Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Barrandově se srazila tramvaj s autobusem, sanitky odvezly 12 lidí

Těsně před konečnou tramvají na pražském Barrandově se kolem půl osmé střetla jedna ze souprav s autobusem. Tramvaj po nárazu vykolejila. Záchranáři odvezli na ošetření 12 lehce zraněných. Spojení se Smíchovem více než pět hodin zajišťovaly náhradní autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

daňový poddaný

MHD CRASH

8-o

0/0
20.9.2012 22:20

budějce

kurňa

hned po ránu takový šok........ čtu místo srazila - ztratila , jsem si říkal, že nemám pít tu vodku ;-D

0/0
20.9.2012 7:33

daňový poddaný

Re: kurňa

;-Dvy už po ránu vodkujete?

0/0
20.9.2012 22:20

azazzelo

Čočky - kolik barev má semafor? 4!

Večer opět nějaká nehoda. Na Žižkov jezdily místo 9 autobusy. Po trati jezdila nehodovka a hasiči. Odhaduji Olšanské náměstí a nějakého toho arogantního řidiče osobáku, co zcela zničil opatrně projíždějící tramvaj... Ts. ;-)

Tak jsem tady docela přesně popsal, že čočky pro tramvaje mají jen "zelenou" a "oranžovou", a opět narážím na nepochopení. Tak mám pro řidiče další špek. Zapomeňte na tři barvy semaforu, ten totiž svítí v pořadí: červená, červená+žlutá, zelená, žlutá. 3 žárovky, ale 4 stavy: Stůj!, Pozor!, Volno a Pozor! s právem pokračovat v jízdě. Pokud je někde jen červená a zelená, padnutí červené fakticky znamená "Pozor! s právem pokračovat v jízdě".

A tak to mají tramvaje. Čočky umí jen Stůj! a Volno. Ale v okamžiku padnutí "Stůj!" to fakticky znamená "Pozor! s právem pokračovat v jízdě". Záleží na řidiči tramvaje, když usoudí, že by bylo problematické zastavit, může pokračovat v jízdě 7 i 10 s po padnutí "červené". Proto jezdí tramvaje v Praze "na červenou".

0/0
20.9.2012 6:09

mousehr

Jenom kok.t

postaví křižovatku tak, aby tramvaj musela dát přednost autům, co přejíždějí koleje. Mnohatunový kolos na místě nezastaví.

0/0
19.9.2012 23:26

azazzelo

Re: Jenom kok.t

Ale zastaví. Jde přece o rychlost. Tramvaje jezdí v Praze nepřiměřenou rychlostí. Pak zastavit nemohou. Pokud jede krokem, zastaví i tramvaj na fleku.

Dotaz, lze při nehodě naměřit něco jako "brzdnou dráhu" tramvaje a vypočítat její rychlost? Není nějaký záznam jízdy, něco jako "černá skříňka"? Nebo je rychlost tramvaje před nehodou neprokazatelná?

0/0
20.9.2012 6:14

vaclav13

Re: Jenom kok.t

No, nechci se apriori zastávat řidiče tramvaje, ale výtka na nepřiměřené rychlosti je v tom to případě poněkud mimo. Tramvajová trať Hlubočepy - Barrandov je koncipována jako samostatné kolejové těleso s minimálním počtem křížení s komunikacemi. Cílem bylo maximálně zrychlit spojení Barrandova se Smíchovem. Na koleje taky nejde vjet a nadávat, že vlak jel rychle. Uvidíme čí to byla chyba a jak fungovaly semafory. Sám bych sázel spíš na chybu toho autobusáka. Na lince 230 se Ropid vyřádil a díky tomu kličkování do Klukovic a do Holyně má díky půl tuctu semaforů značně napnutý jizdní řád. Na větvi jsou z ní jak řidiči tak cestující a co teprve až bude posněženo a kluzko.

+1/0
20.9.2012 8:58

demon3

Re: Jenom kok.t

Tramvaj má samozřejmě záznam tachografu, tak není třeba nic počítat, spíš by mě zajímalo jakou rychlost považujete za přiměřenou...

Pokud rychlost chůze, tak v tu chvíli těžce klesne zájem o dopravu obecně a provoz v Praze se zastaví.

Povolených 60 na samostatném tělese považuju za naprosto přiměřenou.

0/0
20.9.2012 11:31

lenula70

cestování

... a to předchozí linka autobusu 230 zapomněla odbočit do Klukovic a couvala v 7.07 v křižovatce. Jinak věřte, jezdím 230 již 5. rokem, a je to hrůza, jaký styl jízdy speciálně na této lince řidiči předvádějí. Když nastupuji, první co dělám, je že se dívám ,kdo řídí, pak si řeknu " potěš koště" a držím se, co to dá. Bylo jen otázkou času, než se tu něco stalo....

0/0
19.9.2012 20:06

mahony3307

Re: cestování

No oni totiž ten guláš s tim zajížděnim do Klukovic nechápe většina cestujících a někteří řidiči taky ne. ;-)

0/0
19.9.2012 22:34

nejkrásnější a nejchytřejší!

Výluka prý bude trvat hodinu!

Ještě ve 12.30 to nejezdilo!! Rv

0/0
19.9.2012 12:58

nejkrásnější a nejchytřejší!

Výluka prý bude trvat hodinu!

Ještě ve 12.30 to nejezdilo! Rv

0/0
19.9.2012 12:57

lele77

Semafory a změny v jízdních řádech

Bydlím vedle a přes křižovatku chodím denně - semafory spíš nefungují než fungují, spoléhat na ně, kolikrát bych vstoupila přímo pod tramvaj.

A druhá věc - nové změny, "úspory" v MHD. Na tu zastávku Do Klukovic dřív jezdilo pár autobusů denně (zbytečně, neobydlená zóna), teď tam jezdí na "vyhlídkovou jízdu" (tam a zpátky, zcela zbytečně) nesmyslně x autobusů 230 denně. Čímž se linka, po celém tom prodloužení trasy a objíždění nesmyslných míst, stává nepoužitelnou, autobusy jsou hnány do křižovatky s téměř nefunkčními semafory...

+1/0
19.9.2012 11:50

opportunity

Re: Semafory a změny v jízdních řádech

Chodím tam taky denně a za poslední rok nefungovaly tak 3-4x, jinak v pohodě. A i v Klukovicích bydlí lidé, naopak tam pár domů přibylo.

0/0
19.9.2012 12:17

lim e^x do nekonečna

Re: Semafory a změny v jízdních řádech

otázka je, kolik těch lidí z Klukovic jezdí sockou... :-P

0/0
19.9.2012 21:13

tx999

Re: Semafory a změny v jízdních řádech

je tam zeleznicni kriz -> pri nefunkcnosti svetel ma proste tramvaj prednost at uz pred autem nebo pred chodcem.

0/0
19.9.2012 18:56

mahony3307

Re: Semafory a změny v jízdních řádech

Jo a jak si na to přišel? ;-D Jakej železniční kříž? Při nefunkčnosti semaforů tam naopak tramvaj dává přednost autům.

0/0
20.9.2012 18:22

Leinad

Kdo ví

Křižovatka je dost nepřehledná a semafory tam "občas" nefungují, bylo to jenom otázkou času. Když ne autobus, vjelo by tam jindy auto.

Neříkám, že tramvaj určitě měla volno(nebo "padáčka"=signál stůj v situaci, kdy to už nejde ubrzdit), neříkám že řidič busu chyboval. V každém případě by měl být viník potrestán a navíc křižovatka vylepšena třeba zprůhledněním hlukových stěn=odstraněním nesmyslů, nálepek a čmáranic z těch skel.

+2/0
19.9.2012 11:26

opportunity

Re: Kdo ví

Ty semafory naopak většinou fungují. Když ne, nastupují jiná pravidla, v tom problém nevidím.

0/0
19.9.2012 11:28

Leinad

Re: Kdo ví

Pokud má tramvaj volno(nebo ještě padáka) a zároveň kolmo jedoucí autobus zelenou, je to chyba semaforu. Může se to stát při odbočování, tam pravidla nastupují. Problémem však je i špatný výhled. V každém případě si myslím, že některý z řidičů chyboval.

0/0
19.9.2012 11:34

bohoušek

Re: Kdo ví

Tam jsou pro autobus sipky, i pri odbocovani by nemela jet tramvaj... Pokud semafory funguji jak maji.

Zase je pravdou, ze tramvaj tam jede obvykle rozjeta, protoze predpoklada ze ma volno a neni pres protihlukovou stenu ale VUBEC videt...

0/0
19.9.2012 11:44

muj___nazor

Re: Kdo ví

jaký šipky??? Kde??? Nepleteš si to se zelenou šipkou rovně a směrem od kolejí?

0/0
19.9.2012 12:31

bohoušek

Re: Kdo ví

Ano, pokud jede tramvaj, sviti sipka rovne a doleva, pokud nejede, sviti zelena a tedy se muze odbocovat i do prava... Spis se tam pak odbocujici doprava slusne pletou a objizdi je auta, co jednou vetsinou rovne...

0/0
19.9.2012 12:41

muj___nazor

Re: Kdo ví

opravdu tu křižovatku dobře znáš? Z jednoho směru skoro není šance vidět, jestli tam tramvaj jede nebo ne. Co by pomohlo je signalizace podobná vlakům, protože jsou ty koleje opravdu nešťastně. Navíc to, že jede tramvaj se už signalizue chodcům o kousek dál u zastávky. Rozhodně to zdaleka není první bouračka na této křižovatce a pokud se s tím něco neudělá, tak ani poslední. Zatím snad všechny dopadly poměrně dobře a to je možná důvod, proč se nehledá změna.

0/0
19.9.2012 11:39

opportunity

Re: Kdo ví

Viditelnost tam dobrá není, ale to už si má řidič ohlídat. Psala jsem o semaforech, ta běžně fungují.

0/0
19.9.2012 12:19

muj___nazor

Re: Kdo ví

To sice ano, ale ze souběžných směrů s tramvají je zelená současně s tramvají, to si každý neuvědomí. A k tomu právě špatná viditelnost :-(

0/0
19.9.2012 12:28

opportunity

Re: Kdo ví

To teda fakt nevím, jestli je tam odbočovací šipka, ale přes koleje si dávám bacha i když mám zelenou.

0/0
19.9.2012 12:33

bohoušek

Re: Kdo ví

I se soubeznych smeru NENI zelena zaroven s tramvaji...

0/0
19.9.2012 12:42

tx999

Re: Kdo ví

Pokud vim, tak ze soubeznych smeru tam je pridavna sipka rovne a od koleji, ktera sviti s cervenou...Takze jsem presvedcen, ze zelena nesviti pokud ma tramvaj volno...

0/0
19.9.2012 19:02

l.mario

Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

a vzrůrá jejich agresivita. Včera mě taky málem smetl kloubový autobus přejíždějící z pruhu do pruhu. Když jsi na úrovni prostřední nápravy skoro nemáš šanci.

+2/0
19.9.2012 11:09

Baarten

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Tak zrovna dneska ráno se mi 2x stalo, že při přecházení na zelenou přede mnou natvrdo projel řidič MHD - jednou autobus a jednou tramvaj. A ještě na mne oba dva zle koukali, co jim tam jako lezu. Pravda, bylo to v zacpaných křižovatkách, takže tam tak nějak zůstali "viset" a pak se snažili zmizet, ale udělat já tohle v autě, tak jsem ocejchován jako silniční pirát a vrah ... Oni to tam propálili stylem "ja jsem velkej a moje to není, tak co záleží na troše špíny nebo škrábanci".

+2/0
19.9.2012 11:16

mahony3307

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

A bude hůř,já když nastupoval k DP tak jsem musel projít takovým školením a zkouškama že jsem myslel že snad budu řídit jadernou ponorku.Ted berou každýho ukrajince(a že jich tam už je dost) A když přijdu na střídání a řikám "hele co ten odřenej bok" tak mi skoro česky řekne že to už bylo.Já na to že to nebylo,že jsem ten bus večer odstavil a odřenej nebyl.On na to prej to nič neni a zmizel do pryč ;-D Takže hned na začátku šichty místo abych jel tak jsem tam musel stát a čekat až to přijedou sepsat,jinak by to bylo na mě.

0/0
19.9.2012 11:28

opportunity

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

To abych se bála do té 120 nebo 230 vlézt... Nedávno jsem nastoupila, sedala jsem si na sklopné, a on se s drcnutím rozjel tak, že jsem narazila na hranu toho sedadla, ještě neměl ani zavřené dveře (sedala jsem hned, je to 2 kroky od dveří a musel mě vidět, nastupovala jsem jako jediná). Modřina jak dlaň...

0/0
19.9.2012 11:33

Leinad

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Na místě bych to sepsal a hlásil na pojišťovnu.

Jestli ti za to těch pár korun z pojištění cestujících nestojí, to chápu - ale vědomí, že někdo reaguje na řidičovi chyby a možná(!) se to příště(během týdne, než řidič zapomene) nestane, mám rád.

0/0
19.9.2012 11:38

Baarten

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Nějaká zpětná vazba funguje. Já si kdysi (pár) let, stěžoval na řidiče, co projel zastávku (normální, ne na znamení), kde jsem chtěl vystoupit a ještě byl potom drzý. Přišla mi omluva a myslím, že tam i cosi bylo o platovém postihu. Takže kdosi se tam takovéto věci snažit řešit, což mne vlastně docela překvapilo ;-)

0/0
19.9.2012 11:49

Leinad

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Mno jedna věc je odepsání, druhá věc je řešení. ;-) V každém případě ROPID se snaží v rámci úspor najít hromadu záminek, proč dát pokutu nebo rovnou spoj neproplatit. A v PIDu mají dopravci ještě dobré, že za jízdu napřed se dává pokuta - někde je to ekvivalentní s vynechaným spojem, který ne neproplácí vůbec.

0/0
19.9.2012 11:55

Baarten

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Tohle byl normální linkový autobus v zóně 0, žádná 300něco.

Když jsem ten mail psal, tak jsem tiše očekával, že zapadne "pod stůl", takže mne příjemně přakvapila jakákoliv rakce. A možná jsem v tomhle případě nebyl sám ...

0/0
19.9.2012 12:01

Leinad

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Takový neznám, snad to bylo pásmo P.

Před pár lety to bylo jinak, dnes bez ohledu na město/příměsto vše řídí ROPID, vnitroměstská linka neznamená DPP(263, 165, 240,...), příměsto neznamená neDPP.

0/0
19.9.2012 12:20

Baarten

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Jasně, tak P. To je jedno, psal jsem to jenom pro ilustraci, že není úplně zbytečné se ozvat.

0/0
19.9.2012 12:22

mahony3307

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Tak tohle je věčná diskuze.Cestující to vidí ze svého pohledu a řidič taky.Jestli se rozjížděl tak jistě nekoukal po vás,ale do levého zrcátka.To nemá cenu ani řešit ;-)

0/0
19.9.2012 11:39

Leinad

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Při zavírání dveří se snad kouká do vnitřního a pravého zrcátka, rozjíždí se až když sou dveře zavřené.

Zda při rozjíždění došlo k pádu z důvodu toho, že se cestující nedrží(nebo naopak prudkým zrychlením) má smysl řešit až po zavření dveří.

0/0
19.9.2012 11:59

mahony3307

Re: Kvalita řidičů MHD rapidně klesá

Takovejch busů který jsou schopný se rozjet s otevřenejma dveřma tam už je opravdu pár kusů.U většiny už to nejde.Ale je možný že to byl třeba zrovna jeden z těch veteránů

0/0
19.9.2012 12:06

sámvelkýmao new1

no

řidiči tramvají - "elita" mezi řidiči......;-D;-D;-D

+1/0
19.9.2012 11:01

p_n_3

Re: no

Někteří s tím jdou jezdit asi jen kvůli tomu zvonku...

+1/0
19.9.2012 12:02

choppergang

tramvaje

na železnici a bude klid.

0/0
19.9.2012 10:48

choppergang

TRAMVAJÍCI

nebrzděj jelikož i po tukanci mají placené volno.

+1/0
19.9.2012 10:47

choppergang

Re: TRAMVAJÍCI

tramvajáci......

0/0
19.9.2012 10:48

Invandrare

Re: TRAMVAJÍCI

achjo...tohle je fakt boj s větrnými mlýny. Lidská hloupost nezná mezí. Dej si aspoň tu práci a přečti si příspěvky na téhle stránce...tenhle blábol tu už někdo psal, naštěstí měl tolik v hlavě dáno, že pochopil, jaká je to lež.

+4/0
19.9.2012 10:50

choppergang

Re: TRAMVAJÍCI

tak jak je to povidej....řekl jsi A řekni B.

0/0
19.9.2012 10:53

opportunity

Re: TRAMVAJÍCI

Co ti má říct? Na hlouposti se nedá odpovídat...

0/0
19.9.2012 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.