Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děti z japonské Fukušimy jsou na návštěvě v Česku, poznávají i památky

Přes čtyřicet mladých Japonců z oblasti, kterou loni zasáhla havárie jaderné elektrárny Fukušima, tráví čas v Olivově léčebně v Říčanech. Jezdí na výlety po regionu. Při návštěvě Japonska je do České republiky pozval na návštěvu ministr zahraničí Karel Schwarzenberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Smelldor

tlustá šunka,

tlustá šunka, to je takový překladatelský oříšek ;-D

0/0
8.8.2012 22:31

jasik

Docela silná slova:

Žily ve městě, do něhož se nyní kvůli radioaktivitě nesmí. Nanejvýš tak posbírat pár svých věcí a rychle pryč.

Město: Namie po silnici vzdálené 22 km.

zdroj: Google maps

http://maps.google.cz/maps?saddr=Namie,+Fukushima+Prefecture,+Japan&daddr=Central+nuclear+Fukushima+II,+Tomioka-machi,+Fuku%C5%9Fima,+Jap%C3%B3n&hl=cs&ie=UTF8&ll=37.405074,141.007462&spn=0.35181,0.727158&sll=37.427979,141.038361&sspn=0.351702,0.727158&geocode=FTofPAIdzn9nCCkBoecKt5IgYDFylgkGRszw6w%3BFX9mOQId--FnCCFAhFkr6W_jPSlDxn67Ld4gYDFAhFkr6W_jPQ&oq=Namie&t=h&brcurrent=5,0,0&dirflg=d&mra=ls&z=11

1) Chtělo by to mít k dispozici přesnější mapu zamoření, ale můj názor je že to není tak vážné aby platilo „rychle pryč“. Přikláněl bych se k citaci zatím nevhodné pro trvalý pobyt. A možná i to by byla silná slova.

+1/0
8.8.2012 19:38

jasik

Re: Docela silná slova:

Protože je omezena délka příspěvku tak pokračuji takto:

Třiačtyřicet japonských dětí, které jsou teď na pozvání české vlády na návštěvě v Česku, pochází z dvacetitisícového městečka Namie z prefektury Fukušima, které bylo po výbuchu tamní jaderné elektrárny evakuováno.

2) Výbuch tamní jaderné elektrárny:

To snad asi ne!

Došlo k poškození zejména. budov strojoven z důvodu výbuchu upouštěného vodíku. Z důvodu udržení základních ochranný bariér bylo přistoupeno k neprojektovým opatřením chlazením hermetické zóny. To je asi největší příčinou zamoření.

0/0
8.8.2012 19:40

jasik

Re: Docela silná slova:

A ještě:

Nyní bydlí v provizorních domcích různě po Japonsku. Některé s rodinou. Jiné pouze s příbuznými, kteří tragédii přežili.

3) V kontextu článku to vyznívá tak, že se jedná o oběti havárie jaderné elektrárny. Tam byl počet objetí spojených s výkonem povolání minimální a nebyl přímo spojený s ozářením. Samozřejmě únik radioaktivity přináší zdravotní rizika. Je však potřeba i k tomuto přistupovat rozumě.

Jelikož za pár hodin bude tento článek pasé a moje reakce též, nehledal jsem podrobná aktuální data, ale zejména autorovi článku a všem co pátrají po seriózních informacích bych doporučil zajít na stránky SÚJB http://www.sujb.cz nebo ÚJV Řež http://www.nri.cz/web/ujv

+2/0
8.8.2012 19:41

Rotoped64

Re: Docela silná slova:

Asi jste si nevšiml (ale nemám Vám to za zlé, protože toho si nevšimlo mnoho lidí) faktu, že v případě jednoho bloku elektrárny ve Fukušimě (a teď si nepamatuji, který blok elektrárny to byl), nebylo palivo v reaktoru, ale v bazénu, kde se po zastavení reaktoru a jeho vyjmutí z reaktoru ochlazovalo. I v budově tohoto reaktoru došlo k výbuchu vodíku a vyvaření chladicí vody z bazénu. Vzhledem k faktu, že ono palivo bylo tím pádem vystaveno vlivům okolního prostředí (neb mezi tímto bazénem a okolím není nic krom střechy, která při výbuchu odlétla), tak to zbyste měl svá tvrzení o silných slovech mírnit.

0/0
8.8.2012 19:49

jasik

Re: Docela silná slova:

Bazén vyhořelého paliva, kde je vyvezené palivo skladováno je součástí kontrolovaného pásma. Je skladováno pod hladinou vody obohacené např. kyselinou boritou. Jakákoliv manipulace se provádí pod hladinou tohoto roztoku. Máte pravdu, že tuším dva bloky v každém případě jeden byl odstaven z důvodu pravidelné generální opravy a další byl odstaven z důvodů, které si taky moc nepamatuji. Vím i že došlo k úniku kontaminovaného chladiva. Přes to si stále stojím, za svým názorem.

0/0
8.8.2012 20:00

pingu1

Re: Docela silná slova:

..je jednoduche stat si za svym nazorem,kdyz si clovek nic nepamatuje...:-/

0/0
8.8.2012 21:57

jasik

Re: Docela silná slova:

Takto siný argument se dá jenom akceptovat. Je vidět, že se zapojil opravdu někdo, kdo dokáže správně popsat problematiku. Díky za objasnění pingu1.

0/0
9.8.2012 1:43

pivak2

Obeti obou katastrof?

A neni ten pocet obeti obou katastrof totoznej s poctem obeti pouze vlny tsunami? Pokud vim tak kvuli Fukusime nikdo neumrel.

0/0
8.8.2012 19:25

Celebrise

:O

8-o

Nad tím by se měl kdejaký rodič zamyslet:

Řidiče autobusu, který děti vozí na výlety po středních Čechách, překvapilo, jak vzorně se chovají. "Za celou dobu žádný nepořádek, potrhané síťky nebo odpadky. Každé ráno mě děti pozdraví, pak se slušně rozloučí. S českými jsou nesrovnatelné,"

+10/0
8.8.2012 17:59

domácí zvíře

Re: :O

R^R^

0/0
8.8.2012 19:46

Kuk na strejdu

Kavajííííííí!

Kavajííííííí!

+1/0
8.8.2012 17:53

Romale Shalom

Re: Kavajííííííí!

Ahh!! Úplně jsem si představil nějakou anime školačku s pištivým hláskem :-( ,

0/0
8.8.2012 18:08

Kuk na strejdu

Re: Kavajííííííí!

Když jsem v Kumamotu potkal pár podobných školaček a jdouc kolem, zapištěl jsem "kavajíííí", myslel jsem, že je pobavím. Prdlačku. Ony se na sebe nejdřív podívaly a pak začaly ječet jedna přes druhou taky "kavajíííí" :-) Tenkrát to vyhrály 1:0

0/0
8.8.2012 18:20

Serge__Gainsbourg

Jaktože nejsou v Americe

Měli by Američanům být vděční za to, jak je bezdůvodně vybombardovali atomovkami.

Sice mají od té doby v Japonsku americké základny, ale to jako projev úcty nestačí !!

0/0
8.8.2012 17:46

maniacc

Re: Jaktože nejsou v Americe

Vase historicke vedomosti jsou obdivuhodne!

+1/0
8.8.2012 17:55

Marty_32

Re: Jaktože nejsou v Americe

ano a jeste ty,... ty Americky brouky jim tam nasadili.  At zije....eseseser! ;-D

+2/0
8.8.2012 18:01

Serge__Gainsbourg

Re: Jaktože nejsou v Americe

:-/ Vždyť je to neuvěřitelné.

1. Na Japonsko byly svrženy atomové bomby jen proto, že je Američani chtěli někde vyzkoušet (za pár dnů by se Japonci stejně vzdali).

2. Ty americké poválečné základny na území Japonska - a absolutní neodpor Japonců - nejsem s to pochopit.

0/0
8.8.2012 18:05

johnz123

Re: Jaktože nejsou v Americe

Tak to potom jo. Historici se o všem protože sou to samá "kdyby, jestli", ale vy máte jasno, že by Japonsko kapitulovalo. Měl byste jít dělat někam do výzkumu s Vašimi schopnostmi dedukce :)

+1/0
8.8.2012 18:08

Severin

Re: Jaktože nejsou v Americe

Odpor japonců vůči americkým základnám u části obyvatel Japonska byl, a jeden čas dost silný, zxvláště na Okinávských ostrovech, ale po tom, co severní Korea začala chrastit zbraněmi, téměř vymizel.

0/0
8.8.2012 18:09

překladatel do reality

Re: Jaktože nejsou v Americe

Váš bod 1. je lživý a jen ukazuje, že jste v historii WWII naprostý analfabet odkojený blábolivými socialistickými příručkami.

A bod 2. ukazuje, že jste naprostý analfabet i v historii poválčené.

+2/0
8.8.2012 18:42

Serge__Gainsbourg

Re: Jaktože nejsou v Americe

Čestně prohlašuji, že mne neodkojila žádná socialistická příručka. ;-D

To už spíš americké TV "dokumenty", které vykreslují útok na Pearl Harbor jako hotový Armageddon spáchaný na Americe, po němž by bylo omluvitelné i kdyby v americké odvetě měla celá Země lehnout popelem.

0/0
8.8.2012 19:01

překladatel do reality

Re: Jaktože nejsou v Americe

Tak byste měl vědět o složení Nejvyšší rady pro vedení války ( de facto "válečném kabinetu", tj. užší vládě) a jejím jasném postoji k postupimské deklaraci a dalšímu vedení války - de jure formovali vlastní protinávrh uzavření míru (nedotknutelnost imperiálního majestátu, Japonsko samo demilitarizuje, žádná cizí vojska nevstoupí na Ostrovy, do Koreje a na Tchaj-wan, Japonsko samo potrestá válečné zločince). De facto byla jejich strategie nechat spojence pokusit se vylodit na Ostrovech a poté, co tato invaze selže (jak byli naprosto přesvědčeni), tak předložit své podmínky mírového jednání. Ztráty vylodění na japonských ostrovech v operaci Downfall se odhadovaly na čtvrt milionu mrtvých US vojáků a cca milion až milion a půl japonských vojáků a civilistů.

Jinak dokonce ani po Nagasaki a týden po vstupu sovětů do války nechtěla rada nic změnit na svém rozhodnutí a jen díky tomu, že civilní složky vlády především ministr zahraničí Togo byly natolik zděšeny ztrátami z Hirošimy a Nagasaki

0/0
8.8.2012 19:34

překladatel do reality

Re: Jaktože nejsou v Americe

podařilo se jim 13. srpna přesvědčit císaře o vydání deklarace, v níž bez dalších modifikací přijímá postupimskou deklaraci. Ještě ten večer se ovšem armáda s vědomím ministra Anamiho pokusila o palácový převrat, který jen díky náhodě nevyšel. Jinými slovy - bez bomb by Japonsko NEKAPITULOVALO a čekalo by na invazi, jejímž odražením si chtělo získat lepší vyjednávací postavení. Na úkor milionů vlastních i cizích mrtvých.

Já vím, že tu u nás kde který rozumbrada má tendenci Japonsko podceňovat skoro jako by nějakou "hru na válku" a dokonce drze žvaní, že "zatímco si Amíci hráli s Japoncema, museli Rusové opravdu bojovat s Němci", ale Japonsko bylo stejně silný soupeř jako Německo .

0/0
8.8.2012 19:41

pivak2

Re: Jaktože nejsou v Americe

Stejne ho nepresvedcis. :-/

+2/0
8.8.2012 20:06

anti-multi

Re: Jaktože nejsou v Americe

Vite, on ten Serge Gainsbourg nebyl zadny vzdelanec a navic se nemyl. S takovym nickem se ani nedivim, ze znalost historie chybi, ale touha se zviditelnit je neodolatelna.

0/0
9.8.2012 0:01

johnz123

Re: Jaktože nejsou v Americe

bezduvodne? vy ste ale vtipalek:)

0/0
8.8.2012 18:05

Severin

Vzorné chování dětí v autobuse

Jak to obrazně popsal jeden norský reportér: Letadlo s většinou indických, latinoamerických či blízkovýchodních pasažerů po příletu do cíle a vystoupení pasažérů připomíná prasečí chlívek. Letadlo s většinou japonských pasažerů po přiletu je ještě čistší , než před odletem. Nadsázka, ale mé zkušenosti po cestách světem mu dávají většinou za pravdu.

+4/0
8.8.2012 17:43

Kuk na strejdu

Re: Vzorné chování dětí v autobuse

Je otázka, nakolik je to vždy těmi pasažéry. Letěl jsem teď nedávno s Emirates (!!) a nestačil jsem se divit. Například rozdali vlhké ručníky, ale už je zapomněli sebrat. Lidi je pak věšeli všude možně nebo házeli na zem. Potřeboval jsem po jídle vyhodit nějaké ubrousky apod., nikdo pro ně nepřišel. Pokoušel jsem se přivolat letušku tlačítkem, výsledkem bylo ignorování. Po asi deseti pokusech jsem to vzdal a hodil to prostě na zem, protože jsem potřeboval stolek sklopit, abych se mohl vyspat.

Byl bych se býval rád nezachoval jako prase, ale nebylo mi to umožněno.

0/0
8.8.2012 17:55

Severin

Re: Vzorné chování dětí v autobuse

Samozřejmě máte pravdu, někdy je to i vinou palubního personálu, dokonce jsem tento typ neuvěřitelně laxního postoje k pasažérům jednou (ale jenom opravdu jednou - určitě výjimka) zažil i u jinak výborné Lufthansy při dálkovém letu, ale pokud je obsluha dobrá, pak je vidět rozdíl v chování a úrovni pasažerů podle jejich etnicity a někdy je ten rozdí markantní.

0/0
8.8.2012 18:05

Kuk na strejdu

Re: Vzorné chování dětí v autobuse

No, tady bych se docela bál generalizovat. Například ten svinčík, co vídám po Němcích, těžko omluvím tím, že to určitě byli Osis... Ale pravda je, že ve slušnosti a ohleduplnosti Japonci vynikají nad vším.

0/0
8.8.2012 18:32

Rotoped64

Re: Vzorné chování dětí v autobuse

Zkuste letět s Emirates v bussines class, tam to funguje. V turistické třídě s nimi zkušenost nemám.

0/0
8.8.2012 19:53

pvl1

Re: Vzorné chování dětí v autobuse

Hlavně vracejí podšálky.

0/0
8.8.2012 23:03

ForzaRossoneri1899

...

to musi byt sok dostat se z kulturniho statu do takovehle zeme.

+5/0
8.8.2012 17:35

Serge__Gainsbourg

Re: ...

aspoň mohou být u vytržení z toho, jaké tu máme zvláštní střechy

+2/0
8.8.2012 17:37

koizumigadaisuki

Re: ...

A ze se strecha ovlada klikou...mam takovy pocit, ze byly z toho "paf" z jineho duvodu nez ceske deti :-)

0/0
8.8.2012 17:41

Severin

Re: ...

To bych neřekl, jako dočasní hosté a chránění před pražskými kapsáři, taxikáři a jinými pobudy (na rozdíl od soukromých japonských turistů, z kterých mnozí odjíždí z ČR "odlehčení" o své jeny, doklady, mobily a jiné - zvláště jedna raději nejmenovaná skupina lidí ví, že japonci jsou dost snadná oběť) si ty děti jistě odvezou většinou pozitivní vzpomínky na svůj pobyt v ČR.

0/0
8.8.2012 17:59

Serge__Gainsbourg

Tlustá šunka

to bude perník... :-/

0/0
8.8.2012 17:32

Chudým bral, bohatým dával..(29)

Re: Tlustá šunka

tlustá šunka spíš bude jeho první gáj zkušenost na některém pražském veřejném záchodku ;-D

0/0
8.8.2012 17:36

Serge__Gainsbourg

Re: Tlustá šunka

Dal bych vietnamky do ohně za to, že myslel řízek

0/0
8.8.2012 17:38

Kuk na strejdu

Re: Tlustá šunka

Řízek mají v Japonsku taky. Sice se podává nakrájený na plátky, politý omáčkou, s rýží a jí se hůlkami, ale chutná to úplně jako náš řízek :-)

http://tinyurl.com/ydtgva8

+1/0
8.8.2012 17:57

Rotoped64

Re: Tlustá šunka

Jo jo. Jediný rozdíl je v tom, že strouhanka chutná trochu jinak.

0/0
8.8.2012 19:56

jezismariajosefetomepichlousrdce

Re: Tlustá šunka

spis sekana

0/0
8.8.2012 20:02

Serge__Gainsbourg

Re: Tlustá šunka

Možná jen někde viděl s. S. Vondru

+1/0
8.8.2012 17:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.