuje několik a rozhodně i levnější a účelnější než ty patvary z magistrátu. Ale to Dčko bych nezatracoval. Pokud by se od plánované trasy odklonilo více na východ a z Kačerova pokračovalo přes Želivského- Malešice-Cerný Most - Prosek bylo by to krásné rychlé spojení do částí místo nemyslné metrobus linky 136. Ten úsek Kačerov-Písnice dává smysl. Ale to Dčko má také odlehčit přecpanému Cčku a bude se muset časem zavřít nuselák. To bez Dčka bude děsa hrůza.

Otázka je, zda to musí být metro. Zda by nebylo lepší se vríti tk podpovrchové tramvaji a přiobjednat nějaké delší průchozí tramvaje a tím sjednotit park. Proč by na lincenemohly jezdit dle potřeby 2-4 spražené soupravy kloubových tramvají. Nebo proč to nenapojit na železniční tratť a nechat tudy jezdit vlaky.

+1/0
20.6.2012 11:50

wierz66

Re: Motol a letiště

ten Nuselák se snad nebude opravovat 5let... a pak bude dál sloužit stejným způsobem. Metro v dobách oprav bude jezdit na Kačerov, kde bude v příštím roce zbudována vlaková zastávka a zajistí se přímá vlaková doprava do centra ve směru Modřany-Braník-Kačerov-Vršovice-Hl.nádraží. Jinak propojit most Inteligence se Smíchovem by bylo prima, mohl by vzniknout tzv.vnitřní městský vlakový okruh Smíchov-Výtoň-Vršovice-Kačerov-Braník-Smíchov, který by dopravně obsloužil vekou část Prahy při minimálních stavebních investicích, oproti budování nových dopravních infrastruktur.

+1/0
20.6.2012 12:55

Martin Šubrt

:-)

Vždycky se říká, nepůjčujte si na věci, které nepotřebujete....:-)

+3/0
19.6.2012 18:41

Fuse

Re: :-)

Oni musí, protože provize a odklony už jsou buď vyplaceny, nebo pevně nárokovány.

0/0
20.6.2012 10:43

taktaktak

Proč

Proč by si to Praha nemohla dovolit když čerpá skoro polovinu toho co je pro celou naši zem určeno.

0/0
19.6.2012 18:01

Eledra

ach jo

to zas bude mlaskani a chcrochtani*, vsak ono se neco najde i pro odkloneni. navic pujcka je lepsi nez dotace, proc? no protoze u pujcky nehrozi kontrola, u dotace ano. na druhou stranu kdyz u tohodle nebude zadny odklon budu jen rada, protoze to znamena za "nahore" nekdo dostal rozum, nebo je pos... ze na ne take dojde.

*(driv jsem o prazdninach jela pomoc na venkov, rano od kozy mleko, udelat srot a do velkeho paraku brambory, pak nastouchat + srot a mleko, ze je hotovo vedela cela ves jak prasata z chlevka rvala)

0/0
19.6.2012 17:55

marthin.m

opencard

ja len, ze ma napadlo ... keby sa opencard urobila tak ako sa to podarilo urobit X mestam po celom ceskoslovensku a nepresustrovala by sa takmer miliarda tak by si nebolo treba tolko poziciavat ... ale to len keby ...

+1/0
19.6.2012 17:09

othoma

jak je to doopravdy

informace určitě doplnit nestačí, je potřeba to taky postavit a to se neděje. Původně totiž mělo vést metro až na letiště , pak ze záměru sešlo a EU souhlasila s kombinací metro a vlak - dotace je totiž vázana taky na obsluhu letiště. Jenže vlak se nestaví ani z Veleslavína,  když drahé vedení přes centrum na Masaryčku bylo také odsunuto na neurčito. Proč se nestaví ta odbočka z Veleslavína nevím asi nejsou prachy ani na to, SŽDC mluví o termínu 2015 a to už má metro do Motola dávno jezdit, takže nejspíš proto si půjčují peníze.

+1/0
19.6.2012 17:04

marat12345

Re: jak je to doopravdy

Prachy si půjčují, protože už teď je jasný, že až předloží EU vyúčtování i se všema úplatkama a "vícepracema", tak žádnou dotaci nedostanou! Tak to bylo vždycky.

+1/0
19.6.2012 17:23

Fuse

Re: jak je to doopravdy

Tak to je přesný. Do černýho.

0/0
20.6.2012 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.