Diskuze

Analýza chystaných změn v pražské MHD: spojené linky se budou zpožďovat

Změny v pražské MHD, které mají začít platit už od září, přinesou rušení spojů, přestupy navíc a také spojování dvou linek v jednu dlouhou. To ale dopravní experti z ČVUT nepovažují za příliš šťastné. Podle nich se například budou sloučené spoje, které tak budou jezdit po mnohem delší trase, zpožďovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

azazzelo

28. 7. 2012 8:08
Bariérovost se zvýší

Mluví se o častějších přestupech a nedodržování jízdního řádu u prodloužených linek. Podle mě to zvedne bariérovost MHD. Pokud někomu vadí přestupy, jsou to vozíčkáři. Koukněte na jízdní řády, kde se míchají třeba bezbariérové a normální tramvaje. Okamžitě máte zcela jiný jízdní řád. Intervaly ve špičce 20-30 minut. Z vlastních zkušeností znám, ve špičce bezbariérové soupravy jezdí podle plotu. Pokud by měl vozíčkář k tomu zbytečně přestupovat, bude ta cesta tak komplikovaná a dlouhá, že se nevyplatí. Jen potkat tu správnou linku jedoucí na čas je v Praze terno.

Doporučuji si sednout za mrazů na židli, nemoct se ani pohnout a modlit se zda tramvaj pojede na čas, zda náhodou nejela o 10 minut dřív a dávno neujela, zda nepojede se zpožděním 15 minut. (Oni DPP umí bezbariérovými linkami nahrazovat výpadky a nedržet řád bezbariérových spojů.) Z toho dostane zápal plic zdravý sportovec, natož marodný vozíčkář. Patrně o to v rámci úspor jde. Dostat problémové cestující přes zimu na JIPky.

0 0
možnosti

kenx

28. 7. 2012 11:41
Re: Bariérovost se zvýší

Nejen vozíčkáři, ale také přeprava kočárků a vůbec cestování s malými dětmi nebo starší hůře pohyblivá populace.

0 0
možnosti

azazzelo

28. 7. 2012 7:47
Metro Háje a Ropid

Jen tak mimochodem, na konečnou Háje byly převeleny mnohé linky autobusů, co končily na Depu Hostivař. Zlepšila se obslužnost vesnic, tedy nových kolonií, za Prahou. Když ráno vidíte jak se 5 autobusů s venkovany rve každých 5-10 minut společně k metru a jak ty davy zaplní metro hned na konečné, je jasné, že to zhoršilo cestování lidí z Opatova, Chodova, Roztyl, Kačerova... K tomu jsou rozflákané vozovky na přetížených zastávkách na Jižním Městě a cestující honí tu svoji linku na zastávce Horčičkova, když tam současně staví 4-5 autobusů v řadě. Oblíbeným sportem venkovských autobusů bylo (a ještě občas je), že nenabírají cestující na tu jednu zastávku k metru. Takže ani neotevřou na zastávce dveře a tradá.

Vzpomínám jak to starosta Mlejnský obhajoval jako báječnou službu i pro občany Prahy 11. (Mně by stačila 154.) Podle mě by on s celou ODS a Magistrátem měl z Prahy konečně vypadnout.

Jinak mi z toho vychází, že chystané změny v dopravě mají zvýhodnit Středočechy na úkor Pražanů.

0 0
možnosti

azazzelo

28. 7. 2012 7:30
Týká se mě 271, 125, 154 a metro Háje

Konečná Háje má dvě zastávky autobusů, když jsem chtěl po Ropidu, aby vyjíždějící poloprázdné autobusy nabíraly cestující z obou zastávek, protože jen projíždějící autobusy zvláště večer a za mrazů jsou zlomyslnost, tak mi odpověděli, že musí brát ohledy na cestující pro které je bus určen, tedy Uhříněves aj. vesnice za Prahou a nemohou místa pro ně zaplnit někým, kdo pak jede jen dvě stanice do Petrovic. Dost úchylná logika.

Nyní mi zabavili 125, kterou užívám do práce a budou jí vozit lidi z Horních Měcholup a Petrovic na metro. Bude to pěkný opruz. 271 jezdí plná. Většina lidí bude vystupovat na Hájích. Takže se budu muset narvat do natřískaného autobusu a pak uvolňovat výstup. Kde je stejná ochrana cestujících z Jižního Města, když Ropid hájí tak vehementně zájmy venkovanů?

K tomu se přidává mizerná obslužnost Petrovic, Horních Měcholup a Jižního města po zrušení 154. 154 je místní linkou a je jediná na mnoha zastávkách od Chodova po Skalku.

Podle mě, chystají se jen špatná řešení.

1 0
možnosti

Karban Hazard

27. 7. 2012 21:44
prvniho zari

1.9. chci videt pany Noska a Nouzu cely den brouzdat MHD Prahou a objasnovat cestujicim vsechna pozitiva techto optimalizacnich zmen. Na oplatku si jiste radi poslechnou negativa, pocet negativ odhaduji na pocet cestujicich krat 3. Tyto zmeny ovlivni prakticky vsechny me pravidelne trasy po Praglu v tom smyslu, ze mi

a) pribude aspon 1 prestup pokazde, kdyz se nekam mhd vydam a tim nevyhnutelne prodlouzi dobu cestovani a cas jsou penize!!!!

b) zacnou jezdit pod okny tramvaje ulici, ktera byla az do ted jen obcasne obratiste, nyni zde bude provoz 24/7 vcetne nocnich...

takze diky a prosil bych od rijna zdrazit jizdne, pokuty, taxiky a parkovani v zonach, dekuji nastotisickrat, nenechte se znechutit, jednou to zoptimalizujete opravdu vsechno..;-€

1 0
možnosti

Králík z klobouku

27. 7. 2012 18:16
Jakmile jsou citováni jacísi nejmenovaní experti,

tak to smrdí novinářskejma kamarádšoftama.

0 0
možnosti

obus

27. 7. 2012 17:43
ROPID?

Jinde mají RAPID, v Praze máme ROPID :-)

6 0
možnosti

_peta303

30. 8. 2012 21:37
Re: ROPID?

ROPRD!

0 0
možnosti

InstinkTT

27. 7. 2012 17:00
Automobily

Smyslem těchto změn je nahnat lidi do automobilů a pak je buzerovat různými omezeními....modré zóny jsou jen začátek. ;-O

1 0
možnosti

kenx

27. 7. 2012 17:28
Re: Automobily

Začíná to být skutečně na defenestraci. Už mě to nebaví. Hlavně že se investuje do jiných kravin. Kolik je to let, co tu jeden nekompetentní moula žvatlal něco o olympiádě?

0 0
možnosti

JakubB

27. 7. 2012 16:29
Zpoždění frekventovaných linek přece nepoznáte

Koukám, že tady opravdu strašíte lidi - chce se to trochu jen zamyslet. Pokud je linka frekventovaná a spoje jezdí po 5 minutách nebo i častěji, nějaké zpoždění vám může být ukradené, to přece vůbec nepoznáte. Hlavní je, že vždycky něco přijede. Jestli je to spoj jedoucí načas, nebo předchozí zpožděný, je naprosto jedno. Asi jako u metra. Tam taky nesledujete konkrétní spoje.

5 0
možnosti

Martin Šubrt

27. 7. 2012 16:36
Re: Zpoždění frekventovaných linek přece nepoznáte

Asi nejezdíte například linkami 22 nebo 135. Dokud nebyla protažená 135 až na Jižní Město, vozila normálně lidi od Kodaňské na Mírák a z Míráku studenty k ekonomce. Po prodloužení si ráno můžete hodit korunou, jestli přijede. Při intervalu 6 minut je běžný interval i minut 18. Pochopitelně se do busu pak nemáte šanci nacpat. Často za ním jede prázdný, ale někdy také ne a riskovat, že další nepřijede, fakt nejde. Tj. bus vyřadíte ze svých cest. Totéž u linky 22. Pokud nutně nemusíte, raději se jí vyhýbáte. Ano, jede furt. Jen jsem kupodivu z Pavláku na Národní skoro víc jezdil linkou 6, po strop nacpanou. Na 22 jsou naopak běžné díry ne deklarované 4 minuty, ale běžně 10-15 minut. A pak tři spoje naráz. Navíc v centru se první přecpe a hned za centrem se to uvolní celé a až na konec města jede pak zbytečný vláček tramvají...

4 0
možnosti

JakubW

27. 7. 2012 16:21
Nestrašte! Více přestupů? Jak pro koho.

To by mě zajímalo, který kolega z ČVUT udělal takovou kritiku... jestli to spíš nejsou sami novináři :-) Jsem také odborník z ČVUT v oblasti dopravy a mám na to z celkového pohledu spíše pozitivní názor. To spíš novináři vypíchli pár kritizujících momentů a straší lidi, kolik že se toho změní - vždyť přece toho tolik zase tolik není. Celé metro i většina zbytku zůstává stejná. A že se bude víc přestupovat? No, to je věc názoru. Pokud je linka delší, je naopak šance jet dál bez přestupu, nežli přestupovat mezi krátkými linkami.

4 0
možnosti

Martin Šubrt

27. 7. 2012 16:45
Re: Nestrašte! Více přestupů? Jak pro koho.

Skoro nic se nemění.... Sice máme už teď hodně výluk, ale protože si Ropid vynutil, že část změn procpe už do výlukových opatření, máme dneska třeba v tramvajové síti rekord. Ze 24 denních linek je změněných 22 a 3 linky jsou zavedené jako zvláštní. Takže trošku nadneseně řečeno, máme změnu na 25 linkách ze 24 ;-). Ano, jsou výluky, ale kdyby do nich nepropašoval Ropid zcela iracionální změny, nejméně třetina linek by změnu neměla. Nepřál bych vám vidět turisty, jak jsou v Praze totálně ztraceni. Kvůli aktivitám Ropidu se totiž už 3 roky netisknou mapy Prahy s linkami MHD, nemá to smysl, nevydrží to ani půl roku. A základním prvkem důvery v MHD je stabilita a přehlednost....Ta vypadá dle Ropidu takto. http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_11/20120725/11_(190_4)Z.pdf A jízdní řád od září bude vypadat stejně na řadě dalších linek.

0 0
možnosti

lukim

27. 7. 2012 16:01
Ropid

je naprosto neschopná organizace;-€!! Vím o čem píši!! Chtít nahradit fungující 271 za nevyzkoušenou prodloženou 125 je vrchol ignorance vůči cestujícímRv!!

1 0
možnosti

azazzelo

28. 7. 2012 7:54
Re: Ropid

Ta 125 by mohla jezdit častěji. Patrně náhradou za zrušení 154. Točí mě sobotní 271 s intervalem 15 minut.

0 0
možnosti