Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy pražské MHD by mohly jezdit tunelem Blanka, plánuje Ropid

V pražské hromadné dopravě ještě neodezněly vášně kolem změn platných od 1. září a dopravní plánovači už chystají další. Po zprovoznění tunelu Blanka chtějí, aby jím jezdil autobus MHD. Další změny nastanou již v březnu 2013 - Ropid upraví "zářijové" změny a přesunou se i autobusy v Praze 6.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antonin80

Stop ROPIDu, přeplněná 267

Kdyby ROPID naplánoval zrušení sám sebe, bylo by to pro pražskou MHD nejlepší! Úspora mnoha milionů a linky by mohly jezdit posílené. To co od září provedli v Kolovratech, Uhříněvsi, Kobylisích, Ďáblicích, apod. je naprosto katastrofální. Linka 267 byla vždycky plná, ale to, jak vypadá nyní je naprostý extrém! Pro lidi pracující od 8h připadá v úvahu jeden spoj, kterým jezdí děti do 3 základních škol! Blanka stojí miliardy, tak do ní pošlou autobusy, aby to vypadalo, jak byla potřebná. To je něco jako stanice Kolbenova, na které dávají akorát lišky dobrou noc. Asi pánové trochu zaspali a nevšimli si, že ČKD už nejede a na druhé straně je např. v Kolovratech za poslední roky ohromný přírůstek obyvatel.

0/0
20.9.2012 18:28

tx999

To nevyuzivani Strahovskeho tunelu

mi nejde do hlavy. Pritom po zmrseni 12ky by vyhledove linka Holesovice - Hradcanska - Andel (-Smich. nadr.) byla velmi dobrou volbou. Pripadne by ji mohli po JS dotahnout treba az na Kacerov/Budejovickou.

+2/0
14.9.2012 22:35

Keni

Re: To nevyuzivani Strahovskeho tunelu

Jak čtu, všichni brečíme pro kvalitní spojení okrajových částí Prahy a jen odbornícci na dopravi vědí, že je to blbost a že to nikdo nehce.

S malou úpravou by šlo vést vlak Anděl - Smíchov - Braník - Kačerov - Spořilov - Strašnice - Malešice - Počernice - Hlavní nádraží - Vršovice - Kačerov - Smíchov a předpokládám celou trať maximálně za 30min. A nemluvím o tom, že z Veleslavína na Zličín je to kousek a zde také trať na Smíchov vede. Kdyby se trošku protáhla k metru, jistě by obyvatelé z Řep uvítaly rychlé spojení a P4 a i jinam.

+1/0
19.9.2012 21:03

Pavelap

Re: To nevyuzivani Strahovskeho tunelu

S malou úpravou? Oblouk a most?

0/0
20.9.2012 12:47

arné knobloch

Stejně

Blanku nikdy nedostaví. :-(

0/0
14.9.2012 19:01

Relativ

To je tedy šoutoušovina

To je tedy šoutoušovina

+1/0
14.9.2012 15:26

SuperTrooper

Rok 2014! Už se nemohu...

...dočkat té díry, kterou do rozpočtu pražského Dopravního podniku udělá provozování dalšího (v pořadí již třetího) zcela nesmyslného apendixu na síti metra. Osvětlování, větrání, chod eskalátorů a přítomnost dozorčích na zcela nevytížených stanicích - to je to, co jsme potřebovali!

0/0
14.9.2012 14:34

arné knobloch

Re: Rok 2014! Už se nemohu...

kdyby ho vedli z kulaťáku přímo přes Dědinu na letiště.....

+1/0
14.9.2012 18:58

ynot

Stanice

"Větrací strojovna"  vystupovat!!

+3/0
14.9.2012 13:49

Trent_R

Re: Stanice

;-D

0/0
14.9.2012 13:52

danny47

Ad: Otevření další části linky metra....

Nějak nechápu ten (jasně kritický) tón článku, že až se otevře nvé metro bude se ZASE NĚCO měnit...

Slečna pisálka asi prostě plní závazek negativních článků proti DPP, resp. MHD v Praze.

+1/0
14.9.2012 12:55

Leinad

Re: Ad: Otevření další části linky metra....

Aha. ;-D Metro se otevře, spojení bude rychlejší, ale ty v tom článku vidíš hned něco negativního.

Že ty o těch negativech taky víš - místo opravy a elektrifikace trati na Kladno se budou turisti od letiště vozit Chalupoidou s prohlídkou podzemí Prahy 6, stejně jako na Letňany se tam bude ve špičce jezdit podobně jako o víkendu a bude existovat rychlejší spojení(vysočanská estakáda/ulice Ke Klíčovu+B nebo třeba Kbelská+Liberecká budou mít jistou podobnost s rychlou jízdou autem po Evropské,...)

0/0
14.9.2012 14:00

SuperTrooper

Ovšem zase...

...NEJVĚTŠÍ nemocnice ve střední Evropě bude mít přímé napojení na metro... ;-D

0/0
14.9.2012 14:27

Leinad

Re: Ovšem zase...

Nemocnice jo? A nemá ten východ z metra náhou být na druhé straně silnice se silným provozem? ;-D

A proč by té nemocnici nestačila tram spojka Bělohorské a Plzeňské?

0/0
14.9.2012 19:18

everlast1

Re: Ovšem zase...

Ne, výstup bude i přímo do nemocnice.

0/0
16.9.2012 16:24

danny47

Re: Ad: Otevření další části linky metra....

No, tak si ten "článek" přečti..  !!

0/0
14.9.2012 18:38

ctyrykacka

Ať už ROPID nic neplánuje, už toho zmrvil dost

;-€

+7/0
14.9.2012 11:40

Keni

Re: Ať už ROPID nic neplánuje, už toho zmrvil dost

Možná by bylo i zajímavé, kolik más ten nesmyslný úřad stojí. On vlastně jen plánuje dopravu a tu objednává od dopravců. Zastávky mají v režiji také dopravci, takže to zvládne jedna menší kancelář. Zde předpokládám to budou místečka pro stovky až tisíce lidí.

0/0
19.9.2012 21:06

franp9am

Tunel Blanka

nikdy nedokonci, protoze to neumi. Stopnout / zacit projekt znova s nejakou zahranicni firmou / zavrit vsechny odpovedne lidi do vezeni. To ale bohuze nejde..

0/0
14.9.2012 11:22

Bud H

Z Břevnova k Andělu tramvají? Vždyť je to oklika!

Ředitel Ropidu pan Procházka tvrdí, že se má z Prahy 5 do Prahy 6 používat tramvaj číslo 20. A co když lidi potřebují z Břevnova k Andělu? Nebo, jak bývá také uváděno, z Košíř na Dejvickou? To mají kvůli Vám jezdit oklikou nebo s několika přestupy? Zrušení přímé linky 217, to se Vám opravdu povedlo. Pro jistotu jste ještě prodloužili intervaly linky 191 v odpolední špičce, aby nešlo pořádně použít ani linku 191, a nešlo se k Andělu pořádně dostat ani z Petřin, Vypichu a Bílé Hory.

Když neumíte přiznat chybu, tak se jděte se vycpat, pane Procházko. Nebo ještě lépe opustte funkci. Nechte to někomu, kdo nemá patent na rozum jako Vy, a bude vnímat, co cestující opravdu potřebují.

+11/0
14.9.2012 11:05

sigenius

Re: Z Břevnova k Andělu tramvají? Vždyť je to oklika!

Jsem nucen se jen opakovat:

ani nevíme, kolik by město ušetřilo, kdyby zrušilo Ropid

P.S. a tím myslím skutečné náklady na onu firmu. Prozatím by stačilo porovnání průměrné mzdy ve firmě Ropid a v DPP.

+3/0
14.9.2012 13:25

lakozrout

Re: Z Břevnova k Andělu tramvají? Vždyť je to oklika!

A kdo by, podle vás, pak koordinoval všechny dopravce v PIDu?

0/0
14.9.2012 13:47

Leinad

Re: Z Břevnova k Andělu tramvají? Vždyť je to oklika!

Odbory dopravy na úřadech by se nedokázaly dohodnout bez prostředníka?

Někdy by bylo dobré i zvolnit předpisy (když se pošlou dvě linky se stejným intervalem proti sobě do stejné konečné, tak by dopravce měl mít pravomoc si je spojit a vést lidi přes. Viz 143+191) a zvýšit vliv soukromníků(bus bude zajíždět k zoo/obchoďáku/plavečáku,... pokud si to zaplatíte).

0/0
14.9.2012 14:08

lakozrout

Re: Z Břevnova k Andělu tramvají? Vždyť je to oklika!

Bojím se, že odbory dopravy by ten IDS nikam nedotáhly, nikde to bez koordinátora prostě nefunguje. Ta obsluha obchodních center při spolufinancování dotyčným objektem myslim celkem funguje.

0/0
14.9.2012 14:43

calmer

Osobně bych za to byl rád,

tímhle směrem jezdím dost často a v současné době to je hodně velká ztráta času. Navíc kdyby tam jezdila jedna nebo dvě linky, tak to žádný vliv na vytížení tunelu mít nebude. A nevěřím, že by v ropidu byli takoví zvrhlíci, že by o vyhrazeném pruhu vůbec uvažovali...

0/0
14.9.2012 10:56

Keni

Re: Osobně bych za to byl rád,

Tak se podívejte, co dokázali ta paka z Eltoda se semaforama. Díky preferencím a tlačítkům neexistuje žádná synchronizace. Takže není problém na výpadovce (Vídeňská, Bělohorská) chytnou všechny červené.

Nebo se podívejte, jak asi před rokem nějaký odborník nastavil nový semafor pro odbočení z Kačerova na Jižní Spojku na P10. Prijedete k semaforu a před ním dostanete červenou. Ale nic nejezdí, protože většinu aut drží semafor u Thomajerky. Az ta auto dojedou, tak se jim sepne červená a Vám krátká zelená. Co tam ten nový semafor na odbočení je, tak jsou kolony pravidelně asi o 1\3 delší.

0/0
19.9.2012 21:12

el_moscardon

Je mi to celkem fuk

Pokud to zase nebude znamenat nesmyslnný  zřizovanání vymezených pruhů, tak je mi to asi jedno. At si jezdí kudy chtějí...

0/0
14.9.2012 10:53

PiPiiiiiK

Nepsali tu náhodou před 14 dny

že je důležité nechat okruhy a tunely pro osobní automobily, aby nemusely jezdit zkratkami přes město? Asi kluci z Ropidu nechodí na idnes....

+5/0
14.9.2012 10:42

cech1992

Re: Nepsali tu náhodou před 14 dny

Chodí, ale mají svůj svět.:-P

+2/0
14.9.2012 10:44

dalnice

Re: Nepsali tu náhodou před 14 dny

hromadná přeprava osob se však zákazu netýká, pouze kamionů. Naopak, městský okruh má být v budoucnu nejzašší bod, kam až mohou být od okraje Prahy odstaveny zájezdové autobusy.

0/0
14.9.2012 13:34

Leinad

Jsem pro

Ale ne stylem ROPIDu.

0/0
14.9.2012 10:33

sigenius

ROPID

"ropid neprosazuje"

aneb ropid - neomezený vládce nad pražskám plebsem

----

ani nevíme, kolik by město ušetřilo, kdyby zrušilo ropid

+1/0
14.9.2012 10:16

Jentak-

a kdo by pak plánoval a koordinoval dopravu v praze, kdyz by se zrusil ropid?

+1/0
14.9.2012 10:40

sigenius

Re:

No ptal jsem se... a třeba by se někdo za ty peníze našel.;-D

0/0
14.9.2012 13:15

Leinad

Re:

Měla by se změnit organizační struktura:

1) Sloučit PID a SID.

2) Větší podíl vlivu a odpovědnosti jednotlivých obcí/městských částí, menší vliv nevolených a nedosazených Procházků etc. Kdo si dopravu platí, ten ji taky určuje - ROPID má požadavky na spojení přeložit dopravcům, ne vymýšlet vlastní.

0/0
14.9.2012 13:39

looki25

tramvaj 20 nemuze byt tangentou Dejvice-Andel

(sorry za diaktriku, pisu ze zahranici)

a) pravidelne zacpy v Karmelitske ul. a s tim spojena zpizdeni a dlouha jizdni doba

b) spatny prestup na Dejvicke na navazujici BUSy (zvlaste pro hure pohyblive je to peklo)

c) diky a+b na plne care prohrava s IAD, coz je pro MHD jedni z hlavnich kriterii.

+1/0
14.9.2012 10:07

Leinad

Re: tramvaj 20 nemuze byt tangentou Dejvice-Andel

A proto je potřeba zakázat přestupy 143-191 na Strahově. A žádná 217 se zavádět nebude. ;-D

0/0
14.9.2012 10:35

k.marco

Re: tramvaj 20 nemuze byt tangentou Dejvice-Andel

Dejvice - Anděl(Smíchovské nádraží) sorry, ale ta tramvaj 20 se tam plazí celou půlhodinu při lince autobusu přes tunel by to bylo asi kolem 10 min.

+1/0
14.9.2012 10:49

dieuetdroit

Re: tramvaj 20 nemuze byt tangentou Dejvice-Andel

proc sorry? Vzdyt si notujete? A ja s vama. Nechapu, proc mam objizdet kopec a prestupovat, kdyz 217 byla nejrychlejsi spojeni. .....teda vlastne vim, mam si koupit drazsi listek a uzivat si cestovani s turisty a bezdomovci;-€

0/0
14.9.2012 13:23

-drb-

vyhrazený pruh

A udělají rovnou v Blance také vyhrazený pruh? Docela by to pomohlo udržet dopravu v Praze zablokovanou i nadále.

V Ropidu jsou skutečně géniové, kteří vyzkouší každou cestu, jak dopravu v Praze co nejvíce zničit.

+7/0
14.9.2012 9:53

harius

Re: vyhrazený pruh

Přesně. Ideální metoda jak vyhodit všechny ty prachy za Blanku z okna. Napadlo mě to hned, jak jsem přečetl nadpis.

0/0
14.9.2012 10:16

Leinad

Re: vyhrazený pruh

Kdyby měl parlament zájem, dá se udělat pruh pro obsazená osobní auta a autobusy. Osobních aut, kde sou aspoň dva, jezdí tolik, že by se ten pruh obsadil, a ostatní ať si stojí v kolonách, když je to baví.

+1/0
14.9.2012 10:32

Dusan321

Re: vyhrazený pruh

Pokud budou v Praze v koalici Zeleni stejne jako jsou ted na Zizkove, tak po dostavbe Blanky se z jednoho pruhu udela vyhrazeny pruh pro autobusy a z druheho cyklostezka. ;-D

+2/0
14.9.2012 10:33

kyk

P+R na Veleslavíně?

O tom si ještě počteme...

Jinak jsem za, aby autobusy využívali i tunely.

0/0
14.9.2012 9:40

mikiqex

Re: P+R na Veleslavíně?

To sice ano, rozhodně to bude rychlejší, než metrem A+C, ale trochu se bojím, aby těm svým metrobusům v tunelu nevyhradili 1 ze 2 pruhů každým směrem...

0/0
14.9.2012 9:50

Jentak-

proc by to delali? v blance se nejake extra velke zacpy neocekavaji.

0/0
14.9.2012 10:41

el_moscardon

Re:

To nikoho nezajímá. Pruhy se zřizují bez ohledu na fronty. Viz ulice K Barrandovu.

0/0
14.9.2012 10:55

Muf007

Re: P+R na Veleslavíně?

ne, podle posledních zpráv si ROPid nárokuje levý tubus tunelu Blanky. Už týden se tam pokládají koleje. Na nich se bude střídat metro s tramvají. Jde podle všeho o počátek budování okružní trasy F. Koleje už se chystají i do Strahovského :-P;-D

0/0
14.9.2012 11:22

ivan3

Re: P+R na Veleslavíně?

Ty to planujou jako kdyz pejsek s kocickou staveli dort. Nejdriv tam melo byt, pak na nej nezbyly penize a ted uz zase "bude". Na Evropske ma vyrust nekolik kancelarskych budov, to nove parkoviste nebude stacit ani pro ne.

Tohle asi neni uplne objektivni, ale urcite to stoji za precteni: http://praha6ztracitvar.cz/fotogalerie/kdo-seje-metro-sklizi-multifunkcni-komplexy

0/0
14.9.2012 10:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.