Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský magistrát chce ušetřit, autobusy by mohl přenechat soukromníkům

Tramvaje a metro by zůstaly Dopravnímu podniku a o autobusy by zápasili soukromníci. Taková je myšlenka, o které se budou bavit magistrátní politici. Důvodem je snaha ušetřit, na druhou stranu se rizika spojená se soukromníky mohou dotknout i cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

good_man

je zajimave,

jak se zrovna ted objevili odbornici z CVUT a chteji usetrit... Doted CVUT nemelo odborniky? Nebo je to plan nejake tunelovo/lobisticke skupiny?

0/0
30.7.2012 8:30

Králík z klobouku

Re: je zajimave,

Moos do všecho kecal i dřív. A zřejmě má v Mladé frontě nějakou kamarádku.

0/0
30.7.2012 14:54

Issak

Soukromníci?

Přátelé, Veolia čeká!

0/0
30.7.2012 6:19

Králík z klobouku

Re: Soukromníci?

Myslíš, že Arriva, NedRailways a ICOM to všechno nechají Veolii? A že se o to nebudou zajímat ti Rusové, kteří ze Semil expandují s BusLine?

0/0
30.7.2012 15:18

Leinad

Re: Soukromníci?

Záleží na kvalitě a jemnosti konkurzů.

Můžu dát zakázku "kdo bude jezdit celou Prahu a střední Čechy," ale taky můžou být konkurzy po menších oblastech nebo po linkách. V prvním případě by bylo velmi pravděpodobné, že by někdo vyhrál konkurz a nějaký úředník by záhadně zbohatl.

0/0
30.7.2012 19:13

hriva5

...

Tak to, Praho, blahopřeji;-D. My venkované víme, jak podobné experimenty dopadají. Budete jezdit vraky za maximální možnou cenu a na Vaše námitky Vám bude odpovídáno ať jedete jiným spojem.

+1/0
30.7.2012 0:30

Tomas_Hrejsemnou

dukátomet

Mě se spíše zdá, že chce nějaký člověk z magistrátu kofnót rychlé lováče. Prostě nějaký dukátomet.

0/0
29.7.2012 23:18

Tomas_Hrejsemnou

to musí být jen tako asi legrace

no oni si ti pravičáci open kartu pohřbí úplně sami

0/0
29.7.2012 23:04

veselabublinka

Jak asi dopadnou?

Jako dobře vydělečný přívozy! Pán Bergman asi už nedočkavě číhá?;-D

0/0
29.7.2012 22:30

Tomas_Hrejsemnou

Re: Jak asi dopadnou?

Přesně, na autobusy nejsou peníze ale naftu na přívoz to mají. Ono se o tom asi moc neví ale kdyby jste věděli jakou mají lodě spotřebu paliva tak by jste se moooc podivovali.

0/0
29.7.2012 23:01

Don_Alex

Re: Jak asi dopadnou?

a jak velkou spotrebu ma takova lodicka na 100 metrech pres reku oproti autobusu, ktery pres nejblizsi most najede nekolik kilometru?

0/0
30.7.2012 8:18

Tomas_Hrejsemnou

Re: Jak asi dopadnou?

Ono se to dost těžko odhaduje, protože spotřeba se mnění podle toho zda pluje proti proudu nebo po proudu a také spotřeba hodně kolísá zda pluje proti větru. Mluvit tedy o spotřebě na 100 kilometrů prostě nejde. Ani to nejde srovnávt s autobusem protože autobus spočítat jde celkem jednoduše. Do těchto starých lodí se většinou montuje starý benzínový nebo naftový motor z aut a náklaďáků, Ale i tak 100 metrů přes řeku má loď oproti autobusu minimálně trojnásobnou spotřebu. Rozhodně bez DPP přívozu se pražané i turisti určitě obejdou.

0/0
30.7.2012 9:32

Rodnok

Re: Jak asi dopadnou?

A kde ty přívozy asi tak jsou? Ten autobus, jak praví kolega, by najel několik km navíc.

0/0
30.7.2012 19:13

Králík z klobouku

Re: Jak asi dopadnou?

Bergman v kalkulaci nákladů počítá se spotřebou převozního člunu 9 litrů nafty za hodinu, zatímco podle odhadů bývalých převozníků a expertů vystupujících v reportáži ČT činí skutečná spotřeba průměrně něco přes 1/4 litru za hodinu. Mluvčí ROPIDu potvrdil, že vykazované náklady byly hrazeny bez kontroly.

0/0
30.7.2012 14:59

Tomas_Hrejsemnou

No to je zase diletantský nesmysl..

To nikomu nepomůže lidi přestanou jezdit autobusem a začnou jezdit jen šalinou a metrem. O autobus za chvíly v praze nezakopneš protože na to se každý vy_se_re. a tramvaje budou ověšený lidmi jako vlaky v Africe. Takové nesmysly může vymyslet jen naprostý ........ To je tím že nevíme koho vlastně volíme a jek ty politici začnou pracovat tak nadělají takových škod že se to nedá spočítat na peníze. Můžete prosím někdo na magoši klepnout ty lidičky něčím po hlavě prosím? Na tom nikdo nikdy neušetří.Tak se ušetří akorád za revizory, protože do tramvaje se určitě už nevejdou. :-P

0/0
29.7.2012 22:29

leather-man

Re: No to je zase diletantský nesmysl..

A teď česky. :-P

0/0
30.7.2012 14:53

ModryGarfield

To jsou zase nápady

DPP je majetek města, pokud je potřeba ušetřit, má magistrát jistě přístup k účetnictví a může ukázat, kde se to dá ořezat. Soukromníci jezdí levněji. protože jezdí trasy mimo centrum, zastávky 5 km od sebe, to se to šetří.

+1/0
29.7.2012 21:58

Leinad

Re: To jsou zase nápady

Soukromníci jezdí levněji i třeba linku 206,263,...(nezdá se mi, že to má náklady na vozokm o moc menší, než třeba linka 100 na okruhu)

Já sem pro zjemňování konkurzů až tak, jak je to technicky možné(kdyby to šlo, tak na každý spoj každé linky. Jelikož by byla administrativa příliš drahá, tak radši na každou linku.)

0/0
29.7.2012 23:25

klapacak

Zase další tunel a rozklad DP Praha

To je neskutečný, už si zase někdo připravuje tunel. Nejdřív se do Dopravního podniku pumpujou nekutečný prachy a pak se pár zlotřilců z Magistrátu rozhodne, že už jim autobusy nejsou dost dobrý? Další tunel ! To jim pořád nestačí, jak za 10 let zpětně prodali co šlo? Desítky nemovitostí, většina z nich na lukrativních místech, to je šmelina jak hrom, bohužel jde to napříč politickými stranami [>-] Je to hnus,a le jednou na to dojedou !!

0/0
29.7.2012 21:40

Invandrare

To bude úspora jako

prodej Palmovky. Výdělek z prodeje 125 milionů, ale pak si to následně zpět pronajmeme na 50 let s platbou předem za 116 milionů. To je panečku úspora! 9 milionů za 50 let.......

+2/0
29.7.2012 21:19

Sam666

Re: To bude úspora jako

pronajem je jedna vec a platba za uklid a opravy jsou vec jina. :-)

talze predpokladam, ze DPP neplati tech 50 let ani korunu za udrzbu a podobne veci.

0/0
29.7.2012 21:57

Rodnok

Re: To bude úspora jako

to asi ne, tam žádný úklid ani údržba není.

+2/0
29.7.2012 22:09

Keni

Re: To bude úspora jako

Spíš jako Kalouskovi kasarny. Om to take za pul miliardy prodal a pak stat zaplatil kupujicimu skoro miliardu odskodneni. Ted ma DPP docela skveky vozovy park a par lukrativnich pozemnku. Tak se to asu musi rychle "zalevno" prodat.

Jinak souhlasim s prodejem soukromym investorum, ale obavam se to nechat delat soucastny magistrat.

0/0
30.7.2012 0:36

other_side

lidé městu a město lidem...

0/0
29.7.2012 21:06

Fist

Tak už i Svoboda odklání

Nejvyšší čas těmi všiváky z ODS přes ČSSD až po TOPinky ozdobit kandelábry

+2/0
29.7.2012 20:43

navsteva proti levicactvi

Je logicke, ze odborari budou proti

soucasne prumerne platy prazskych dopravaku ve vysi 30.000kc by bylo to prvni co by bylo v cenove valce soukromniku smeteno jako zbytecny a vysoky naklad.

0/0
29.7.2012 19:37

Fist

Re: Je logicke, ze odborari budou proti

Pokud  se do průměrů započítají platy šéfů s jejich miliónovými odměnami a ODStupným, pak Vámi uváděné číslo je OK

0/0
29.7.2012 20:45

Gift

Re: Je logicke, ze odborari budou proti

Závistivý Český Honza se konečně projevil. Ne lepší doprava, ale cizí platy, to je to, co vám leží v žaludku. Závist je hrozná věc, zkuste se léčit. A nebo nastupte k DPP, stále berou. ;-D

+1/0
29.7.2012 21:12

TYGR.NET

Re: Je logicke, ze odborari budou proti

Hm za tu odpovědnost v tom provozu, klidně ať si ti peníze mají. Stejně by mne zajímalo, kolik koleček třeba takové 133 se za ty prachy musí odkroutit.

0/0
29.7.2012 21:20

Leinad

Re: Je logicke, ze odborari budou proti

Sranda musí být pro řidiče tram 31. (jede dvě zastávky, pošle řízení na druhou stranu. Čte si noviny(řídí kolega). Znovu jede tytéž dvě zastávky. )

0/0
29.7.2012 23:28

Invandrare

Re: Je logicke, ze odborari budou proti

ta částka je nesmyslná. Je tam určitě započtený i příjem menežerů a dalších úředníků. Jen strojvůdci metra jsou přijmy nad touto částkou a těch je jen zlomek než autobusáků a tramvajáků, kteří berou méně. Na tuhle částku se dostanou jen při práci o svátcích a tak minimálně 20 hodinách přesčasů.

0/0
29.7.2012 21:22

furtkecal

a co tak zprivatizovat parlament a vládu ? třeba by to taky

vyšlo levněji :-P;-)8-o!!

+4/0
29.7.2012 19:21

navsteva proti levicactvi

Re: a co tak zprivatizovat parlament a vládu ? třeba by to taky

ano, tomu se rika monarchie... vladne jeden soukromy subjekt, zpravidla nejaka vladnouci dynastie. R^

+2/0
29.7.2012 19:36

Invandrare

Re: a co tak zprivatizovat parlament a vládu ? třeba by to taky

od tebe to zní spíš jako plutokracie.

+1/0
29.7.2012 21:27

Gift

Re: a co tak zprivatizovat parlament a vládu ? třeba by to taky

To by vyšlo zcela jistě levněji.

0/0
29.7.2012 21:13

bojimbojim

?

Pro vezu maso pro doktora Jacksona:Proc tady ukazujete priklad nejake zaprdene lokality v USA?Praha je hl.mesto a ne nejaky zapadakov.Ja ziju v UK a pomeruju to pokryti soukromou dopravou.Lidi jezdi jako lidi,autobusu je jako maku a hlavne,listek je sice drazsi,to jooo,ale na 2 strane nectu stale v novinach nesmysly,typu:MUSIME ZDRAZIT,PROTOZE MAME SPOUSTU CERNYCH PASAZERU  nebo jine kecy.Tady si to proste ridici uhlidaji.Londyn je podstatne vetsi mesto nez Praha a zajimave je,ze vsichni nastupuji ve predu a nikdo nevytahuje slinty,ze doprava musi rychle protoze oni musi prepravit miliony cestujicich.Proste pojede za 2-3-4 minuty dalsi.Zbori se svet?Nezbori.

0/0
29.7.2012 19:09

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: ?

Jak to chodi v UK nevim ale vim jak to chodi tady v teto zemi. O tom vy nemate moc netusite. S vasimi knizecimi radami si bezte nekam, takovihle radilove to dovedli tam kde to je.

+3/0
29.7.2012 19:40

leos.maslo

To jsem zvědavej

To jsem teda zvědavej, kterej soukromník jim bude jezdit za 40 kč/km???

Ano, mimo město možná, ale ve městě, kde se každou chvíli zastavuje, protože magistrát (Eltodo) cpe na každých 100 metrů dva semafory a škrtama v MHD akorát nutí další lidi přesedat do aut, ROZHODNĚ NE!!!!!!

+3/0
29.7.2012 19:04

bojimbojim

Re: To jsem zvědavej

40?Oni daji takove podminky,ze to bude jeste mene a  z toho mala budou chtit desatek :-/ !!

0/0
29.7.2012 19:11

navsteva proti levicactvi

To by snad melo byt logicke ne

ze mesto vlastni dopravni sit - tedy tunely metra, stanice, zastavky tramvaji, tramvajove trati, silnice. A v konkurencnim protredi vybira soukromniky, kteri nabdinou nejlepsi cenu za provozovani samotne prepravy, tedy soupravy metra, tramvaji, autobusu atd.

0/0
29.7.2012 18:47

TClovek

Re: To by snad melo byt logicke ne

Mě to přijde jako blbost - pokud najmou soukromou firmu, tak ta bude muset najmout lidi zrovna tak. Takže zatímco teď jdou peníze jenom na platy, pak půjdou firmě, která je dá na platy a část si nechá. Takže nevěřím, že to vyjde levněji.

0/0
29.7.2012 20:36

Leinad

Re: To by snad melo byt logicke ne

DPP je taky akciovka s povinností generovat zisk. Když je to takhle, tak ať si vyhraje konkurzy. Kdyby byl DPP jenom nějaký odbor magistrátu nebo s.o., tak ať si jezdí za obecní bez zakázky.

0/0
29.7.2012 23:34

Králík z klobouku

Re: To by snad melo byt logicke ne

Měl jsi na mysli, že kdyby byl DPP městskou příspěvkovou organizací? Pokud by byl státní organizací, tak by asi město nemělo důvod ho preferovat.

0/0
30.7.2012 15:16

Leinad

Re: To by snad melo byt logicke ne

Taky možnost.

0/0
30.7.2012 19:06

pvl1

Magistrát chce ušetřit, nebo vydělat?

+3/0
29.7.2012 18:39

Gift

Je to jen tunel

Soukromník bude levnější a lepší, kolikrát jsme toto už slyšeli. A jek to dopadlo. Zatímco bolševiky postavená D1 Praha - Brno slouží bez větších problémů, kapitalistické dílo u Ostravy (a nejen tam) se vlní za pár let. Šunce od našich podnikatelů zbývají už jen 2% do označení vegetariánská, voda, teplo a svoz odpadu je díky privatizaci dražší a dražší. Údržba silnic - děs běs. A přesně takto by dopadl DPP, kdyby se privatizoval. Firma má určitě reservy, ale zatím funguje dobře, nejsou problémy s technikou jako u soukromých dopravců typu Hotline, Kavka apod. O tom, jak se u zmíněných společností dodržuje bezpečnost práce raději nebudu psát, abych neskončil před soudem za šíření poplašné zprávy. Navíc není vůbec jisté, zdali by byli soukromníci levnější. Možná tak první rok, ale potom by městskou kasu dojily jak o závod. A magistrát by s tím už nemohl nic dělat.

Takže, pokud chce mít v Praze ve veřejné dopravě totální chlív, jen do toho.

+16/0
29.7.2012 18:13

berkovec

Re: Je to jen tunel

no vidíte, když byla poslední diskuze o odfláknutých dálnicích a zavzpomínal jsem na D1, tak mě osošil psychiatrickou diagnózou, jsou zkrátka zaslepení lidé, kteří nechtejí vidět pravdu a automaticky vše vybudované v oněch letech je pro ně špatné, zato to, co se děje dnes svádějí na komunisty

+2/0
29.7.2012 18:21

Gift

Re: Je to jen tunel

Ono to nebylo moc kvalitní, to si musíme přiznat, ale bylo to, Bohužel, daleko kvalitnější než ty dnešní stavby. To je tragédie současné doby u nás. O ceně ani nemluvě. ;-€

+1/0
29.7.2012 18:24

TYGR.NET

Re: Je to jen tunel

Nemluvě o tom, že dříve nebyly takové technologie, jaké jsou dnes a kvalita klesá a klesá ...

+1/0
29.7.2012 18:27

Winston77

Jak ušetřit

Jako první bych outsorcoval metro a hned potom tramvaje, tam lze ušetřit nejvíc. Dále bych prodal soukromníkům městské silnice, byty, divadla, nemocnice, parkovací plochy, atd., na všech mostech mýtné brány, za vstup do centra poplatek a hlavně zrušit všechna regulační opratření. A pak už bude v Praze ráj, soukromníci a neviditelná ruka trhu vše vyřeší :-/

+5/0
29.7.2012 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.