Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský Karlín omezuje rychlost na 30 km/h, přidají se i další radnice

Auta v ulicích pražského Karlína budou muset od srpna výrazně zpomalit. Radnice Prahy 8 se totiž rozhodla, že v ulicích se bude jezdit maximálně třicítkou. Od svého rozhodnutí si slibuje zvýšení bezpečnosti. Se snížením rychlosti počítá na většině území i Praha 6.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petku

Kulaté retardéry

Včera jsem projížděl křižovatkou Thámova/Pernerova (u tunelu) a nevěřil vlastním očím, kolik tam nasázeli těch žlutých kulatých retardérů. Může mi někdo říct, jestli to může poškodit nápravu auta ? Pokud ano, zvažuji, že budu požadovat úhradu za nutný servis po městské části. Ať s tím jdou do háje . !!RvRv :-/

0/0
1.9.2012 2:00

georgetown1

Proti těmto opatřením je potřeba protestovat.

Existují tři nejjednodušší způsoby: 1. nevolit ty šmejdy, co to dělají, 2. chodit na jednání zastupitelstva a prudit případně jim psát, aby viděli, že obyvatelstvo nesouhlasí (jsou přeci jen naši zaměstnanci, i když to tak vždy necítí) 3. partyzánsky jim ty nesmysly likvidujte - samolepky, spreje, škrábance - vše toto zneplatí dopravní značky a pak se s těmi zónami můžou tak leda *********.

Udělat to mně tam kde bydlím, tak cestou z hospody vždycky zlikviduju všechny značky cestou a už je tam zase 50...

+8/0
2.8.2012 9:03

macarát

Re: Proti těmto opatřením je potřeba protestovat.

A protiopatření je 1) volit ty zastupitele, kteří to podporují 2) chodit na jednání zastupitelstva a prudit 3) ničit automobily těm, kteří ničí značky

Ale nejsem si jistý, zda je vhodné, aby se znesvářené strany uchýlili k tomu bodu 3) a začaly fyzicky něco protiprávně ničit.

0/0
2.8.2012 14:24

Viktor N.

Re: Proti těmto opatřením je potřeba protestovat.

šáhni někomu na auto a uvidíš, jak dopadneš!!!

0/0
5.8.2012 8:01

Lesní sběř

Re: Proti těmto opatřením je potřeba protestovat.

Jestli máte představu, jak vypadá současná dopravní situace v Karlíně, tak se jedná prakticky o samé vedlejší ulice mezi domy, tedy obytnou zónu. Karlínem se už dávno nedá projet skrz. Tranzitní doprava je vyvedena na zmíněné Rohanské nábřeží, což je velkokapacitní komunikace, které se omezení pochopitelně netýká.

-

A místním se chystaná změna evidentně líbí (a přiznávám, že mně by se to líbilo taky, kdyby u nás něco takového zavedli). O cizí auta pod vlastními okny nikdo nestojí.

+1/0
2.8.2012 22:24

user1133

Takze je to kvuli cyklistum????

Ja teda vubec v Praze moc cyklistu nevidam...

+2/0
2.8.2012 8:05

georgetown1

Re: Takze je to kvuli cyklistum????

že by to bylo těmi kopečky? Ono se pak musí šlapat ...

+1/0
2.8.2012 9:00

macarát

Re: Takze je to kvuli cyklistum????

Nějaké výběrové vidění skutečnosti?

0/0
2.8.2012 14:25

Leinad

Re: Takze je to kvuli cyklistum????

Hlavně když jedu já na kole, tak mi auto jedoucí 50km/h obecně nevadí. (pokud není silnice nějakým "zklidňovačem" zúžená tak, že se tam auto+cyklista nevejdou. Možnost nedodržet boční rozestup při předjíždění se nemá řešit zpomalením aut.)

Naopak vadí mi auto jedoucí 20-30, které nepředjedu => ztratím rychlost(třeba před kopcem,...).

0/0
2.8.2012 20:30

Falewick

Potírání dopravy

Dokud bude zbývat nějaká svoboda, budou napoleonci z radnice zakazovat - myslete na to, i když třeba nemáte auto. Zaveďte naprosto zbytečnou 30ku a nezapomeňte na radary, aby se rozkradená obecní kasa zase naplnila. Dejte rovnou na jižní spojku 30 a hlavně retardéry, bude to bezpečnější.

+4/0
2.8.2012 3:24

macarát

Re: Potírání dopravy

Dokud se budu cítit víc ohrožen automobilisty, pro které je problém dát cyklistovi přednost zprava nebo počkat s předjížděním, až bude možnost předjet s bezpečným odstupem, tak budu řešit především nebezpečí od automobilistů. Až budou naši automobilisté jezdit slušně...

0/0
2.8.2012 14:26

petrolhead

Re: Potírání dopravy

O cyklistech nikdo nemluvil, tak proč to taháte? Možná zkuste jezdit po méně frekventovaných ulicích. Já se taky s mopedem necpu na dálnici.

+1/0
2.8.2012 14:49

macarát

Re: Potírání dopravy

To je dobře, je docela možné, že váš moped na dálnici nesmí. Vyhnout se frekventovaným silnicím někdy lze, někdy by to byla přílišná zajížďka.

0/0
2.8.2012 16:11

Mysel

Re: Potírání dopravy

Pak je na danem useku NAPROSTA hloupost pouzivat kolo jako dopravni prostredek.

0/0
2.8.2012 19:34

macarát

Re: Potírání dopravy

Proč? Protože pár řidičů neumí dodržovat předpisy a chtějí místo dopravy mít ze silnice závodní dráhu, kde vítězí ten nejdravější?

0/0
2.8.2012 21:26

Kublajchan

Re: Potírání dopravy

A proto budeme všechny automobilisty omezovat ?

0/0
2.8.2012 22:24

macarát

Re: Potírání dopravy

Diskutovaných 30 km/h většinu neomezí, většina jezdí v Karlíně opatrně už dnes.

0/0
3.8.2012 0:50

Falewick

Re: Potírání dopravy

S tou zajížďkou je spojeno přiměřené nebezpečí. Ne frekventované silnice podle zákona mohou i chodci nebo ruční vozíky, proč tam asi nejsou. Kolo je zábava a jako dopravní prostředek představuje nouzové řešení - pokud má někdo jiný názor a jezdí v zimě v noci v galuskách, patří mezi 1% populace. V důchodu bude stejně rád za auto.

+1/0
2.8.2012 20:55

macarát

Re: Potírání dopravy

Bláboly. Kolo je prostě dopravní prostředek.  Ale když je sníh, tak nejezdím, buď jdu pěšky, nebo jedu hromadnou. V důchodu budu asi jen jezdit hromadnou, protože až už se neudržím na kole, tak rozhodně nebudu sedat za volant. To by bylo poněkud nebezpečné.

0/0
2.8.2012 21:25

Leinad

Opačný efekt

Bude-li rychlost omezená i tam, kde k tomu není důvod, tak řidiči přestanou omezení dodržovat i tam, kde důvod je. A výsledek bude, že se u škol atd. bude taky jezdit 50.

Aspoň městská polopolicie víc vydělá. R^

+3/0
1.8.2012 14:04

azazzelo

Mám tady 30 na hlavní - v Česku je to opět špatně

Jednal jsem neúspěšně o 30 před naším domem s odborem dopravy. Jsme vnitroblok, kde si plno řidičů našlo zkratku a bezohledná jízda je zde pravidlem. Neuspěl jsem. Prý by těch omezení na řidiče bylo moc. Naše radnice dala 30 naopak právě na hlavní tahy, kvůli ochraně přechodů pro chodce.

Ta dáma na radnici mi řekla, že se počítá s tím, že řidiči předpisy nedodržují a že když někam dají 30, tak se tam pak jezdí alespoň 50. Od té doby beru tyhle značky s obrovskou rezervou. Jejich zřizovatelé nepočítají s tím, že je někdo bude respektovat. Kocourkov. Z nedodržování předpisů se udělá v Česku nepsaná norma, místo aby se dbalo na větší respekt ke stanoveným pravidlům a na tomhle zločinu pracují sami úředníci.

30 pro mě jako řidiče dnes znamená nebezpečí. Děti, mateřská školka, základka, nepřehledná zatáčka či křižovatka... Mám zvýšit pozornost. 30 všude se respektovat nebude. Nic neznamená. A policie nemůže měřit na každém rohu. Bude se jezdit bezohledně 50 a doplatí na to děti.

+1/0
1.8.2012 7:09

hzahza

Re: Mám tady 30 na hlavní - v Česku je to opět špatně

pokud jsou omezení moc přísné, najde se o to víc řidičů, co to nedodržují. To je pak daleko nebezpečnější, než trvale normální (50) rychlost.,

+1/0
1.8.2012 8:46

Petr Tl.

Re: Mám tady 30 na hlavní - v Česku je to opět špatně

Tohle české idiotské značení třicítkami ze mi málem vymstilo, jel jsem o víkendu na Broumovsku po okresce, najednou na rovnice v kopci třicítka, tak jsem podle zvyku ubral na 70 a málem jsem skončil v poli,  protože hned za horizontem byla skoro pravoúhlá zatáčka.

Problém českého značení je že se cpou třicítky i tam kde nemají smysl aby se dalo měřit a rejžovat, a tam kde je to skutečně potřeba se dá úplně stejná třicítka, takže když člověk potká za den 20 třicítek a z toho jedna má smysl a zbytek je čistá buzerace tak na ty značky dost kašle a zbytečně vznikají nebezpečné situace.

+2/0
2.8.2012 13:40

Mysel

Re: Mám tady 30 na hlavní - v Česku je to opět špatně

"Bezohlednou jizdu" nevyresite 30kou. Tim budete jen bezduvodne(!) sikanovat slusne ridice. Reste si svoje komplexy jinak. Najdete si treba nejaky uzitecny konicek. Namatkou treba rybareni.

0/0
2.8.2012 19:36

macarát

Re: Mám tady 30 na hlavní - v Česku je to opět špatně

Z vašich příspěvků se mi zdá, že především vy byste si měl najít jiný koníček než řízení auta. Autem se po městě nejezdí proto, aby to člověka bavilo, ale protože potřebuje něco odněkud někam převézt. A počítá s tím, že mu pro ten převoz společnost nastavila nějaká pravidla.

0/0
2.8.2012 21:28

Schmouddle

:)

Jak jsem to viděl tak si říkám, že vlhký sen Buzno*Matu je tu! A oni je tam citují. Ještě by mohli ocitovat nějakého řidiče co tam denně jezdí, třeba tou Pergnerkou.....co vyvážené zpravodajství, Lupo?

+4/0
31.7.2012 23:05

-robi-

zajímavé měření

Cituji: "Při rychlosti 30 km/h vydává auto hluk o 3 až 5 decibelů menší než při rychlosti 50 km/h" - zajímavé, na 30tce mám dvojku vytočenou do solidních otáček a motor řve jak tur, trojka si to ještě nevezme. Na 50tce mám zařazenou 4ku v nízkých otáčkách a auto je tiché.

0/0
31.7.2012 22:55

lu2222

Re: zajímavé měření

to je krásný, že u tvýho auta je to tak, ale jsou i jiný auta, kde to může být jinak, víš?

0/0
31.7.2012 23:02

dahona

Re: zajímavé měření

Že by? Jezdím 34 let, mám 11 auto a u všech to tak bylo! Sníženou rychlostí neodstraním v zásadní míře hluk, ale zvýší se imise!

+3/0
1.8.2012 10:31

Ubaram

Re: zajímavé měření

Snížení o 5 decibelů je nereálná hodnota.

0/0
2.8.2012 1:07

Beaver.PV

Re: zajímavé měření

No to kazdopadne, ja totiz tam, kde je rychlost 50->30 podrazuju s meziplynem, coz u meho aktualniho stareho sestivalceoveho motoru je doprovazeno celkem zasadni zvukovou kulisou (byt ma seriovy vyfuk). Auto kazdopadne pri takove pomale jizde ma vyssi spotrebu a ani nasledne po zpomaleni ten hluk neni o nic mensi, navic se tvori vetsinou kolony, auta pomalu jedou a radi jeste nizsi stupne, pripadne zhorsuji ovzdusi mnoha rozjezdy. Takze smysl takovych omezeni je absolutne mimo, navic kolem skol teda potom bude dalsi omezeni na 10 km/h ?

0/0
2.8.2012 16:17

azazzelo

Re: zajímavé měření

Starší auta byla dělaná na 60 ve městě. Mám takovou dodávku Fiata. 50 jezdím na 3 s vytočeným motorem, protože 4 to často nebere. 30 bude na pomezí 2 a 3. Na 2 to bude vysoká rychlost a 3 to do kopce nepobere.

Budu jezdit jak jezdí většina řidičů bez ohledu na stáří auta. Kolem 40 a 60.

0/0
1.8.2012 6:47

Ocas5

Komu to prospěje?

Tak si myslím, že někdo potřeboval dát zakázku výrobci dopravních značek a chystá se to zaplatit z vybraných pokut za překročení téhle šnečí rychlosti.

V zákoně stojí: "Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled." Kdyby tohle dodržovali všichni, dalších omezení netřeba.

0/0
31.7.2012 21:42

Leinad

Re: Komu to prospěje?

R^ jenže městká policie daleko raději rejžuje, než aby trestala nebezpečné řidiče.

+1/0
1.8.2012 14:05

Beaver.PV

Re: Komu to prospěje?

Jiste, da to min prace.

0/0
2.8.2012 16:12

RodoDendron0008

Modrá-mrtvá zóna snižuje ceny nemovitostí.

Radujte se, třicítka Vám přinese více exhalátů zdarma;-D;-D;-D

Nevím jak Vy, ale budu volit každého, kdo tuto regulaci - buzeraci zruší.

+2/0
31.7.2012 21:03

akro

nestejný metr

No ono je vůbec podivné, jak horlivě městské části chrání modrými lajnami parkovací blaho rezidentů (za prachy samozřejmě a na úkor všech, kteří tam z nějakého důvodu potřebují přijet a zaparkovat pouze jednorázově) a jaké NIC dělá pro parkovací blaho obyvatel sídlišť stejného města.

Naštěstí jsou města, kde se radním rozsvítili a rezidentské zóny zrušili, resp. doplnili parkovacími automaty, takže za jistý obnos tam může zaparkovat každý. Například Pardubice, kde výhradní rezidentské zóny už neexistují.

+3/0
31.7.2012 16:06

AsistentprofParkinsona

Teď bych měl napsat

Je mi to fuk. Bydlím domku s garáží a můj zaměstnavtel má velké parkoviště. Nakupovat jezdím převážně do  obchoďáků, které mají parkplatz. Nervy mám dobré a kdysi jsem se vsadil s kamarádem, že po dálnici Lipsko - Drážďany pojedu 60 km/h, tehdy na dálnicích v NDR  tuším nebyla omezena minimální ryhlost (a vydržel jsem tom). Ne a ne parkovací zóny mají být pouze v historickém centru. Průjezd přes město by měl být plynulý a  omezení rychlosti dle typu komunikace.  Praha nemá okruhy pro tranzit, kumunikace západ - východ, má jednu nepřiliš vymakanou trasu server jih. Zpomalování dopravy na 30 s umělými retardéry  to celé zhorší. Rovněž není řešením parkovací zóny místo výstavby parkovišť, resp. garáží. Tragedií jsou v tomto zejména sídliště, absolutně neprůjezdné (hlavně pro rezidenty a návštěvníky, nikdo jiný tam neprojíždí a s minimálním počtem parkovacích  míst. A to jich dost bylo projektováno po převratu

+4/0
31.7.2012 16:00

TigerM

Re: Teď bych měl napsat

Komunikace zapad-Vychod existuje... horsi je to sever-jih...

0/0
31.7.2012 21:53

vsemu.rozumim

Jiny navrh

"Naše ulice budou díky snížené rychlosti bezpečnější. Rozdíl

při brzdění v padesátce a třicítce představuje třináctimetrový rozdíl.

To znamená, že zatímco ve třicítce stojíte, v padesátce ještě ani

nebrzdíte," dodal místostarosta.Zdroj: http://praha.idnes.cz/rychlost-v-karline-se-snizi-na-30-km-h-dbu-/praha-zpravy.aspx?c=A120731_1810623_praha-zpravy_ab

Navrhuji 10km/h! Argumentace stejna jako v citovanem uryvku..;-D;-D;-D

0/0
31.7.2012 15:50

akro

Re: Jiny navrh

Těch 13 je samozřejmě nesmysl. Psychologický efekt příliž nízké rychlosti na soustředěnost řidiče je milionkrát prokázán a pár metrů, které ubydou na technické brzdné dráze vyrovná dramatické prodloužení reakční doby nesoustředěného řidiče. Při oblébené kratochvíli šedého moru za displejem laserových dálkoměrů s cílem dopadnout každého, kdo nepojede méně než 34km/h navíc zbytek pozornosti řidiče bude mít rychloměr a ne provozní situace, protože tempomat v tomto provozu nelze použít.

A proto navrhuji ještě novátorštější řešení, nařiďme zápornou jejvyšší povolenou rychlost. když budou všichni couvat, bude to nejbezpečnější, nejúspornější a nejekologičtější. A hlavně nevysvětlujte úředníkům, že pči couvání nejdou výfukové plyny z okolí do motoru, ale naopak, to byste jim mohli způsobit bezesné noci.

+3/0
31.7.2012 15:57

jirrka

Balkán, nebo západní Evropa?

Mám projetý jak autem, tak na kole, hodně velký kus Evropy a moje zkušenost je následující

- na západ od našich hranic - mimo hlavní průtahy 30 km/hod převažuje - Německo - nejen Berlín, ale velká většina ostatních obcí, Rakousko, Francie, Belgie, Holandsko totéž. V Dánsku je zcela běžné, že na silnici v obci, kromě nařízené 30 km/hod, je na více místech umělé zúžení tak, aby projelo jen jedno auto a muselo se vyhýbat s protijedoucím.

- na východ on našich hranic (+Polsko) se obcemi jezdí minimálně 50 km/hod, čím východněji, tím rychleji

Statistiky nehodovosti jsou docela zřejmé. Většině zde diskutujících se zjevně líbí přinejmenším Balkán

Mimochodem, mé auto ukazuje při 30 km/hod na rovině o kousek nižší spotřebu, než při 50 km/hod....

+1/0
31.7.2012 14:47

akro

Re: Balkán, nebo západní Evropa?

Vezmu to od konce, spotřeba při 30kmh je nižší než při 50km/h tak maximálně u elektromobilu nebo miniauta pro teenagery. U ostatních rozhodně ne. Omezení na 30km/h a s tím spojené šikany, které mají donutit řidiče rychlost dodržet není v západní Evropě vůbec aplikováno způsobem, který popisujete, omezení na 30km/h je pouze v čistě obytných zónách, kde doprava je výhradně typu "Ziel und Quellverkehr" a navíc tam víceméně bezvýjimky není rozlišena přednost dopravním značením.. Aplikace na průjezdných, byť vedlejších komunikacích je naprostou výjimkou. Tamní úředníci totiž mají v hlavě mozek a vědí, jak by komunikace nadbytečnou restrikcí ucpali a jak by s nimi občané zatočili. A protože našim úředníkům žádné riziko od ovčanů nehrozí, mohou si dovolit slabomyslné eskapády zcela beztrestně. Smutné ovšem je, že jim pár dutohlavů, neznajících souvislosti a následky horlivě přitakává.

+4/0
31.7.2012 15:39

jirrka

Re: Balkán, nebo západní Evropa?

Od začátku - možná je objektivnější bavit se o konkrétních výzkumech, než tu uplatňovat dojmologii - např.

http://www.gnest.org/journal/Vol_14_no_2/192-201_869_NRG_22_Casanova_14-2.pdf

http://uhdspace.uhasselt.be/dspace/bitstream/1942/1366/1/impact%20of%2030.pdf 

No a co se týče aplikace či neaplikace na průjezdních komunikacích - to se tu samozřejmě můžeme přít, moje čerstvá zkušenost z Dánska je však taková, že opatření jsou takto běžně dělána na průjezdních komunikacích 2. a 3. třídy. Na komunikacích 1. třídy opravdu nejsou, ale to nemají být ani v Karlíně.

Obdobně např. Rakousko - zkuste projet obcí tam, kde chcete ušetřit za dálniční známku....

+2/0
31.7.2012 16:09

Schmouddle

Re: Balkán, nebo západní Evropa?

Nevím jak je to dlouho co jsi byl v Berlíně, ale to co tady píšeš jsou kecy. V Berlíně jsem v ulici typu Pernerky neviděl 30ku, obecně tam mají značek cca polovic. A taky se tam dá, na rozdíl od Prahy v centru normálně a legáne zaparkovat. Takže si to nejdřív srovnej a pak tady něco mel.

+2/0
31.7.2012 23:09

mmkk

Snížení hlučnosti ???

"Při rychlosti 30 km/h vydává auto hluk o 3 až 5 decibelů menší než při rychlosti 50 km/h."

Sice nižší hlučnost, ale výrazně delší dobu :-/ A jestli někam přidají zpomalovací prahy, tak to znamená podřadit na dvojku nebo jedničku a opětovný rozjezd. Tj. snížení hlučnosti veškeré žádné a výrazně vyšší opotřebení auta.

+4/0
31.7.2012 14:15

veritas70

Re: Snížení hlučnosti ???

+ větší emise, protože motor není laděný na optimum při 30 a dvojce :)

+4/0
31.7.2012 14:18

akro

Re: Snížení hlučnosti ???

to samozřejmě ano. Pokud zavedou 30km/h v uzavřené, cílové zóně, je to OK. Pokud to ale zavedou v průjzedech, je to stejný nesmysl jako 50km/h na čtyř a šestipruhých trasách v Praze, někde navíc každých 100 metrů je rychlost jiná, 80-50-70-80 na jednom kilometru. Kvůli hluku nemá žádný význam zpomalovat osobní vozy na 50km/h, smysl to má jen u těžkých vozidel.

+1/0
31.7.2012 15:43

honza2007

Re: Snížení hlučnosti ???

http://www.stream.cz/uservideo/169815-problemy-milionaru

0/0
31.7.2012 15:21

vsemu.rozumim

Re: Snížení hlučnosti ???

To je fuk, o praktickou stranu tu nejde, hlavne ze je co regulovat....;-D

+1/0
31.7.2012 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.