Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opilá řidička srazila dodávkou chodkyni, mladá žena na místě zemřela

Na silnici mezi Jankovem a Jankovskou Lhotou na Benešovsku zahynula časně ráno 31letá chodkyně. Srazila ji 22letá řidička dodávky. Když ji policisté dali po nehodě dýchnout, ukázal přístroj 2,37 promile alkoholu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krakra

Osud

Byl to osud, dotyčná prodělal rakovinu, osud si řekl, "sakra, nevyšlo to jednou vyjde to poprvé"

0/0
20.8.2012 10:19

Chytry.Levicak

proč mám taky pocit

že vyvázne jen s (výchovnou fackou) podmínkou.je to podobný příápad jako u dariny rolincové.

0/0
9.7.2012 14:03

Ratan Bumerangovič

Re: proč mám taky pocit

no Rollins sejmula toho strejdu spis svym "nerizenym" stylem rizeni, byla otazka casu kdy nekoho sestreli, ale na jeji obranu nepila pred jizdou nic a to ze je slabsi ridic, tak takovych jezdi po silnicich mraky, to je spis otazka komu dat ridicak a komu ne , kdezto tyhle mlady namerili dost v krvi a to je podstatny rozdil

0/0
10.7.2012 8:48

Chytry.Levicak

Re: proč mám taky pocit

navíc rollins se pár sekund před nehodou otáčela k dítěti,aby mu dala napít

0/0
10.7.2012 14:54

Chytry.Levicak

nedivte se

při vysoké nezaměstnanosti jsou i ženy profesionální řidičky

0/0
9.7.2012 14:01

ziraf

CO LIDI TO NÁZOR

Chodkyni jsem moc dobře znala, bylo kamarádka, ta nej holka na světě, nikdy by nikomu neublížila.......sama byla tak zodpovědná, že nechala radči auto stat tam, kde večer zaparkovala a šla domů pěšky.....tomu říkám zodpovědpost vůči sobě i ostatním....a ta druhá co řídila....pokud sednu do auta s tolika promilema tak můžu snad předpokládat, že by se mohlo něco stát, ne? Je to hrozný, ale podle mě má vinnu ona....ten kdo ví a byl se podívat na místě činu....pochopí...tolik metrů jela škarpou.... je to hrozný, soucítím s rodinou a ze všemi.....MOC NAM TU CHYBÍŠ :-( ŠKODA ŽE NEJDE VRÁTIT ČAS, NIKDY NA TEBE NEZAPOMENU.....

0/0
9.7.2012 12:29

Cácorka

Re: CO LIDI TO NÁZOR

V;-(

0/0
10.7.2012 14:21

Jozxyqk

sorry

ale alkohol za volant nepatří a je jedno jestli uměla řídit jako Senna s 2promilema nebo ne, je to její vina protože porušila zákon, pokud bude mít někdo doma nelegálně drženou zbraň, nebude jí skladovat podle přespisů a náhodou tou zbraní někoho zastřelí, tak ho taky budete obhajovat??? ani se nedivím, že politici mají takové žně, když existují takové názory mezi "normálními" lidmi :-/

+1/0
8.7.2012 11:54

dobro

Nad 1 promile 5 dní natvrdo

a papíry na rok. Že to může být pro člověka likvidační - řízení je jeho chleba? Pro lidi, které na silnici potká to může být taky likvidační a to definitivně.

+1/0
8.7.2012 9:33

Leinad

Re: Nad 1 promile 5 dní natvrdo

R^

Ale pořád vyčíslit míru zavinění nezávisle na chlastu.

0/0
8.7.2012 12:41

Hynek Vilém Jarmila reloaded

povinné svícení pro chodce

Docela bych byl pro uzákonění povinnésho svícení pro chodce, stejně jako platí pro cyklisty. Po setmění by prostě na sobě na silnici museli mít vzadu a vpředu připínací cyklolampičky nebo alespoň reflexní vestu / reflexní pásky. Pokud by to neměli, byli by za tmy automaticky viníkem srážky. Už mám těch strašáků v černých kaftanech na silnici docela dost.

+2/0
7.7.2012 18:49

Rene.Zach

Re: povinné svícení pro chodce

Já se teda osobně starám, abych byl v noci osvětlen i když jdu pěšky po silnici, ale uzákonit by to bylo těžko.

Prostě vy musíte vědět kam jdete a do čeho narážíte, jinak si koledujete o malér. Pokud chodce nevidíte a jezdíte dle Vašeho názoru přiměřeně, tak se obraťte na očního lékaře, popřípadě jezděte výhradně za denního světla.

V každém připadě ale souhlasím, aby bylo výrobcům a dovozcům oblečení uzákoněno našívat na svrchní oděv reflexní nášivky. Hodně to napomůže viditelnosti chodce v noci, minimálně uvidíte chodce o sto metrů dříve. Osobně v noci používám cyklistickou baterku vypůjčenou z mého kola. Na projíždějícího řidiče pak zablikám.

0/0
7.7.2012 19:00

silmien.valliin

Re: povinné svícení pro chodce

To jako ze ma Armani sit na ramena kvader reflexni plochy? No tak s pozadavkem na tenhle zakon jdi do voleb!

+3/0
7.7.2012 19:04

Smrť

Re: povinné svícení pro chodce

No, lidi v koktejlkách a kvádrech od Armaniho běžně po nocích courají po silnici;-)

0/0
8.7.2012 12:36

běhavka

Re: povinné svícení pro chodce

A toi jako že by jí ta ožralá řidička viděla? Jste normální?!

+1/0
7.7.2012 19:44

Rhiannon1

Re: povinné svícení pro chodce

S reflexními prvky na oblečení jsou chodci pochopitelně lépe vidět, ale pokud ji srazila v pět ráno, tak už bylo vidět dobře, vždyť se rezednívá už před čtvrtou hodinou ranní, v pět je vidět.

+2/0
7.7.2012 20:41

Šerlok Homeless

Re: povinné svícení pro chodce

R^

0/0
8.7.2012 21:10

b-blue

Re: povinné svícení pro chodce

někteří diskutéři to neví.. ti ještě spí

0/0
12.7.2012 15:10

macarát

Re: povinné svícení pro chodce

Jdi do háje. A smiř se s tím, že je prostě potřeba v noci řídit opatrněji.

0/0
8.7.2012 11:21

Hynek Vilém Jarmila reloaded

problém je, že tresty za alkohol jsou málo odstupňované

do 0,5 promile je to všude na světě OK, naopak hladiny nad tento limit trestáme málo přísně ... od hladin nad 1,0 promile bývá na světě dost často vězení natvrdo, třeba i krátkodobě, aby si dotyčný podíval, do čeha jako jde ...

                                                                                                                                                          

http://vorisek.blog.idnes.cz/c/191485/Tolerance-05-promile-za-volantem-je-prospesna-a-bezpecna.html

0/0
7.7.2012 18:45

silmien.valliin

Rene Zach alias Jaroslav Trn

Polozim tu otazku tak jednoduse, abys ji dokazal pochopit: Pokud pojedu na zelenou pod vlivem alkoholu, ty do mne na cervenou vrazis a zemres pri tom, mam byt souzen za vrazdu?

0/0
7.7.2012 17:39

6 x odstřelen z diskuzí

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

Nejsem Rene Zach alias Jaroslav Trn, ale dovolím si odpovědět... Ne.

Za vraždu bys neměl být souzen ani, kdyby to byla tvoje vina. Ta je jasně definována naší Trestním řádem jako úmyslný čin. Nepředpokládám, že bys úmyslně někoho chtěl zabít stejně jako řidička co zabila tu chodkyni.

Nicméně nesnáším, když někdo chlastá a pak jede. Já mám papíry od roku 1989 a nikdy jsem to neudělal. Jsem jednoznačně pro přísnější tresty a zákazy řízení. Pokud máš bouračku a něco v žíle, přísnější trest než jsou dnes. Pokud u toho někdo zemře ještě víc. A zákazy řízení klidně i na 15 let. Při opakování doživotně.

Dnešní sazby jsou směšné. Třeba dva roky v krimu a na pět papíry. To je k ničemu. Tresty musí být vyšší. Když už neodstraší, holt bude viník sedět déle a na silnice se dostane jen jako spolujezdec.

+2/0
7.7.2012 17:50

Rubik1

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

Souhlasim s vami, ze tresty maji byt tak vysoke, aby ten druh kriminality poklesl. Jestlize je stale mnoho lidi, kteri s alkoholem klidne ridi auto, tak jsou proste ty tresty moc nizke.

0/0
7.7.2012 17:53

Rene.Zach

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

V podstatě s Tebou souhlasím. Akorát máme tady dvě hlediska, a to právní a morální. Právně je vražda posuzována jinak, než morálně a to prosím nezaměňovat. Morálka funguje vedle práva, ač se její význam podceňuje, jenže morálka tu vždycky je

Jinak bude soudit ožralou čůzu soud a jinak občanská svépomoc Soud dle Trestního zákona, občanská svépomoc dle morálky, na které se shodne skupina lidí kolem té ožralé řidičky. Ve vzduchoprázdnu nežije nikdo a tak se nějaká morálka týká všech. Samotný pojem morálka je pojem prázdný, musí k tomu pojmu být přívlastek. Tak existuje morálka komunisty, která je jiná než morálka slušného čkověka, taky mafiáni mají svoji morálku, jejíž nedodržení je přísně trestáno, svou morálku mají křesťané, studenti ve třídě, vesničané, lidi z města taky jinou. Prostě slovo morálka má vždy přívlastek

Takže jedním z přívlastků je obecně platná morálka nebo morální spravedlnost, která někdy koliduje se zákonem. Z hlediska zákona to asi bude zabití, z morálky je to vražda

0/0
7.7.2012 18:01

silmien.valliin

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

No a z hlediska jake moralky? Nejake z tech panbickarskych, ze? Z hlediska moji moralky, rikejme ji treba manazersko-pragmaticka, byl mnou uvedenej pripad pech, ze me ten blb trefil I kdyz jsem mel zelenou. Z hlediska zakona by to urcite zabiti nebylo, to by muj pravnik musel bejt magor. Spis jizda pod vlivem navykove latky, ktera nemela za nasledek nehodu, takze par let bez papiru, mozna narizena lecba.

0/0
7.7.2012 18:22

Rene.Zach

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

No právě, někdo tu morálku musí určit. A teď čí morálka je správná. Manažersko-pragmatickou morálku neznám. To je nějaký Tvůj novotvar, nic proti Tvému novotvaru. Otázkou je, nakolik se shoduje s obecně platnou morálkou?

Z hlediska zákona by to bylo kdovíjak. To je právo, ale z hlediska obecně platné ale taky pánbíčkářské morálky, pokud jsi usedal za volant ožralý, tak jsi se stal potenciálním vrahem, to Ti nikdo neodpáře a pokud jsi někoho zabil, stal jsi se vrahem na silnici.

Co se týče morálky samotné, je to velmi široký pojem. Jiná je morálka těch například pánbíčkářů a jiná je morálka hospodských opilců. Tu však nechci rozebírat. Proti jejich morálce jen mobilní telefon a telefonovat na 158, kdykoli když uvidíme někoho chlastat v hospodě nebo na nějaké tancovačce, ač má před podnikem auto anebo motocykl. Předejdeme tím podobným tragickým událostem, jako tady ;-)

0/0
7.7.2012 18:37

silmien.valliin

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

No vidis a ja zase povazuju za nemoralni udavacstvi.

0/0
7.7.2012 18:39

Rene.Zach

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

V některých případech je to, čemu Ty říkáš udavačství naopak vysoce morální. A to zrovna tento případ, když udáním policajtům bylo možno předejít tak závažné dopravní nehodě. Ožralá čůza z článku mohla skončit na záchytce a potom nějaký čas s řidičákem v čistírně, ale nemusela se stát vražedkyní. Škoda, že tam nebyl někdo, komu Ty pragmatický manažere říkáš nemorální udavač.

Jak vidíš, morálky se mnohdy vzájemně neshodují. Morálka opilců anebo morálka pragmatických manažerů se nemusí shodovat s obecně platnou morálkou, anebo koneckonců s morálkou těch pánbíčkářů.  Já mám svoji morálku a kdybys ožralý lezl do auta za volant, tak bych Tě bez jakýchkoli skrupulí udal na tel. č. 158 a ještě bych Ti i ožralému nakopal.

0/0
7.7.2012 18:50

silmien.valliin

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

Ja jsem v zivote ozralej neridil. Jen tvrdim, ze alkohol nemusi automaticky znamenat zavineni nehody. Jako v pripade toho cistyho sestrelu na zeleny. Navic na vesnicich se proste pod vlivem jezdi bezne, nedaj se tam zavolat zelvy, vybere se nejstrizlivejsi a jede se. Neni to o nic rizikovejsi, nez ject po praci autem do Chorvatska.

0/0
7.7.2012 18:56

Rene.Zach

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

A víš proč see zejména na vesnicích pod vlivem jezdí běžně. No protože to tam už lidi považují jako normu. A teprve když se něco stane, tak to tam všichni řeší. Aby někdo zavolal na 158, tak to nikde nikoho není a to je špatně, protože kdyby se volalo, tak by se tak často pod vlivem nejezdilo.

Je fakt že policajti to mívají do dědiny značná kvanta kilometrů a proto na každé zavolání nepřijedou. Jenže pokud zrovna nejsou moc daleko, mají hlídku v terénu, tak se jede.

Ostatně taky oni riskují a běda kdyby se prokázalo, že zrovna tady. Policajti zavolaní a nepřijeli, čůza zabila člověka. Jenže to asi není ten případ, jelikož nikdo policajty nezavolal. Chyba. Nemuselo dojít k tak tragické události. Ta řidička se mohla stát registrovanou alkoholičkou a nikoli vražedkyní.

Tak jak vidíš, někdy právě neudávat je vysoce nemorální. Záleží na tom, z hlediska které morálky se to vezme. Z hlediska obecně platné, pánbíčkářské, anebo z hlediska hospodsky opilecké nebo manažersko pragmatické.

0/0
7.7.2012 19:37

Rubik1

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

Tu starou vrazdu ti to neodpare a nove budes souzen za zavinenou nehodu s nasledkem smrti. Ten mrtvy se ovsem provinil nedanim prednosti v jizde, za coz by byl take souzen, kdyby prezil. Je ti neco nejasne?

0/0
7.7.2012 17:50

Rene.Zach

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

Nevím co o tom soudí Jaroslav Trn, ale já odpovím za sebe. Pokud jsi jel ožralý, tak jsi nemohl splnit minimálně dvě povinnosti. Udělat vše pro odvrácení nehody. Byl jsi přece ožralý, tak jsi nemohl udělat vše. Tvé reakce zpomaleny, auto vlastně nebylo řízeno.  Druhá povinnost neřídit, pokud je Tvá schopnost řídit snížen v tomto případě chlastem.

Takže jsi úmyslně usedl ožralý za volant, na silnici vzniká řada nepředvídaných situací, nejen že Ti někdo nedá přednost, takže ano, pokud jsi ožralý neodvrátil nehodu, šlo o zabití, ale nedbalost byla tak hrubá, že hraničila s úmyslem, takže lze uvažovat o odsouzení za vraždu.

Na druhé straně, já jsem nedal přednost, kdybych přežil, byl bych souzen za nedání přednosti s následkem dopravní nehody. Vyšetřovalo by se to, ke slovu by přišli znalci aby stanovili míru zavinění. Byla by vysoká, ale nešlo by o úmysl, protože nelze předpokládat že bych Ti úmyslně nedal přednost.

Takový rozdíl v posouzení mezi mnou a Tebou.

0/0
7.7.2012 17:51

Leinad

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

Formálně vzato to tak je, ale já bych u nehody vůbec nebral alkohol v potaz.

Důležitý je 1) Kdo měl přednost.  2) Jaké měl prostředky na odvrácení nehody(čas, hmotnost a rychlost jeho auta,..)

Pokud by se opilý řidič dostal do situace, ve které by ani střízlivý neodvrátil nehodu, neměl by být trestaný za zavinění nehody. Pokud by střízlivý řidič neodvracel nehodu, ačkoli by měl čas(vidí že mu tam ten z vedlejší vjíždí, ale nereaguje) měl by být trestaný za míru zavinění(je úplně jedno, zda jeho reakce zpomalí hovor se spolujezdcem, telefonát nebo alkohol).

0/0
7.7.2012 18:13

Jaroslav Trn

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

Já úplně nesouhlasím. Ožralý člověk vědomě usedá za volant s tím že vysoce pravděpodobně může zavinit dopravní nehodu anebo dopravní nehodě nezabránit, takže ÚMYSLNĚ riskuje závažné následky své neoprávněné jízdy. Neměl na silnici co dělat, protože jezdit pod vlivem je zakázáno, tak musí být souzen mnohem přísněji, než ten kdo zavinil nehodu z pouhého neodhadnutí situace anebo nepozornosti.

Nelze tedy posuzovat z hlediska "pokud by se opilý řidič dostal do situace ve které by střízlivý atd." Rozdíl je v tom, že opilý řídil nelegálně, neměl na silnici co dělat, už samotná jeho jízda byla trestným činem, zatímco střízlivý řídil oprávněně, jeho jízda byla legální. Proto se taky následky posuzují jinak, byť by byly naprosto shodné.

0/0
7.7.2012 18:26

silmien.valliin

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

Opravdu chces tvrdit, ze kdyz si clovek ani nepamatuje, ze do auta vlez, ze jednal umyslne a uvedomoval si vysokou pravdepodobnost zpusobeni nehody? To je z pravniho I lekarskyho hlediska uplna blbost.

0/0
7.7.2012 18:33

Jaroslav Trn

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

No samozřejmě. Omlouvá duševní nemoc anebo nepříčetnost. Ne opilství. Duševní nemoc vznikla nezávisle na vůli člověka, do stavu opilosti se člověk uvedl sám dobrovolně, pokd někdo do člověka nenalel alkohol násilím, ale to asi nebude případ ožralé čůzy, o níž tady diskutujem, že ano?

Takže opilost opravdu nemůže být polehčující okolností. Na to vážení a milí ožralci už konečně zapomeňte;-D

0/0
7.7.2012 18:42

Leinad

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

Proč neposuzovat úplně zvlášť dva nesouvisející problémy:

1) Porušení pravidel tím kdo měl přednost (nesoustředění se na řízení, opilost, telefonování,...)

2) Zavinění nehody. 

"zatímco střízlivý řídil oprávněně" - ono je legální zavinit dopravní nehodu?

0/0
7.7.2012 23:51

wiki5.5

Re: Rene Zach alias Jaroslav Trn

ano

0/0
8.7.2012 2:32

Leinad

Na promilích nezáleží

Důležitý je, jak to bylo - chodec v klidu na krajnici, auto ho srazí bez důvodu...  chodec nečekaně skočí před rozjeté auto...

za chlast vtít řidičce papíry, o tom žádná. Ale míru zavinění by to určovat nemělo.

0/0
7.7.2012 17:36

Smrť

Re: Na promilích nezáleží

2,37 promile je imho dost určující i bez toho, aby řidička někoho zabila. Kdyby bůh existoval, tak by se takoví rozflákali o sloup dřív, než by měli příležitost někomu ublížit.

0/0
7.7.2012 18:38

silmien.valliin

Re: Na promilích nezáleží

Znam lidi, na kterejch 2 promile temer nepoznas a ridej v tom stavu lip nez lecketrej vydesenej fafikar v kloboucku. Takze zanech predsudku a nebo si k nim aspon nevybirej jen jednu urcitou skupinu.

0/0
7.7.2012 18:45

Smrť

Re: Na promilích nezáleží

To je dost impertinentní obhajoba chlastu za volantem:-/Rv.

0/0
8.7.2012 12:34

Leinad

Re: Na promilích nezáleží

Co to určuje? Vylučuje to snad přímo možnost, že by se neosvětlená chodkyně nečekaně připletla pod auto a vznikla by tím situace, kterou nevyřeší ani vyježděný střízlivý řidič? 

Za opilost má řidička přijít o papíry. Ale nehoda se má vyřešit stejně a míra zavinění nemá být ovlivněná alkoholem(může být ovlivněná akorát dobou reakcí řidiče).

0/0
7.7.2012 23:54

Smrť

Re: Na promilích nezáleží

Nesouhlasím, pokud někdo sedne opilý za volant, automaticky se stává hrozbou pro každého, koho míjí. V případě přistižení by jí chlupatí měli napařit pokutu v řádech desítek tisíc a papíry sebrat nejméně na 5 let. V případě nehody by opilost měla být sakra přitěžujícím faktem.

0/0
8.7.2012 12:34

Leinad

Re: Na promilích nezáleží

Pokuta a sebrat papíry souhlas.

Ale při vyčíslování míry zavinění postupovat bez ohledu na to, jestli je řidič opilý nebo mluví se spolujezdcem. Až když řidič dostane velkou míru zavinění(nemá přednost, střízlivý by měl dost času reagovat,...) a je souzený za ublížení na zdraví, tak chlast má být přitěžující okolnost.

0/0
8.7.2012 12:39

oldiess

hm 22letá a dodávka

viděl bych to tak, že tam byla asi nejmíň opilá tak jí řekli ať řídí a přitom mohla jet tou dodávkou poprvý v životě, pochybuju, že by 22letá jezdila dodávkou běžně. Takže jí nakoneć ještě pár podroušených eadilo jak má řídit a házet kvalty, no a aby ještě sledovala neosvětlenou chodkyni, to už bylo prostě nad jejich síly. ach jo...

+1/0
7.7.2012 17:34

Leinad

Re: hm 22letá a dodávka

Když musím jít v noci po silnici, tak se snažím, abych byl vidět. (barevná vesta... ) Nebo jedu na kole(a moc by mě nenapadlo nemít světla nebo odrazky v pořádku).

A když je to neplánovaná chůze pěšky, tak aspoň používám neúčinný placebo(svítit diodovou svítilnou na mobilu, abych si myslel, že mě řidiči vidí).

0/0
7.7.2012 17:40

oldiess

Re: hm 22letá a dodávka

no jo, to je hezký, ale jestli šla taky nalomená ze zábavy a bylo ji ke všem blbě tak byla prostě ráda že jde a ještě aby si svítila, prostě i kvůli tomu by měl každej řidič být střízlivej nebo taky jít pěšky

+1/0
7.7.2012 17:55

macarát

Re: hm 22letá a dodávka

Což nezbavuje řidiče odpovědnosti přizpůsobit rychlost viditelnosti. V noci je holt potřeba jezdit pomaleji.

0/0
7.7.2012 18:00

Pulp

Re: hm 22letá a dodávka

V 5 ráno už je světlo...

0/0
8.7.2012 0:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.