Diskuze

Praha by měla zářijovou revoluci v MHD odložit, radí experti

Praha chystá od září velké změny ve veřejné dopravě. Od dopravních expertů z ČVUT ale město dostalo analýzu, která poukazuje na nedostatky nového systému MHD. Odborníci proto radí změny zatím odložit. O tom, zda se termín zavedení nakonec posune, radní rozhodnou v srpnu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jarypadlo

28. 7. 2012 16:36
KAŽDÁ ZMĚNA

se zatím vždy projevila jako zhoršení a ztížení provozu i orientace.ROPID je parazitní organizace která jen nesmyslně kontroluje/buzeruje/řidiče a snad dělá vše pro zastavení celého DP.DP má svoje dostatečně výkonné oddělení jízdních řádů.ROPID je zbytečný,drahý a utvořený lidmi dříve z DP odejitými/vyhozenými/.

0 0
možnosti

pletiplot

1. 8. 2012 23:08
Re: KAŽDÁ ZMĚNA

Vidéš to jen z jedné strany. DP vůbec neřeší organizaci příměstské dopravy, to dělá Ropid, a dopravci Ropid chválí, že ze všech regionálních organizátorů dopravy je nejférovější a jejich výběrová řízení mají jasná pravidla.

Zatímco kraje často požadují nesmyslné klimatizované autobusy na dojíždění od vesnice k vesnici a hrozí tím, že budou kontrolovat teplotu (mimochodem kouzelný způsob, jak zmanipulovat výberové řízení: oficiálně se napíše, že autobusy musí být klimatizované, ale neoficiálně se spřátelenému dopravci řekne, že k němu žádné kontroly chodit nebudou, nebo budou předem neoficálně oznámené, takže klimatizovat nemusí a může dát nižší cenu). A samozřejmě můžu zmínit to nešťastné výběrové řízení na regionální tratě, které je vypsané jako netto (riziko ztráty nese dopravce), ale smlouva není exkluzivní (tzn. že jiný dopravce může postavit vlak o 15 minut dřív a tím škodit) a informace o tržbách na dané trati mají pouze České dráhy a nemají povinnost je zadavateli sdělit.

0 0
možnosti

Emannn

27. 7. 2012 9:13
praxe ukazuje, že každá změna je k horšímu, ne k lepšímu

Problém je, že moci na všech úrovních se tu všeobecně ujali jacísi magoři, kteří rozhodují o věcech, kterým nerozumějí, např nyní rozhodují o MHD, aniž by ji zřejmě sami v praxi používali.

Vidím např, jak autobusy, co mají v určitých částech stejnou trasu, jedou např 3 za sebou po minutě a pak třeba půl hodiny nejede nic. Nechápu, kdo toto vymýšlí a mám obavu, že pokud stejný mozek vymýšlí i ty nové změny, tak to pořád bude horší a horší.

Všechny tyto věci vymýšlejí lidé, co z toho soukromě mají rejži a vejvar...

1 0
možnosti

pletiplot

1. 8. 2012 23:12
Re: praxe ukazuje, že každá změna je k horšímu, ne k lepšímu

Většinou to není záměr, ty autobusy prostě zkonvergujou. Nicméně připravit jízdní řád, aby byl optimální v okrajových částech i na přestupech, to není vůbec snadné. Řešili jsme podobné úkoli ve škole (jen akademicky jako cvičení) a napsat algoritmy, které dokážou něco takového aspoň navrhnout, fakt není sranda.

0 0
možnosti

jiruna

26. 7. 2012 22:25
Teď už se v tom nevyzná ani prase

Neustále se mění linky. Měly by zůstat alespoň základní linky jako 17, 15, 11, 10, 9,21 a pod. Bydlím na sídlišti v Ďáblicích a nikdy nevím, která tramvaj přijede. Naposledy 4, která tu nikdy nejezdila. O autobusech ani nemluvím.

0 0
možnosti

jbroz50

26. 7. 2012 16:50
každá změna má vždycky spoustu odpůrců

už jen z toho principu, že to je změna. Prostě spousta lidí (a evidentně i zdejších přispěvatelů) si myslí, že nejlepší je nic neměnit a jen pořád odsypávat peníze.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

26. 7. 2012 17:07
Re: každá změna má vždycky spoustu odpůrců

Problém je, že kromě tří lidí ve městě s těmi změnami nesouhlasí z dopraváků NIKDO. Ale ti zmínění mají politickou podporu... Je prokázáno, že změny nešetří, mění se s jiným cílem. A řada lidí má připraveny návrhy daleko efektivnějších změn jak z hlediska ekonomiky, tak z hlediska daleko mírnějšího dopadu na cestující.

0 0
možnosti

klariet

26. 7. 2012 16:16
Tak je správné,

za chvíli nebude fungovat vůbec nic. Jen aby se neobjevil další záškodník.

2 0
možnosti

sluni-sluni

26. 7. 2012 17:41
Re: Tak je správné,

už nyní probíhají rozsáhlé rekonstrukce, je omezena doprava a různé spoje zrušeny, výsledek? - tramvaje nejedou v odstupech, ale dvě jsou situovány na stejný čas a potom jedou napráskané za 10 minut...  , v září to bude vypadat tak, že bude páteřní tramvaj která bude jezdit v menších časových odstupech za sebou, když se jedna zpozdí co se stane? deset minut nepojede žádná a pak 3 za sebou..., pokud by jely 2 tramvaje z různých směrů - tak se dokážou vykrýt, apod..., tak mě napadá že ten ropid má za cíl naprosto zničit dopravní podnik úplně :-P

0 0
možnosti

Stewie Gilligan Griffin

26. 7. 2012 15:57
Jás těma v zásadě souhlasím

Jenom mě deptá ta 19 ;-(

0 0
možnosti

sluni-sluni

26. 7. 2012 17:47
Re: Jás těma v zásadě souhlasím

už tedka jezdí naprosto narvané tramvaje a metro- a rozhodně to není turistama, naposledy takto našláplé mhd  bylo vidět za komoušů , no hlavně že intervaly kvůli prázdnin prodloužili Rv

0 0
možnosti

novojicinak

26. 7. 2012 15:46
A - shodně označené spoje

jedou v každý pracovní den, pokud tento den není mezi dnem pracovního volna a dnem pracovního klidu, nebo státem uznaným svátkem

0 0
možnosti

vikýř

26. 7. 2012 15:36
Hmmmm

Po potížích s výplatou dávek, nyní hledání záškodníka co způsobil nefunkčnost rejstříku vozidel (toho chlapa-pokud exiszuje - by si měly ihned začít předcházet všechny světové rozvědky, když umí TOHLE) se přidá i ROPID! Ono stačí co předvádí pražská MHD během letních měsíců /historicky poprvé nepojede metro, opravují se /po kouskách/ tramvajové tratě tak, aby příští rok ty kousky mezi těmi opravenými se opět opravovaly...a na výpomoc se najímají autobusy, jejichž řidiči si pletou pedály brzyd a plynu s těmi u el. autíček na pouti (aneb cestující hubou do skla)/. Super, to vše jenom a jenom za naše peníze!

0 0
možnosti

S.P.Q.R.

26. 7. 2012 15:33
Když jsem četl na netu

o návrzích ROPIDu, tak jsem si myslel, že je to nevydařený vtip.

Proč proboha chtějí zkracovat linky 246 a 248 k Filmovým ateliérům a zavést novou linku 105 ze Smíchova k F.A.?

Je vůbec možné, že jsou tam takový nemyslící jedinci.

0 0
možnosti

Pruit Igoe III.

26. 7. 2012 15:10
Tenhle systém si vysloveně libuje v tom...

...že neustále hledá, co změnit, přestože to celkem slušně funguje. Tím, že neustále ve všem děláme malé revoluce, neustále generujeme nové chyby, které logicky z každého nového systému plynou a tyto chyby pak celé roky pilujeme, abychom ve finále opět celý systém změnili. Nechápu... ;-D8-o

2 0
možnosti

kunta_kinte - protistatni zivel

26. 7. 2012 15:12
Re: Tenhle systém si vysloveně libuje v tom...

No, neco mne napada - kdyby rekli "o moc vic uz se to vylepsit neda, spis pouze zhorsit" tak je vyhazej pro nepotrebnost. :-P

1 1
možnosti