- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hned po ránu takový šok........ čtu místo srazila - ztratila , jsem si říkal, že nemám pít tu vodku
Večer opět nějaká nehoda. Na Žižkov jezdily místo 9 autobusy. Po trati jezdila nehodovka a hasiči. Odhaduji Olšanské náměstí a nějakého toho arogantního řidiče osobáku, co zcela zničil opatrně projíždějící tramvaj... Ts. ;-)
Tak jsem tady docela přesně popsal, že čočky pro tramvaje mají jen "zelenou" a "oranžovou", a opět narážím na nepochopení. Tak mám pro řidiče další špek. Zapomeňte na tři barvy semaforu, ten totiž svítí v pořadí: červená, červená+žlutá, zelená, žlutá. 3 žárovky, ale 4 stavy: Stůj!, Pozor!, Volno a Pozor! s právem pokračovat v jízdě. Pokud je někde jen červená a zelená, padnutí červené fakticky znamená "Pozor! s právem pokračovat v jízdě".
A tak to mají tramvaje. Čočky umí jen Stůj! a Volno. Ale v okamžiku padnutí "Stůj!" to fakticky znamená "Pozor! s právem pokračovat v jízdě". Záleží na řidiči tramvaje, když usoudí, že by bylo problematické zastavit, může pokračovat v jízdě 7 i 10 s po padnutí "červené". Proto jezdí tramvaje v Praze "na červenou".
postaví křižovatku tak, aby tramvaj musela dát přednost autům, co přejíždějí koleje. Mnohatunový kolos na místě nezastaví.
Ale zastaví. Jde přece o rychlost. Tramvaje jezdí v Praze nepřiměřenou rychlostí. Pak zastavit nemohou. Pokud jede krokem, zastaví i tramvaj na fleku.
Dotaz, lze při nehodě naměřit něco jako "brzdnou dráhu" tramvaje a vypočítat její rychlost? Není nějaký záznam jízdy, něco jako "černá skříňka"? Nebo je rychlost tramvaje před nehodou neprokazatelná?
... a to předchozí linka autobusu 230 zapomněla odbočit do Klukovic a couvala v 7.07 v křižovatce. Jinak věřte, jezdím 230 již 5. rokem, a je to hrůza, jaký styl jízdy speciálně na této lince řidiči předvádějí. Když nastupuji, první co dělám, je že se dívám ,kdo řídí, pak si řeknu " potěš koště" a držím se, co to dá. Bylo jen otázkou času, než se tu něco stalo....
No oni totiž ten guláš s tim zajížděnim do Klukovic nechápe většina cestujících a někteří řidiči taky ne.
Ještě ve 12.30 to nejezdilo!!
Ještě ve 12.30 to nejezdilo!
Bydlím vedle a přes křižovatku chodím denně - semafory spíš nefungují než fungují, spoléhat na ně, kolikrát bych vstoupila přímo pod tramvaj.
A druhá věc - nové změny, "úspory" v MHD. Na tu zastávku Do Klukovic dřív jezdilo pár autobusů denně (zbytečně, neobydlená zóna), teď tam jezdí na "vyhlídkovou jízdu" (tam a zpátky, zcela zbytečně) nesmyslně x autobusů 230 denně. Čímž se linka, po celém tom prodloužení trasy a objíždění nesmyslných míst, stává nepoužitelnou, autobusy jsou hnány do křižovatky s téměř nefunkčními semafory...
Chodím tam taky denně a za poslední rok nefungovaly tak 3-4x, jinak v pohodě. A i v Klukovicích bydlí lidé, naopak tam pár domů přibylo.
Křižovatka je dost nepřehledná a semafory tam "občas" nefungují, bylo to jenom otázkou času. Když ne autobus, vjelo by tam jindy auto.
Neříkám, že tramvaj určitě měla volno(nebo "padáčka"=signál stůj v situaci, kdy to už nejde ubrzdit), neříkám že řidič busu chyboval. V každém případě by měl být viník potrestán a navíc křižovatka vylepšena třeba zprůhledněním hlukových stěn=odstraněním nesmyslů, nálepek a čmáranic z těch skel.
Ty semafory naopak většinou fungují. Když ne, nastupují jiná pravidla, v tom problém nevidím.
a vzrůrá jejich agresivita. Včera mě taky málem smetl kloubový autobus přejíždějící z pruhu do pruhu. Když jsi na úrovni prostřední nápravy skoro nemáš šanci.
Tak zrovna dneska ráno se mi 2x stalo, že při přecházení na zelenou přede mnou natvrdo projel řidič MHD - jednou autobus a jednou tramvaj. A ještě na mne oba dva zle koukali, co jim tam jako lezu. Pravda, bylo to v zacpaných křižovatkách, takže tam tak nějak zůstali "viset" a pak se snažili zmizet, ale udělat já tohle v autě, tak jsem ocejchován jako silniční pirát a vrah ... Oni to tam propálili stylem "ja jsem velkej a moje to není, tak co záleží na troše špíny nebo škrábanci".