Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Klimatizováno, láká do chládku první pražská tramvaj na lince 18

Pražský Dopravní podnik vyslal do ulic první tramvaj s klimatizací. Nízkopodlažní soupravu s designem ForCity mohou cestující potkat na lince číslo 18, která jezdí mezi Pankrácí a Petřinami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TrueRobos

Klimatizovaná tramvaj = hromadná chřipka

a nebo letní angína. A taková letní angína, to je fakt věru hodně hustá angína. Zřejmě to nasadili proto, aby pročistili stádo důchodců od slabších kusů... 8-o

0/0
11.9.2012 16:08

petr.n_22

Re: Klimatizovaná tramvaj = hromadná chřipka

Nesmysl. Klimatizace se používá téměř všude. Já jsem z toho nikdy neměl ani rýmu, a to jsem zažil i rozdíly skoro 20 stupňů.

0/0
12.9.2012 5:42

MKzB

Účelové?

Zajímavé, že tu klimu chcou zkoušet až teď, kdy už začíná podzim.

+1/0
10.9.2012 21:09

ondras007

Hurá

S MHD mi letos v létě už došla trpělivost, když bylo vedro, tak jsem sedl raději do auta s klimou, klidně jsem jel o hodinu déle a trčel v koloně, ale když jsem vylezl, nebyl jsem spocenej a smradlvej jako prase. Zajímavý, že v Rize s přímořským klimatem , která je asi tak o 1000 km severně od Prahy mají tyto tramvaje s klimou! Rok 2012  a v Praze máme první klimatizovanou tramvaj, ostuda jako prase... Ale myslím že to u té jedné na dlouhou dobu zase skončí...

0/0
10.9.2012 20:22

macarát

Škoda

klimatizované prostory nemám rád. Ale na MHD kvůli tomu nezanevřu.

+1/0
10.9.2012 18:57

Raynor

Proste 24. prosince cestou do prace bude snezit

at to stoji co to stoji....

0/0
10.9.2012 17:54

nejkrásnější a nejchytřejší!

Není to vtip, že to začínají testovat od tohoto pondělí,

respektive 10. září, kdy už léto pomalu končí a podle předpovědi se pozejtří ochladí o deset stupňů? Která hlava to zas vymyslela?

"Zda bude dopravce nakupovat klimatizace i do dalších vozů, zatím není jasné. Rozhodne prý podle toho, jak budou účinnost hodnotit cestující..."

A co asi tak budou cestující hodnotit, když si pozejtří vezmou bundy, protože na tričko to už nebude?

+4/0
10.9.2012 17:14

Raynor

Re: Není to vtip, že to začínají testovat od tohoto pondělí,

R^;-D asi to budou testovat az do prosince pak to vyhodnoti

0/0
10.9.2012 17:48

LLook

Re: Není to vtip, že to začínají testovat od tohoto pondělí,

Původně to plánovali už na léto, ale nestihli to.

0/0
10.9.2012 19:34

chytrak20

Re: Není to vtip, že to začínají testovat od tohoto pondělí,

vzhledem k tomu, že technologicky to bylo vykonstruovaný někdy v DUBNU a PRVNĚ je potřeba NAJEZDIT "zkušební kilometry" BEZ cestujících pro HOMOLOGACI, tak vězte, že testovací jízdy SKONČILY minulý týden a vůz DOSTAL pravděpodobně HOMOLOGACI, když mohl DNES! vyjet!!!! a ještě BUDE DOSTATEČNĚ TEPLO až do KONCE září!!! ale ve středu se OPRAVDU ochladí!!! 8-o8-o

0/0
10.9.2012 19:44

examinor1

Re: Není to vtip, že to začínají testovat od tohoto pondělí,

to je jednoduché, klimatizace umí snížit teplotu až do deset stupnů oproti venku, takže už od středy bude tramvaj takový pojízdný mrazák....:-)

0/0
11.9.2012 16:14

Pan Hrnek

Tomu říkám úspěch. 2012 a už i my máme klimatizaci...

už jsme zase blíž západu. Bude to ale stačit?

0/0
10.9.2012 17:07

Enj

Konečně...

... je to napadlo. V MHD je na chcípnutí. A ještě s mizernými hygienickými návyky mnohých cestujících. Nedávno jsem byl v Soluni a to je jinčí kafe. Chápů, že při 40 stupňových vedrech po čtyři měsíce v roce se nedá nic jiného dělat, ale klimatizovaný každý autobus? Nádhera. Jen ten šok po výstupu ven ;-D

+1/0
10.9.2012 16:31

Raynor

Re: Konečně...

tak vyrobce tuto tramvaj navrhoval s klymatizaci uz jen kvuli byzpecnostnim pozadavkum na nemoznost otvirat okna, jenze dopravni podniky objednal tramvaje BEZ klimatizace ktera k ni "patri"... no jsou to pepici uz jen to ze ji dou testovat s nastupem podzimuRv;-€

0/0
10.9.2012 17:50

Levicovy.Pravnik

ted ještě dodat klimatizace

do všech tramvají v republiceR^

+1/0
10.9.2012 16:27

Lord Helma

Re: ted ještě dodat klimatizace

hlavně nezapomenout na Jihlavu, Opavu, Teplice, Bohumín, Karvinou ... :-)

0/0
10.9.2012 18:07

arborman

Hmm, klimatizováno...

A já jel dneska ve 4 a ta pro změnu topila...

0/0
10.9.2012 15:58

Raynor

Re: Hmm, klimatizováno...

no bodejd kdyz je rano i jen 9

0/0
10.9.2012 17:51

Keni

Konecne, pokud to bude navrzene odbornikem.

konecne dobrej napad, specilane do tech T15, ktere maji nastavenou ventilaci rovnou ven z oken nebo ze dveri. Pokud k tomu nekdo predelal tu extremne zmrsenou ventilaci, tak proc ne. V tech vedrech je ta klima opravdu potreba, a jiz to neni jen par dni v roce.

Ale v dobrej cas, pokud dneska prej dle meteorologu konci leto. Ale klima neni vse, aby to melo smysl, je nutne zavrit dvere nejaku ventilacni clonou. To dle meho neni, takze predpokladam pouze na strechu dali klimatizacni jednotku, co bude foukat zase ven. V zime se na to neprijde a v lete uz bude pozde.

0/0
10.9.2012 15:46

leos.maslo

Re: Konecne, pokud to bude navrzene odbornikem.

T15 je tank! Tramvaj je 15T!;-)

0/0
10.9.2012 19:56

karloss z tunelu

už jen věta

nestálo to nic je podezřelá. ale ani klimatizace mně z auta do mhd nevyžene:-)

0/0
10.9.2012 15:06

petr4770

Re: už jen věta

Cena pohonných hmot jo...:-P

+2/0
10.9.2012 15:44

LLook

Re: už jen věta

Pouze tento prototyp nestál nic, výměnou za to, že ho DP otestuje (takže úplně zadarmo to není). Škoda chce tyto tramvaje prodávat i do dalších zemí a odzkoušené řešení jim získá pár bodů.

+1/0
10.9.2012 19:41

chytrak20

Re: už jen věta

YEES! PŘESNĚ TAK, jediný DETAIL - ForCity se třeba do Rigy už dávno vyváží už s klimou!! :-)

+1/0
10.9.2012 19:47

Invandrare

Supr dárek

pro bezdomovce. Nejen, že je vozíme zadarmo, ale ještě jim zajistíme příjemné prostředí...

+2/0
10.9.2012 15:02

Krokodyl1

To testování klimošky

bude probíhat jen do prosince nebo až do února? ;-D

+10/0
10.9.2012 14:53

Dark5

Re: To testování klimošky

Treba tim chteji vyhnat bezdomovce a duchodce, kteri se jinak na zimu stahuji do tramvaji. Precejenom -10 venku a k tomu sedet v -20 v tramvaji je uz trochu pruda i pro ne...genialni tah! R^

+2/0
10.9.2012 15:30

petr4770

Nevděk

Vám se nikdo nezavděčí že?:-P

0/0
10.9.2012 14:52

Neregistrovany

Ha

No jen aby to nebylo jako u ČD, kde je do klimatizovaných spojů dobrý svetr i v létě, neboť klimatizace nastavená na 18 stupňů je prostě boží.

0/0
10.9.2012 14:18

aldik7

Re: Ha

A co teprve Regiojet, podle reakcí na fb regiojetu někdy chladí moc a někdy nechladí vůbec, takže bud cestující umrzne nebo chcípne vedrem.. zlaté vagony s otvíracími okny.

0/0
10.9.2012 15:26

Ruler

akorát včas

aby se to ještě stihlo do zítra vyzkoušet :-))

+4/0
10.9.2012 14:17

VlasTen

Aha

Matně si pamatuji na diskuse, jestli je v těchto tram lepší mít klimatizaci nebo dobré brzdy. Pokud vím, tak ta klimatizace byla na úkor jízdních vlastností. ;-D

0/0
10.9.2012 14:16

Leinad

Re: Aha

To byl předchozí typ 15T, kde se to dávalo né na střechu, ale místo motoru. ;-D

Drážní předpisy to splňovalo, ale DPP to odmítl. (možná protože tramvajáci nechtěli dva velmi podobný typy, kdy každý brzdí jinak, ale pravděpodobněji protože to bylo moc levný a Škodovka nenabídla dostatečně velký úplatek. )

+4/0
10.9.2012 14:28

PrezdivkaJizExistuje

Re: Aha

Taky si na to vzpominam, ale ten duvod byl ciste finacni. Ze pokud by DPP obetovalo dva motory z predni napravy, tak by to vyslo akorat na tu klimosku. Ty motory by na zrychleni ani tak nechybely (pry), ale na zpomaleni a asi rekuperaci ano.

0/0
10.9.2012 15:16

chytrak20

Re: Aha

a právě PROTO se vymýšlela JINÁ varianta, JINÁ technologie!!! ktrá byla zkonstruována a NASAZENA do vozu 9243 NA JAŘE a vůz začal NAJÍŽDĚT potřebné kilometry PRO HOMOLOGACI a ty najezdil NYNÍ a homologaci DOSTAL :-) takže NYNÍ VYJEL :-)) trochu pozdě, ale přece :-) do konce září ještě BUDE hezky a teplo, i když bude ve středu 17 :-))

0/0
10.9.2012 19:50

leos.maslo

Re: Aha

PrOČ PíšeTe Chvíli MalÝM A POtom velkýM PísmEM?

+1/0
10.9.2012 19:59

chytrak20

Re: Aha

ale já celý slova a ne jak vypatlanej debil;-O8-o8-o

0/0
10.9.2012 20:59

Aesculap

Re: Aha

No stejně to vypadá jak vypatlanština. :-) Hůř se to čte. Asi jste to chtěl použít jen na zdůraznění. Kdyby tu byla možnost tučného písma, asi by to vypadalo lépe - ale fakt je, že i toho tučného když je moc, přehlednost a snadnost čtení to spíš snižuje...

0/0
11.9.2012 9:22

Martin Soušek

no to je ale font!

Tedy font na ten nápis, to musel vybírat opravdu člověk se vkusem!

.

Divím se, že nepoužil rovnou Comic Sans!

+8/0
10.9.2012 14:12

povalecka

Re: no to je ale font!

doba ledova je proste doba ledova :)

0/0
10.9.2012 14:28

Pillipala

Re: no to je ale font!

Myslela jsem si, že to trklo jenom mě, ale jsem ráda, že nejsem sama. Případně mohl použít také oblíbený Gothic v kapitálkách. ;-D

0/0
10.9.2012 14:41

PrezdivkaJizExistuje

Re: no to je ale font!

Take me to trklo, ale me hned napadla licence. Ono font nemusi byt nic levneho (ale take muze byt zadarmo).

0/0
10.9.2012 15:19

martin.praga

Re: no to je ale font!

No furt lepší než Times New Roman. ;-D

0/0
10.9.2012 23:37

stop vidlakum v diskuzich

no konecne

kdyz uz jste nam osekali vetsinu spoju, dejte nam aspon klimatizaci !!

0/0
10.9.2012 14:10

nepřítel posluchačů dechovky

Re: no konecne

Klimatizovaná tarmvaj - v létě teplo, v zimě zima, s MHD se jezdí v Prahou prima !!

0/0
10.9.2012 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.