Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radnice mají ke změnám v MHD stovky připomínek. Změní se jen drobnosti

Společnost Ropid, která plánuje dopravu v Praze, vyhoví stížnostem některých starostů na nový systém. Půjde ale spíše o kosmetické úpravy. Například linka 196 by cestující měla vozit až ke vstupu do metra na opačné straně ulice, mezi Stodůlkami a Butovicemi pojede víc spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

acsalik

OSTUDA

dyt je to akorát tak ostuda. Teď budou jednat se starosty městských částí. Teď když to měli udělat předtím než si vymysleli tyhle super změny. Ten Nosek je opravdu takovej d.... až to hezký není. ;-€ nic jiného než lháři.

0/0
17.9.2012 22:08

osk

J9 nevím co furt mají s tou 217

stejnak skoro nikdo nejezdil autobusem z anděla do dejvic, nejvíc tam jezdí studenti ze strahova, do dejvic jede trmavaj nevím proč by se to mělo krýt, druhá věc je že ty přestupy jsou docela sranda .

0/0
14.9.2012 11:03

KarelP

Linka 11

Zkrácená linka 11 je naprosté zlo. Co na tom, že jezdí často, když nikam nedoveze? Ani na autobusy na Želivského, ani do nemocnice, kam spadáme, ani na hřbitovy, nikam. Linka 5, na níž se musí přestupovat, už tak dobré intervaly nemá. Navíc si to zkuste, vézt do nemocnice či na hřbitov naší babičku o berlích s nuceným přestupem tam i zpět. A proč jsou teď ze Strašnic dvě linky (5 a 26) vedoucí shodně na Žižkov, Hl. nádraží, nám. Republiky, Holešovice a Letnou?? Stejný směr, zato k nám na Vinohrady nejede nic!!

A oficiální důvod Ropidu, prý od Flory klesala poptávka po lince 11. Najděte jedinou linku, v níž za centrem směrem ke konečné neklesá poptávka!!! Soupravy na lince 5 jezdí skoro prázdné, protože ji 26 dubluje, zatímco my u linky 11 zcela tratíme!! To nezná mezí!!!

+1/0
13.9.2012 10:57

wierz66

metrobus 193 ve špičce

ve trase Šeberov - Budějovická byl neuvěřitelně ráno natřískamý, to že byl nasazen 4dvéřový bus nepomohlo,

i kloubový autobys by byl beznadějně plný, na zastávce IKEM už lidé nemohli nastoupit

0/0
12.9.2012 10:49

mahony3307

Re: metrobus 193 ve špičce

Ne jenom ve špičce,ten je natřískanej pořád i přes poledne.Od 14 hod.ho jdu jezdit to se zas mam na co těšit :-/

Prostě to ted musí pobírat i za 114 a ty lidi se tam nevejdou.Ale včera tam se mnou jezdil nějakej špízák 2 kola z konečný na konečnou,tak si to šel možná nějakej Ropiďák okouknout ;-D

0/0
12.9.2012 10:57

Fai Rodis

Re: metrobus 193 ve špičce

No, nevejdou. A co cekali, stodukati bez mozku?

Ta 114 primo na Kacerov a ta 193 jako zdravotnicko-spravni spojeni Phy 4 (spitaly, poliklinika, radnice) nejezdily jen tak pro srandu kralikum dlouha leta svoje trasy beze zmen.

0/0
12.9.2012 11:53

montík

zrušení 271

Další zhovadilostí je zrušení autobusu 271. Tato linka jezdila mezi Skalkou a Hájemi a byla prakticky jediným obslužným spojem na metro pro sídliště Petrovice, Horní Měcholupy a Hostivař. Teď ji nahradili prodlouženou 125 na trase Smíchov - Háje - Skalka. Ze Smíchova vyjede jako expresní linka na Prahu 11, kde se změni na klasický courací autobus. Když bude na Barranďáku nebo Jižní spojce pořádná bouračka, odříznou tuto oblast od MHD na několik hodin. Důvodem je prý souběh linek na trase Háje - točna Jižní město (asi 3 stanice).

Má to logiku ?? Na metro potřebují lidé z Petrovic nebo Měcholup každý den, na Smíchov většina jednou za uherský rok.Rv

0/0
12.9.2012 10:09

Leinad

Re: zrušení 271

Já mám radši než přestupy mezi linkami se stejnou konečnou a intervalem (Stadion Strahov, ale i Horčičkova kde sou parkoviště pár metrů od sebe) zařízení spolehlivosti linek - prioritní pruhy(kde nejde buspruh, tam pruh pro autobusy a auta s dvěma a více lidmi), funkční zelená vlna, splnitelné jízdní doby(v ideálním případě se má zastavit a vyvětrat do času odjezdu i na zastávce na znamení),...

0/0
12.9.2012 12:17

lakozrout

Re: zrušení 271

Na tohle si ale Městské části stěžovat nebudou, jelikož to byl jejich požadavek.

0/0
12.9.2012 15:10

montík

Re: zrušení 271

Praha 15 nebo Petrovice chtěli zrušení 271? To slyším poprvé.

0/0
12.9.2012 15:29

lakozrout

Re: zrušení 271

Požadavek Městské části Praha 15. Ale je možné, že se i Petrovice k tomu vyjádřily.

0/0
12.9.2012 15:35

Leinad

Re: zrušení 271

Chtěli prodloužení 125 aspoň na Sídliště Petrovice. Zkrátit 271 na SP by znamenalo prakticky zrušit přímé spoje z Petrovic na Háje a zavést absurdní přestupy jako na Strahově 191-143. (kromě 240 v dlouhém intervalu)

Město se má starat o autobusy i jinak (preference na silnicích a křižovatkách, průjezdné silnice a zelená vlna obecně,...)

0/0
13.9.2012 20:52

Rickr

Re: zrušení 271

A naopak - expresní 125 má z jízdního řádu cár papíru. Od září se na něj nedá spolehnout, přijíždí a odjíždí si dle libosti, několikrát už i formou "vláčku". No co. Už jsem vytáhl auto a na příjemné se zvyká rychle, takže děkuji ROPIDe, po létech se obejdu bez služeb MHD.

+2/0
12.9.2012 15:13

pskoda

Arogance Ropidu a Magistrátu pokračuje

Tohle je jen pokračování arogance ze strany Ropidu, resp. Magistrátu vůči městským částem. Ani mě to nepřekvapuje. Radnice mohou mít třeba tisíce připomínek, ale změny budou jen drobné. Přece Nosek nepřizná, že je stodukát :-/

+3/0
12.9.2012 9:18

mahony3307

Re: Arogance Ropidu a Magistrátu pokračuje

Přesně tak,i kdyby se ted ukázalo že to je celý naprostá zhovadilost tak se to hlavně nesmí přiznat!!Stálo to plno prachů nesmíme přiznat chybu.Proto se brání něco vrátit zpátky,je moc brzo a vypadalo by to blbě.Teď to budou po drobečkách nenápadně jakoby dolaďovat.Podívejte jak se ztrapnili s tou 217 ;-D Tomu už se smáli i děti.

A teď budou diskutovat s MČ ?? To brzo!! ;-O

+1/0
12.9.2012 10:07

Antikodex

Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

V oblasti, do které zajíždí, bydlí velké % starých lidí. Tímhle je ROPID donutil absolvovat dost nebezpečný přestup z tramvaje na BUS přes dost frekventovanou 4proudou silnici, kde se běžně jezdí mnohem rychleji než předepsaných 50.

Dnes byste v Praze hledali oblast bez přímého spojení na metro jen s velkými problémy. Teď se jimi staly Cibulka+Šmukýřka;-€

+5/0
12.9.2012 7:49

Aesculap

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

Chápu, že všichni, co přišli o možnost jezdit 123 až na Anděl (nebo na Knížecí) jsou naštvaní. Tu linku znám, kdysi jsem se s ní také něco najezdil, vzpomínám si třeba, když mi na Andělu ujela před nosem a další měla jet až za půl hodiny, to potěšilo...

Ale kde jste vzal ten přestup přes 4proudou silnici? To jako na Kavalírce? Vždyť je tam třeba při přestupu přecházet jen přes 2 jízdní pruhy - přijedu 123, ta zastaví, přejdu 2 pruhy na ostrůvek a jdu na tramvaj. Nebo přijedu od Anděla tramvají, vystoupím, přejdu přes 2 pruhy a dojdu na autobusovou zastávku. A v obou případech je na přechodu dokonce semafor, takže mi ten přechod nijak zvlášť nebezpečný nepřijde - snad jen pro někoho, kdo se to snaží přebíhat na červenou...

Samozřejmě přestup hrana-hrana by byl lepší. Ale když budete problémy ještě takhle zveličovat, nebo uvádět nepravdivé informace, jen to tím ulehčíte ROPIĎákům, aby podobné námitky smetly úplně... :-(

+1/0
12.9.2012 9:19

Antidukat

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

Už jsem byl několikrát svědkem (po 1.9.2012), jak to na tom přechodu rychle jedoucí auto málem neubrzdilo před chodcem. Chodec šel přitom na zelenou. Při představě, že by tam mělo přecházet moje dítě jedoucí ze školy...;-€

Další fórek je absence jakéhokoliv přístřešku, kam by se dalo schovat před rozmary počasí.

VIVAT ROPID!;-O

0/0
12.9.2012 9:23

Aesculap

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

Tak jestli si nějací řidiči myslí, že to tam můžou profrčet na červenou, tak by jim měl asi někdo sebrat řidičák... Resp. dle zákona, když to někdo udělá dvakrát během 1 roku. Zkuste zatlačit na MČ Praha 5, ať to tam Městapo jezdí občas kontrolovat - nebo ať tam dají rovnou kameru. Určitě budou rádi za takový snadný lov. Na červenou občas vidím někoho profrčet právě před motolskou nemocnicí, ale je to obvykle nějaký spěchač - takže v momentě, když tam chodci ještě ani nejsou (ale už má červenou).

Ad přístřešek - ano, to je nepříjemné. Na křižovatce Kukulova-Plzeňská by se mi ve směru nahoru k nemocnici také líbil a není tam... Ale na té Kavalírce - na tramvajové zastávce je (vím to, nedávno jsem se v něm také schovával před docela silným deštěm), takže aspoň v jednom směru  minimálně v jednom směru je. Takže raději bych nepoužil slovní spojení "absence jakéhokoliv přístřešku" - prostě absence přístřešku na autobusové zastávce.

0/0
12.9.2012 9:29

Toranoko

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

ona vubec ta Plzenska proste nic moc :-/ Treba na Klamovce vam zelena sviti par vterin, jednu, dve. Vim, ze je to signalizace ke vstupu, ale prijemne to neni a ja sama mam pocit, ze to stiham taktak, natoz nekdo, komu ten prechod trva nepomerne dele...Spousta aut, co odbocujou, a stoji uprostred, do toho tramvaje..  na Kavalirce se mi stalo, ze se na me ritil terenak, ok, asi ma fajn brzdy a dela mu radost zastavit na par metrech, ale me se to jako chodci proste nelibi. Takze ja vzdycky cekam, az vidim, ze to auto, co dojizdi k prechodu, OPRAVDU stihne zastavit, cimz zrejme nemalo rychloridicu seru...no, ale at, me to za to fakt stoji.

0/0
12.9.2012 9:47

Aesculap

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

Jo, k Plzeňské mám také pár výhrad. A představte si, jet po ní třeba na kole... A bohužel tam moc nejsou alternativní trasy...

Ad to přecházení - jak píšete, zelená znamená, že můžete zahájit přecházení. Není to, že by člověk na zelenou musel stihnout přejít. Tohle bohužel spousta lidí neví, takže pak píšou stížnosti třeba na portál chodcisobe.cz, že někde zelená "blikne" jen na sekundu nebo dvě.

Semafor je ale nastavený tak, že je tam nějaký vyklízecí čas - tzn. chodec už by na přechod vstoupit neměl, ale ti co tam jsou, by měli mít čas bezpečně přejít. Pokud by tento vyklízecí čas byl nastavený jako příliš krátký, pak by to za stížnost stálo. Snad na to jsou i nějaké normy...

Oční kontakt s řidičem je fajn - nebo alespoň vidět, že auto zpomaluje. Ale tohle řeším u přechodů, kde semafor není, tam je to důležité...  Samozřejmě i když je někde semafor, není to záruka úplného sucha a bezpečí a i když mám zelenou, je lepší se rozhlédnout (pojede nějaký magor, policie, záchranka...).

0/0
12.9.2012 9:53

corvus frugilegus

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

Mohl by jste mi prosím objasnit způsob, jak se dostat z přístřešku na tram zastávce na zastávku 123 v okamžiku kdy ji spatřím z přístřešku, tak abych ten autobus stihnul? Přebíhat Plzeňskou na červenou je naprostý hazard se životem a autobus nečeká. Ono v silném lijáku není zrovna žádný med jít na zastávku s předstihem, že za pár minut pojede autobus (ale také nemusí, protože během 1km dlouhého obratu může snadno na další 2 - 3 minuty někde uvíznout).

+1/0
12.9.2012 9:52

Aesculap

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

Ano, to je problém. Samozřejmě přebíhat Plzeňskou na červenou je o ústa a ještě za deště. Ale já tím chtěl říct to, že na absenci přístřešku narazíte v případě, že pojedete z centra nahoru. V opačném případě ne - přijedete autobusem 123 na Kavalírku - ano, na autobusové zastávce není přístřešek. Ale pokud chcete jet na Anděl, tak stejně asi hned jak to půjde přejdete na ostrůvek a budete čekat na tramvaj. A tam přístřešek je... Jedině, že byste chtěl k dopravě na Anděl využít třeba 167, která zastavuje ve stejné zastávce (aspoň by to byl přestup hrana-hrana).

0/0
12.9.2012 10:01

corvus frugilegus

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

Samozřejmě mám na mysli absenci přístřešku na výchozí zastávce 123 na Kavalírce. Na té konečné souhlasím že by byl příjemný, ale ne nezbytný. Ve směru z Anděla na Šmukýřku je to ale opravdu nic moc.

Mimochodem jsem ralativně mladší člověk, ale když vidím seniory často o berlích co jdou od doktora z Kartouzské, jak se šourají přes Plzeňskou, v tu chvíli bych na Kavalírku rád postavil pány Noska, Procházku a Jareše, aby jim osobně objasnily výhody nového systému MHD a přesvědčili je, že si nový systém zakrátko určitě oblíbí (jak s oblibou vytrubují).

0/0
12.9.2012 10:13

Aesculap

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

Jo, to by vůbec nebyl špatný nápad... Takhle ještě někteří mají tendence nadávat třeba řidičům, kteří za to nemůžou...

A s těmi přístřešky - ono by asi bylo super, kdyby byly na každé zastávce, ale na to asi peníze nejsou. Někde se to asi opravdu nevyplatí. Ještě když víme, kolik stojí všechny pražské zakázky... Se vsadím, že jeden takový přístřešek určitě vyjde alespoň na pár set tisíc...  Ale někde by je to opravdu docela chtělo - jde asi o to, aby se ozvalo dost lidí, že zrovna na konkrétním místě by byl přístřešek potřeba. Ono kolik by se jich třeba mohlo zrovna na Praze 5 udělat místo přiblblých koryt na zeleň, na které stejně skoro každý (snad kromě lidí z radnice P5) jen nadává...

0/0
12.9.2012 10:17

mahony3307

Re: Zkrácení linky 123 je bezohlednost a lumpárna

Kdyby postavili přístřešky tak kde by pak vzali na ty betonový květináče co jsou tolik potřeba ;-D Na tom se zas někdo napakoval.

+1/0
12.9.2012 10:29

Aesculap

16 v Bělehradské?

"Praha 2: Vadí jí odklon linky 16 z Bělehradské ulice."

Ale linka 16 po Bělehradské ulici nejezdila, její trasa přes Prahu 2 byla Karlovo náměstí-I. P. Pavlova-Náměstí Míru-Korunní ulice-Flora. Jen na část léta jezdila díky nějakým rekonstrukcím v Korunní ulici dále po Vinohradské a pak Bělehradskou dolů na Náměstí bratří Synků. To se Praha 2 chce vracet k výlukovým jízdním řádům?

0/0
12.9.2012 7:26

rodd

Re: 16 v Bělehradské?

Taky mně to trklo, měla to být spíše  6 ka.

0/0
12.9.2012 7:37

Aesculap

Re: 16 v Bělehradské?

Kromě obrázku je to ale navíc citováno i přímo v textu - a citují místostarostu Václava Vondráška. A argumentace mi přijde dost divná - těch 85 tisíc lidí, to tak možná odpovídá součtu obyvatel Prahy 1 a Prahy 2. Má snad pan místostarosta pocit, že všichni obyvatelé Prahy 1 a Prahy 2 jsou nezaměstnaní? Ano, agendy ÚP jsou dneska trochu rozsáhlejší, co si vzpomínám, vyplácí se přes ně ještě některé další dávky, nejen ty v nezaměstnanosti. Ale i tak - potřebuje člověk, který s nimi má co do činění tam jezdit každý den?

Mně naopak ten letní "odklon" linky 16 (a k tomu ještě 10) docela dost zkomplikoval cesty do práce - a tam musím jezdit každý den...

0/0
12.9.2012 7:45

Martin Šubrt

Re: 16 v Bělehradské?

Pan Vondrášek neví, proti čemu protestuje... Myslel linku 6, ale sám jí nikdy neviděl, tak klidně řekl 16... A jelikož tam 16 zrivna v létě výlukově jezdila, tak novináři samozřejmě nemohou tušit, že když Vondrášek říká 16, tak myslí 6 ;-).

0/0
12.9.2012 10:23

Aesculap

Re: 16 v Bělehradské?

No jo, asi se ta jednovozová 6 někde srazila s půlkou 10 a neštěstí je na světě... :-)

Ale i tak mě zaujalo, že si myslí, že všech 85 tisíc obyvatel Prahy 1 a 2 potřebuje jezdit na Úřad práce...

0/0
12.9.2012 10:25

slevydr

Nové Butovice - Stodůlky?

Tak to nechápu, tam to zůstalo po starém - 214 a 225 a hlavně ty busy jezdí skoro prázdné...

0/0
12.9.2012 6:09

Toranoko

Re: Nové Butovice - Stodůlky?

mozna ze mysleli trasu puvodni 130 ? Z Butek dal na Nuslovu a tim smerem... koncilo to tusim na Sidlisti Stodulky. Ted misto toho jezdi 176, co konci na Butkach a cosi, cim uz nejezdim, protoze se to memu useku elegantne vyhnulo..

0/0
12.9.2012 8:20

krysar

Roprd...

... zrejme fakt novej detencni ustav pro (arogantni) psychopaty :-/

+5/0
12.9.2012 0:45

_L23_

Praha 9 nemá námitky?

to se asi pánové Jarolím a Holeček zbláznili, že jim nevadí jak magistrát, Ropid a DPP odrbali tramvaje "jejich" lidem? nehorázné...

0/0
12.9.2012 0:38

Leinad

Re: Praha 9 nemá námitky?

Vyjmenuješ konkrétní místa týkající se P9, mezi kterými došlo k reálnému zhoršení dopravy?

0/0
12.9.2012 1:09

Martin Šubrt

Re: Praha 9 nemá námitky?

Tak lidem rozhodně vadí náhrada linek 15 a 19 poměrně nespolehlivou linkou 16 u Polikliniky Vysočany, která jede přes celé město. A současně tedy zdvojnásobení intervalů ve všech obdobích a pokles počtu nízkopodlažních spojů až o 2/3. Dále se hodně zlobí lidé z Kbel, kterým byl mimo špičky linka 185 ukončena v Letňanech a i ve špičkách teď jezdí přes metro Letňany, čímž se jim prodloužila dojezdová doba na Palmovku, kudy byly v centru nejméně o 10 minut dříve než s využitím metra C.

+1/0
12.9.2012 10:28

_L23_

Re: Praha 9 nemá námitky?

díky že jste to dotyčnému vysvětlil, sám bych to nenapsal lépe

0/0
14.9.2012 17:00

KRAUSDAN

Typicky pražské pseudostarosti

Určitě nejsem první, kdo na to poukáže, ale stojí určitě za to to zopakovat: Jděte, vážení pražáci do .... s vašimi stesky na to, že najednou musíte přestupovat o jednou víc a na místo dojedete o pět minut déle, než v minulém jízdním řádu. Že interval nějaké tramvaje je najednou od dvě minuty delší. Uvědomte si, že nejméně sedm milionů lidí v tomhle státě je v oblasti veřejné dopravy na tom tak, že jsou často rádi, když jim něco jede dvakrát za dopoledne a dvakrát za odpoledne (nebo i méně často). A když mají při přestupu pouhou půlhodinu prodlevu (v létě i v zimě a často bez zastřešené zastávky). A že jim poslední bus domů jede až o několik hodin dřív, než vám poslední noční spoj. Takže hoďte ty vaše rádobystarosti za hlavu a řeště raději něco užitečnějšího.

0/0
11.9.2012 23:00

NCC1701-D

Re: Typicky pražské pseudostarosti

No nas zase nemusi zajimat treba to, ze kazdorocne zemedelci na statu zebraji penize, protoze bylo moc sucho  nebo moc prselo, nebo byla zima nebo moc vedro.

+3/0
11.9.2012 23:06

KRAUSDAN

Re: Typicky pražské pseudostarosti

V zemědělství je i na venkově zaměstnáno tak málo lidí, že tvůj příspěvek je úplně mimo. Ale mimochodem, díky těm dotacím máš i ty chleba jen za pětadvacet a ne za padesát. Ale nebo si myslíš, že Praha je zásobována z Marsu??

+1/0
11.9.2012 23:16

tx999

Re: Typicky pražské pseudostarosti

Zas tech 25 korun musi nekdo nejdriv na danich odvest;-)

0/0
11.9.2012 23:20

KRAUSDAN

Re: Typicky pražské pseudostarosti

Bohužel ano. Ovšem, těžko to rozseknout. Dovedeš si představit, že někdo najednou řekne: Zemědělci v celé Evropě nedostanou nic. Daně se sice sníží, ale potraviny skokově zdraží o desítky procent. 2/3 zemědělců zkrachují, protože jinde na světě se stejná komodita produkuje bez dotací o třetinu levněji. Stát bude muset předozdělit obrovskou sumu na důchody a podpory i současné střední třídě která se ocitne na hranici bídy a to i s tím snížením daní, inflace vyletí na desítky procent. No vážně, těžko řešitelná situace. Osobně jsem odpůrcem většiny dotací, tedy i těch zemědělských a státní přerozdělování považuji za černou díru na prachy. Jenže neznám inteligentní a použitelné řešení (to by totiž bylo na nobelovku za ekonomii).

0/0
11.9.2012 23:43

Leinad

Re: Typicky pražské pseudostarosti

Proč čteš články v rubrice Praha a Středočeský kraj? ;-D

Mimochodem pokud by zhoršení MHD mělo znamenat i snížení dotací, nebyl bych proti tak moc. Tebe nezajímá efektivita využívání daní?

+6/0
11.9.2012 23:10

KRAUSDAN

Re: Typicky pražské pseudostarosti

To nelze přehlédnout a přeslechnout, jde to i v celoplošných médiích. Ale budiž, pokud se to fakt zhorší, ať mají menší dotace. Jen mi připadá, že je to jako s většinou podobných záležitostí - spokojený mlčí. Ukřivděný ječí. Nicméně, vážně považuješ za zásadní zásah do svých práv, pokud ty musíš o jednou víc přestupovat, když někdo jiný najednou nemusí. A je nepřekonatelným problémem, když cesta, která dříve trvala 25min., najednou trvá třeba i 35min.? V porovnání s tím, co musí řešit ohledně hromadné dopravy výrazně větší část národa, jde podle mého o prkotinu. Když jsem se musel spoléhat na HD, byl jsem rád, že při každoroční změně JŘ upravili odjezd pouze o 10min., ale díky tomu jsem následně na přestup měl místo deseti dvacet minut. A to jsem jezdil jen na cestě dlouhé cca 30 km (od domova na zastávku 3km a ze zastávky do práce 15 minut chůze). Takže se mi nediv, že se nedokážu vcítit do tvých problémů. Resp. že to, co ty za problém považuješ, já nazývám prkotinou.

0/0
11.9.2012 23:35

Leinad

Re: Typicky pražské pseudostarosti

Každý je zvyklý na nějaký standard, co jednomu připadá jako standard, může připadat jinému jako luxus. Pražská MHD odveze denně hromadu lidí do práce a z práce (přes 10% obyvatel ČR bydlí v Praze nebo blízkém okolí, dále vozí i turisty, vliv MHD může být viděn i tím kdo ji nevyužívá - hustota provozu aut...). Při takovém počtu převezených lidí považuji za logické, že sou na P MHD kladeny jiné požadavky, než na linky, kde k přeplněnosti(vozu ani nástupiště) a čekání několika lidí na další spoj tímž směrem nedojde.

Prodloužení jízdní doby o 100% je prodloužení o 100%, i když to je absolutně pár minut. Neprokládání linek s dlouhým společným úsekem je zbytečné obtěžování cestujících, když po 30 minutách jedou 3 busy za sebou - mimochodem může to přinést situaci, kdy neproklad mezi místy A-B způsobí, že cestující, který chce jet z místa A do místa C nenastoupí do "svého" busu(je přeplněn lidmi do B) a dojde tím ke přeplnění, vezení vzduchu a navíc čekání cestujícího na další spoj ...

0/0
12.9.2012 0:50

Leinad

Re: Typicky pražské pseudostarosti

... je-li tato situace prezentovaná reklamní kampaní jako úspora peněz a vylepšení spojení, tak se ti, kterých se to přímo dotýká, začnou ozývat a řešit to v místních médiích. Nejsou-li námitky ke změnám včas zpracovávány(místo toho odpovědná organizace radši řeší prkotiny jako přejmenování zastávek a převádění zastávek mezi několika typy - stálá, na znamení v noci, na znamení o víkendu, na znamení nonstop) tak to vede k logické snaze o řešení.

Přístup "je to prkotina" může vést i k totálnímu zrušení HD - vždyť se o proti předchozímu měsíci prodlužuje jízdní doba jenom o 5%.

+1/0
12.9.2012 1:02

Martin Šubrt

Re: Typicky pražské pseudostarosti

Víte, ale Pražáci za ty spoje platí ze svého ročně 11 miliard. Když vidí, jak se ty peníze vyhazují za prázdné spoje, zatímco jim se zbytečně spoje zrušily, nebo se tam prostě ráno nevejdou, tak mají právo se trošičku zlobit, ne?

+4/0
11.9.2012 23:25

Fai Rodis

Re: Typicky pražské pseudostarosti

A kdypak tedy Ropid zrusi tu predelanou 114? Mimo spicku 2x za hodinu - to prece uz nikoho nezajima.

A ja se fakt desim, az budu muset jit v zime tech 400 metru od Zelenych domku k ustavum, zatimco kolem bude jezdit 193 opacnym smerem...:-/

Ony se ty chodniky v zime moc neudrzuji - kunraticka priorita to neni.

0/0
11.9.2012 23:29

KRAUSDAN

Re: Typicky pražské pseudostarosti

400 m pěšky? No to je pořádná procházka ... Aha, sorry ono je to čtyři sta metrů a ne čtyři tisíce. A já si myslel, že jsem na tom dobře, když to už mám na zastávku míň něž půl hodiny chůze.

0/0
11.9.2012 23:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.