Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Majitel chátrajícího domu v centru Prahy žádá dva roky o souhlas s demolicí

Majitel chátrajícího domu v Soukenické ulici v Praze 1 se ohradil proti kritice z radnice, že se o objekt nestará a nechává ho v havarijním stavu. Tvrdí, že chce místo něj postavit bytový dům, a proto už dva roky žádá stavební úřad o povolení k demolici. Zatím byla jeho žádost pokaždé zamítnuta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

betty155

tak to u nás chodí

Očividně nezkusil pořádný úplatek.

0/0
11.8.2012 13:52

tryskomys

To jen udělal chybu,

že žádá o demolici. Je třeba zažádat o rekonstrukci stávajícího objektu s tím, že při provádění rekonstrukce bohužel opravované konstrukce staticky nevyhověly a bylo třeba je ubourat, základy bylo třeba posílit tak, že musely být vybetonovány znovu atd. To by snad přes úřady prošlo:-)

+1/0
11.8.2012 13:00

Kefalín7

Je zajímavé, že žádná partaj, co se po 89. vydrápala do

koryta, se státními ouřady pořádek neudělala. Proč by tedy ouřadi nebyli arogantní, bez úplatku nehli prstem (nebo záměrně zamítali), když jsou nedotknutelní?8-o

0/0
11.8.2012 10:27

navsteva proti levicactvi

Re: Je zajímavé, že žádná partaj, co se po 89. vydrápala do

protoze minimalizace a demontaz statu = ruseni razitek, uredniku, zakonu a vyhlasek podle kterych musi lide zit by take znamenamo, ze nakonec nebudou potrebovat politiky, resp. budou je potrebovat tak malo, ze jim take budou sverovat maly balik penez. Takhle se to politikum dobre zije, kdyz ovladaji pres 60% HDP.

0/0
11.8.2012 13:05

heroforseason

Re: Je zajímavé, že žádná partaj, co se po 89. vydrápala do

A proč by to měli úředníci automaticky povolit? Protože někdo chce vydělat? No a?

0/0
13.8.2012 0:08

mnmn

No

dle fotky jsou baráky nalevo i napravo od toho zchátralého naprosto evidentně historicky cenné.Tudíž si myslím že celý problém může být třeba v neadekvátním balení vína které se mělo poskytnout na správné místo.Myslím tím že krabice byla malá.;-);-);-);-)

+4/0
11.8.2012 9:51

DukatovyDuben [Compilation 3]

Volajaka provokacija

;-D

0/0
11.8.2012 9:41

jardaaa123

souhlas

"Musím zjistit, zda byly všechny tyto dokumenty předloženy našemu stavebnímu odboru spolu se žádostí o demolici. Teprve poté vám mohu říct, proč byla žádost zamítnuta," reagoval starosta

Zdroj: http://praha.idnes.cz/chatrajici-dum-v-soukenicke-ulici-v-praze-ceka-na-povoleni-k-demolici-1gh-/praha-zpravy.aspx?c=A120810_122739_praha-zpravy_sfo

Výmluvy a výmluvy. Už vidím jak majitel obíhá pamatkáře a shání souhlas (což určitě není jednoduché) jen proto, aby si ten ten souhlas vystavil doma na poličce a nepředložil ho těm kvůli kterým ho shání :-)

+1/0
11.8.2012 9:35

EU je ZLO

Pokud nemůže svobodně rozhodnout o svém majetku,

pak bohužel majitelem není. [>-]RvEURv

+3/0
11.8.2012 7:10

heroforseason

Re: Pokud nemůže svobodně rozhodnout o svém majetku,

Takže by bylo v pohodě, kdyby někdo například koupil historický dům na Staroměstském náměstí, zboural ho, a postavil místo něj další Palládium a hernu? Regulace jsou v centru Prahy naprosto nutné, hlavně od doby, co to tam začali vykupovat mafiáni z východu.

0/0
11.8.2012 7:33

celim

Re: Pokud nemůže svobodně rozhodnout o svém majetku,

Ale v tomto případě existuje souhlas památkářů, takže o co jde?

+5/0
11.8.2012 7:45

pavel-v

Re: Pokud nemůže svobodně rozhodnout o svém majetku,

Bylo bz to v pohodě kdyby se nejednalo o historický dům a měl souhlas pomátnákřů ... tak jako tady - přečti si článek Pepíku.

+1/0
11.8.2012 8:14

heroforseason

Re: Pokud nemůže svobodně rozhodnout o svém majetku,

Pepík reaguje na komentář a ne na článek.

0/0
13.8.2012 0:20

patrik.mango@seznam.cz

Nemažete, klepe to

;-€

+7/0
11.8.2012 6:16

blabla1

starej, ale pořád nadčasovej

0/0
11.8.2012 11:33

sematam

Ať tam majitel nastěhuje cikány

a povolení k demolici přijde v cuku letu.

+2/0
11.8.2012 3:46

jirří

Re: Ať tam majitel nastěhuje cikány

V tom případě je povolení zbytečný administrativní úkon.Jisté etnikum má demolice v DNA.

+4/0
11.8.2012 5:52

heroforseason

Re: Ať tam majitel nastěhuje cikány

Proč sem pletete vogony?

0/0
11.8.2012 7:33

blabla1

Re: Ať tam majitel nastěhuje cikány

asi protože v Ostravě - Přednádražní mají úplně opačný problém

0/0
11.8.2012 11:35

Kefalín7

Re: Ať tam majitel nastěhuje cikány

To by ale přední část nezachránil a neměl co renovovat...:-/

0/0
11.8.2012 10:23

trasprd

Jen si tu Prahu zbourejte,

ale pak se nedivte, že vám tam nebude nikdo jezdit.

0/0
11.8.2012 2:40

celim

Re: Jen si tu Prahu zbourejte,

No tak zrovna tato adresa tueisticky zrovna moc významná není!

+1/0
11.8.2012 7:46

heroforseason

Re: Jen si tu Prahu zbourejte,

Ale mohla by být, kdyby se nezbouralo např. krásné nádraží Těšnov.

0/0
13.8.2012 0:10

NavzdyMlady

Nech žijú

úradníci.

+1/0
11.8.2012 1:26

reloaded_4

Re: Nech žijú

Spíš: Nech zhynů byrokrati jedni fujtajbloví!

0/0
11.8.2012 8:23

NavzdyMlady

Re: Nech žijú

Hej, veď presne to som myslel :-) ,  banda jedna.

0/0
11.8.2012 11:44

josefl

Zase se ukazuje

Že úředník je všemocný pán. A že naše zákony staví zvůli úředníka před zájem občana. Prostě úředník rozhodne co se svým majetkem smíte či nesmíte dělat, jak ho smíte využívat. Chcete skácet strom na svém pozemku? Rozhoduje úředník? Chcete stavět, bourat? Zase rozhoduje úředník. Chcete rozhodovat sám? Bez všimného to nelze. Není na čase změnit zákony ve prospěch občana a v neprospěch zlovůle úředníka?

+5/0
11.8.2012 0:30

EU je ZLO

Re: Zase se ukazuje

Je. Proto budu volit Svobodné R^

+2/0
11.8.2012 7:12

heroforseason

Re: Zase se ukazuje

Ono je to trošku složitější. V centru Prahu totiž zachovalé a často cenné domy vykupují spekulanti, nechávají je úmyslně schválně zchátrat až do podoby, kdy začnou ohrožovat kolemjdoucí, pak díky tomu získají povolení je zbourat, a následně tam postaví nějakou obludu. Nejčastěji nějakou skleněnou příšernost s kancelářemi a obchody. A pokud už by náhodou šlo o bytový dům, jak dotyčná firma avízuje, tak bude mít s největší pravděpodobností nulovou architektonickou hodnotu a bude tak o jedno patro vyšší než okolní zástavba, protože vývar musí být. Díky bohu za ty úředníky, protože jinak by už dávno centrum Prahy nevypadalo jako centrum Prahy, ale jako generické provinční městečko s pár kulisami fasád historických domů, za kterými budou hnusné a téměř panelákové novostavby plné hadříků a šuntů z Číny.

0/0
11.8.2012 7:28

ezra2

Re: Zase se ukazuje

co v tomto případě, kdy tento dům není ani zachovalý ani historicky nebo architektonicky cenný?

0/0
11.8.2012 8:15

dantencl

Re: Zase se ukazuje

Bohužel, architektura vždy odráží soudobé myšlení. Mne se mnohé novostavby také nelíbí, ale naše myšlení za posledních 50 let se hodně změnilo a domy tomu odpovídají. Jestliže ale má být právo vlastníka omezené, aby nestavěl to, co chce, ale to, co nechce, tak by mu jeho omezení měl nahradit ten, kdo ho omezuje. Ano, je možné mít skanzen, ale finančně by město mělo do něj investovat. Dnes to vypadá takto : barva vstupních dveří bude xxx, protože na jedné fotografii z roku raz dva to tak bylo a tuhle dobu jsme vybrali, že náš skanzen bude navěky kopírovat. Platíte to vy, majiteli.

0/0
11.8.2012 9:55

rb0000

Re: ...praha 1 - pamatkova rezervace....

Na uzemi prahy1 by nemeli pohledavat zadne sklenene krabice nebo nejake moderni nove stavby a pokud nekdo vstupuje do uzemi pamatk.rezervace ako nesporne praha1 je a porizuje si tady nemovitost,by mel jiz predem pamatovat na to,ze pak by se mel starat o zachovani histor.hodnoty tohoto domu i v pripade,ze ma v umyslu delat hocijake staveb.upravy,aneb opravy trebars prestavbu domu,ktery je v havarijnim stave.Tedy skratka,aby pocital s tim,ze zachrana tyto histor.stavby jeji histor.hodnota musi bit vzdy na prvnim miste a tedy udelat vsechno proto i za predpokladu,ze rekonstrukce a zachrana tohoto objektu bude moc nakladna.A kdyz na to nema,tak at se do prahy1 pak nehrabe.No a kdyz nechce a ma stim problem,tak at pak pouzije staveb.urad ty najvyssi vsechny paky i za cenu,ze majiteli nemovitost sebere a vyvlastni mu ji.S timhle postupem staveb.uradu pak uplne souhlasim a jsem k nemu pak uplne naklonen.V tomhle pripade i takyto  postup bezesporu patri demokratickym podminkam !!!

+1/0
11.8.2012 0:16

Titan.no1

Re: ...praha 1 - pamatkova rezervace....

To byste musel z Prahy 1 udělat nejen památkovou rezervaci, ale i dotační ráj.

Demokracie je chiméra pro filozofy, nikoli pro systém poptávky a nabídky...

+2/0
11.8.2012 0:21

rb0000

Re: ...praha 1 - pamatkova rezervace....

... nebojte vzdy se nekdo najde a  nepotrebuje  stale kazdy dotaci  navsechno jako je v cechach, kde je tohle  hodne zauzivane a se kazdy spoleha trebars na evropske fondy a ja nevim co jeste ...

..nemejte strach  vsechno  se da a jde kdyz se chce ...Vymluvy tedy nejsou na miste ...

0/0
11.8.2012 0:30

josefl

Re: ...praha 1 - pamatkova rezervace....

A proč by tam nemohly být moderní stavby? Nebo se snad někdorozhodoval v minulosti, zda se smí stavět v gotickém, rnezančím, nebo secesním stylu? Prostě Praha je hezká právě proto.

+1/0
11.8.2012 0:32

Tomáš Jasný

Re: ...praha 1 - pamatkova rezervace....

Všechny "nové" stavební slohy měly ale stále společné to, že se jednalo o stejný tvar i materiál (kolmé stěny zakončené sedlovou střechou s krytinou z červených pálených tašek a materiál kameny a cihly s omítkou). Moderní skleněné, plastové a kovové krabice jsou diametrálně odlišné jak tvarem, tak materiálem. Proto nepatří do historického centra.

+1/0
11.8.2012 1:18

heroforseason

Re: ...praha 1 - pamatkova rezervace....

Ale jak kvalitní stavby se stavěly tehdy, a jaké se staví dneska? Dřív šlo u domu taky o reprezentaci a stavěl se i pro potomky, ale 90 procent dnešní výstavby v centru Prahy je humus, u kterého je jedno jak vypadá, a který půjde do 40ti let dolů. To vám můžu garantovat. Buď to bude potřebovat akutní opravy, nebo se to prostě rozhodne sbourat, protože to je humus. Stejně jako tu budova Rudého práva na Florenci (kterou bohužel vystřídá nový humus). Prostě rychlokvašná architektura na rychlý výdělek, stejně jako je dneska rychlokvašné oblečení, nebo boty, co se vám za půl roku rozpadnou.

0/0
11.8.2012 7:31

dantencl

Re: ...praha 1 - pamatkova rezervace....

Ano, tak to je. Prostředí se dnes mění příliš rychle, naše potřeby taky. Když srovnáte jaké potřeby byly na byty před padesáti lety a dnes, tak vidíte velký rozdíl, podobně to je i u kancelářských budov. Za padesát let budou zase jiné nároky, kterým budou současné nejmodernější budovy vyhovovat.

0/0
11.8.2012 10:01

don koko

Re: ...praha 1 - pamatkova rezervace....

Vážený rb0000, prosím, udělejte něco pro lidstvo: 1) nejprve se naučte česky, nebo alespoň psát bez hrubek; 2) a potom si vemte vidle a jděte dělat něco užitečného - s Vašimi názory na správu osobního vlastnictví by mne velice zajímalo, jak byste se zachoval jako vlastník chátrající budovy, která byla postavena poplatně standardu doby svého vzniku, tj. v současné době dispozičně a hygienicky naprosto nevyhovující, ale která se díky umístění v lokalitě památkové rezervace stává černou dírou pro Vaše investice.

0/0
11.8.2012 1:12

Andyon

Re: ...praha 1 - pamatkova rezervace....

píšete nesmysly, tam žádná skleněná krabice nemá stát, tu už úřady povolili a díky tomu straší o pár metrů dál Paladium. To ovšem úředníkům nevadilo, asi z toho káplo víc všimného.

Ostatně, co je to za řeč, kterou píšete? Slovenština to není, čeština také ne, kdopak nám tu radí, jak stavět v Praze?

0/0
11.8.2012 3:15

Fungy

v zadním traktu už je demolice započatá viz. foto

0/0
11.8.2012 0:14

katano

v OSTRAVĚ by tu demolici nařídili do dvou-třech DNŮ >>>>>>>

>>>>>>> opravdu nechápu radní z Prahy 1,  že majiteli neumožní tu RATEJNU zbourat a postavit nový bytový dům.

        PS : PRAHA není OSTRAVA, bohužel. :-P

+1/0
10.8.2012 23:32

opportunity

Re: v OSTRAVĚ by tu demolici nařídili do dvou-třech DNŮ >>>>>>>

Přednádraží není památková zóna především.

+3/0
10.8.2012 23:33

reloaded_4

Re: v OSTRAVĚ by tu demolici nařídili do dvou-třech DNŮ >>>>>>>

Ale je to jinak hájená zóna....

0/0
11.8.2012 8:25

Tomáš Jasný

Doplnění

Vy jste si ještě za 23 let nevšimli, že v úúúžasném kapitalismu jsou na prvním místě PRACHY, PRACHY, PRACHY? Všechno zbourat, postavit skleněné krabice, shrábnout dotace, vytunelovat a zase o dům dál, TUNELOVAT, KRÁST. Zisky soukromé, ztráty veřejné. Prachy vydělávat tady, symbolické daně platit v daňových rájích. Placení daní je pro socky. Firmy a páni podnikatelé odklánějí a provádějí "daňovou optimalizaci".

Co jste si vycinkali, to máte.

+4/0
10.8.2012 23:31

opportunity

Re: Doplnění

Pro tohle jsme necinkali :-(

0/0
10.8.2012 23:32

Řezník I.

Re: Doplnění

a co Most? Rudej d...e!!! ;-D ;-D ;-D

+2/0
10.8.2012 23:33

Tomáš Jasný

Re: Doplnění

A co 2,5 milionu bytů postavených v letech 1948-1989? Stovky nových továren, nemocnic, škol, školek, jeslí? Elektrárny, vodárny, přehrady, čističky? Dálnice, silnice, železnice, metro, mosty, vodovody, kanalizace? Kdo to všechno postavil? A pro koho? A kolik dluhů se z toho udělalo? Co se postavilo a pro koho za posledních 23 let? Co ty dluhy? (3,5 bilionu korun). Kdyby si komunisti tehdy půjčili 3,5 bilionu a investovali to do infrastruktury tak jako předtím a rozhodili to mezi lidi, tak tu žijeme všichni jak v Kuvajtu. A rozdíl by byl, že by to bylo z čeho zaplatit. Teď je celá republika rozkradená, prožraná a vytunelovaná. Cink cink, běž si zase zacinkat, tunelářská modrá strako ;-O

0/0
10.8.2012 23:58

josefl

Re: Doplnění

Tím kdo vše rozkradl a zruinoval, tím byli byli komunisti. Zabavili domy, prodejny, továrny a po 40 letech z mnohých objektů zbyly jen ruiny, v mnohých továrnách byly nejmodernější stroje z dob prvé republiky, zaměstnanci se naučili jenom flákat a přikrádat. O stovkách nových továren by se dalo hodně dikutovat, postavily se ty, pro zbrojní výrobu. Také ty dluhy je výsledek hospodaření komunistů, když podepisovali smlouvy na dodávku trambusu za svazek bambusu. Dodnes nám dluží spoustu peněz různé rozvojové země a země bývalého SSSR. Ty byty si postavili v převážné míře družstevníci, případně ti občaní, kteří měli možnost zaplatit tehdy horentní sumu, 20 tisíc za byt na klíč. Také v nich jsou započteny byty v rodinných domcích, opět stavěné lidmi ve svém volném čase.  A nejhorší je na tom to, že z bývalých stranických funkcionářů se obratem stali vážení kapitalisté, kteří prodali a vytunelovali vše co šlo. A dnes komunisti vyřvávají, jak oni se starali. Starali, ale jen o své blaho.

+5/0
11.8.2012 0:46

Tomáš Jasný

Re: Doplnění

Co je tohle za kecy? Komunisté přebírali majetek rozvrácený 6 lety protektorátu a 3 poválečnými krizovými lety. O moderních strojích v továrnách se tehdy mluvit nedalo. Naopak, za komunistů se modernizovala celá země - za první republiky většina lidí nevěděla, co to je splachovací záchod nebo koupelna s teplou vodou či ústřední topení. V roce 1989 to věděli všichni bez vyjímky. To, že se lidé v práci flákali, bych nepovažoval za mínus. Není to úžasné, že ekonomika této země rostla o 3 % ročně (taktéž mzdy), a to bez dluhů? Stavěly se stále nové věci, HLAVNĚ pro lidi a ne pro úzkou vrstvu zbohatlíků, jako teď.

Že jsme byli věřitelská země a ne hluboce zadlužení jako země EHS bych považoval také spíše za plus. (v roce 1989 měli země EHS dluhy kolem 60 % HDP - posledních 20 let se hojili na tom, že obsadili naše trhy a zlikvidovali konkurenci našich podniků na světových trzích).

Lidé si stavěli domky za pár korun - to je také plus. Kdo si dnes může dovolit rodinný domek?

+1/0
11.8.2012 1:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.