Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Smuteční pochod „oplakal“ zavření stanice metra Národní třída

Centrem Prahy prošel průvod na protest proti zavření stanice metra B Národní třída. Jeho účastníci chtěli upozornit na to, že vozíčkáři se nyní do centra metrem nedostanou, neboť v ostatních stanicích není výtah. Vlaky od úterního rána stanicí jen projíždějí. Rekonstrukce stanice bude trvat dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MFD to hraje s náma

Tmavovlasá slečna na vozíku

Neznáte ji někdo? Moc sympatická.

0/0
11.7.2012 20:44

azazzelo

Nová bariérová řešení mají v Praze zelenou

Mám podezření, že bezohlednost, co se bariérových řešení týká, právě slaví v Praze velkolepé vítězství. Mi přijde, že si odpovědní úředníci s bezbariérovostí dnes již hlavu nelámou a počítají, že se příslušné vozíčkářské organizace a aktivisté ozvou sami (jako kdyby neměly nic jiného na práci) a ještě přihrají na bezbariérovost prachy z EU nebo konta Bariéry (jako kdyby pro ně nebylo lepší užití). Není někde nějaká černá listina "bezohledných"? Mohl by se každý rok rozdávat "zlatý citrón" za "vlídný úsměv a odpovědný přístup k bezbariérovosti". (Jen tak mimochodem, jako zdravý člověk považuji bezbariérová řešení důležitá i pro sebe.)

Pár příkladů: DPP prosazují "vlakové" tramvajové trati, kde bez upraveného přechodu nepřejdete ulici. Celá Olšanská s poliklinikou třeba nemá po nové rekonstrukci jediný bezbariérový přechod. McDonalds, vždy vzorově bezbariérový, najednou seká kavárny, kde se nepočítá s vozíčkáři. Projděte se Prahou, co je podniků, kde schody do prodejny roky neřeší...

+3/0
11.7.2012 8:07

azazzelo

Re: Nová bariérová řešení mají v Praze zelenou

Ve čtvrtích jako Vinohrady, Žižkov, Letná či Dejvice si vozíčkář ani neškrtne. Všude jen "hospůdky, kam vedou tři schůdky". Tak se u nás 100 let xenofobně stavělo. (Kdyby 100 let, najděte "bezbariérové" kostely.) Teď je tady vedle článek o Smíchově s obřími truhlíky. Prý si na tom zbytku chodníku mají dávat kočárky a vozíčkáři přednost, že se lidi přece domluví. Neskutečná logika. Každé léto expandují v Praze předzahrádky. Do toho je mnohem víc turistů. Nikoho z radních a zastupitelů ani nehne, že zúžené chodníky v Praze nejsou bezpečně schůdné. Natož, když potřebuje vozíčkář zabrat 70% šířky volného chodníku.

Bezpečně bezbariérová jsou v centru jen moderní obchodní centra. Občas potkám panelák po rekonstrukci, výborně bezbariérový. Když my jsme dělali rekonstrukci, viděl jsem protokol ze stavebního úřadu. Dvě ostré ližiny pro vytlačení kočárku do kočárkárny "dostatečně zajišťují bezbariérovost". Nechápu? Kde se pořád berou ty výjimky a nápady, které ničí život v Praze?

+2/0
11.7.2012 11:54

_m-

Re: Nová bariérová řešení mají v Praze zelenou

Drobnost.

Teta má RS, po bytě je ještě schopna se pohybovat, ale velmi špatně, ven jen s vozíkem. Na jaře jsme se vypravili na výstavu toho ruského pokladu. Ochrana hradu nás nemilosrdně vypakovala z auta, že k pokladně můžeme dojet vozíkem. Na prosbu, že jen u pokladny paní vyložíme a hned vyjedeme se ochránce velmi rozčílil, řka, že do hradu vjet nelze, výjimky neexistují. Do hradu jsme opravdu nechtěli a 50 metrů dál bylo parkoviště zaměstnanců, takže kdyby nás nechali dojet aspoň tam.....no nic. Tak jsme vystoupili, brácha odjel zaparkovat a já jela s vozíčkem ke kase.  A myslím, že by se leckdo divil,  jak náročné je ujet po té naší zlaté stověžaté bezbariérové dlážděné  těch pár desítek metrů.

Vím, že není možné ani vhodné vylít všechny cesty betonem a udělat je rovné jako stůl, jen jsem chtěla připomenout, že vozíčkář má i při veškeré snaze život dost složitý. natož při nesnaze.

+1/0
11.7.2012 12:12

_m-

Re: Nová bariérová řešení mají v Praze zelenou

Jo, ještě bych chtěla dodat - pořadatelé výstavy byli úžasní, ochotní, milí a vstřícní, přestože jsme přijeli v den, kdy tam bylo snad nejvíc návštěvníků. Narozdíl od strážců hradu a některých návštěvníků, kteří nemohli pochopit, proč nečekáme ve frontě.

0/0
11.7.2012 12:14

azazzelo

Re: Nová bariérová řešení mají v Praze zelenou

Arogance okolí, zvlášť ve frontách, je v Česku všudypřítomná. To taky patří k věci. Nerad se domáhám nějakých výhod. My jsme často limitovaní záchodem. Prostě kam jdeme, bezbariérový záchod není nebo není asistent atd. Takže musíme počítat i s cestou domů na záchod. Všechno musí běžet jako na drátkách. Pak je nějaký ten drsoň, co má pocit, že ho předbíháme, takové milé "zjevení blbosti".

Rád vzpomínám na lynčování davu: když jsme jeli na státnice, tak nám v tramvaji důchodci vynadali, že jezdíme zbůhdarma během dopolední špičky a zdržujeme s plošinou - babička ty Pražáky nerozdýchala dodnes, když jsme na Hájích vybírali z bankomatu (dva lid ze dvou karet), tak nás fronta seřvala, že tady všichni spěchají, nebo když jsme řešili reklamaci u poklady divadla, tak nás dav kultivovaných umění chtivých čekajících vynesl v zubech, že zdržujeme ostatní lidi. Výborné zážitky. Vozíčkáři by měli jezdit v Česku ozbrojení a občas někoho výchovně picnout. ;-))) (Zvlášť řidiče. To je další zábava.)

0/0
12.7.2012 8:14

_m-

Re: Nová bariérová řešení mají v Praze zelenou

No, já naštěstí tohle prožívám minimálně, protože se tetě podstatně víc věnuje bratr - jednak má auto a druhak sílu. Takže mě jen překvapilo, jak blbě se s tím vozíkem po dlážděné, byť poměrně rovné cestě jede a jak nepříjemní můžou být někteří lidé. Nebo ani nepřekvapilo, spíš rozladilo. Ale můj syn spolupracuje s Asistencí  takže od něj mám různé příběhy ze kterých se mi ježí vlasy.

A potom nějaký pitomec napíše, že Karolína se chovala hystericky a že má "trable"  - a hystericky začnu reagovat já:-/.

Mimochodem - jediný řidič MHD, kterého znám osobně je právě zmíněný bratr - a ten rozhodně vozíčkářům problémy nedělá, protože ví o čem to je. Vůbec - tak mě napadá, že by nebylo od věci, ab y v rámci vzdělávání si každý z nás vyzkoušel na vlastní tělo, jaké to je být slepý, nebo na vozíku. Hned bychom se k sobě možná chovali líp.

0/0
12.7.2012 9:42

azazzelo

Re: Nová bariérová řešení mají v Praze zelenou

Řidiči MHD musí mít nervy jak špagáty. Jen sundat plošinu na zastávce, kde se hrne nevšímavý dav dovnitř a ven, kde se lidi na plošinu postaví a musí se jim pracně vysvětlovat, že mají uhnout, nikoho přitom nezranit... Tady problém moc není, i když pár zážitků bych uměl najít. (V mrazu nás nenabral řidič autobusu (obalený sněhem), že má plošinu (pod vozem) údajně rozbitou. Spíš si nechtěl špinit ruce. Jenže, bylo to pak o zápal plic.)

Poznámka k řidičům patřila k chování na silnici. V zastavení před přechodem není problém. Vozíčkář je ve výšce dítěte. Lze ho přehlédnout. (Posledně nám vozík nabral řidič při couvání na přechodu.) Vozíčkář může mít sníženou pohyblivost, špatně a pomalu se rozhlíží do stran na ostrý provoz, co v Praze je. Jde pak spíš o nečekané situace na přechodech a kolejích. Vozík někam zapadne, nebo nelze najet na chodník (nájezdy jsou vadné), najetí se musí zopakovat. Za zády tramvaj co má přednost a zvoní. Do toho auto co překáží a nemůže uhnout. Apod.

0/0
12.7.2012 10:10

azazzelo

Re: Nová bariérová řešení mají v Praze zelenou

On ten vozík je díky menší výšce k přehlédnutí i na chodníku. Chodci (zvlášť v davu turistů) na vozíčkáře každou chvíli padají. Prostě vozíčkáře přehlídnou. Už jsem přemýšlel, že by se hodil nějaký ten praporek, jako mají dětské vozíky v hypermarketu.

Ale je to dobrý test všímavosti národa. Aneb k jaké zaslepenosti byl kdo vychován. Holanďani či Němci ti mají snad šestý smysl. Zpravidla se včas vozíčkáři vyhýbají a s úsměvem. Italové netuší o co jde. Bariérovost v Itálii je děsivá. Češi jak kdo, takový průměr. Zpravidla je třeba žádat o projetí. Šílení jsou Rusové. Na oslovení nereagují. Vůbec netuší, co se po nich chce. Nikdy neuhnou, raději se k vám otočí zády s dál překáží, asi to cítí jako ponížení, někomu ustoupit.

0/0
12.7.2012 10:23

azazzelo

Re: Nová bariérová řešení mají v Praze zelenou

Tak mě napadá, že jsme bláhově s električákem chtěli zdolat Staré zámecké schody, aneb objet je ulicí Na Opyši, kde každou chvíli profrčí nějaká ta limuzína. Nejen, že je to pěkný kostitřas, ale ten sklon je takový, že se místy vozík řítí dolů sám vlastní vahou. Přežili jsme to. ;-D Ale zlatá Nerudovka.

Jinak Hrad mi přijde dost vzorově bezbariérový (nevím jak WC.). A nepochopení kdejakých pořadatelů je v normě, to patří k věci. Ono stačí, když vozíčkář v metru potřebuje zavolat dispečera. 95% lidí projde aniž zareaguje, a přitom prkotina. Spíš by byl dobrý nácvik jak pomoci při najíždění do vagónu. Je docela sranda jak zapadlého vozíčkáře doluje 10 poplašených pomocníků a zvládnou jen rozložit vozík na součástky.

0/0
12.7.2012 7:46

azazzelo

Výtah Lazarská

Výtahy (a samozřejmě plošiny) do metra jsou po Praze stále rozflákané. Servis nestíhá. Pro vozíčkáře je to safra krutá loterie. Tu je zdevastuje bezdomovec, někde vyháníte feťáky s jehlou. Nejhezčí je, když ve Státní opeře končí představení a u toho rozvrzaného výtahu na C na Muzeu se česká seniorská "smetánka" ve večerních róbách mydlí za předbíhání francouzskými holemi a schody mají přitom za zády. Takže mě neskutečně prudí, když zdraví dorostenci plní sil, jen tak ze sportu, užívají kdejaký výtah do metra jako "zkratku pro mazané". Dělat to každý, tak ty výtahy jsou zavřené pro poruchy obden.

A on někdo chytře stvoří jedinou cestu do metra jako výtah před fakultou v Lazarské. Podle mě ho užívala celá peďárna. Pokud snad tady byl nějaký student, co neuměl zneužívat výtahy v MHD, tak dnes to umí.

Třeba to vidím příkře. Za ty prachy, to určitě umí zvládnout i běžné cestující. Ale ta poruchovost zase říká něco jiného. (Při demonstraci "za Lazarskou" mi naskočilo toto téma.) Jak je to?

+1/0
11.7.2012 7:34

azazzelo

H1, H2, H3 - k čemu jsou dobré?

Pravidelně potkávám na nám. Republiky projíždějící H1. Prázdnou, bez lidí, nezastavující na zastávkách. Počítám, že H1 má tak akorát dělat negativní reklamu vozíčkářům a DPP si vykazují provoz "služby". Nevíte tady někdo, jak jsou tyhle linky využívané, jak je vůbec lze využívat (když zastávkami jen projíždí) a zda jsou k něčemu dobré (třeba k jízdě do školy a ze školy)?

Takový šikovný autobus, co jezdí jednou taky za 2 hodiny, to je terno. Hodinu jsem hledal na IDOSu a DPP info a název linky je i v článku - H1, H2. Kam se poděla H3?

+1/0
11.7.2012 7:08

Lucass

Výtahy byly v provozu jen rok

Výtahy na Národní byly v provozu jen rok... Jak to tedy vozíčkáři dělali před tím? To tak rychle zapomněli na to, jak se dostat do centra?

0/0
10.7.2012 22:01

dzonas

To jsou kecy!

Studentka Karolína zmiňuje, jak se nemůže dostat do školy, stejně tak asi neumí používat internet. Nad DPP.CZ existuje vyhledávač bezbarierového spojení v Praze. Např. z Černého Mostu se lze alternativně dostat k Národní třídě přestupem na Florenci a dojet na Muzeum odtud z Václavského náměstí tramvajemi 3, 14, 24 - které jezdí z velké části nízkopodlažní! Nebo rovnou z Lehovce až ke škole nízkopodlažní tramvají. V Praze je v současné době velké procento nízkopodlažních tramvají a autobusů!

Nemám nic proti vozíčkářům, ale absolutně nesnáším, když se snaží sami ze sebe dělat oběti.

+3/0
10.7.2012 15:29

tyraelidis

Re: To jsou kecy!

Myslim ze vozickarum obecne krivdis. Tam byli profesionalni petenti a protestujici, ty stejne tvare jsou vsude.

+2/0
10.7.2012 15:32

_m-

Re: To jsou kecy!

Byli tam pracovníci Asistence - možná, kdybys zkusil něco pro postižené udělat, tak bys to viděl stejně.

Ale profesionálním diskutérům je všechno jasné.

+2/0
10.7.2012 15:34

tyraelidis

Re: To jsou kecy!

Muzeme jim platit jen to naco mame. Uz dostala elektrocky vozik a nemame nato abychom pro ni zpristupnily kazdou stanici. To neni nikde na svete. Ystoupit muze na Florenci a dojet tramvaji.

0/0
10.7.2012 15:45

_m-

Re: To jsou kecy!

nNa Fklorenci může vystoupit, pokud tam pojede výtah a dojet tramvají může akorát tak do Vodičkové protože v Lazarské nevystoupí.  Já vím, že to je snadné protože tebe se to netýká.

+2/0
10.7.2012 15:59

Lachenauerin

Re: To jsou kecy!

Hm, a to že síla společnosti se pozná toho, jak se dokáže postarat o své nejslabší, jste asi ještě neslyšel... Když jsou peníze na kdejakou kravinu, na připitomělé akvaparky a golfová hřiště, musejí být i na toto. Nebo spíše na toto.

+2/0
10.7.2012 16:03

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: To jsou kecy!

Ono mesto plati vystavbu nejakeho golfoveho hriste ? 8-o

( Akvapark snad nejakej dotovlao a samozrejme to neni dobre )

0/0
10.7.2012 16:39

Lachenauerin

Re: To jsou kecy!

Nevím jak magistrát, ale minimálně jedna městská část do golfového hřiště investovat hodlá a ještě to vydává za důkaz svého moudrého hospodaření.:-(

0/0
10.7.2012 17:03

povidam

Re: To jsou kecy!

Re: To jsou kecy!Hm, a to že síla společnosti se pozná toho, jak se dokáže postarat o své nejslabší, jste asi ještě neslyšel... Když jsou peníze na kdejakou kravinu, na připitomělé akvaparky a golfová hřiště, musejí být i na toto. Nebo spíše na toto.

píše 10.7.2012 16:03 Lachenauerin

--------------

Plně souhlasím!

0/0
11.7.2012 11:14

dzonas

Re: To jsou kecy!

To je druhá strana věci. Jen jsem se pozastavil nad "trablemi" studentky Karolíny... :-)

0/0
10.7.2012 15:35

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: To jsou kecy!

Klasika. vytahne se pokud mozno co nejkriklavejsi pripad a pouzije se jako "norma". :-)

0/0
10.7.2012 15:36

Lachenauerin

Re: To jsou kecy!

"Jen jsem se pozastavil nad "trablemi" studentky Karolíny..." které jsou v porovnání s trablemi bez uvozovek naprosto zanedbatelné, že ano...:-/

0/0
10.7.2012 16:06

heronozero

Re: To jsou kecy!

Brat jako reprezentativni vzorek jednu histerickou zenskou jeste neznamena vubec nic. Verim tomu, ze kdyz se zeptaji 10ti nahodnych vozickaru tak vice jak polovina si najde jinou trasu bez delani nejakeho velkeho povyku.

0/0
10.7.2012 16:18

heronozero

Re: To jsou kecy!

samozrejme hysterickou :)

0/0
10.7.2012 16:18

lu2222

Re: To jsou kecy!

myslim, že kdyby si musel najednou místo jízdy bez přestupu, přestupovat dvakrát, aby ses dostal na to samé místo, tak by tě to naštvalo i jako chodícího. pro ně je navíc i bezbariérové nastupování a vystupování komplikovanější, protože musí minimálně u tramvají a autobusů požádat řidiče o rampu a to ještě jen v případě, že skutečně přijdede nízkopodlažní, jinak musí čekat na další a doufat, že teď už to snad vyjde. v metru zase musí překonat mezeru mezi vagónem a nástupištěm což na elektrickym vozejku neni zas tak jednoduchý.

+1/0
10.7.2012 15:37

_m-

Re: To jsou kecy!

To máš marný - tady se sešel výkvět národa co všechno ví a všechno zvládá.  Každému z nich bych přála den na vozíku.

+3/0
10.7.2012 15:40

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: To jsou kecy!

vy tady zas pisete, jako by kazdy hazel klacky invalidum pod nohy. pritom to neni vubec pravda. podivejte sa novou vystavbu - vsechny nove stanice, rekonstruovane zastavky, verejne budovy. Pred cca 15ti lety tu nebylo ANI JEDNO nizkopodlazni vozidlo MHD - a kolik jich je ted ?

0/0
10.7.2012 15:47

_m-

Re: To jsou kecy!

Před  40 lety nebylo metro a kolik má teď zastávek - to není argument, to je vývoj. A TO ŽE MAGISTRÁT NA POSTIŽENÉ KAŠLE JE FAKT.

+2/0
10.7.2012 15:53

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: To jsou kecy!

najdi mi jedinny verejny projekt ( Stavbu, rekonstrukci ) za poslednich 5 let, ktery neni po zhotoveni bezbarierovy.

0/0
10.7.2012 15:54

_m-

Re: To jsou kecy!

A myslíš, že to je zásluha magistáru? Nebo nařízení EU? Primátor Svoboda před volbama sliboval ročně 2 nově zpřístupněné stanice metra - kde jsou? O tom, že cca 40 stanic tramvají není přístupných ani pro nízkopodlažní spoje nemluvě.

+1/0
10.7.2012 15:58

heronozero

Re: To jsou kecy!

V pomeru kolik vas vozickaru je se pro vas dela az az. staci se jen podivat kolik parkovacich mist pro invalidy je na kazdem parkovisti a hypermarketu. A jsou vetsinou uplne prazdne...

+1/0
10.7.2012 16:09

_m-

Re: To jsou kecy!

Z čeho soudíš, že jsem vozíčkářka, Z toho, že pokládám slušnost a přístup k lidem za důležitější, než zahájení výstavby obchodního centra?

Ne naštěstí nejsem vozíčkářka. A taky nemám auto, takže je mi fuk, kolik parkovacích míst je vyhraženo pro vozíčkáře. Jenom vím, nakolik je třeba pro vozíčkáře složitější vystopupit z metra na Opatově. Nebo o kolik deĺší je projet si cestu Zahradní město - Můstek, která mě trvá  cca25 minut. Zkus si to někdy na své trase uvědomit - kam vozíčkář nemůže, kde musí čekat, kde musí objet.......

+2/0
10.7.2012 16:30

_m-

Re: To jsou kecy!

mně

0/0
10.7.2012 16:35

heronozero

Re: To jsou kecy!

No dle tve reakce, na mista vozickaru, ze je ti to fuk mam trosku pocit, ze je to jen takova poza. Poza, ze se zastavam vozickaru. Muzu rict to same. Nejezdim MHD tak je me uplne jedno kolik tam je nebo neni moznosti pro vozickare...Jak ti to zni ?

+1/0
10.7.2012 16:39

_m-

Re: To jsou kecy!

Promiň, už chápu. To, že místa vpředu jsou vymezena pro vozíčkáře a přitom jsou prázdná, takže zdravý člověk musí chudák parkovat až na konci parkoviště a je nucen těch 100, případně 200 metrů k supermarketu dojít pěšky je strašné, "trable" studentky Karolíny jsou proti tomu úplná sranda.

+2/0
10.7.2012 16:47

heronozero

Re: To jsou kecy!

Me to problem nedela, ale kdyz vidim, ze vzdycky zeji prazdnotou, tak si nemyslim, ze by se pro ne nic nedelalo. A pokud vim, tak dneska uz je vetsina busu nizkopodlaznich. Ano v metrech to bejva problem, ze ne kazda stanice ma vytah.

Nicmene zapojmu do toho trosku statistiku. Proste v pomeru kolik je vozickaru a kolik zdravych lidi, tak se pro vozickare dela nepomerne vice. Namatkou: specialni zachody (vim, ze nemuzou na normalni, ale ty klasicke bejvaji nekdy k uzoufani oproti tem vozickaru), vyhrazene parkovani, vyhrazena mista v buse (pokud nastoupi vozickar musi se mu udelat prostor), atd....

Ale to neznamena, ze si nemylsim, ze to maji tezsi a ano musime jim to zjednosdusit. to je v poradku. Ale neni v poradku, kdyz jedna hystericka vozickarka je brana jako mluvci vsech takto postizenych...

0/0
10.7.2012 16:54

_m-

Re: To jsou kecy!

Ta dívka vůbec nemuvila hystericky - ona ani mluvit nechtěla, televizní či jaký štáb ji přemluvil. Stačí si to někde najít. A řekla pravdu - když nevystoupm na Florenci - což v současné době nejde, nebo ráno ještě nešlo - tak mám smůlu a cesta do centra se mi o hodinu prodlouží. Co je na tom hysterického?

+1/0
10.7.2012 16:57

dzonas

Re: To jsou kecy!

Myslím, že úplně stejně, když si najdu spojení, sednu na 22 a dojedu na Národní třídu, nebo 177, kde je 50% nízkopodlažní a metrem A na Muzeum.:-)

0/0
10.7.2012 16:44

_m-

Re: To jsou kecy!

No myslet si to můžeš, až si to zkusíš tak budeš i vědět.

0/0
10.7.2012 16:53

dzonas

Re: To jsou kecy!

Zkouším to každý týden, a docela fajn.

0/0
10.7.2012 16:57

_m-

Re: To jsou kecy!

Na vozíku?

0/0
10.7.2012 16:58

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: To jsou kecy!

jsetli se dobre divam, tak se aktualne pracuje na zprovozneni andela a florence B. Ano, 40 zastavek tramvaje treba neni pristupnych, ono to totiz najednou predelat nejde. Ale pri kazde rekonstrukci trati se zastavky bezbarierove delaji.

A k te EU, treba u metra - bezbarierove stanice jsou vsechny, ktere byly postaveny po roce 90, takze to neni zasluha EU. Ty normy pro bezbarierove pristupy jsou starsi. na vozickare kaslal akorat tak bolsevik.

0/0
10.7.2012 16:12

dzonas

Re: To jsou kecy!

Přesně tak, navíc 40 zastávek není zas tak velké číslo, když jsou někde zastávky i po 200 metrech.

+1/0
10.7.2012 16:24

_m-

Re: To jsou kecy!

Už jsi někdy jel těch 200 metrů s ručním vozíkem?

Všem vám doporučuju video "Kubova cesta lanovkou na Petřín" (podotýkám, že Kubu znám jen zběžně).

+1/0
10.7.2012 16:32

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: To jsou kecy!

jeste jsem si vzpomel na tento zpusob prepravy... http://www.societa.cz/cz/doprava Taky nevhodne a slozite ?

0/0
10.7.2012 16:38

dzonas

Re: To jsou kecy!

Z jakého titulu mi tykáš?

0/0
10.7.2012 16:39

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: To jsou kecy!

Dotycny proste nechce videt, ze se pro vozickare neco dela. zavreni narodky vsechno dobre neguje nekam hluboko do zapornych hodnot.

0/0
10.7.2012 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.