Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve středních Čechách přibudou dvě dálnice, další hlavní tahy zpomalí

Dvě nové dálnice vzniknou zanedlouho ve Středočeském kraji. Stane se tak ale pouze na papíře. Podle nové koncepce ministerstva dopravy totiž dojde k přejmenování rychlostních silnic R6 a R10. Koncepce počítá také se snížením rychlosti na silnicích na Strakonice a Chomutov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Briťák

R1 neboli Pražský okruh

O tom jsem se nikde nedozvěděl. Takže tam to bude zdarma?

0/0
16.8.2012 10:50

Jablkon

Re: R1 neboli Pražský okruh

o tom, jestli bude dalnicni znamka potreba i nadale i na "R-kach" - tj. nove i tam, kde dosud ne - jsem zatim nikde necetl. na to jsem zvedav... ale hadal bych, ze spis jo.

co treba podle rakouskeho vzoru - znamka vsude na A a S (=cesky D, R) bez vyjimky, tj. i ve mestech? :-P

0/0
16.8.2012 10:55

dalnice

Re: R1 neboli Pražský okruh

Platí se tam přece již nyní (kromě krátkého meziúseků u Černého Mostu) a pokud to bude dálnice PO, tak určitě ano.

+1/0
16.8.2012 12:34

Jablkon

R10?

pokud si dobre pamatuju, neni to tak dlouho, co se mluvilo o zmenach rychlosti na dalnicich znackami (nekde na 160, jinde na 110) a R10 tehdy byla jmenovana jako adept na snizeni, kvuli kratkym pripojovacim pruhum. nevim ted z hlavy, jestli vsechny/vetsina, ale nektere fakt kratke jsou. zvlastni...

jinak ale se zvednutim vybranych useku 'jednicek' z 90 na 110 jednoznacne souhlas

0/0
16.8.2012 10:49

dalnice

pro všechny, kdo brečí kvůli snížení rychlosti na 110

Všichni už zřejmě zapomínáte na to, že před 20 lety byla povolená rychlost na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla 110. Pak se rozhodlo, že se bude na dálnicích jezdit 130, což je v pořádku. Dálnice měly přísné parametry s návrhovou rychlostí 120, někde až 150. Jenže už nikdo nepomyslel na to, že silnice pro motorová vozidla na tuto rychlost stavěny nebyly a začaly se tak stavět až později. Ale i tak je na nich rychlost 130 v některých úsecích na hranici bezpečnosti. Nemyslím nyní "přímé" středočeské úseky R10, R4, R6, ale třeba podhorské úseky R35 u Liberce apod. Prostě se to vrátí do původního stavu. A jak bylo naznačeno, je takřka jisté, že novější úseky dnešních R zůstanou s rychlostí 130 (R7, R4), akorát to bude označeno značkou. Je jednodušší kulatou značkou rychlost na pár úsecích povolit než všude po republice ubírat.

0/0
16.8.2012 9:51

kenx

Re: pro všechny, kdo brečí kvůli snížení rychlosti na 110

R35 u Liberce je pro moderní auta ok, což dokazují mnozí řidiči dodávek. Jenže zejména o víkendech tam jezdí i mnoho řidičů, kteří na takové podmínky nejsou připraveni. Mohlo by tam být doporučení pro méně zkušené zpomalit, ale to se tam pak budou motat dvě skupiny různou rychlostí jedoucích vozidel. Systém by pomohlo zavést značení, levý pruh 130, pravý 110. Ale nedělám si iluze, jak tohle s našimi řidiči dopadne. Takže ano, stáhnout to tam na 110 a namátkově řidiče kontrolovat, zda to dodržují. Jakmile tam pojede někdo více, bude to ještě nebezpečnější než dnes, pro kličkování tam není prostor a pak budou stát všichni ...

0/0
16.8.2012 10:15

dalnice

Re: pro všechny, kdo brečí kvůli snížení rychlosti na 110

no právě. 130 za dobrých podmínek zvládnou všichni takřka všude. Jenže se to tam hezky prudce klikatí, vpravo pojede kamion, začne se předjíždět a už je to dost nepříjemné. Přece jen ty pruhy jsou tam užší než na dálnici, vlevo hned svodidla, teď ten prudký oblouk. Kdo nemá zkušenosti, musí tam jet pomaleji, jenže každý je frajer. Tam by stálo za to, dát z Turnova až za Liberec proměnlivé značky, podle počasí a hustoty dopravy by se měnila rychlost.

0/0
16.8.2012 10:34

Jablkon

Re: pro všechny, kdo brečí kvůli snížení rychlosti na 110

presne tak. mezi Pacerickym kopcem a Radelskym mlynem se da jet 130, kdyz je silnice sucha a clovek na to ma auto a trochu zkusenosti. naopak na mokru je to tam pri 130 vylozeny hazard i se slusnymi gumami, autem a znalosti prostredi

0/0
16.8.2012 10:53

Mysel

Re: pro všechny, kdo brečí kvůli snížení rychlosti na 110

Takze tech 110 porucime vsem a vzdycky bez ohledu na schopnosti, techniku, pocasi, provoz.. proste bez ohledu na elementarni logiku Budeme tupe buzerovat, at to stoji co to stoji. A dosahneme toho, ze vetsina bude omezeni ignorovat nejen zde, ale i nekde jinde, kde muze mit nejaky smysl. Super!

0/0
16.8.2012 19:43

Nikit

Záměrně v omyl ?

Definice silnice D a R uváděná u článku je tak trošku nepřesná. Pokud máte dělat osvětu, uveďte i rozdíl mezi D a R a nestavějte lidi v omyl, nebo zase přibude mrtvých. Silnice R a D nejsou v žádném případě rovnocenné komunikace.

0/0
16.8.2012 8:51

dalnice

Re: Záměrně v omyl ?

parametrově jsou D od R výrazně odlišné, bohužel pravidla silničního provozu je považují za rovnocenné, což je blbost. Takže se bude muset konečně změnit i vyhláška, podobně jako tomu bylo dříve. Tedy, že silnice pro motorová vozidla (SMV) nejsou žádnou dálnicí, ale lepší silnicí (první třídy), na které není žádoucí provoz pomalých nebo nemotorových vozidel. A hlavně, že SMV mohou být dvoupruhové obousměrné a mohou být na nich úrovňové křižovatky. Takto to platí i v západních zemích. To jen u nás se SMV povýšily na úroveň dálnic, čímž se značně prodražila jejich výstavba kvůli parametrům "R". Nyní se budou moci stavět levněji v parametrech "S", což si ovšem pochopitelně vyžádá snížení rychlosti na 110. Např. v Polsku jsou SMV též dvoupruhové a je na nich povolena rychlost 100, pokud má čtyři, tak 110.

0/0
16.8.2012 9:38

Jablkon

Re: Záměrně v omyl ?

musite rozlisovat, co se kde v jake kategorii - pod jakym nazvem stavi. a taky jak se ktera cedule pouziva.

v Cesku je i "R" zasadne ctyrprouda a bez urovnovych krizovatek, tj. velmi blizka dalnici (btw. pokud jde o technicke parametry, D1, kde by mnozi radi jezdili 160, je na tom myslim hure nez lecktere Rko). a ceduli "SMV" jinde nez na "R" nepotkate.

naopak v Rakousku, pokud ma "R" (Schnellstraße - S) se znackou "SMV" (=> 110) 4 pruhy, tak uzke a smery oddelene jen dvojitou plnou carou, jinak ma pruhy 2 az 3 - tedy dalnici je na hony vzdalena. A pokud ma silnice v nazvu S, ale ma 4 pruhy a smery oddelene svodidly, tak je na ni cedule "dalnice", nikoliv "SMV". Cedule "SMV" spolu s omezenim rychlosti se naopak mnohdy pouziva proste ve smyslu "zakaz vstupu chodcu, vjezdu cyklistu, traktoru a podobnych" - treba v tunelech nebo na hlavnich tazich, kde vede paralelne silnicka pro 'ty pomale'.

v Cesku jednoznacne chybi mezistupen mezi 90 a 130 a je jedine dobre, ze se to konecne resi!

0/0
16.8.2012 11:07

dalnice

Re: Záměrně v omyl ?

tak jsem to nějak myslel, chybí onen mezistupeň. Ale mám pocit, že právě na rakouské schnellstrasse č. S5, která je dálničního typu, byla cedule SMV. Což mne docela zarazilo.

0/0
16.8.2012 12:29

FastDriver

To jsou ale hovadiny

zpomalit provoz, protože je silnice smá díra. No to tam za chvilku s tímto přístupem bude i třicítka hodně. Raději to opravte a rychlost nechte na řidiči, ten má přizpůsobit rychlost stavu vozovky. A na R4? Kolik nehod se tam stalo kvůli připojovacím pruhům? Přece stačí - tak jak je to v Německu - stáhnout rychlost jen před místem s takovým připojením, ne? Bože co jsme to za zemi....Rv

0/0
16.8.2012 8:03

Mysel

Re: To jsou ale hovadiny

Na R4 se "kvuli pripojovacim pruhum" mnoho nehod nestalo. Zejmena proto, ze tam ty pruhy jsou a maji uveritelne rozmery. Mate na mysli nejaky konkretni?

0/0
16.8.2012 10:32

dalnice

Re: To jsou ale hovadiny

Možná je to myšleno tak, že R4 je postavená ještě podle starých norem, kdy se po ní mohlo jen těch 110. Rychlost se nejen tam povolila ze dne na den 130, ale pruhy a nájezdy nikdo neprodloužil, takže rozjíždějící se auto nemá na mnoha místech šanci zařadit se bezpečně a rychle do provozu, pokud nejede ve Ferarri.

0/0
16.8.2012 10:39

Mysel

Re: To jsou ale hovadiny

Na kterych mistech presne? Na R4, stejne jako jinde, bohate staci, kdyz ridic neni kolenovrt a normalne zrychluje. Bohuzel polovina lidi se snazi usetrit kazdy desetnik na benzinu a nenamahat krk otacenim hlavy smerem k zrcatku. To neni vina tech pripojovacich pruhu.

0/0
16.8.2012 10:45

dalnice

Re: To jsou ale hovadiny

No, už vidím slabší Fabii, naloženou dodávku, kamion ale i cokoli dynamičtějšího, jak nejprve pomalu najede do připojovacího pruhu, protože ten na podobných komunikacích často začíná prudkou zatáčkou. Za ní se teprve může pořádně začít rozjíždět a bude rád, pokud na konci připojovacího pruhu (který je oproti dálnici podstatně kratší) bude mít 90-100. Ale určitě ne 130, aby volně vjel mezi rychle jedoucí vozidla. Vy a pár dalších možná vlastníte auto, které to dokáže bez mrknutí oka, ale valná většina aut to nedokáže a ani si nic dokazovat nemusí. Prostě staré nájezdy leckde neodpovídají a pokud se upraví, 130 klidně. Také určitě "mluvíte" blahem, když se vám tam najíždějící auto vrhne pomaleji než Vy, protože už mu pruh končí ? Podle nepsaných pravidel může sice pokračovat dál a najet až klidně o pár metrů později, jenže odstavný pruh není pro jízdu postaven a proto ho také nestačí prodloužit jen nastříkáním čáry.

0/0
16.8.2012 13:07

Mysel

Re: To jsou ale hovadiny

Takze konkretni priklad zadny. A potvrzujete muj nazor, ze chyba neni v komunikaci, ale v nekterych ridicich.

0/0
16.8.2012 19:34

Mysel

Re: To jsou ale hovadiny

Kdybyste nekdy jezdil treba se S-105, tak byste pochopil, ze nelze vsechno svadet na "slabe auto". Ale byl by to podobny hloupy alibismus, jako ceska dopravne-buzeracni realita. :o)

0/0
16.8.2012 19:40

habrdo

Názvosloví pro řidiče

Dálnice D1 je špatná cesta.Podobně je to s cestou ze Slaného směrem na Prahu. Dalších příkladů je mnoho a všeobecně se o nich ví. Tady jde ,ale o jinou věc,která mne trápí. A to je množství vynaložených prostředků na slovíčkaření bez jakéhokoliv efektu..Tady jde o jakési vytváření kvalitativních sekcí našich silnic popř.cest nebo dokonce dálnic,které jsou ve stavu "hrozném".A my jsme tedy svědky změn v nazývání nepravými jmény či symboly. Ptám se,co to je R6,R4,R10,R XY.......? Výplod úředníků,kteří musí pasti na majetek nějak nazvat,protože to tak historie požaduje. Škoda,že se stáhli zelení/zatím/ do pozadí,jinak bychom se mohli dočkat snížení rychlosti nebo její zvýšení tam,kde běhá nejen vysoká,ale i malé myšky. A pak by se muselo vypsat výběrové řízení na novou značku: Pozor myš! Úřednická nebo ta malinkatá potvora? Nějak se mi nechce dál psát,protože když se jednou řekne,že to je dálnice,tak to má být dálnice. Nebo cesta?

0/0
16.8.2012 3:19

habr

Re: Názvosloví pro řidiče

Na myš stačí "pozor zvěř". proč zas novou značku.

A proč chránit vysokou zvěř, když střety s ní jsou víc devastující pro lidi než pro ni. S ohledem na její plodnost, tak se jí zatím auty nedaří nějak výrazně okolo silnic utlumit.

Mimochodem - v noci kde je zvěř (tj i okolo lesů, polí apod.),  je moudré jezdit tak, že počítáme s tím, že vyběhne. Takže na potkávací světla cca 60 km/hod. Kdo z nás tak jezdí!  Je to jen "ruská ruleta".  Vyleze z kukuřice u silnice stádo divočáků - nevyleze stádo divočáků. Zpravidla nevyleze, což je pozitivní a po několika jízdách už s tím počítáme, že nevyleze.:-(

0/0
16.8.2012 9:10

habr

Na R4 při současném provozu

je stále víc a víc nebezpečno. Je zde dost autobusových zastávek ze kterých nemají autobusy šanci se rozjet a potom ve vyšší rychlosti se teprve zařadit do provozu.  A i když se snaží co nejméně překážet, jsou tam občas horké chvilky.

Děs je v určité bezohlednosti řidičů - vidí rozjíždějící se autobus, vidí, že řidič v pravém pruhu má problém za autobusem se srovnat, ale v levém pruhu se nesnaží lehce zvolnit  (píši lehce) aby  se situace trochu lépe řešila.

To samé je s těmi připojovacími pruhy. navíc mnozí řidiči raději než aby se pořádně rozjeli po odstavném pruhu, tak to s klidem v 60 km rychlosti strčí pod kamión.

Nejsmutnější ale na všem je, že pomalu se rozjíždí a pomalu zařazují i řidiči se silnými osobními auty. měli by si vypnout počítač okamžité spotřeby.

Ale pokud tam rychlost sníží na 110 km/hod, tak ať R4 vyřadí i z poplatků. Nebo - ale to se nestane - namalují dlouhé připojovací pruhy.

0/0
16.8.2012 0:35

Já, Claudius

Re: Na R4 při současném provozu

Na silnici typu R nemá autobusová zastávka co dělat! Někde jsou tady zmatené pojmy.

+1/0
16.8.2012 7:09

habr

Re: Na R4 při současném provozu

Na R4 zastávky autobusů jsou - stačí se podívat na web spojů co jedou po R4 směrem na Dobříš. A jejich tam mnoho. Včetně velmi krátkých výjezdů z některých čerpacích stanic.

 Nejde o zmatení pojmů u laické veřejnosti - ale tam nahoře co tuto klasifikaci této silnici udělili. Takže by se měla R4 překvalifikovat na silnici I.třídy.

+1/0
16.8.2012 9:04

víťula_

Re: Na R4 při současném provozu

na R4 žádné autobusové zastávky nejsou! Zastávka je až za Jílovištěm, tedy v místě kde už není R4 ale I/4! V tom místě už platí 90 km/h.

0/0
16.8.2012 9:13

BOP B 3AKOHE

Re: Na R4 při současném provozu

zastávky na R4: Klínec, Líšnice, Řitka, Mníšek. Budeš se ještě hádat? :-P

+1/0
16.8.2012 9:28

kenx

Re: Na R4 při současném provozu

Přesně tak, nechápu co tady řeší.

0/0
16.8.2012 10:17

víťula_

Re: Na R4 při současném provozu

věřím ti že tyhle zastávky existují, ale opravdu silně pochybuju že jsou přímo na R4. Nejsou náhodou na nějaké přilehlé doprovodné komunikaci? :-)

0/0
16.8.2012 13:00

dalnice

Re: Na R4 při současném provozu

nebo odpočívce ?

0/0
16.8.2012 13:09

vdova_Feroslavovovová

Re: Na R4 při současném provozu

Ano, jsou přímo na R4. Stejně tak je tam několik připojovacích pruhů v délce asi 20 metrů

0/0
16.8.2012 13:27

BOP B 3AKOHE

Re: Na R4 při současném provozu

Tak silně pochybuj :-P

https://maps.google.cz/maps?q=%C5%99itka&hl=cs&ie=UTF8&ll=49.8931,14.304972&spn=0.01099,0.01929&sll=49.803763,15.474913&sspn=5.609335,9.876709&brcurrent=5,0,0&hnear=%C5%98itka&t=m&z=16&layer=c&cbll=49.893182,14.305249&panoid=XE9Kw5OLnrfl5k0yYXEe7A&cbp=12,73.18,,0,15.62

+1/0
16.8.2012 13:38

Tunaq

Auta = špatně

Pokuty = dobře. Tržil ven.

0/0
15.8.2012 23:55

lamickax

Posledni dva az tri roky oprava?

To je lez, za posledni dva roky se na tu silnici ani nesahlo, pokud nepocitam tech par stovek metru od Slanyho. Jinak je to vystavni polnacka. K Bustehradu se s tou opravou ani zdaleka nepriblizili, naopak tam je jeden z tech nejotresnejsich useku. Smutny, ze za tuhle sracku clovek plati dalnicni znamku.

+1/0
15.8.2012 23:27

pvl1

Misto asfaltu znacky.

Cechistan.

+1/0
15.8.2012 20:25

John Coffey IX

Re: Misto asfaltu znacky.

No... ne uplne. Obdobne je to reseno i v Mecce dalnic v nemecku. Staci znacka STRASSEN SCHAEDEN a je vymalovano. Na druhou stranu, tato znacka znamena ze bude do dvou let opraveno... Coz se ceska fakt netyka...

0/0
15.8.2012 21:54

Jablkon

Re: Misto asfaltu znacky.

Ehm, vite, proc v cesku znacky "Straßenschäden" a "Bodenmarkierung fehlt" (cesky: poskozena vozovka a chybejici vodorovne znaceni) neexistuji? Protoze by musely byt na hranicich s dodatkovou tabulkou "plati na celem uzemi republiky". To neni vtip, to je pouze lehce ironicke konstatovani faktu... nemecke a rakouske silnice se "Straßenschäden" jsou na tom obvykle lepe nez bezna ceska jednicka...

0/0
16.8.2012 11:13

Mysel

Re: Misto asfaltu znacky.

To se velmi mylite. Takova R4 je ve vybornem stavu a presto tam ti idioti chteji formalne snizovat rychlost. Netreba dodavat, ze na realne rychlosti se nic nezmeni, protoze k tomu nebude zadny racionalni duvod. Jen prassatbanda bude moct lidi snadneji okradat.

0/0
16.8.2012 10:35

dalnice

Re: Misto asfaltu znacky.

Už bylo mnohokrát řečeno, že celostátně bude rychlost na SMV (silnice pro mot.vozidla) snížena kvůli tomu, aby se jednoduše sjednotil systém. Takže ve skutečnosti se bude jezdit po republice ještě rychleji než nyní, protože mezi SMV přibudou kromě dnešních čtyřpruhových komunikací, kde se dosud jezdí jen 90 (např. jižní obchvat Ostravy, I/13 Most-Teplice, přivaděče k dálnicím, I/20 do Písku) i dvoupruhové moderní komunikace, např. I/3 Mirošovice-Benešov, obchvat Kolína a Nymburka apod. Dosud to možné není, protože SMV mohou být pouze podobné dálnicím - tedy v parametru R120. Ten bude právě zrušen a nahrazen jen typem S100. A dále bylo řečeno, že pokud to bezpečnost a parametry dovolí, může být i na SMV povolena rychlost vyšší. R^

0/0
16.8.2012 13:25

roman37e

Takže snížíme rychlost na 110,

strčíme tam jednu značku a pak budeme po několika km inkasovat. Ti slušnější tam pojedou 130 a budou se hodně divit proč je policajti zastavili.

0/0
15.8.2012 20:15

roman37e

Taky řešení. Proč opravovat,

když můžeme snížit rychlost..... no a co takhle snížit poplatky? Nic?

0/0
15.8.2012 20:14

ivoš

Plesnivá silnice?

Spíš malomocná.Rv

+1/0
15.8.2012 19:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.