Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha by měla zářijovou revoluci v MHD odložit, radí experti

Praha chystá od září velké změny ve veřejné dopravě. Od dopravních expertů z ČVUT ale město dostalo analýzu, která poukazuje na nedostatky nového systému MHD. Odborníci proto radí změny zatím odložit. O tom, zda se termín zavedení nakonec posune, radní rozhodnou v srpnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarypadlo

KAŽDÁ ZMĚNA

se zatím vždy projevila jako zhoršení a ztížení provozu i orientace.ROPID je parazitní organizace která jen nesmyslně kontroluje/buzeruje/řidiče a snad dělá vše pro zastavení celého DP.DP má svoje dostatečně výkonné oddělení jízdních řádů.ROPID je zbytečný,drahý a utvořený lidmi dříve z DP odejitými/vyhozenými/.

0/0
28.7.2012 16:36

pletiplot

Re: KAŽDÁ ZMĚNA

Vidéš to jen z jedné strany. DP vůbec neřeší organizaci příměstské dopravy, to dělá Ropid, a dopravci Ropid chválí, že ze všech regionálních organizátorů dopravy je nejférovější a jejich výběrová řízení mají jasná pravidla.

Zatímco kraje často požadují nesmyslné klimatizované autobusy na dojíždění od vesnice k vesnici a hrozí tím, že budou kontrolovat teplotu (mimochodem kouzelný způsob, jak zmanipulovat výberové řízení: oficiálně se napíše, že autobusy musí být klimatizované, ale neoficiálně se spřátelenému dopravci řekne, že k němu žádné kontroly chodit nebudou, nebo budou předem neoficálně oznámené, takže klimatizovat nemusí a může dát nižší cenu). A samozřejmě můžu zmínit to nešťastné výběrové řízení na regionální tratě, které je vypsané jako netto (riziko ztráty nese dopravce), ale smlouva není exkluzivní (tzn. že jiný dopravce může postavit vlak o 15 minut dřív a tím škodit) a informace o tržbách na dané trati mají pouze České dráhy a nemají povinnost je zadavateli sdělit.

0/0
1.8.2012 23:08

Emannn

praxe ukazuje, že každá změna je k horšímu, ne k lepšímu

Problém je, že moci na všech úrovních se tu všeobecně ujali jacísi magoři, kteří rozhodují o věcech, kterým nerozumějí, např nyní rozhodují o MHD, aniž by ji zřejmě sami v praxi používali.

Vidím např, jak autobusy, co mají v určitých částech stejnou trasu, jedou např 3 za sebou po minutě a pak třeba půl hodiny nejede nic. Nechápu, kdo toto vymýšlí a mám obavu, že pokud stejný mozek vymýšlí i ty nové změny, tak to pořád bude horší a horší.

Všechny tyto věci vymýšlejí lidé, co z toho soukromě mají rejži a vejvar...

+1/0
27.7.2012 9:13

pletiplot

Re: praxe ukazuje, že každá změna je k horšímu, ne k lepšímu

Většinou to není záměr, ty autobusy prostě zkonvergujou. Nicméně připravit jízdní řád, aby byl optimální v okrajových částech i na přestupech, to není vůbec snadné. Řešili jsme podobné úkoli ve škole (jen akademicky jako cvičení) a napsat algoritmy, které dokážou něco takového aspoň navrhnout, fakt není sranda.

0/0
1.8.2012 23:12

jiruna

Teď už se v tom nevyzná ani prase

Neustále se mění linky. Měly by zůstat alespoň základní linky jako 17, 15, 11, 10, 9,21 a pod. Bydlím na sídlišti v Ďáblicích a nikdy nevím, která tramvaj přijede. Naposledy 4, která tu nikdy nejezdila. O autobusech ani nemluvím.

0/0
26.7.2012 22:25

jbroz50

každá změna má vždycky spoustu odpůrců

už jen z toho principu, že to je změna. Prostě spousta lidí (a evidentně i zdejších přispěvatelů) si myslí, že nejlepší je nic neměnit a jen pořád odsypávat peníze.

0/0
26.7.2012 16:50

Martin Šubrt

Re: každá změna má vždycky spoustu odpůrců

Problém je, že kromě tří lidí ve městě s těmi změnami nesouhlasí z dopraváků NIKDO. Ale ti zmínění mají politickou podporu... Je prokázáno, že změny nešetří, mění se s jiným cílem. A řada lidí má připraveny návrhy daleko efektivnějších změn jak z hlediska ekonomiky, tak z hlediska daleko mírnějšího dopadu na cestující.

0/0
26.7.2012 17:07

Pruit Igoe III.

Re: každá změna má vždycky spoustu odpůrců

A někteří lidé si zase mylně myslí, že každá změna je k lepšímu. Jen se podívejte na předvolební plakáty jakékoliv strany kdekoliv na světě - všechny slibují jen změnu. A občanům je jedno, jakou změnu, hlavně že změnu...;-D

+1/0
26.7.2012 17:31

kenx

Re: každá změna má vždycky spoustu odpůrců

Každá změna má nějakou motivaci. V tomto případě je příliš vidět, že hlavní motivací bylo ušetřit a pak dlouho nic. Na webu ROPIDu jsou k dispozici dokumenty s navrhovanými změnami intervalů linek na páteřních trasách. Propočítal jsem si počet spojů hodinu a hádejte co jsem zjistil. Na páteřních linkách se číslo v hodině špičky nezmění. Úspora spočívá v omezení mimopáteřních linek, jenže toto omezení bude pro lidi bolestivé.

0/0
26.7.2012 18:04

pletiplot

Re: každá změna má vždycky spoustu odpůrců

Uspora není v počtu spojů, ale například v tom, že linka 271 se spojí s linkou 125 v jednu a na Hájích nebude muset čekat jedna 125 a jedna 271 na točně. Ušetří se dva autobusy a dva řidiči. Počet spojů zůstane stejný. To je jen příklad. Pokud vím, na příměstských linkách se změny dělat nemají.

0/0
1.8.2012 23:16

klariet

Tak je správné,

za chvíli nebude fungovat vůbec nic. Jen aby se neobjevil další záškodník.

+2/0
26.7.2012 16:16

sluni-sluni

Re: Tak je správné,

už nyní probíhají rozsáhlé rekonstrukce, je omezena doprava a různé spoje zrušeny, výsledek? - tramvaje nejedou v odstupech, ale dvě jsou situovány na stejný čas a potom jedou napráskané za 10 minut...  , v září to bude vypadat tak, že bude páteřní tramvaj která bude jezdit v menších časových odstupech za sebou, když se jedna zpozdí co se stane? deset minut nepojede žádná a pak 3 za sebou..., pokud by jely 2 tramvaje z různých směrů - tak se dokážou vykrýt, apod..., tak mě napadá že ten ropid má za cíl naprosto zničit dopravní podnik úplně :-P

0/0
26.7.2012 17:41

Stewie Gilligan Griffin

Jás těma v zásadě souhlasím

Jenom mě deptá ta 19 ;-(

0/0
26.7.2012 15:57

sluni-sluni

Re: Jás těma v zásadě souhlasím

už tedka jezdí naprosto narvané tramvaje a metro- a rozhodně to není turistama, naposledy takto našláplé mhd  bylo vidět za komoušů , no hlavně že intervaly kvůli prázdnin prodloužili Rv

0/0
26.7.2012 17:47

demon3

Re: Jás těma v zásadě souhlasím

Nějak nerozumim...

Souhlasíte s omezením MHD, protože podle vás jezdí naprosto narvaná ?

0/0
27.7.2012 20:17

novojicinak

A - shodně označené spoje

jedou v každý pracovní den, pokud tento den není mezi dnem pracovního volna a dnem pracovního klidu, nebo státem uznaným svátkem

0/0
26.7.2012 15:46

vikýř

Hmmmm

Po potížích s výplatou dávek, nyní hledání záškodníka co způsobil nefunkčnost rejstříku vozidel (toho chlapa-pokud exiszuje - by si měly ihned začít předcházet všechny světové rozvědky, když umí TOHLE) se přidá i ROPID! Ono stačí co předvádí pražská MHD během letních měsíců /historicky poprvé nepojede metro, opravují se /po kouskách/ tramvajové tratě tak, aby příští rok ty kousky mezi těmi opravenými se opět opravovaly...a na výpomoc se najímají autobusy, jejichž řidiči si pletou pedály brzyd a plynu s těmi u el. autíček na pouti (aneb cestující hubou do skla)/. Super, to vše jenom a jenom za naše peníze!

0/0
26.7.2012 15:36

S.P.Q.R.

Když jsem četl na netu

o návrzích ROPIDu, tak jsem si myslel, že je to nevydařený vtip.

Proč proboha chtějí zkracovat linky 246 a 248 k Filmovým ateliérům a zavést novou linku 105 ze Smíchova k F.A.?

Je vůbec možné, že jsou tam takový nemyslící jedinci.

0/0
26.7.2012 15:33

Pruit Igoe III.

Tenhle systém si vysloveně libuje v tom...

...že neustále hledá, co změnit, přestože to celkem slušně funguje. Tím, že neustále ve všem děláme malé revoluce, neustále generujeme nové chyby, které logicky z každého nového systému plynou a tyto chyby pak celé roky pilujeme, abychom ve finále opět celý systém změnili. Nechápu... ;-D8-o

+2/0
26.7.2012 15:10

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Tenhle systém si vysloveně libuje v tom...

No, neco mne napada - kdyby rekli "o moc vic uz se to vylepsit neda, spis pouze zhorsit" tak je vyhazej pro nepotrebnost. :-P

+1/−1
26.7.2012 15:12

Pruit Igoe III.

Re: Tenhle systém si vysloveně libuje v tom...

Ano, tak to je. A podobně se chovají i lidé z ČVUT, protože oni taky potřebují "mít činnost" a "důležitost" ;-)

+1/0
26.7.2012 15:15

Leinad

Re: Tenhle systém si vysloveně libuje v tom...

Jenže ono se to vylepšit dá. :-P

0/0
28.7.2012 14:13

Antikodex

A nebylo by lepší prostě...

...zpoplatnit jízdné osobám ńad 65 let?´Beztak ty finance pro MHD chybí jen kvůli tomuto populistickému opatření z loňska...:-/

+2/−1
26.7.2012 15:04

Pruit Igoe III.

Re: A nebylo by lepší prostě...

Vrátil bych to, jak to bylo dřív. Jízdné zdarma jen pro děti do 6 let a seniory nad 70, děti 6-15 a senioři 65-70 by měli platit. R^

+2/0
26.7.2012 15:12

nechteny.diskuter1

Výhoda

No jedinou výhodu dlouhých "metropolitních" tramvajových linek vidím v tom, že se nebude muset v zimě zase stavět stan pro bezdomovce. Protože se pohodlně vyspí v tramvajích 3,9,17,22, které pojedou z konečné na konečnou hodinu a víc přes celou Prahu. Humusu v tramvajích zdar... :-P

+3/0
26.7.2012 15:02

kenx

Arogantní ROPID

Servilní arogance ROPIDu dosahuje neúnosných výšin. Na místo sběru informací z provozu, nejlépe přímo od cestujících a radnic, sami přichází se svou verzí pravdy. Ale je dobře, že ROPID vystrčil hlavu, o nějaký ten zásah si už koledovali dlouho. Doufám, že bude následovat velké zemětřesení a Procházka bude mezi prvními odpadnuvšími.

+1/0
26.7.2012 15:02

falm

Re: Arogantní ROPID

Když jsem jim na začátku prázdnin navrhl zkrátit tram 8 ze smyčky Hloubětína, začínat jina Palmovce a zbytek ve špičkách dovykrýt krácenou trojkou (potažmo 25), tak mi ti "odborníci" odpověděli, že mají zjištěno, že tam ty tramvaje jsou potřeba, protože je tam mnoho cestujících znově postavených domů na Harfě.

Těch 10 nových zoufalých baráků, plných bohatých Rusů, kde stojí jedno lepší auto vedle druhého, to je skutečně teda důvod  ;-D

0/0
26.7.2012 15:21

Martin Šubrt

Re: Arogantní ROPID

8 ukončit na Palmovce rozumně nejde. Od karlína buď bude mít výstupní daleko od metra, nebo nástupní daleko od metra, nebo bude mít průjezdnou konečnou a přenášet si zpoždění do opačného směru.

0/0
26.7.2012 15:58

Leinad

Re: Arogantní ROPID

A co by bránilo průjezdné konečné s dlouhou jízdní dobou (výstupní=>"manipulační"=>nástupní několik minut) a bez vyhazování cestujících? ;-D

0/0
28.7.2012 14:18

cenzore_zdar

Hlavne uz zadne vyhrazene pruhy

Staci co jste vyrobili na cernokostelecky! Zachvili si clovek bud bude muset poridit jeep nebo motorku. Protoze jinak vsude bude akorat vyhrazeny jizdni pruh a normalni pruh nikde!

0/0
26.7.2012 14:54

kenx

Re: Hlavne uz zadne vyhrazene pruhy

Historie vyhrazených pruhů na mnoha místech je úžasná. Vyrojily se na mnoha místech například s tím, že jde o dočasné opatření do otevření R1 na jihu. Po otevření intenzity dopravy v ulicích poklesly, ale vyhrazené pruhy už zůstaly. Často na místech, kde jsou kontraproduktivní a ve výsledku brzdí i busy, které musí čekat na auta, až se zařadí (třeba Vídeňská z centra). Dalším problémem je, že se to udělalo klasicky po česku, bez dalších opatření, odstrašujícím příkladem je zastávka Hasova na Lhotecké, kde chybí zálivy pro bus a kvůli tomu tam vyhrazené pruhy pro zastavení busů. Bohužel jde o nešťastnou kombinaci s křižovatkou, dnes už světelnou a dvěma blízko sebe umístěnými přechody. Pak tu máme potěmkiny, kdy se do kolony stojících vozidel cpe z buspruhu autobus, protože potřebuje odbočit doleva (Vídeňská, Zálesí).

0/0
26.7.2012 15:11

DocMart

No pozdrav pánbu...

Ještě že už od září v Praze nebudu.

0/0
26.7.2012 14:45

Bígl

Škoda, že je Praha tak kopcovitá,

já bych jezdila po městě na kole. V Holandsku jsem se tam namlsala R^

0/0
26.7.2012 14:37

UdL

Re: Škoda, že je Praha tak kopcovitá,

Cože? Tak přijeďte do Jablonce nad Nisou. ;-D Tam si ty kopce natrénujete.

0/0
26.7.2012 14:50

flajboj82

Re: Škoda, že je Praha tak kopcovitá,

Těch kopcovitých měst je spousta...;-D

0/0
26.7.2012 15:43

Pruit Igoe III.

Re: Škoda, že je Praha tak kopcovitá,

Prej kopcovitá, to byste mě jako rodilého Ústečáka docela rozesmála... ;-D;-D;-D

0/0
26.7.2012 17:33

DocMart

Re: Škoda, že je Praha tak kopcovitá,

Pánové, přestaňte exhibovat, že vy máte u vás taky kopce. Praha je prostě členitá, což je jeden problém používání kola. Druhý jsou úzké ulice plné aut, což se nyní pravděpodobně ještě zhorší, protože se mocipáni rozhodli šetřit na nesprávném místě.

0/0
26.7.2012 17:50

Guugr BangaForPresident!

ČVUT

ČVUT a odborníci? Dobrej vtip, to byla fakt myšlenka dne ;-D

+1/−1
26.7.2012 14:36

kOBLICH

Re: ČVUT

Á, pána vyhodili od přijímaček ... ;-D;-D;-D

+7/−1
26.7.2012 14:57

nechteny.diskuter1

Re: ČVUT

No nejlíp, když dají hlavy dohromady s "odborníky" z Ropidu... ;-D

0/0
26.7.2012 15:03

Karel Infeld Prácheňský, osobně

...

Jak chtějí informovat obyvatele, když v půlce prázdnin ani sami neví, jestli ten kulový blesk spustí nebo ne... Fakt jsou na českých úřadech takoví amatéři a mistři plánovači?

+2/−1
26.7.2012 14:34

SuperTrooper

Neznalost věci...

...se vydává za nezatíženost předsudky a schopnost inovativního vhledu, bezohledné sestřelení fungujícího systému je pak projevem odvážného manažerského rozhodnutí.

+3/−1
26.7.2012 14:36

DocMart

Re: ...

Jsou!

0/0
26.7.2012 14:40

Martin Šubrt

Re: ...

Ropid to tajil před DP i městskými částmi, dokonce i před většinou svých zaměstnanců do druhé poloviny června... I uvnitř Ropidu se to zpracovávalo jako vtip zabiják. Každý, kdo viděl najednou víc než dvě změny, si týden poležel v nemocnici :-).

+4/−1
26.7.2012 14:42

Karel Infeld Prácheňský, osobně

Re: ...

;-D za vtip zabiják R^ já jsem sice z OV, takže tyhle peripetie by mě neměly dojímat, ale když ono se nedá ubránit údivu nad socialistickým "poručíme větru dešti", úspěšně aplikovaným i v dnešní době...

0/0
26.7.2012 14:46

karelli

Zrušte ROPID!!!

Doporučuji zrušit příživnickou organizaci jménem ROPID (www.ropid.cz). Tyhle nesmysly nevymýšlejí pracovníci dopravního podniku nebo magistrátu, ale lidé vyčlenění z dopravního podniku a magistrátu právě do ROPIDu. Po jeho zrušení (samozřejmě bez náhrady a s vyhozením všech těch příživníků na dlažbu) nebude mít kdo takové nesmysly vymýšlet. A bude líp!:-)

+6/−1
26.7.2012 14:30

S.P.Q.R.

Re: Zrušte ROPID!!!

nepíšete nic nového.

O tom že by  se zrušenímROPIDu ušetřilo jsem psal již ve 12:39

0/0
26.7.2012 15:17

mufinek1

Snad nebudu jedinej...

...ale já jsem s MHD v Praze spokojen. Systém MHD je sice dle mého názoru předimenzovaný.Některé linky se zdvojují, je zbytečně mnoho zastávek atd. Myslím, že jsme trochu zmlsaní...veřejná doprava především ta pozemní v jiných velkoměstech nemá tak rozsáhlou síť. Ale to je asi otázka budování tras metra a samozřejmě peněz.Těch v první řadě.

0/0
26.7.2012 14:27

mpscz

Re: Snad nebudu jedinej...

Přesně tak. Navíc ty zdvojené linky byly zdvojené i v jízdním řádu (stejný čas příjezdu), takže si člověk stejně počkal, když mu zrovna ujely. Tuhle změnu vítám, zatím to vypadá, že je k lepšímu...

0/0
26.7.2012 14:34

krytak

Re: Snad nebudu jedinej...

Přesně tak. A to si všichni ještě stěžují na cenu. Nikdo si však neuvědomuje, že při koupi roční jízdenky jezdí za +- 15 Kč na den. Ale držkovat to jo ...

0/0
26.7.2012 15:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.