Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha 3 nebude platit za měření imisí, peníze dá raději na cyklopruhy

Radnice Prahy 3 zrušila zakázku na měření imisí. Podle podmínek měla během patnácti let za služby zaplatit 76 milionů korun. Nové vedení radnice chce peníze raději utratit za budování cyklopruhů nebo kruhových objezdů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pospisit

Jednou

se občané Prahy z toho zklidňování pokakají a dle bolševické doktríny se pak řekne, že za to může trh a Klaus...

0/0
13.9.2012 10:54

Aesculap

Nejtransparentnější?

"Zvolili jsme tuto formu řízení proto, že je

nejtransparentnější ze všech forem vůbec. A kdo se přihlásil, o tom

opravdu nemám přehled."

Ano, je to tak strašně moc transparentní, že v tom nemá přehled ani zadavatel...

0/0
11.9.2012 16:43

StG08

Cyklopruhy na Žižkově.

To je hustej adrenalin!;-D

0/0
11.9.2012 5:02

net.Xtreme se nevzdává

Cyklostezky budovat pokud možno mimo stávající silníční síť

která by sama o sobě potřebovala dost rozšířit a modernizovat, počet aut za posledních 20 nebo 60 let dost vzrostl, počet kilometrů silnic moc ne... nejhorší jsou nápady pouštět na křižovatkách cyklisty před auta, protože to vytváří zbytečné konfliktní situace, kdy na zelenou vyrazí cyklisté a začnou je (často po několikáté) předjíždět řidiči aut...ubírání místa na silnici vytvořením cyklopruhu také není moc dobré řešení...vytváří to problémy s parkováním atd...

+1/0
10.9.2012 20:33

net.Xtreme se nevzdává

Re: Cyklostezky budovat pokud možno mimo stávající silníční síť

btw a nejhorší jsou ty kilometry cyklostezek, které končí v každé křižovatce, cyklisté musí (respektive by měli) slézat z kola každých padesát až sto metrů a převést kolo přes přechod, pak zase nasednout...investice jen do značení je značná, ale přínos pro cyklisty natož kohokoli jiného je nulový až záporný.

0/0
10.9.2012 20:35

Dark5

Re: Cyklostezky budovat pokud možno mimo stávající silníční síť

Jsou dve moznosti...bud ustupovat autum nebo vybudovat alternativu (MHD, kola) a auta potlacit. V Praze je cirka 50% zbytecnych jizd autem, takze rozhodne neni potreba rozsirovat silnice autum, ale naopak je vytlacit na urcene hlavni tahy a objezdy a ve zbytku je co nejvice upozadit. Bohuzel ruku v ruce s tim by se mela zkvalitnovat MHD, ale tam se naopak skrta, omezuji se spoje a nic se nedela s bezdomovcema, ktery cestovani dost zneprijemnuji.

Pred 20ti lety bylo MHD mizivy oproti dnesku a fungovalo to. Dneska jsou levny auta a mnohem linejsi lidi, takze kvuli kazdy blbosti skacou do auta a posukavaj mestem...tam je hlavni problem.

+2/0
10.9.2012 23:53

Leinad

Re: Cyklostezky budovat pokud možno mimo stávající silníční síť

V některých případech ani není potřeba auta vytlačovat, stačí aby se po hlavních tazích dalo jezdit (zelená vlna s případnou značkou doporučující rychlost)

mimochodem příspěvky do MHD se zvyšují, akorát poslední změna přinesla pár detailů, jako přeplněná midibusová linka(kde se bude zkracovat interval) a vzduchovozívá tram.

0/0
11.9.2012 9:53

Mac the Devil

Re: Cyklostezky budovat pokud možno mimo stávající silníční síť

No já bych řekl, že tomu člověku, co jede autem, ta jízda zbytečná nepřijde. Jinak by ji neuskutečňoval, ne?

0/0
13.9.2012 11:43

danny47

Cyklopruh v Jeseniově ulici.....

Tak to je opravdu investice potřebná jak.... !! !! !!

0/0
10.9.2012 20:31

jirka696969

a někdo bude mít po provizi ze zakázky...

dopravní podnik, středočeská ČSSD, radnice Prahy 3... kdo přijde o provize dál?

0/0
10.9.2012 20:30

al.mucha

Re: a někdo bude mít po provizi ze zakázky...

Zatím jenom odstříhli modrobolševika od jednoho z nesčetných státních cecíků.

0/0
11.9.2012 8:00

R@ndom

Opet zvitezil zdravy rozum

... aneb pro par promile cyklistu na silnici se bude utlacovat zbytek motoristu. Navic se budou zvysovat imise kladenim prekazek autum do cesty a zpomalovanim dopravy (auta budou na stejnem useku vypoustet dele vice zplodin). To uz chce poradneho myslitele.

0/0
10.9.2012 20:30

danny47

Re: Opet zvitezil zdravy rozum

R^!!

0/0
10.9.2012 20:31

Leinad

Re: Opet zvitezil zdravy rozum

Existuje dopravní indukce. Existuje několik lidí, kteří by do práce jezdili na kole, pokud by měli kudy (a to, že na magistrále od konce dálnice není formální zákaz neznamená, že vždycky je kudy.)

S tím, že dopravě nemají být kladeny překážky souhlasím.

+1/0
10.9.2012 21:47

R@ndom

Re: Opet zvitezil zdravy rozum

Tomu rad verim, ale rad bych pred takovouto hura akci videl vyzkum s predpokladanym navyseni / ubytkem dopravy. Ne nejake "funguje to v Nizozemi", atd. kde nemaji Husitskou tri kilometry do kopce a mraz od listopadu do brezna, tedy na kolo sednou jen nejvetsi sebevrazi, ale seriozni pruzkum. Verim, ze by sami prisli na to, ze existuji lepsi metody, jak ochranit osmilete skolaky pred nakladnimi vozy. Zastupce SZ ale pro jistotu zpomali auta -> zvysi emisni zatizeni a pak to vsechno prestane merit, protoze preci "Nepotřebujeme přece drahá měření, abychom věděli, že hlavním zdrojem znečištění a hluku je automobilová doprava,"

0/0
10.9.2012 23:08

macarát

Re: Opet zvitezil zdravy rozum

Husitská tři kilometry do kopce zase znamená Husitskou tři kilometry z kopce opačným směrem. A do práce se jezdí spíš do centra, zatímco zpátky domů nevadí, když člověk pojede déle, nebo se zpotí. Tohle problém není.

0/0
11.9.2012 13:40

Leinad

Všude cyklopruhy

Jaký je účel cyklopruhu? Já jej chápu před křižovatkou(jako prioritní) a přes nepřehlednou křižovatku(upozornění).

Na většině míst stačí široký běžný pruh a řidiči(včetně cyklistů) dodržující pravidla. Hovadiny jako V Olšinách(prostor, kam otevřít levé dveře zaparkovaného auta) můžou bezpečnost i snížit.

0/0
10.9.2012 20:15

danny47

Re: Všude cyklopruhy

R^

(Navíc cyklopruh na hlavní, když o blok vedle vede souběžná "vedlejší" ulice... )

0/0
10.9.2012 20:32

Keni

Zpomalovaci pruhy

At uz jsou s tim nicenim silnic do kopru a vzpomenou si, jak to delaji v nemecku ci rakousku. ja musim kazdy dv roky na technickou a jizda po nasich silnicich je des a hruza. Tak nasazime na kazdecj 10m jednu nerovnost navic. Kdyby na hlavnich tazich byli primerene rychlosti a zelena vlna, tak by to nikdo vedlejsima neobjizdel.

0/0
10.9.2012 20:10

Leinad

Re: Zpomalovaci pruhy

Jenže proč řešit příčinu (kolony na hlavních), když stečí řešit následek(tranzit vedlejšími). ;-D

0/0
10.9.2012 21:58

Neplacený diskutér

Imise

Imise? :-)

+1/0
10.9.2012 19:19

Neplacený diskutér

Re: Imise

No jsem za blbce, imise existuje, musel jsem si to ale vygooglovat :). Ale naštěstní nejsem sám, někdo mi dal doporučit :D. Taky to mohli ale v článku vysvětlit, pro ty línější nebo hloupější.

0/0
10.9.2012 19:50

Cislo 2

Re: Imise

No imise je to, co po těch emisích zůstalo kolem.Těžko budou měřit emise, ty se dají měřit na komíně od fabriky nebo na výfuku auta. Nedovedu si představit, že by nasazovali pytlík na výfuk každému autu.

0/0
10.9.2012 19:59

Dark5

Re: Imise

Ja jo...a idealne aby ten pytlik nesundali a jeste do toho vejfuku strcili banan. :-P

0/0
10.9.2012 23:55

Dusan321

Jinymi slovy

Nepotrebujeme nezavisle mereni znecisteni, protoze co kdyby odporovalo nasi zelene ideologii. Nakonec by se mohlo treba zjistit, ze mira znecisteni klesa a cim budeme vysvetlovat nasi planovanou pesi zonu pres cely Zizkov. Jeste by se toho chytili ti burzousti co jezdi autem.

0/0
10.9.2012 19:04

macarát

Re: Jinymi slovy

Že ty jezdíš přes Žižkov často autem :-)

Ale jinak vysvětlovat plánovanou pěší zónu je nejsnazší prostě tím, že to občané podle jejich průzkumů ocení. Myšleno místní občasné. Nikoliv lidé z ležatých králíkáren v sídelních kaších, jejichž názor je pro radní jen nepříliš zajímavý.

+3/0
10.9.2012 19:23

Shackall0

Re: Jinymi slovy

No, drobný problém je, že poměrně velká část Žižkova má nastavené služby nejen pro místní, ale také pro přespolní, kteří tam pracují. Omezování dopravy za přípustnou mez by vedlo ke stěhování firem jinam (nejlepší je pro podnikatele, když má provozovnu u Metra mezi cyklostezkou a velkým neplaceným parkovištěm). To by následně pocítili i ti místní.

A ještě z jiného soudku: Kolik tam těch místních (tj. lidí, kteří tam trvale bydlí) vlastně je?

0/0
10.9.2012 19:35

macarát

Re: Jinymi slovy

Ona je otázka, kde je únosná mez a co je omezování a co je jen formování, kdy omezení může faktickou kapacitu zvýšit  (viz Braessův paradox).  Podle mého názoru je k ní zatím dost daleko.

Kolik těch místních je, to netuším, ale obecně v Praze je hodně důchodců a naopak rodin s dětmi nebo studenty. Velká část aktivní generace chce aktivně bydlet v sídelní kaši a aktivně dojíždět, zatímco důchodce chce mít pod okny klid a na přechodu pět minut času na přebelhání. Z toho plyne, že voliči v Praze automobilům moc přát dlouhodobě nijak zvlášť nebudou.

Co pocítí za pět let, to se špatně předvídá a hodně ze zúčastněných to zase tak moc netrápí. Natož politiky.

0/0
10.9.2012 20:04

danny47

Re: Jinymi slovy

R^!! Navíc, MY známe příičiny, důvody a způsoby bez měření... (jak se píše v článku)

0/0
10.9.2012 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.