Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Definitivní účet: pražský tunel Blanka vyjde na 37 miliard

Tunelový komplex Blanka má svou definitivní cenu - včetně rezervy vyjde téměř na 37 miliard korun. Původně měl stát zhruba 27 miliard, cena se ale postupně o více než deset miliard zvedla. Stavba, která zahrnuje několik tunelů, most přes Vltavu a velké křižovatky, bude zprovozněna v roce 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

houzar

tunel?

a už se ví kolik bylo spotřebováno krabic od vína?

0/0
10.8.2012 14:12

Johanka z parku

Nejvýnosnější brigáda na světě

50 hodin veřejně prospěšných prací za 10 miliard.

0/0
2.8.2012 14:36

kalusan2

Jsme zemí s nevětším počtem tunelů na 1km2

Jen namátkou:tunel Blanka,Opencard,Casa,Gripen,Promopro.Pandur,ČSA,Lesy ČR, a další stovky tunelů či tunýlků

0/0
2.8.2012 8:13

zberanek

Výpočet celkové ceny tunelu Blanka

Cena celkem za stavbu=cena za stavbu+provize politiků ODS (v každé jiné demokracii se tomu říká úplatek). Přičemž provize je několikrát vyšší než cena za stavbu.

0/0
2.8.2012 8:08

rokaro

obléknout montérky a makat 50roků pro občany

to je celá ods,plnou ústa keců a miliardy z kapes občanů lítají tunelama

0/0
1.8.2012 23:32

sněhová_vločka

Kdo podepsal navýšení ceny?

Podle zákona o veřejných zakázkách uchazeči v přijímacím řízení nabízejí cenu, za kterou stavbu postaví, a to cenu celkovou. Pokud jí chtějí navýšit, mohou pouze se souhlasem zadavatele (!), tedy města Prahy. Výmluvy na špatné podloží a neočekávané události jsou nesmyslné - to si měl dodavatel zjistit předem (jak jinak by tu cenu určil?) - riziko podnikání. Takže mě zajímá, kdo je podepsán pod dodatky s navýšením ceny? Něčí jméno tam být musí...

0/0
1.8.2012 21:19

Tryskomys Muf

Re: Kdo podepsal navýšení ceny?

Relevantní je ale taktéž, kdo podepsal původní smlouvu, která požadovat navýšení umožňuje.

0/0
1.8.2012 22:29

kostej-nesmrtelny

Jak si tak pročítám zdejší příspěvky...

...tak zjišťuji, že v České republice žije plno erudovaných specialistů - tunelářů - rozpočtářů, kteří přesně vědí, kolik taková stavba má stát. Nezástávám se gaunera (tento přívlastek je vyjádření pouze mého osobního názoru na tuto tragikomickou postavičku) Béma, ale toto není seriózní debata nad rozpočtem stavby, nýbrž tendenční politická agitka. Pokud má kdokoliv podezření na nějaký trestného čin, má ústavní právo podat trestní oznámení na jakoukoliv osobu. Ale jak vidím, tak zde toto ještě nikdo neučinil. Všichni jen kibicují, jako správný čecháčkovský národ u piva, vylévají si vlastní splín, ale vždy - skutek utek. Každý, at si to přebere, jak chce.

0/0
1.8.2012 21:07

kybic obecný

Re: Jak si tak pročítám zdejší příspěvky...

no tak si ty clovece predstav, ze by tech 500 000 nasranych ukybicovanych cechu podalo trestni oznameni... to by se z toho asi vysetrovatel zblaznil nemyslis? tak az zacnes zase s takovou kravinou obtezovat na diskuzi, tak si to dobre promysli...na to mame sakra stat a dobre placene zamestnance, ne? ... ono 22 mld a 37 mld je trochu rozdil ne? To by mel byt problem toho, kdo tuhle cenu stanovil a na zaklade ji pak vyhral vyberove rizeni...toto je ale bezne jenom v civilizovanych zemich...

0/0
1.8.2012 21:47

Franta z Prahy

To je opravdu solidní tunel

RvRvRvRv

+1/0
1.8.2012 20:24

kybic obecný

no a jsou tam alespon ty kachle

Nebo to v ramci uspor jenom natreli?

0/0
1.8.2012 20:19

pavlik05

all those moments will be lost in time

like a tears in rain.

0/0
1.8.2012 19:37

Fungy

skoro zadarmo

0/0
1.8.2012 19:29

adua

prověřit

Prověřit , zda tato cena  tunelu není opět nadhodnocená jako vše v tomto státě a to co nejdříve, dokud je to čerstvý..:-)

0/0
1.8.2012 19:16

echo z ucha

To neni zase tak moc

Tunel Petr & Miroslav je drazsi :-P

+1/0
1.8.2012 19:03

Pravdu lze smazat, ne umlčet !!!

Lezení po Himalájích taky něco stojí

ale za to, že jsme Bémovi takto všichni přispěli díky tunelu Blanka, umístil na K2 sponzorskou vlaječku firmy ČR s.r.o.

+1/0
1.8.2012 18:54

Pan Smart

No panečku, to je tunel

Takových tunelů, skoro jak na železnici ve Švajcu.

+1/0
1.8.2012 18:31

Ziegfried

Předražená stavba

Někde jsem četl, že náklady na výstavbu dálnice Záhřeb-Split (cca 380 km) byly cca 17 mld HRK (cca 70 mld Kč.)

Kolik by taková dálnice stála, kdyby ji stavěli v Česku? Radši to ani nechci vědět, když kousek pražského obchvatu vyjde na polovinu ceny dálnice v Chorvatsku.

0/0
1.8.2012 18:22

Naivní dědek

Re: Předražená stavba

Tunel tunelů "Blanka za 37 miliard (dva roky před dokončením !!) a Behm na K2. Někde na výlety do Himálájí je třba vzít prostředky !:-(

+2/0
1.8.2012 18:31

rzlm

* * *

ať to zalepí pražáci s bémem na půl a je klid ...

0/0
1.8.2012 18:18

duta hlava

37 miliard?

ještě bych 2 roky počkal ;-D

+2/0
1.8.2012 18:17

uživatel eliminován v21.0

To je opravdu tunel

RvRvRv

0/0
1.8.2012 18:15

Menetekel

Tss, co je to 37 mld pro Prahu ?

na to přece vydělají sami i bez přispění jiných krajů. Nebo že by to bylo jinak ? :-)

0/0
1.8.2012 18:12

maxxim

Miliarda sem, miliarda tam

Blanka je ve fázi, kdy už je snad jedno, na kolik tato sranda vyjde. Když vidím ten bordel v pražské dopravě, začínám se modlit, aby Blanku dokončili před termínem.

+2/0
1.8.2012 18:11

Toranoko

A na kolik vyjde treba prazsky tunel Opencard ?

ono tech tunelu se postavilo v Praze nejak moc se mi zda...

0/0
1.8.2012 17:54

Naivní dědek

Re: A na kolik vyjde treba prazsky tunel Opencard ?

Jó v Praze je blaze. Tam se postaví pytel s penězi, a až dojdou, tak se postaví další pytel s penězi.:-)

0/0
1.8.2012 18:35

josse33

definitivní účet???

Pardon , nějak jsem nepostřehl , že už je vše hotové a v provozu-tak jaký definitivní účet? Nějaké ukvapené závěry - to by bylo , aby se nějaký vícepráce za pár miliard nenašli- budou přece volby a ty něco stojí......

0/0
1.8.2012 17:27

tolstoj

Re: definitivní účet???

me staci ta "rezerva" 825 milionu. Jsem si jisty, ze z rezervy nezustane ani koruna....

0/0
1.8.2012 17:41

furtkecal

no co by, prostě TUNEL a pražský

:-P

0/0
1.8.2012 17:23

999666999

Dobrej tunel

;-D kolik asi byly desátky pro Béma a spol. ;-)

+5/0
1.8.2012 17:16

plešatý chlupatec

Re: Dobrej tunel

Jó Bém vylez´vysoko!;-D

+1/0
1.8.2012 17:18

tolstoj

Re: Dobrej tunel

holt kdo ma draheho konicka, musi vydelavat....

0/0
1.8.2012 17:46

plešatý chlupatec

http://www.youtube.com/watch?v=DXCrJ9IpSBA

0/0
1.8.2012 17:15

navsteva proti levicactvi

Hlavne uz aby se jezdilo

nahore je to cely rozbagrovany od neustaleho crcani se nesmyslnou MHD a clovek aby se v aute neustale vyhybal nejakym tramvajim, autobusum.

0/0
1.8.2012 17:15

navsteva proti levicactvi

Klasicka salamova taktika uredniku

proc delat zakazku komplexne kdyz jde rozkrajet na mensi casti. Zde holt nebylo soucasti tunelu vybaveni, ktere je ovsem nutne k tomu, aby byla stavba zprovoznena. ;-D

+1/0
1.8.2012 17:10

jirkas13

Málo platný.

Tunel je tunel A ten vždycky něco stojí.

+2/0
1.8.2012 16:55

Vlna hněvu

Jaká inflace ?!

měl jsem za to, že ceny stavebních prací a materiálů v době krize naopak klesly. Bohužel státní úředníci kradou jak straky.

0/0
1.8.2012 16:50

berkovec

Jo a naokraj

o ceně si popovídáme, až bude tunel hotový, kolikrát už jsme slyšeli konečné částky a ty se potom ještě zvýšily.

0/0
1.8.2012 16:45

berkovec

Kdyby 10 milionů

ale 10 miliard? Mělo vůbec cenu začínat takovou stavbu? Jaká bude její užitná hodnota? Nebo je to předem připravený tunel?

0/0
1.8.2012 16:40

Roumen

Re: Kdyby 10 milionů

Kdyz prijedu po D1 po Jizni spojce pres Barandak, zajedu na Zlichove do tunelu, dal Strahovsky tunel, Blanka a vyjedu V Holesovickach, kde se napojim na D8. Zpochybnovat uzitnou hodnotu Blanky neni na miste. Je to jako zpochybnovat smysl napriklad metra, ktere je, pravda, take drahe.

+2/0
1.8.2012 16:59

Mysel

Re: Kdyby 10 milionů

Ale zpochybnovat uzitnou hodnotu metra neni popularni. Dokonce by to bylo politicky nekorektni. Zpochybnovat uzitnou hodnotu tunelu Blanka je naopak velmi modni zabava (ignorantu).

0/0
1.8.2012 17:10

net.Xtreme se nevzdává

Re: Kdyby 10 milionů

Zpochybňovat hodnotu metra populární je a děje se tak pravidelně:-/

0/0
1.8.2012 18:08

Mysel

Re: Kdyby 10 milionů

Skutecne? Pak jsem si nejak nevsiml. (Snad jen s drobnou vyjimkou "chalupoidy", kde to na druhou stranu neni nic prekvapiveho ani nelogickeho).

0/0
1.8.2012 19:03

tolstoj

Re: Kdyby 10 milionů

tak zrovna tranzitni dopravou bych tu Blanku nehajil. To by bylo mnohem moudrejsi dokoncit velky mestsky okruh, nez se hrabat pod zemi.

+2/0
1.8.2012 17:45

Roumen

Re: Kdyby 10 milionů

Ano. To ze muzu zajet a vyjet kdekoliv po ceste je bonus. Idealni by bylo dokoncit i okruh. Tranzit by jel okolo a kdo by chtel do/z Prahy pouzije tunel.

+1/0
1.8.2012 18:34

kockazpassau

Fakt je to srandovní,

kdo se projel křížem krážem Itálií, ví jaké tam jsou tunely, jakým terénem kolikrát vedou atd. Tunel Blanka, to je fakt směšné, hlavně, že se na tom vykukové napakovali. Když si Češi nechají vše líbit, dobře jim tak

0/0
1.8.2012 16:35

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Fakt je to srandovní,

Ono to není tak jednoduché, v Chorvatsku nebo Itálii se tunely dělají zpravidla ve vápencové skále, což je dost jednodušší než v písku, jílu a říčních naplaveninách .. nejsem stavař, ale tohle asi hraje dost roli.

+1/0
1.8.2012 16:44

slaviator

Re: Fakt je to srandovní,

přesně...!!

0/0
1.8.2012 16:52

Leclerc2

Re: Fakt je to srandovní,

V čem jednoduší? Nějaké srovnání ceny?

0/0
1.8.2012 16:55

slaviator

Re: Fakt je to srandovní,

nemáš tam takové vrstvy vozovky, nemáš tam speciální asfalt, ...

0/0
1.8.2012 17:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.