Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změny v MHD vyhodnotíme a kdyžtak změníme, vzkázal Pražanům šéf Ropidu

Změny v pražské MHD jsou k lepšímu a pomohou téměř polovině cestujících, řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz šéf Ropidu Pavel Procházka. Obhajuje i grafické odlišení takzvaných metrobusů nebo třeba posílení tramvají v Karlíně, ačkoli jezdí souběžně s metrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mahony3307

Doporučuji

přečíst si příspěvky od diskutéra "fantom ropidu" pod názvem Ropid1,ropid2,ropid3,zde http://www.metro.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A120625_174324_co-se-deje_row

Myslim že to tam shrnul a popsal situaci naprosto přesně R^

+2/0
4.9.2012 18:00

kenx

Re: Doporučuji

Ano, spousta lidí o tomhle ví a někteří před tím zkoušeli hlasitě varovat, ale komu není rady ...

0/0
4.9.2012 21:08

Gift

Šetřit se bude, ať to stojí cokoliv.

To vaše šetření je k ničemu. 167 jezdí v kloubech i o víkendu, kde klidně stačí krátký. rozdíl ve spotřebě je 12 litrů na 100, tedy jen na palivu tratíte asi 400 Kč. Celý víkend je asi o 6 000 Kč dražší, a to nepočítám větší odpisy vozu. Vynásobeno 52 víkendy v roce je to 624 tisíc!!!!!

123 má manipulační přejezd (bez lidí) každé kolo 800 metrů. Tohle já nenazývám šetření. A jestli jste to vymýšleli několik let, no pěkně děkuju.

+2/0
4.9.2012 17:07

metall6 (klon)

Re: Šetřit se bude, ať to stojí cokoliv.

Když jsem včera čekal po desáté hodině večerní na Kavalírce, viděl jsem 167. Jelo v ní sedm lidí, v kloubovém autobusu pochopitelně.

0/0
5.9.2012 11:58

corvus frugilegus

Re: Šetřit se bude, ať to stojí cokoliv.

Mě ta manipulační jízda vychází rovný 1km (dle map.cz). Každopádně je to neuvěřitelná ptákovina.

Jo, a ještě se mi líbila argumentace šéfa Ropidu, že vlakem S65 dojedu na Knížecí za stejný čas jako busem. To je sice pravda, ale už jaksi nedodal, že většina lidí chce k Andělu a ne ńa Knížecí a především, že vlak jede jen jednou za hodinu a v poledne má cca 90 min pauzu. No a ono jít ze Šmukýřky na vlak, tak to jsem za stejný čas na Plzeňské.

0/0
6.9.2012 12:25

pojcek

Štěpení linek tram a bus

Dost linek bylo zrušeno, tak proč ta čísla nevyužijete? Linka která se štěpí na dvě, by měla jezdit od samého začátku pod dvěma čísly. Stejně tak by tomu mělo být, kočí li linka ve dvou různých stanicích. Zkuste si to zahrát si ruskou ruletu. Vlezete do vozu a pak se dozvíte, že právě tento končí jinde než chcete. Měli by jste ovšem vyšší náklady, museli by jste tisknout o jen jízdní řád víc  ;-D

U metra je to jiné, tam iformaci dostanete dřív než souprava přijede, tak takový příklad si prosím odpusťte. Nebuďte amatéři!

0/0
4.9.2012 15:00

Leinad

Re: Štěpení linek tram a bus

Zrovna pásmový provoz chápu. ;-D Ale měla by být lepší informovanost a kdykoli je to možné, tak společná nástupiště.

0/0
4.9.2012 15:50

Fai Rodis

Re: Štěpení linek tram a bus

Mela by, ale Ropidi jsou proti vice cislum.

To radsi opatri kazdy spoj nejakym peknym znakem v jizdnim radu.;-)

0/0
13.9.2012 0:18

Angis

Všímáte si, že diskutéři co si změny chválí...

Nepíšou konkrétní spoje a jak jim to ulehčilo cestování??

0/0
4.9.2012 14:48

ondrej1

Re: Všímáte si, že diskutéři co si změny chválí...

metro B Luka - Teplárna Michle. Dříve metro B na Karlák, zde přestup na jakoukoliv tram na I.P.Pavlova a poté přestup na tram 11. Nyní metrem na Karlák, přestup na tram č. 6. Dříve 2 přestupy a cca 50 min, nyní 1 přestup a cesta cca 40 min. Spokojený?

0/0
4.9.2012 16:19

Angis

Re: Všímáte si, že diskutéři co si změny chválí...

To je jeden. Vyborně, děkuji. Ale těch 95% spokojených cestujících z toho asi nevytřískáme.

0/0
4.9.2012 16:22

Angis

Re: Všímáte si, že diskutéři co si změny chválí...

Btw gratuluju k zpříjemnění cesty R^

0/0
4.9.2012 16:22

ondrej1

Re: Všímáte si, že diskutéři co si změny chválí...

a přidám, že cesta autem mi trvá 25-30 min.

0/0
4.9.2012 16:24

metall6 (klon)

Re: Všímáte si, že diskutéři co si změny chválí...

Ale to musíš mít jízdní řád šestky v malíku, protože to není zrovna častý spoj. Takže to čas s nějakou průměrnou čekací dobou nebo vylezeš z metra na Karláku a hned ti ta šestka jede?

0/0
5.9.2012 14:11

ondrej1

Re: Všímáte si, že diskutéři co si změny chválí...

Šestka jezdí jednou za 8 minut. Buď vylezu z metra a rovnou jedu, nebo si pár minut počkám. Stále lepší než čekat na tram směr IPP, kdy často 3 tram odjely za sebou a pak 5 min čekáš na další a totéž na IPP s tram 11. Ujede ti před nosem a čekáš 8 minut. Páteřní linka se mě netýká, když vložené spoje 11 končí na Synkáči, takže na moji zastávku stejně mohu jet jen tram, která jede až na konečnou, což je každá druhá po 8 minutách. Např. včera z práce odjezd v 16:38, příjezd v 17:15, takže to je znát.

0/0
5.9.2012 15:38

metall6 (klon)

Re: Všímáte si, že diskutéři co si změny chválí...

Koukám na šestku a ve špičkách opravdu jezdí po osmi minutách, to je zlepšení. Když jezdila ještě směrem do Řep tak jezdila podstatně méně, dělala se vzácnou. ;-D   A až skončí výluková trasa 6, budeš to mít pořád tak dobré? Člověk rád slyší o někom kdo na změnách v MHD vydělal. :-P   Já jsem se z nejbližšího metra dostal domů dřív přímo dvěma linkami busu. Jednu linku zkrátili o půlku, takže bez přesudnutí na tramvaj to nejde. A druhou zrušili úplně. Nahradili jí linkou, která jezdí jinak a pro mne nemá žádný smysl. Tak nejsem nadšený. :-/

0/0
5.9.2012 16:50

Lafinta

je to legrační

Tak před lety byly zrušeny autobusové linky mezi Budějovickou a Smíchovským nádražím. Teď byly slavnostně "vynalezeny". Si ten pán dělá srandu, ne?

....tdy to je model

+6/0
4.9.2012 14:42

Pillipala

Když už jsme u toho značení metrobusů...

všimli jste si, že jsou kompletně vyměněné led displeje? To je přesně to ušetření...někomu dát zakázku...

0/0
4.9.2012 14:41

kenx

Re: Když už jsme u toho značení metrobusů...

Jako že ty staré neuměly ráměček? No to by bylo logický, bez rámečku není metrobus metrobusem.

0/0
4.9.2012 14:44

Pillipala

Re: Když už jsme u toho značení metrobusů...

Tak to není myšleno. Oni vám tam "namalují" třeba kytičku místo rámečku.

0/0
4.9.2012 14:47

Angis

Přeloženo do češtiny

Pokud zjistíme, že něco funguje, tak to změníme.

+1/0
4.9.2012 14:36

RozervalPaarkund

změny k lepšímu

Já jsem se změnama spokojen. Je znát, že ubyly tramvaje a tim pádem se podstatně zvýšila průjezdnost křižovatek. R^

0/0
4.9.2012 14:34

toa

12

jak už jsem někde psala..Ze Strosmajeráku na Malostranskou jezdívala 12ka. Teď musím 17 na Čechův

most, tam přestoupit na 8, jet jednu stanici na Malostranská metro,

přestoupit na 22, 20, nebo starou dobrou 12, která to mezitím objela

přes Letnou....Nechápu smysl této změny...;-O

0/0
4.9.2012 14:23

Baarten

Re: 12

Ona ta 12ka na tu Malostranskou jede pořád, ale oklikou přes Letnou, asi aby tam člověk nebyl zbytečně rychle ...

+3/0
4.9.2012 14:32

-drb-

k úsporám

Zajímavý způsob tzv. úspor proběhl také v okrajových oblastech Prahy. Tak ubylo linek 1XX a 2XX a přibylo linek 3XX, které provozují až na pár výjimek regionální dopravci. To, že taková změna znamená, že cestující nyní musí cestovat většinou horším autobusem s často arogantním hovadem za volantem, je další věc.

Takže to shrňme - Ropid nemá rád dopravu na Praze 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 a 22 s výjimkou pár linek vedoucích kolem kanceláří ROPIDu a bydlišť jejich sociálně slabších pracovníků. Uklidňuje mne jen to, že více městských částí Praha už nemá, takže se seznam nebude rozšiřovat.

+3/0
4.9.2012 13:47

Leinad

Re: k úsporám

Mezi dopravce a město/příměsto není žádný vztah, soukromníci jezdí hromadu pražských linek(165, 206, 263,..) DPP má několik příměstských. A stížnost na řidiče vždy posílám dopravci a v kopii ropidu, i když vím že někteří dopravci si srovnají řidiče sami.

0/0
4.9.2012 15:43

topič elektrárenský

Je velmi smutné,

že hned začátek článku obsahuje evidentní lži. První o tom, jak změny připravovali několik let - ano, občas něco připravovali, dokonce to i uniklo do médií, ale bylo to naprosto odlišné od toho, co vyplodili. V těch návrzích (některé mám ještě uložené) bylo dost věcí, které dávaly smysl, což se o stávajích změnách říct nedá. Další lež, tvrdit, že změny přinesou zlepšení polovině cestujících - neznám nikoho, komu by změny přinesly zkrácení nebo zjednodušení dopravy. Občas se někomu nezmění nic, zejména pokud má t oštěstí jezdí jednou z mála tramvajových linek, které se změny netýkají. Třetí lež, co, kdy a komu trpělivě vysvětlovali - věc byla do poslední chvíle tajná a nikdo, zejména městské části, neměl šanci a čas se ke změnám vyjádřit. Odpovědi toho pána, to je směs drzosti, arogance, neznalosti, naivity a hlouposti, jaká se hned tak nevidí. Možná někdy jako dítě jel s rodiči tramvají, ale jinak o městké dopravě neví vůbec nic.

+8/0
4.9.2012 13:46

kenx

Re: Je velmi smutné,

Souhlasím, vidím to stejně. O dopravu se zajímám téměř 20 let, svého času jsem u DP dokonce pracoval a přiznám to rovnou, nemám ROPID rád. Příliš pravomocí a málo zodpovědnosti. V Praze vidím především městské části zastupující lokální zájmy (občany i organizace), též se svou zodpovědností, ale bohužel bez pravomocí pokud jde o veřejnou dopravu a to je špatně. Můj model říká, ať radnice mají ve vedení ROPIDu své zástupce. Hádat se s Procházkou nebo Jarešem nemá žádný smysl, tihle lidé jsou naprosto přesvědčeni o své verzi pravdy. Z technického pohledu by mi to ani tolik nevadilo, ale musí je krotit ti, co zastupují občany. Ti by si měli vydupat jiný přístup města, ten současný totiž neříká, že veřejná doprava je služba pro občany, ale nástroj, jak regulovat IAD, služba občanům je to nepřímo, město se stará jen o to, aby auta zcela neucpala ulice. Hádat se pisálky z MF DNES/iDnes též nemá smysl, polovina článků jsou PR a jak sami přiznali, nemají prostředky ..

0/0
4.9.2012 14:55

kenx

Re: Je velmi smutné,

.. na třeba nákup insider informací, což by v tomto případě bylo opravdu zajímavé. Píší, co jim kdo řekne a často se tak stanou obětí manipulace. Konečně Facebook kampaně, tam sedí partička lidí, co dostali za úkol se o web starat, jsou to fajn lidé, ale nejsou to lidé ani z DP ani ROPIDu, nenesou přímou zodpovědnost a nemohou sami psát o všem, i proto, že to prostě neví a musí poskytovat informace, co jim dává ROPID. Největší poučení z toho všeho je pro lidi, starejte se více o služby, co od města vyžadujete, aktivněji a nebojte se napsat mail/dopis nebo zavolat na MČ nebo ROPID. S prominutím neotravujte DP, ten už dávno nemá pravomoce cokoliv ovlivnit, organizátorem je ROPID. A klid, změny jsou nepříjemné, ale ne tragické.

0/0
4.9.2012 14:59

_m-

Z 57 položených otázek odpovězeno 16

tedy ani ne 1/3. hmm.................

+3/0
4.9.2012 13:44

tlkounev

Re: Z 57 položených otázek odpovězeno 16

Tomu se říká strach. Když je někdo amatér a na profesionála si jenom hraje, tak od něho nemůžeš očekávat postoj chlapa.

+6/0
4.9.2012 13:45

metall6 (klon)

Re: Z 57 položených otázek odpovězeno 16

Ono se říká, že žádný je horší než špatný a pro on-line tohle platí rozhodně. ;-D

0/0
4.9.2012 13:49

rccom

šetření?

Mě se líbí jak je to zdůvodňováno šetřením. A proto teď u Intersparu na Zahradním městě posouvají zastávku o necelých 100 metrů a vůbec ničemu tím nepomůžou, protože se tam stejně nedá udělat blíž přechod. Jo to zase někdo dostal malou domů.

0/0
4.9.2012 13:38

_m-

Re: šetření?

Kterou zastávku - tramvajovou?

Ale na lidi z oblasti mezi Topolovou a Intersparem v pohodě všichni kašlou. Kdyby posunuli blíž k Intersparu zastávku v Práčské a 101 pustili na Strašnickou, tak si mohli tu pitomoui a zbytečnou 196 klidně poslat jinam - ale to by někdo musel aspoň kouknout, jak to v dané oblasti vypadá.

0/0
4.9.2012 13:40

rccom

Re: šetření?

Ne šoupou autobusové zastávky.

0/0
4.9.2012 13:48

_m-

Re: šetření?

hmm asi se zajdu večer podívat. Ď

0/0
4.9.2012 13:49

demon5

Re: šetření?

Kterym smerem?

0/0
4.9.2012 17:39

darth.BeNiSh

Re: šetření?

tramvajovou soupnuli Spartu na Letny ve smeru na Stross. nejvic ji vyuzivaj skolaci, ktery to maj asi o 100 metru zbytecne dal. uzitecnost toho presunu postradam

0/0
5.9.2012 8:55

Talpa europea

PROČ???

"Všude ve světě mají metrobusy grafické označení, díky kterému je na první pohled poznáte od ostatních linek. Metrobusy zajišťují pravidelné spojení napříč Prahou,"

PROČ? K čemu mi to je? Absolutne naprosto stoprocentne zbytecna zalezitost. A nebo na pochopeni toho vyznamu potrebuji IQ 140 (nebo 80).

Potrebuju na dalku videt co jede za autobus, ne jestli je to metrobus ci nevyznamna linka.

+8/0
4.9.2012 13:36

Crab

Re: PROČ???

Mně osobně změny MHD jenom prospěly, ale to označení metrobusů fakt nechápu. Kdyby třeba všechny metrobusy jezdily k Národnímu divadlu, pak by to třeba aspoň nějakej smysl mělo, ale to, jestli zrovna konkrétní linka je nebo není metrobus, je mně (a myslím že i všem ostatním) upřímně jedno. Mnohem radši bych si dřív přečet číslo linky...

0/0
4.9.2012 13:41

Talpa europea

Re: PROČ???

Jeste dodam, ze pres nasi zastavku jezdi pouze metrobusy. :-P

0/0
4.9.2012 13:47

harkonnen

Re: PROČ???

Ty metrobusy taky nechápu - že náhodně nějaké vybreu a orámečkuju a řeknu - "tenhle je metrobus" - k čemu mi to proboha bude? že poskytují spojení napříč Prahou? A ty ostatní poskytují spojení podélně Prahou? :-)

+3/0
4.9.2012 13:46

_m-

Re: PROČ???

;-D ;-D R^ díky

0/0
4.9.2012 13:47

topič elektrárenský

Re: PROČ???

V Praze je metrobus normální autobusová linka, která se někde na své trase přiblíží ke stanici metra. Slibované kratší intervaly jsou u většiny linek chiméra, intervaly se naopak ve srovnání s předprázdninovým jízdním řádem u většiny linek prodloužily.

+3/0
4.9.2012 13:49

harkonnen

Tramvaje ze strašnic - nesmyslné

Tak ať si pan ředitel píše - ze Strašnic od Krematoria jedou do centra tramvaje 5 a 26  a obě mají prakticky totožnou linku přes Žižkov na Letnou. jinam se bez přestupu dojet nedá. Dřív se dalo dojet na Vinohrady a byla přímá linka na Palmovku. Teď se na Palmovku bez přestupu opět nedá dojet :-( Prý 5% negativně. No nevím, když mám jezdit 10 min do práce autem (ej to 6 km) nebo dříve 30 a teď už 40 minut MHD (protože musím obíždět půl prahy se dvěma přestupy!!!), tak co asi vyhraje. Ať žije čisté ovzduší :-(

+2/0
4.9.2012 13:35

leather-man

Re: Tramvaje ze strašnic - nesmyslné

Z Vinohrad jezdí na Palmovku tram 16.

0/0
4.9.2012 14:50

tlkounev

Provokatér to je

Mě se líbí, že dokáže obhajovat něco, co nemají evidentně odzkoušené vlastní zkušeností. Nevěřím tomu, že by někdo z Ropidu jezdil linkami, které se změnily. Určitě nikdo nestál s tužkou v ruce celý měsíc na zastávkách a nepočítal cestující. Změny prostě udělali na papíře, protože jim Svoboda řekl, že DP dá méně peněz a ať škrtají, kde se dá. Není nic lepšího, než začít škrtat na papíře, to lidem, co jezdí vozem, šlo vždycky dobře. Co fakt nechápu je to, že vyškrtají a zkrátí(nasadí méně vozů tramvaje nebo prodlouží intervaly a nebo zkrátí počet tras a ukončí linky o několik stanic dříve atd) nejvíce frekventované linky. Je krásně vidět, že přestali počítat s tím, že by lidi mohli chtít cestovat dál, než k linkám metra a prostě všechno od metra dál seškrtali a "zavedli" více přestupů v "uzlových"  bodech. Prostě takový kočkopes, časy budou stejné, ale musíte prostě více přestupovat. Naprosto ideální cestování, vždyť přeci platíme o 5 kč méně, než bychom měli, ještě bychom měli děkovat.

+3/0
4.9.2012 13:27

metall6 (klon)

Nezdá se Vám, že je nás v Praze těch ...

... pětiprocentních nějak hodně ?! ;-O   Osobně neznám nikoho komu by změny v MHD v Praze prospěly. Probíral jsem je zhruba s padesátkou lidí a rozdělil bych to zhruba na třetinu, kterých se změny nedotkly nebo jen minimálně, na třetiny dvě, které reprezentují více či méně naštvaní cestující, kterým Ropid nadělil nějaké to zkrácení linky, nějaké to zrušení linky, nějaký ten přestup navíc a tak dále. ;-€Rv

+4/0
4.9.2012 13:23

Clovek obycejny

Re: Nezdá se Vám, že je nás v Praze těch ...

ja jsem v tech dvou tretinach ;-(. Po dobehnuti rocni permice se s prazskou MHD loucim. Nedekuji, odchazim

+2/0
4.9.2012 13:26

tlkounev

Re: Nezdá se Vám, že je nás v Praze těch ...

Mě štve, že jsem do práce jezdil z Barrandova 14kou a přestupoval v Lazarský na 9ku. Teď mi ráno přijede totálně narvaná 14ka o jednom voze(narvaný děckama, že ani nejdou zavřít dveře), kterou musím teda pustit, jet jinou tramvají(většinou až třetí, což se mi nikdy na Barrandově nestávalo) a jak debil přestupovat na Andělu na 9ku a jet dýl a nebo přestupovat 2x a jet metrem ze Smíchova na Masaryčku a nebo Můstek. Ztratil jsem komfort cestování. Jenom nechápu jednu věc. Proč ráno ve špičce jezdí 14ka jako jeden vůz a odpoledne pak jezdí dlouhá prázdná tramvaj. Tohle mě prostě hlava nebere. Buď jsou v Ropidu fanoušci Švejka a Cimrmana a nebo je pan Jareš na prášcích. Jenom doufám, že se budou jednotlivé části Prahy pořád brátit a setne to hlavu Svobodovi a lidem z Ropidu. Minimálně by začal u toho, že si začnou sami platit benzín do práce.

+5/0
4.9.2012 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.