Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Semafory na magistrále jsou nekoncepční nesmysl, tvrdí radnice Prahy 4

Radnice Prahy 4 se bouří proti zamýšlené instalaci semaforů na magistrále. Podle vedení "čtyřky" jde o nesmyslné a nesystémové řešení, které navíc s radnicí údajně nikdo nekonzultoval. Dva semafory chce město umístit na magistrále letos v srpnu. Věří, že pomohou zklidnit provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

azazzelo

Jak se proboxuji k semaforu na I.P. Pavlova, jsem za vodou

Dál to již docela jede. V opačném směru platí to samé pro semafory na Muzeu. Umím si představit, že semafor před Legerovou Legerovce pomůže, pokud jako zázrakem někdo v Česku dokáže naprogramovat "zelenou vlnu". Kolona směrem na Nuselský most bývá ale dlouhá. Často až na Chodov. Tímto se posune na Opatov. Pohodlné odbočení na Jižní spojku (směrem na západ) bude nemožné.

Smysl druhého semaforu mi uniká. Je to spíš v duchu hloupostí prosazovaných aktivisty a radnicí Prahy 4 ve stylu "50". Tady hrozí kolona až k Průhonicím a zablokování možnosti odbočit na Jižní spojku směrem na sever.

Možná má jít o jasný pokyn k využití pražského okruhu, ale řekl bych, že zátěž Prahy 2 a 4 se jen přesouvá směrem na Spořilov a Prahu 11.

0/0
30.6.2012 11:09

danny47

Ještě by to chtělo....

dát ty semafory taky do protisměru... aby "rychle jedoucí" auta příliš nehlučela... ;-)

0/0
29.6.2012 14:20

honza_votava

9 metrů

Stačilo by tak 9 metrů zátarasů - pěkně napříč Legerkou nebo Nuseláku. A bude po kolonách. A oni chtěj utrácet za nějaké blbé semafory. Efekt stejný... No a že to neřeší dopravu? No a co, magistrát ji snad řeší?

+1/0
28.6.2012 21:38

Equus

Prostě přesunou kolonu někam jinam

0/0
28.6.2012 20:41

Mihulebus

Semafory kam se podíváš

Tak nám opět zařehtal šiml našich milovaných kancelářských vládců. Konkrétně na Kačerově padne červená a vytvoří se kolona i tam, kde předtím nebyla a nedostaneme se k odbočce na Jižní spojku. Soudruzi z kanceláří usoudili, že nestačí snížit rychlost na rychlostní silnici. Oni chtějí zastavit provoz zcela. No jen tak dál. Která pitomost je napadne jako další?? A navíc fakt, že rozhodnutí neprobrali s příslušnými místními úřady, hodnotím jako dozvuky totality. 8-o

+1/0
28.6.2012 20:34

Little Boy

Re: Semafory kam se podíváš

Priste tam udelaj kruhaky a pak vyhrazeny pruhy pro cyklisty :/

0/0
28.6.2012 20:57

v23

To tam ještě nezavedli ...

... běžce s praporkem před každým vozidlem? ;-€

0/0
29.6.2012 6:10

Tomáš Jasný

.

Nejdřív dostavte Pražský okruh !!, pak teprve můžete omezovat jedinou pořádnou spojnici mezi jihem a severem města...

+1/0
28.6.2012 20:11

honza_votava

Re: .

Vzal jste mi slova z úst.

0/0
28.6.2012 21:30

Štěpán Binko

Ale i přes níže uvedené, budiž experiment....

Jenže takový experiment by bylo zapotřebí ověřit v reálném provozu. A to ten červencový tedy není. Už je vidím, jak s tím prázdninovým provozem navržené řešení vyjde jako optimální a přínosné...... a po zbytek roku bude zaděláno na průšvih.....

+1/0
28.6.2012 20:07

Štěpán Binko

Hmm, to tedy vymyslel genius......

Takže cílem je vytlačit kolony z Legerovky na Nuselák. OK, tomu rozumím. Problém ale je, že v drtivé věšině případů, kdy je kolona v Legerový, je samozřejmě na Nuseláku a dál přes 5. května klidně až ke křížení s Jižní spojkou. Ráno tudy jezdím každý den a stojí se v tom směru už od sjezdu na Michli, někdy už od toho Kačerova. Co chtějí "dávkovat" mi tedy uniká. Po umístění padesátky tamtéž další geniální magistrátní tah?

0/0
28.6.2012 19:53

ulkik

Re: Hmm, to tedy vymyslel genius......

smyslem toho opatreni neni plynulejsi provoz, ale mensi pocat aut severne od nuselskeho mostu. Aby proste nestaly v Legerove ulici, ale na nuselskem moste.

0/0
28.6.2012 19:58

Štěpán Binko

Re: Hmm, to tedy vymyslel genius......

Dobře, ale to se tady řeší úsek několika stovek metrů před světly na křižovatce s Rumunskou. Pokud auta stojí v Legerce, stojí i na Nuseláku i za ním. Co nebude stát v Legerce, bude stát o pár set metrů dál v 5. května. Lidé bydlí všude, problém jako takový to neřeší...

0/0
28.6.2012 20:01

pletiplot

Re: Hmm, to tedy vymyslel genius......

Poradím ti geniální tah - jezdi metrem. (pokud nejezdíš s dodávkou a materiálem)

0/0
28.6.2012 20:00

Štěpán Binko

Re: Hmm, to tedy vymyslel genius......

Já jezdím i vlakem, s tím problém nemám ;-D;-).

0/0
28.6.2012 20:02

honza_votava

Re: Hmm, to tedy vymyslel genius......

Pokud soudruzi rozšíří P+R na Opatově, proč ne. Ale chápu, že semafor, je levnější.

0/0
28.6.2012 21:33

pletiplot

O 300 metru

O 300 metrů dál jsou semafory na křižovatce s Ječnou. Nevidím problém, proř by nemohly být na hraně Nuselského mostu. Když budou sesynchronizovány s těmi v Ječné, tak by to mohlo fungovat.

0/0
28.6.2012 19:52

Štěpán Binko

Re: O 300 metru

Pak tam ale budou docela zbytečně, ne? Navíc ještě před křižovatkou s Ječnou jsou ještě na křižovatce s Rumunskou. Proč ale dávat semafor někam, kde de facto neřídí provoz z více směrů nebo nechrání chodce, to nechápu. Viz výše....

0/0
28.6.2012 19:54

pletiplot

Re: O 300 metru

Důvod? Aby auta nestála v kaňonu Sokolské ulice a nesmrděla a nehlučela do oken. Z dopravního hlediska je to samozřejmě jedno.

0/0
28.6.2012 19:59

Štěpán Binko

Re: O 300 metru

A když budou to samé dělat o kus dál, na ulici 5. května (stejné domy, bydlí tam lidé), tak to vadí o něco méně? Vždyť doprava na magistrále vypadá tak, že buď se dá celkem bez problému dojet na první semafory u Rumunské, nebo to zpravidla stojí celé. Já bych to ještě chápal, kdyby cílem bylo zrychlit průjezd Sokolskou a Legerovou, jenže na Rumunské a IPP semafory půjdou zrušit těžko a vždycky tam budou. A se semafory tam budou i stojící auta

0/0
28.6.2012 20:05

pletiplot

Re: O 300 metru

Ale jediné opravdu koncepční řešení je magistrálu zrušit, nebo aspoň zakopat podzem.

0/0
28.6.2012 19:56

Štěpán Binko

Re: O 300 metru

Nejlépe oboje. Ale protože není dokončený okruh, je to trošku problém :-(.

0/0
28.6.2012 19:59

nekdoosmdesatyšesty

Re: O 300 metru

Nejlépe oboje ;-D;-DR^

0/0
28.6.2012 20:28

Mihulebus

Re: O 300 metru

Další problém. Eltodo, tedy správce semaforů neumí nastavit zelenou vlnu a sladit světla.

0/0
28.6.2012 20:38

BMBMBM

Re: O 300 metru

Umi, ovsem radnice si to nepreji, potrebuji to motoristum znechutit, jezdit si pres den autem.

Pred 10lety si v noci dojel predpisovou 50-tkou od mimourovnove krizovatky na Evropsky az dolu na kulatak bez zastaveni.( svitila bud zelena, nebo blikala oranzova), dnes te 2semafory pusti a dva daji cervenou a takhle se to opakuje az na kulatak.

0/0
28.6.2012 23:47

net.Xtreme se nevzdává

Semafory se tma dají

řekne se, že to stálo moc milionů a že se rušit nebudou, i když provoz budou komplikovat...

Já vím ve svém okolí jak semafory komplikují dopravu, kdysi člověk jel na hlavním tahu přesm ěsto 70, pak 50 a teď je u každé křižovatky semafor, takže napojování je celkem v pohodě, ale ráno se tvoří kolony na napojení, odpoledne na odbočení a jízda je pře-ru-šo-va-ná:-P

0/0
28.6.2012 18:41

Martin Šubrt

Re: Semafory se tma dají

Pokud se tam semafory mají dát v srpnu, tak se přivezou na stojanech, zatíží betonovými bloky a dotáhne se tam kabel... to fakt moc nestojí a dá se to odvézt do druhého dne... Protože do srpna to jinak ani realizovat nejde...

0/0
28.6.2012 18:46

rob_kteryten

Re: Semafory se tma dají

no znas to....nekteri nadavaji, protoze maji naky mindracek ci problem a aspon se jim trochu ulevi.

0/0
28.6.2012 19:43

jahl

Kdo jel přes Polsko,

tak ví. Na mnohých silnicích dálničního  typu tam semafory jsou, sice z důvodu absence mimoúrovňových křižovatek, ale je to děs.

0/0
28.6.2012 17:45

Patrik Šebesta

zvětšete si ty odkazy, kde křišťál umístil semafory:-)

Já bych to bral - jeden bude na rohu nějakého baráku a druhý uprostřed parkoviště pod Nuselským mostem formálně na Praze 2 ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
28.6.2012 17:44

Coffin Corner

Dvojitý zápor

Ten nadpis nějak nedává smysl ;-)

0/0
28.6.2012 17:33

NZNamy

Re: Dvojitý zápor

Dovoluji si upozornit, že čeština není angličtinou, takže smysl dává. ;-)

Nesmysl totiž v tomto případě nijak ten zápor ve slově NEkoncepční neovlivňuje.

+3/0
28.6.2012 17:41

Patrik Šebesta

Re: Dvojitý zápor

kolega měl patrně na mysli dvojítý zápor v termínu "semafory na magistrále"

0/0
28.6.2012 17:46

Patrik Šebesta

Re: Dvojitý zápor

ještě chybí ;-D;-)R^

0/0
28.6.2012 17:47

Coffin Corner

Re: Dvojitý zápor

O.K. :-) Ale stejně si nemohu pomoci, tahá mě to, přijatelnější by bylo ....koncepční nesmysl...

0/0
28.6.2012 17:48

Patrik Šebesta

Re: Dvojitý zápor

pokud se mohu ještě vmísit, tak nekoncepčím nesmyslem je patrně myšlena taková blbost, že to ani nemůže být myšleno vážně... koncepčním nesmyslem je myšlena chyba v koncepci daná umístěním jiného prvku než zamýšleného. Tento prvek je sám o sobě správný, ovšem pouze špatně umístěný.

0/0
28.6.2012 17:55

jejda to jsem ja

A co takhle tam instalovat retardery?

Jednak by bylo vidět kdo to vymyslel a jednak by se daly různě posunovat, takže by docházelo k drobným nehodám a než by se to všetřilo tak by se vytvořila ta správná kolona. Ta by ubrala auta v Legerově ulici. Ještě by taky byla možnost udělat "Nuselák" jen pro pěší a nebo alespoň na 30tku. Případně zúžit provoz na Nuseláku do dvou nebo i jenom jednoho pruhu. A zbytek silnice vyhradit jako cyklostezku. Na to by se daly vzít i dotace....no možností je spoustu, tak co to nezkusit......:-P

+4/0
28.6.2012 17:22

Patrik Šebesta

Re: A co takhle tam instalovat retardery?

tak problém je ten, že ve špičce Nuselák jede 2km/hod.

0/0
28.6.2012 17:45

honza_votava

Re: A co takhle tam instalovat retardery?

Celou dobu propaguju jednoduché řešení - 6 metrů betonových zátarasů do Legerky - a pěkně napříč. A bude po zácpách! Že to neřeší dopravu? No a co? Semafory ji snad řeší? :) :-)

0/0
28.6.2012 21:36

fortis

Dálnice

Zklidnění provozu na dálnicích by určitě pomohly semafory, retardery a kruhové vojezdy. Doufám, že s tím někdo v dohledné době přijde. ;-D

0/0
28.6.2012 17:17

666999666

No tohle mohl vymyslet jen (doplňte sami)

:-P:-P:-P:-P:-P

0/0
28.6.2012 17:13

Martin Šubrt

Re: No tohle mohl vymyslet jen (doplňte sami)

No v principu to vymyslela Praha 4....

+2/0
28.6.2012 17:39

Lanta 20O4

Kolonu přesunout z Legerovy na Nuselský most ?

Proč v tom případě DP řešil ještě nedávno takřka každé kilo navíc u souprav metra kvůli stabilitě mostu? Ta váha aut stojících v koloně mostní konstrukci nevadí ? 8-o

0/0
28.6.2012 17:04

Martin Šubrt

Re: Kolonu přesunout z Legerovy na Nuselský most ?

Stojí tam stejně každý den... Posune se en konec kolony za mostem, cca o 300 metrů...a to pochopitelně vadí Praze 4.

0/0
28.6.2012 17:06

Patrik Šebesta

Re: Kolonu přesunout z Legerovy na Nuselský most ?

Je vidět, že jste asi v posledních deseti letech nejel ráno na magistrále z jižního města do centra... ta kolona je totiž už někde od chodova... takže konec kolony je o několik kilometrů dál než uvádíte. Tady jde o to, že průjezd centrem je proveden zcela nekoncepčně. V tomto kupodivu s radnicí P4 souhlasím 100%. V centru je několik prblémů:

1/ semafory přes magistrálu (kupř. v Mnichově toto řešili také a nápad je celkem jednoduchý, že se projíždí přes centrální silnici, tj. tady přes magistrálu a sinice jsou tam více jednosměrné. Dopravu to zrychlí, a bude pomalá plynulá jízda

2/ přechody přes magistrálu /udělat poze nadchody a podchody... spíše ty podchody/

3/ mizerná dopravní situace a ještě mizernější vozovka Hlávkův Most, Bubenské nábřeží.

Když je magostrála průjezdná (noc nebo o víkendu ráno, tak se dá projet od Kačerova do holešovic za pět minut)... ve všední den ve špičce je to hodina.

0/0
28.6.2012 17:42

Martin Šubrt

Re: Kolonu přesunout z Legerovy na Nuselský most ?

No ale tu kolonu má právě přerušit ten první semafor ;-) Já tedy nevím, ale když jdu do práce 8 hodin, tak se teprve začíná zaplňovat Nuselský most...nebo je tak akorát zaplněný. Samozřejmě dílčí kolony bývají i předtím. Ale rozhodně stylem popojíždění metr za miutu, jako po Nuseláku, nepopojíždíte denně od Chodova. 1) Legerova Sokolská jednosměrné jsou 2) Praha 2 i Praha 4 požadují rušit podchody a přidat přechody po povrchu, jinak se tam nedá žít 3) Právě proto se takový lákavý průjezd centrem chystá město zneatraktivňovat, aby to byla hodina i mimo špičku...z Kačerova do Holešovic totiž je tranzit minimální, jen právě večer, kdy to jde, ale na téhle cestě fakt auta přes centrum nemusí, na to bude Městský okruh.

0/0
28.6.2012 18:39

generál Failure

Re: Kolonu přesunout z Legerovy na Nuselský most ?

Z Kačerova do Holešovic přes okruh, to bude hlína :-) Takže už ne hodina, už to budou dvě :-)

0/0
28.6.2012 19:46

Patrik Šebesta

Re: Kolonu přesunout z Legerovy na Nuselský most ?

jedinný faktický přínos by byl

a) zakázat vjezd vozidlům co nemají značku A od 4.00 do 18.00,

b) gastarbaitrům se značkou A, co emigrovali mimo Prahu, ale nechávají se papírově v Praze kvůli "dobré adrese" zdanit za ranní vjezd do Prahy 4.00 až 11.00 kilem za kazždý takový vjezd.

Přesně při MMf, NATo a záplavách bylo vidět, kdo musel být v Praze a kdo nemusel... jezdilo tady o 2/3 aut méně.

0/0
28.6.2012 20:33

hojakar

Re: Kolonu přesunout z Legerovy na Nuselský most ?

Ty máš dobrý nápady.... Uvědomuješ si že Praha je hlavní město, tudíž sem lidí jezdí i z jiných měst a vesnic, protože napr.k kvůli uradum musi? Mě by se jako prazakovi taky moc nelíbilo, kdyby mě zakázali vjezd autem např. do Plzně, Brna, Hradce apod.

0/0
28.6.2012 21:38

fukju

pry mesic zkusebniho provozu

a navic jeste v srpnu ;-D;-D;-D;-D

0/0
28.6.2012 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.