Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na pražské magistrále bliká nový semafor, řidiče začne brzdit v neděli

Na pražské magistrále se za Nuselským mostem ve směru do centra rozblikaly semafory. Praha jimi chce korigovat provoz na magistrále. Naplno začne semafor fungovat v neděli 5. srpna a zkušební provoz potrvá do září.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tetra-hedron

Semafor bez krizeni

Pokud dobre vidim, tak ten semafor je tam umisten v rozporu se zakonem (dopravnimi predpisy), nebot semafor je urcen vyhradne k rizeni prednosti na krizovatce. Cervena na semaforu znamena povinnost zastavit vozidlo pouze v pripade, ze je umisten u krizovatky, v pripade ze je umisten mimo krizovatku neznamena cervene svetlo nic, tj. neni povinnosti jej jakkoliv brat v uvahu (vyjimkou jsou prenosna zarizeni v pripade prace na silnici, ktera jsou v zakone explicitne zminena).

Zajimalo by me, kdo umisteni tohoto semaforu povolil, protoze jeho umisteni mimo krizovatku nema z hlediska dopravnich predpisu vyznam a zcela v souladu s dopravnimi predpisy neni potreba jej respektovat.

http://www.vsechny-autoskoly.cz/zakon_o_provozu_na_pozemnich_komunikacich/rizeni_provozu_svetelnymi_signaly/

0/0
5.8.2012 22:23

Berti19

Re: Semafor bez krizeni

Takže semafory na přechodech možno ignorovat? Dej si na hlavu něco mokrýho.

0/0
6.8.2012 10:02

macarát

Dobrý nápad

chválím.

+2/0
2.8.2012 14:07

ifox

Jak koukám na tu fotku u článku,

před semaforem stojí socha člověka držícího značku "zákaz vjezdu". Platí, nebo neplatí, co na to TSk Praha a Policie? :-)

0/0
2.8.2012 13:41

nepetr

Co takhle

Dostavět okruh místo vymýšlení cocotin? Zajmalo by mě jak budou sladěný ty křižovatky aby pod okny domů nestály kolony aut:-/.

0/0
2.8.2012 10:22

ifox

Re: Co takhle

Po okruhu dobrovolně nikdo z Pražáků používajících magistrálu jezdit nebude, protože by to pro ně byla velká zajížďka. Jediná motivace by byla, kdyby se magistrála zpoplatnila.

+2/0
2.8.2012 13:39

FastDriver

Taková debilita

by se měla řešit totálním ignorantstvím.

+1/0
2.8.2012 10:06

nepetr

Re: Taková debilita

V tom nebude v téhle zemi problém tady řidiči ignorují 90% vyhlášky. Vsadím se že tam budou časem kamery aby mohli psotihovat ty co pojednou na červenou:-/. Tenhle krok se opět Magistrátu moc nepovedlRv

0/0
2.8.2012 10:26

macarát

Re: Taková debilita

Tak to by si tam měli policisté rezervovat nějakou plochu na odstavování pirátů.

0/0
2.8.2012 14:14

nepetr

Re: Taková debilita

Na to e tam místa habakuk;-D

0/0
2.8.2012 18:07

StG08

...sem zvědavej

jestli to nuselák ustojí.

+1/0
2.8.2012 6:47

nepetr

Re: ...sem zvědavej

A když né tak bude problém vařešen:-)

+1/0
2.8.2012 10:27

ifox

Re: ...sem zvědavej

Když unesl tanky, unese i osobáky :-)

0/0
2.8.2012 14:03

nepetr

Re: ...sem zvědavej

Tanky unesl když byl novej, teď už moc novej není:-/

0/0
2.8.2012 18:06

generál Failure

Při tom je systémové řešení úplně jednoduché.

Zrušit Hlavní nádraží, protože vlaky nemají v centru co dělat. A železniční spodek, včetně tunelu pod Vinohrady, přestavět na silnici. Najíždělo by se z Jižní spojky, objel Nuselský most, Legerova i Sokolská, pod muzeem by byl klid a prodej bývalého Hlavního nádraží nějakému developerovi by to celé zaplatil.

+2/0
1.8.2012 18:53

Neutrální Nick

Re: Při tom je systémové řešení úplně jednoduché.

;-D

Lidová tvořivost...

.

A kdo by zaplatil výstavbu nového hlavního nádraží včetně veškeré infrastruktury? Patrně ty, že ;-D.

A kde by nové hl. n. bylo? Na Ruzyni nebo rovnou u Kolína (oba nápady zapadají do tvé úrovně myšlení)?

+2/0
1.8.2012 20:10

islandan

Re: Při tom je systémové řešení úplně jednoduché.

No to je na Nobelovku. Nebo na Chocholouška. Nehodící se škrtněte.:-/

+1/0
1.8.2012 21:23

ježo

Důvod

Dneska povídal nějakej náměstek z magistrátu v čr1 cosi o testu toho,jak to bude vypadat až se otevře Blanka.Mimochodem bylo něco takového i v minulém článku zde.Sice jsem smysl nepochopil ale to asi není u magistrátních rozhodnutí jen můj případ.

Ten se mafor nebude mít smysl ani k vytlačení kolon s Legerky,tedy pokud nebude v taktu s Rumunskou a Pavlákem.A asi ani tak by to nefungovalo.

0/0
1.8.2012 17:45

999666999

Ono se tu takhle nedá jezdit

tak je třeba vymýšlet další ptákoviny RvRvRv

0/0
1.8.2012 17:36

InstinkTT

Srpen - Měsíc testu

Ideální měsíc na testování. Fakt že jo vy paka. :-o Půlka Prahy je na dovolené a na prázdninách a oni z tohoto chtějí vyvozovat nějaká opatření? Vždyť ten provoz je o prázdninách naprosto plynulý a bude plynulý i s tím semaforem. Ale až nastane období 10 měsíců mezi prázninami, tak to bude peklo. RvRvRvRv;-O

+1/0
1.8.2012 16:13

fishkaa

Re: Srpen - Měsíc testu

nemáš tak docela pravdu, v létě jezdit po Praze je ještě horší než mimo prázdniny - všechno rozkopané pouzavírané... Rv

0/0
1.8.2012 16:54

saabmaster

Re: Srpen - Měsíc testu

No to je přeci účel. Koncem srpna to vyhodnotěj a řeknou, že to bylo dobrý. Podobně to bylo při povodních. Všechny firmy a investoři odložili práce, ale magistrát z toho vyvodil, že nebyl problém zavřít půl Prahy.

0/0
1.8.2012 23:39

ydrhsamot

Naši radní se předhánějí, kdo utratí více "krajských"

peněz za zbytečnější projekt. Mám pro ně další tip! Co třeba rozkopat v Praze všechny rozbité ulice (zejména ty s dlažebníma kostkama) natáhnout tam asfalt (vybrat na to nejdražší firmu, samozřejmě) a to nejlepší nakonec: každých 20 metrů instalovat ZPOMALOVACÍ RETARDÉRY.

+2/0
1.8.2012 16:06

Mysel

Re: Naši radní se předhánějí, kdo utratí více

20m? A neni to zbytecne moc? Veslo by se jich vic.

+1/0
1.8.2012 16:14

eQuido

Re: Naši radní se předhánějí, kdo utratí více

Pozdě. Už tě předběhli. I když zatím jen na P8. Viz. poslední odstavec zde: http://praha.idnes.cz/rychlost-v-karline-se-snizi-na-30-km-h-dbu-/praha-zpravy.aspx?c=A120731_1810623_praha-zpravy_ab

0/0
1.8.2012 16:57

Inž.ZABABA

Re: Naši radní se předhánějí, kdo utratí více

račte si testnout Na Hřebenkách, P5 - taky víc retardů než ulice. Tam za to mohly nadstandartní vztahy Jančíka a tamtéž bydlícího miliardáře tuším Dospivy nebo koho.

0/0
3.8.2012 11:23

HrubesaMares

Re: Naši radní se předhánějí, kdo utratí více

to je taky jeden z duvodu ohnuti Acka do Motola :-/Rv

0/0
3.8.2012 14:21

franto

jej

to bude jak v Piti Piti Pa :-) ;-D

0/0
1.8.2012 16:05

other_side

Tak to je síla!!!

Většina diskutérů zde je chytřejší než magistrát. Bože kdo nám to jen vládne...

0/0
1.8.2012 15:52

zlababa.dvur

Re: Tak to je síla!!!

to nedá tolik práce ;-D

+3/0
1.8.2012 15:55

other_side

Re: Tak to je síla!!!

nedá, ale je to brutální kontrast: řešení magistrátu X řešení diskutérů .

0/0
1.8.2012 15:57

Mysel

Re: Tak to je síla!!!

Ano. Ono jde hlavne o kontrast Magistrat vs. rozum.

+2/0
1.8.2012 16:03

Ajvn

dopravni inzenyri spali??

Muze mi nekdo vysvetlit, proc misto pro semafory neni o cca 15-20 metru driv, v miste, kde jsou videt uz z Nuselaku a misto toho jsou schovane bezprostredne za zatackou? Nejen ze je to nebezpecne a bude to plodit jen "plechy", ale kdyby byly viditelne z Nuselaku, tak by to skutecne mohlo zplynulnit dopravu, protoze by ridici mohli vcas dat nohu z plynu a decelorovat na cervenou k semaforu, kde by mezitim mozna uz skakala zelena. Pokud by to bylo na zelenou vlnu s Rumunskou, pak by mi takove reseni i davalo smysl, protoze by to pomohlo plynulosti a rozjizdeni aut by se misto ze zastavby posunulo na most. Ale tohle zvolene reseni je na proplesknuti.

+3/0
1.8.2012 15:43

Neutrální Nick

Re: dopravni inzenyri spali??

Souhlas!

0/0
1.8.2012 15:44

Inž.ZABABA

Re: dopravni inzenyri spali??

Nespali, řvali jsme, ale Nosek jde ve šlépějích Šteinera (pamatujete na plán udělat BUS pruh na Jižní spojce?) a odborníky nepotřebuje. Jen voliče. Ale pak nechápu, že by jich v P2 bylo víc než na P4?Rv

0/0
3.8.2012 11:09

Inž.ZABABA

Re: dopravni inzenyri spali??

Nespali, řvali jsme, ale Nosek jde ve šlépějích Šteinera (pamatujete ještě na plán udělat BUS pruh na Jižní spojce?) a odborníky nepotřebuje. Jen voliče. Ale pak nechápu, že by jich v P2 bylo víc než na P4?Rv

0/0
3.8.2012 11:09

novojicinak

Re: dopravni inzenyri spali??

Na Nuseláku máš koukat na reklamu a ne na semafor!!! myslíš, že ty bilbordy tam jsou zadarmo, nebo co??!!!

0/0
1.8.2012 15:56

Ajvn

Re: dopravni inzenyri spali??

Naopak, kdybys tam stal na konci Nuselaku na cervenou, tak pak mas krasny a neruseny vyhled na billboard. :-) Ale uznavam, ze je to otazka uhlu pohledu. ;-)

0/0
1.8.2012 16:05

macarát

Re: dopravni inzenyri spali??

Řidič je povinen jet tak, aby zastavil na vzdálenost, na kterou vidí. Pokud nevidíš za zatáčku, máš tomu přizpůsobit rychlost. Kde je problém?

+1/0
2.8.2012 14:10

Serge__Gainsbourg

Víc semaforů = vyšší spotřeba PHM

Odtud vítr vane? !

0/0
1.8.2012 15:33

karloss z tunelu

kdyby radši soudruzi

nechali předělat otakarku. tam byly s tím prvním počítačem řízeným řadičem vždycky problémy. a včera jsem docela koukal. od vršovic zelená a další zelená ze synkáče a pro tramvaj z bělehradský. luxus

0/0
1.8.2012 15:22

Ubaram

semafor bez křížení komunikace s jinou komunikací

A jak konkrétně se vyřeší fakt, že ten semafor je umístěn na úseku kde není křížení s jinou komunikací ani s přechodem, a je tudíž v rozporu s ČSN?

Nebo tam posléze někde "odnikud nikam" nakreslí "přechod"?

+5/0
1.8.2012 15:02

Trupman

Re: semafor bez křížení komunikace s jinou komunikací

Takovýhle pošahaný semafory bez přechodu a bez křižovatky se ve velkém umisťují do vesnic, hlavně ve středních Čechách, aby brzdily rychlé řidiče. Taky si myslím, že to je protipředpisové.

+2/0
1.8.2012 15:04

Neutrální Nick

Re: semafor bez křížení komunikace s jinou komunikací

Vždyť tak je to na mnoha místech...

Skutečně je takové umístění semaforu v rozporu se závaznými předpisy?

0/0
1.8.2012 15:08

Inž.ZABABA

Re: semafor bez křížení komunikace s jinou komunikací

když se to zdůvodní - není

0/0
3.8.2012 11:11

pivak2

Re: semafor bez křížení komunikace s jinou komunikací

Ono je to celkem jedno, jakmile do toho nekdo zacne stourat, treba pred soudem, tak se holt zmeni predpisy.

+1/0
1.8.2012 16:29

macarát

Re: semafor bez křížení komunikace s jinou komunikací

Přesně tak. Pokud si lid žádá využívání semaforů k zpomalování provozu, tak proč by mu zákonodárci nevyhověli?

0/0
2.8.2012 14:15

islandan

Re: semafor bez křížení komunikace s jinou komunikací

předpisy jsou přece od toho, aby se nedodržovaly...........:-P

0/0
1.8.2012 21:30

Neutrální Nick

A v čem je vlastně problém?

Jediný důsledek tohoto semaforu bude odsunutí kolony o pár desítek metrů dál. Celkový čas průjezdu zůstane plus mínus stejný. Proč konkrétně to řidičům má vadit?

+2/0
1.8.2012 15:02

mrazik007

Re: A v čem je vlastně problém?

Protože uměle vytváří kolony tam, kde jsou jen v ranní špičce a bude fungovat celý den.

0/0
1.8.2012 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.