Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analýza chystaných změn v pražské MHD: spojené linky se budou zpožďovat

Změny v pražské MHD, které mají začít platit už od září, přinesou rušení spojů, přestupy navíc a také spojování dvou linek v jednu dlouhou. To ale dopravní experti z ČVUT nepovažují za příliš šťastné. Podle nich se například budou sloučené spoje, které tak budou jezdit po mnohem delší trase, zpožďovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

azazzelo

Bariérovost se zvýší

Mluví se o častějších přestupech a nedodržování jízdního řádu u prodloužených linek. Podle mě to zvedne bariérovost MHD. Pokud někomu vadí přestupy, jsou to vozíčkáři. Koukněte na jízdní řády, kde se míchají třeba bezbariérové a normální tramvaje. Okamžitě máte zcela jiný jízdní řád. Intervaly ve špičce 20-30 minut. Z vlastních zkušeností znám, ve špičce bezbariérové soupravy jezdí podle plotu. Pokud by měl vozíčkář k tomu zbytečně přestupovat, bude ta cesta tak komplikovaná a dlouhá, že se nevyplatí. Jen potkat tu správnou linku jedoucí na čas je v Praze terno.

Doporučuji si sednout za mrazů na židli, nemoct se ani pohnout a modlit se zda tramvaj pojede na čas, zda náhodou nejela o 10 minut dřív a dávno neujela, zda nepojede se zpožděním 15 minut. (Oni DPP umí bezbariérovými linkami nahrazovat výpadky a nedržet řád bezbariérových spojů.) Z toho dostane zápal plic zdravý sportovec, natož marodný vozíčkář. Patrně o to v rámci úspor jde. Dostat problémové cestující přes zimu na JIPky.

0/0
28.7.2012 8:08

kenx

Re: Bariérovost se zvýší

Nejen vozíčkáři, ale také přeprava kočárků a vůbec cestování s malými dětmi nebo starší hůře pohyblivá populace.

0/0
28.7.2012 11:41

azazzelo

Re: Bariérovost se zvýší

To ano, ale kočárek se běžnou tramvají sveze. Vozíčkář musí čekat na tu jedinou. A v Praze nelze jít přesně načas na zastávku a čekat, že to přijede podle jízdního řádu. Navíc DPP patrně nemají povinnost držet bezbariérové spoje přesně podle řádu, pokud se na lince řeší nějaký výpadek. Což je pro vozíčkáře opravdu průšvih. Navíc pro běžného cestujícího je k vzteku, jak pražský jízdní řád ignoruje návaznosti spojů. Na přestupu vám úmyslně ujíždí linky před nosem a to jedou skutečně podle jízdního řádu. Nevím zda návaznosti nelze v Praze realizovat, ale spíš to vypadá, že na ně Ropid rezignoval a vůbec je řešit nehodlá.

To samé, třeba ta Horčičkova. Na zastávku přijíždí podle jízdního řádu pravidelně 4-5 autobusů a pak 5-10 minut nic nejede. Zdá se mi, že by to byla maličkost, rozprostřít jednotlivé linky v čase. Také se mi zdá, že jde spíš o rezignaci a neochotu, než zájem pražskou MHD v daných penězích zlepšit.

+1/0
28.7.2012 18:52

azazzelo

Metro Háje a Ropid

Jen tak mimochodem, na konečnou Háje byly převeleny mnohé linky autobusů, co končily na Depu Hostivař. Zlepšila se obslužnost vesnic, tedy nových kolonií, za Prahou. Když ráno vidíte jak se 5 autobusů s venkovany rve každých 5-10 minut společně k metru a jak ty davy zaplní metro hned na konečné, je jasné, že to zhoršilo cestování lidí z Opatova, Chodova, Roztyl, Kačerova... K tomu jsou rozflákané vozovky na přetížených zastávkách na Jižním Městě a cestující honí tu svoji linku na zastávce Horčičkova, když tam současně staví 4-5 autobusů v řadě. Oblíbeným sportem venkovských autobusů bylo (a ještě občas je), že nenabírají cestující na tu jednu zastávku k metru. Takže ani neotevřou na zastávce dveře a tradá.

Vzpomínám jak to starosta Mlejnský obhajoval jako báječnou službu i pro občany Prahy 11. (Mně by stačila 154.) Podle mě by on s celou ODS a Magistrátem měl z Prahy konečně vypadnout.

Jinak mi z toho vychází, že chystané změny v dopravě mají zvýhodnit Středočechy na úkor Pražanů.

0/0
28.7.2012 7:47

azazzelo

Týká se mě 271, 125, 154 a metro Háje

Konečná Háje má dvě zastávky autobusů, když jsem chtěl po Ropidu, aby vyjíždějící poloprázdné autobusy nabíraly cestující z obou zastávek, protože jen projíždějící autobusy zvláště večer a za mrazů jsou zlomyslnost, tak mi odpověděli, že musí brát ohledy na cestující pro které je bus určen, tedy Uhříněves aj. vesnice za Prahou a nemohou místa pro ně zaplnit někým, kdo pak jede jen dvě stanice do Petrovic. Dost úchylná logika.

Nyní mi zabavili 125, kterou užívám do práce a budou jí vozit lidi z Horních Měcholup a Petrovic na metro. Bude to pěkný opruz. 271 jezdí plná. Většina lidí bude vystupovat na Hájích. Takže se budu muset narvat do natřískaného autobusu a pak uvolňovat výstup. Kde je stejná ochrana cestujících z Jižního Města, když Ropid hájí tak vehementně zájmy venkovanů?

K tomu se přidává mizerná obslužnost Petrovic, Horních Měcholup a Jižního města po zrušení 154. 154 je místní linkou a je jediná na mnoha zastávkách od Chodova po Skalku.

Podle mě, chystají se jen špatná řešení.

+1/0
28.7.2012 7:30

Karban Hazard

prvniho zari

1.9. chci videt pany Noska a Nouzu cely den brouzdat MHD Prahou a objasnovat cestujicim vsechna pozitiva techto optimalizacnich zmen. Na oplatku si jiste radi poslechnou negativa, pocet negativ odhaduji na pocet cestujicich krat 3. Tyto zmeny ovlivni prakticky vsechny me pravidelne trasy po Praglu v tom smyslu, ze mi

a) pribude aspon 1 prestup pokazde, kdyz se nekam mhd vydam a tim nevyhnutelne prodlouzi dobu cestovani a cas jsou penize!!!!

b) zacnou jezdit pod okny tramvaje ulici, ktera byla az do ted jen obcasne obratiste, nyni zde bude provoz 24/7 vcetne nocnich...

takze diky a prosil bych od rijna zdrazit jizdne, pokuty, taxiky a parkovani v zonach, dekuji nastotisickrat, nenechte se znechutit, jednou to zoptimalizujete opravdu vsechno..;-€

+1/0
27.7.2012 21:44

Králík z klobouku

Jakmile jsou citováni jacísi nejmenovaní experti,

tak to smrdí novinářskejma kamarádšoftama.

0/0
27.7.2012 18:16

obus

ROPID?

Jinde mají RAPID, v Praze máme ROPID :-)

+6/0
27.7.2012 17:43

_peta303

Re: ROPID?

ROPRD!

0/0
30.8.2012 21:37

InstinkTT

Automobily

Smyslem těchto změn je nahnat lidi do automobilů a pak je buzerovat různými omezeními....modré zóny jsou jen začátek. ;-O

+1/0
27.7.2012 17:00

kenx

Re: Automobily

Začíná to být skutečně na defenestraci. Už mě to nebaví. Hlavně že se investuje do jiných kravin. Kolik je to let, co tu jeden nekompetentní moula žvatlal něco o olympiádě?

0/0
27.7.2012 17:28

JakubB

Zpoždění frekventovaných linek přece nepoznáte

Koukám, že tady opravdu strašíte lidi - chce se to trochu jen zamyslet. Pokud je linka frekventovaná a spoje jezdí po 5 minutách nebo i častěji, nějaké zpoždění vám může být ukradené, to přece vůbec nepoznáte. Hlavní je, že vždycky něco přijede. Jestli je to spoj jedoucí načas, nebo předchozí zpožděný, je naprosto jedno. Asi jako u metra. Tam taky nesledujete konkrétní spoje.

+5/0
27.7.2012 16:29

Martin Šubrt

Re: Zpoždění frekventovaných linek přece nepoznáte

Asi nejezdíte například linkami 22 nebo 135. Dokud nebyla protažená 135 až na Jižní Město, vozila normálně lidi od Kodaňské na Mírák a z Míráku studenty k ekonomce. Po prodloužení si ráno můžete hodit korunou, jestli přijede. Při intervalu 6 minut je běžný interval i minut 18. Pochopitelně se do busu pak nemáte šanci nacpat. Často za ním jede prázdný, ale někdy také ne a riskovat, že další nepřijede, fakt nejde. Tj. bus vyřadíte ze svých cest. Totéž u linky 22. Pokud nutně nemusíte, raději se jí vyhýbáte. Ano, jede furt. Jen jsem kupodivu z Pavláku na Národní skoro víc jezdil linkou 6, po strop nacpanou. Na 22 jsou naopak běžné díry ne deklarované 4 minuty, ale běžně 10-15 minut. A pak tři spoje naráz. Navíc v centru se první přecpe a hned za centrem se to uvolní celé a až na konec města jede pak zbytečný vláček tramvají...

+4/0
27.7.2012 16:36

KajaI

Lepší míň linek častěji, než víc linek a hledat si spoje

Takže podle Vašeho názoru je lepší, když místo linky 22 budou jezdit stejné tramvaje, jen střídavě pod čísly 22 a 23? Můžu Vám potvrdit, že situace bude stejná, jen lidi více zmatení. Já třeba jezdím právě běžně z Karláku na VŠE linkou 22 a 135, ale když tramvaj 22 nejede, může za to neprůjezdnost tratě, dopadlo by to stejně, i kdyby těch linek bylo dvacet.

0/0
27.7.2012 16:42

Martin Šubrt

Re: Lepší míň linek častěji, než víc linek a hledat si spoje

Ano, ovšem vložená linka zaplní případné díry dříve, není nutné pak vysazovat lidi ze druhých spojů za tím přeplněným a spoje obracet. To rozhodí linku na celý zbytek dne. Stačí sledovat provoz. Dokud linka 16 jela spolu s linkou 10 jen z Palačáku na Ohradu, byl jejich provoz i na korunní daleko pravidelnější a dalo se na ně spolehnout. Dnes, když se něco stane v Řepích či u Anděla, máte už smůlu na celé Korunní a od září už i ze Želivského na Palmovku. Stejně, když nepřijela 22 kvůli přeplněné Karmelitské, což je běžné, vždy vám pomohla k cestě na pavlák šestka, která jede z druhé strany...

+7/0
27.7.2012 16:49

sluni-sluni

Re: Lepší míň linek častěji, než víc linek a hledat si spoje

přesně tak R^

0/0
27.7.2012 16:52

Martin Šubrt

Re: Lepší míň linek častěji, než víc linek a hledat si spoje

Jinak běžné zdržení třeba linky 24 po průjezdu centrem je 5 minut...Ostatně pro dorovnání těchto zpoždění se napočítávají časy ve smyčkách, aby to zpět jelo včas. No a Ropid tu linku 24 na Ortenově nám. bez smyčky spojí s linkou 14, která má mít proklady s ostatními pak pro cestu na Barrandov. Takže 14 už na výjezdu zpožděná 5 minut. Na konečné na Barrandově, Andělu, v Myslíkově nemáte šanci trefit, kdy to pojede.

0/0
27.7.2012 16:52

Martin Šubrt

Re: Lepší míň linek častěji, než víc linek a hledat si spoje

Jinak budu lehce polemizovat i s tím, že jezdíte běžně z Karláku na VŠE 22+135, protože jezdit na Mírák, tam běžet nad křižovatku a čekat na 135...to bych nedal ani pod nátlekem mučitelů. Půjdu do Lazarské na 9 a mám to na VŠE za 2/3 času.

0/0
27.7.2012 16:58

trolej

Re: Lepší míň linek častěji, než víc linek a hledat si spoje

Asi neznáte VŠE, já kdybych jel z Karláku, jel bych stejně. Chodit na Lazarskou a ještě pak kilometr z Husinecké, to si radši sjedete na Mírák, přejít jednu křižovatku a linka 135 zastavuje přímo před budovou školy.

0/0
27.7.2012 17:14

Martin Šubrt

Re: Lepší míň linek častěji, než víc linek a hledat si spoje

Právě, že znám. Jenže bavíme se o tom, že ráno na 135 už zdaleka není spolehnutí, jak bývalo. Tj. přes vracení se z Husinecké mám poměrně slušnou záruku, že budu na místě na začátek přednášky a ne o 15 minut později. Kdybych jel později večer, tak to pak jó, to už se na 135 spolehnout zase dá, ale ve špičkách fakt ne.

+1/0
27.7.2012 19:36

kenx

Re: Zpoždění frekventovaných linek přece nepoznáte

Není to jedno. Na lince jezdí nějaký počet vozidel a pokud se v případě problému nepošle náhradní bus, vzniká díra, nic vám nepřijede.

0/0
27.7.2012 17:18

tram

Zpoždění frekventovaných metrobusů nepoznáte

Pokud je to metrobus, je ten počet vozidel opravdu velký, díry jsou malé. Linka 135 není metrobus. Metrobusy jsou linky, co jezdí v intervalu 2-3 minuty. U takových linek běžně nevznikají díry větší než 8 minut

+4/0
27.7.2012 17:27

kenx

Re: Zpoždění frekventovaných metrobusů nepoznáte

Běžně ... co je to běžně? Je dopravní zácpa běžnou záležitostí? Preference dopravy je úžasná věc, pokud je provedena kvalitně. To v Praze na většině míst nehrozí, bus má šanci předjet pár aut v koloně, ale na křižovatce už jsou si všichni rovni. Aby metrobusy mohly fungovat, musely by jezdit po samostatném tělese (tak jak se v rozvinutém světě jezdí busy MHD po tramvajových kolejích, pokud tam jsou). Dlouhodobým řešením je masivní rozvoj tramvajové sítě a minimalistická dostavba sítě metra (metro je fajn, ale v Praze se zas nepohybuje tolik lidí a pak je to hodně drahá sranda - už teď platíme daň za prodloužení linky C do Letňan).

0/0
27.7.2012 17:55

Martin Šubrt

Re: Zpoždění frekventovaných metrobusů nepoznáte

Linka 135 je metrobus, protože ho Ropid do systému metrobusů zařadil. Při intervalu 6 minut a trase přes celé město spolehlivě plní vlastnosti metrobusu. Tj. neodhadnutelnou jízdní dobu a dobu příjezdu :-). Interval 2-3 minuty mají v Praze jen 2 autobusy 107 a 200. Metrobusů je ovšem v návrhu přes 30 a téměř všechny mají interval od 6 minut výše. 4-5 minut jen ještě prodloužená linka 125. Jinak byste se asi divil, ale na lince 107 ráno vznikají díry i 20 minut, když je kolona od Jugoslávkých partyzánů dost výživná.

0/0
27.7.2012 19:40

kenx

Re: Zpoždění frekventovaných metrobusů nepoznáte

Teď jste mi připoměl, už jsem si sice zvykl, ale metrobus si spojuji s jiným typem vozidla než běžný kloubový bus typu SOR NB 18 - metrobusy ve světě bývají větší, delší, kapacitnější - třeba dvoukloubové busy.

0/0
27.7.2012 19:50

Fai Rodis

Re: Zpoždění frekventovaných linek přece nepoznáte

To jako ze ten v zacpe zpozdeny spoj bude moc nejak predjet ten, co jede za nim? A jinak jste zdrav a vesel?8-o

0/0
27.7.2012 20:08

JakubW

Nestrašte! Více přestupů? Jak pro koho.

To by mě zajímalo, který kolega z ČVUT udělal takovou kritiku... jestli to spíš nejsou sami novináři :-) Jsem také odborník z ČVUT v oblasti dopravy a mám na to z celkového pohledu spíše pozitivní názor. To spíš novináři vypíchli pár kritizujících momentů a straší lidi, kolik že se toho změní - vždyť přece toho tolik zase tolik není. Celé metro i většina zbytku zůstává stejná. A že se bude víc přestupovat? No, to je věc názoru. Pokud je linka delší, je naopak šance jet dál bez přestupu, nežli přestupovat mezi krátkými linkami.

+4/0
27.7.2012 16:21

Martin Šubrt

Re: Nestrašte! Více přestupů? Jak pro koho.

Skoro nic se nemění.... Sice máme už teď hodně výluk, ale protože si Ropid vynutil, že část změn procpe už do výlukových opatření, máme dneska třeba v tramvajové síti rekord. Ze 24 denních linek je změněných 22 a 3 linky jsou zavedené jako zvláštní. Takže trošku nadneseně řečeno, máme změnu na 25 linkách ze 24 ;-). Ano, jsou výluky, ale kdyby do nich nepropašoval Ropid zcela iracionální změny, nejméně třetina linek by změnu neměla. Nepřál bych vám vidět turisty, jak jsou v Praze totálně ztraceni. Kvůli aktivitám Ropidu se totiž už 3 roky netisknou mapy Prahy s linkami MHD, nemá to smysl, nevydrží to ani půl roku. A základním prvkem důvery v MHD je stabilita a přehlednost....Ta vypadá dle Ropidu takto. http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_11/20120725/11_(190_4)Z.pdf A jízdní řád od září bude vypadat stejně na řadě dalších linek.

0/0
27.7.2012 16:45

Fai Rodis

Re: Nestrašte! Více přestupů? Jak pro koho.

A neni mozno se nekjak tech trottlu zbavit? Vzdyt tohle ocividne s nejakym vyzkumem realnych potreb cestujicich nebo reakci na zmeny v prazskych ctvrtich nema nic spolecneho.

Proste nas presejpaji jak hrach v pytli.;-O

0/0
27.7.2012 20:07

sluni-sluni

Re: Nestrašte! Více přestupů? Jak pro koho.

teorie dobrá, ale pokulhává za praxí Rv

0/0
27.7.2012 16:47

kenx

Re: Nestrašte! Více přestupů? Jak pro koho.

Panáčku, mě z 20-minutové jízdy jednoho busu udělali dva busy plus metro, pod 30 minut se nevejdu ani když mi pojede všechno na čas. Metrolinky jsou pěkná věc, ale neřeší mnoho relací a ty jsou nejvíce omezeny. O alternativě v době problému ani nemluvě. ROPID ani DPP nejsou schopní v případě problému rychle reagovat změnou trasy, takže až se někde doprava šprajcne, bude to tam stát všechno. Stokrát jsem zažil bus 139 hloupě stojící kvůli nehodě nebo jinému problému v koloně na Zálesí i déle než 20 minut. Mohl dostat pokyn a vzít to Na Strži přes Budějovickou, ale to by musely dotyčné orgány použít mozek a hlavně chtít udělat něco skutečně pro lidi. Nebo alespoň mohl řidič lidem něco říci, z vysílačky věděl co se děje. Tady je to všechno popsáno: http://www.ropid.cz/tiskove-informace/metropolitni-sit-zacne-fungovat-od-zari__s193x1514.html

0/0
27.7.2012 17:27

Invandrare

Re: Nestrašte! Více přestupů? Jak pro koho.

že jo? Mohli by udělat po celé praze jen 1 jedinou linku, která by vymetla každý kout. Ať žijou delší linky.

0/0
27.7.2012 17:49

lukim

Ropid

je naprosto neschopná organizace;-€!! Vím o čem píši!! Chtít nahradit fungující 271 za nevyzkoušenou prodloženou 125 je vrchol ignorance vůči cestujícímRv!!

+1/0
27.7.2012 16:01

azazzelo

Re: Ropid

Ta 125 by mohla jezdit častěji. Patrně náhradou za zrušení 154. Točí mě sobotní 271 s intervalem 15 minut.

0/0
28.7.2012 7:54

Fidina

Zrušte celé MHD

alespoň se občané projdou a nebudou macatý jak ty americký čubky.

+1/0
27.7.2012 15:27

p555

Re: Zrušte celé MHD

jo alespon budou tramvajovy pasy volny pro auta

+1/0
27.7.2012 15:31

basbas007

Další "registr" na cestě :)

0/0
27.7.2012 15:16

slevydr

174

mně by se třeba líbilo, kdyby tato linka (páteřní), jezdila z VO přes Hůrka a vyjela na Bucharově. Než to objede přes Kovářovou, tak to je síla. To by pak panečku byla rychlost. Doufám, že alespoň zavedou takový nějaký rychlý autobus až otevřou Motol.

0/0
27.7.2012 14:46

Grossak

Re: 174

Doufám, že jí neotevřou. ;-D Marně.

0/0
27.7.2012 15:27

Alowen

Re: 174

no jo, jenže to by pak neobsloužila Luka a sídliště právě kolem Kovářovy. 130 myslím chtějí zrušit, takže by v těchto místech nic nejezdilo

0/0
27.7.2012 15:27

Fai Rodis

Re: 174

Lidi si urcite radi dobehnou i dal - Ropid to rikal...:-P

+1/0
27.7.2012 15:28

karloss z tunelu

mně to nijak nevadí

po praze jezdím autem, nebo na motorce. jen mně trošku vadí, že mhd dotuju, i když to nepoužívám a používat nebudu

+1/0
27.7.2012 14:33

slevydr

Re: mně to nijak nevadí

mně zas vadí, že dotuju neviditelné.....

+1/0
27.7.2012 14:47

lu2222

Re: mně to nijak nevadí

Ber to tak, že si tím platíš lepší průjezdnost silnic. Kdyby se MHD nedotovala a cestující měli platit skutečnou cenu, tak tím nikdo nejezdí a v Praze by provoz asi zkolaboval. Nedostal by ses pak nikam ani tím autem nebo by ti to trvalo dvakrát tak déle.

0/0
27.7.2012 16:57

demon3

Re: mně to nijak nevadí

Mě zas trochu vadí, že dotuju vás, ale co už s tim nadělam, že jo... :-/

0/0
27.7.2012 21:07

pohrobek

ano dokážeme zajistit aby ke zpožďování spojů v oblasti

Jižní Spojky nedocházelo. A jak? jednoduše.... Zavřeme ji....

0/0
27.7.2012 14:07

bojovnikprotichudine7

Zajimalo by me

kolik "odborniku" kritizujicich MHD v Praze ji nekdy pouzilo a kolik z nich ji muze srovnat treba s dopravou v Parizi. Vsechna cest Praze a lidem, co to tu organizujou!

0/0
27.7.2012 14:05

kenx

Re: Zajimalo by me

Co si tady namlouváte? Zatímco jinde šla úroveň veřejné dopravy nahoru, v Praze chřadne tyto změny jsou další ránou. Chcete srovnávat, tak tedy Londýn, Mnichov, Amsterdam, Vídeň nebo třeba Stockholm, to jsou města kde říkám že mají kvalitní MHD. V Paříži jsem nebyl, ale co vím, rozšiřovali tam masivně tramvajové tratě, stejně jako jsem to viděl v Bordeaux nebo Lyonu. Takže relativně k tomu Praha? Jen průměr, bohužel.

0/0
27.7.2012 19:43

S.P.Q.R.

Proč lidi z ROPIDu

nemyslí? Na co šahnou tak to stojí za ... A kdy už konečně je zruší? stejně jsou zbyteční

+2/0
27.7.2012 13:56

Martin Šubrt

Re: Proč lidi z ROPIDu

Myslím, že příměstskou dopravu, koordinaci vlaků s vnějšími busy, integraci tratí do PID i některých vnějších měst a dále noční dopravu navrhuje Ropid výborně a odvedl v tom sposty práce. Což neznamená, že se mu daří vše. Zářijové změny opravdu není schopno pochopit 11 z 10 dopraváků :-).

0/0
27.7.2012 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.