- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Obsluha jeřábu hrubě porušila zásady bezpečné práce s autojeřábem tohoto typu, protože nebyly použity opěrné patky. Při takovémto vysunutí ramene, je nezbytné je mít plně vysunuty.
Tomu se říká zakázaná manipulace se zdvihacím zařízením a svědčí to o jeho lenosti a neznalosti svěřeného stroje. Škoda půjde do milionů.
Hlavně aby se brzy uzdravil a mohl nést následky svého jednání.
Také by nebylo od věci prověřit jeho jeřábnický průkaz a odborníka, který mu ho vystavil .
Následky jednání jsou vyhoštění na Ukrajinu.
I kdyby se jednalo o Ukrajince i tak musí mít náš jeřábnický průkaz a patřičné zkoušky. Na národnosti jeřábníka nezáleží.
Já počítám s tím, že k tomu jeřábu patří oprávněná a poučená osoba, která je však na dovolené a zkoušel to nějaký samouk odkudkoli.
obávám se, že by takovou mašinu ukrájovi nepůjčili
Něco takového se na moderním jeřábu dá pořád udělat ? Co jsem měl tu možnost vidět, tak tyhle věci si většinou počítač hlídá a nedovolí udělat nic, čím by se jeřáb dostal mimo povolené limity... většinou když už to spadne, tak proto, že se propadla hlína pod patkou nebo něco podobného...
Počítač sice hlídá hodnoty zatížení a včas stroj vypne, ale dá se velmi jednoduše obejít otočením klíčku na ovládacím panelu a jeho aretací pomocí např. kousku drátu v poloze tzv. na tvrdo, poté nefungují ani koncové spínače, natož váha a dálkoměr. potom už stačí jen přidat plyn, ignorovat fyzikální zákony a je to.
Standartně tyto stroje smí pracovat dle ČSN na 75 % nosnosti a z vlastí zkušenosti mohu potvrdit, že se nekácí ani při 120 % nosnosti. Pokud jsou tedy vysunuty naplno všechny patky a nasazena celá protiváha.
Ale dost rozumů, hlavně že se nikomu dalšímu nic nestalo.