Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská SMS jízdenka v žádných příměstských linkách neplatí

Část Pražanů neskrývá své rozhořčení nad změnami v MHD. Kromě těch, kteří musí cestovat delší dobu a zaplatit více, se mezi nespokojené zařadili i ti, kteří při cestách po Praze s oblibou využívali SMS jízdenku. Pokud totiž jejichž běžný spoj nahradila příměstská linka řad 300 a 400, tento typ lístku už použít nemohou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

modusoperandi

Vim...

...ze SMS jizdenka je neplatna, ale i tak na ni v tristovkach jezdim do centra jezdim. Cestou zpet je to ale horsi, musim kupovat u ridice a za jednu jizdu tak platim dvakrat. Tudiz nemam vycitky ze nekoho okradam.

0/0
23.9.2012 22:22

mahony3307

No asi tak nějak

http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-57088710-v-praze-ukradli-civilizaci

0/0
20.9.2012 23:28

ctyrykacka

Kolik má asi ten ROPID zaměstnanců a kolik pracovníků?

Aby na ně audit, který šetřil DP hl. m. Prahy náhodou nezapomněl ;-) !!

0/0
20.9.2012 9:20

net.Xtreme proti diskriminaci

SMS jízdenka je jen pro vykuky, co čekají, jestli je v buse

revizor nebo není...ostatní mají buď zásobu lístků v peněžence nebo opencard...

0/0
20.9.2012 9:19

Amidala

Re: SMS jízdenka je jen pro vykuky, co čekají, jestli je v buse

Proč?

0/0
20.9.2012 9:21

Leinad

Re: SMS jízdenka je jen pro vykuky, co čekají, jestli je v buse

Kvůli těmhle má SMS jízdenka zpoždění, i když za příznivých okolností přijde obratem, tak tam je napsáno "platí od: xxx," kde xxx je několik minut po odeslání žádosti. Mimochodem krásná férovost, když žádost odešlu dvě minuty před jízdou busu dle JŘ, bus má zpoždění, ale doba platnosti už běží.

Občasní cestující, kteří jedou do Prahy někdy za příbuznejma nebudou nosit po kapsách zásoby lístků z důvodu změn tarifu(při poslední změně tarifu došlo k prodloužení platnosti při nezvýšení ceny za minutu, ale staré lísky není možné dojezdit. )

+1/0
20.9.2012 9:28

JoeMax

Re: SMS jízdenka je jen pro vykuky, co čekají, jestli je v buse

Copak zpoždění, ale ono to snad jezdí na nepravděpodobnostní pohon, takže kolikrát mimo časy v jízdním řádu...

0/0
20.9.2012 9:49

Toranoko

Re: SMS jízdenka je jen pro vykuky, co čekají, jestli je v buse

tak to mam zkusenost naprosto jinou. Prijde mi to sice tak minutu az dve po odeslani, ale plati od odeslani, tudiz vlastne platim i to cekani.... ;-€

+1/0
20.9.2012 11:28

Krasomil Nádherný

Re: SMS jízdenka je jen pro vykuky, co čekají, jestli je v buse

No já odešlu žádost, v čase t+2minuty mi přijde jízdenka, která platí od t+3 minuty. Nevidím v tom problém.

0/0
22.9.2012 13:23

Mysel

Re: SMS jízdenka je jen pro vykuky, co čekají, jestli je v buse

SMS jizdenka je pro ty, kteri nemaji potrebu neustale shanet nekde listky nebo podporovat zlodeje porizenim Openkrad.

A pak je jeste pro ty, kteri by ve sve nezmerne hlouposti bez ni nemeli v internetovych diskusich co kritizovat. :o)

+2/0
20.9.2012 10:39

Toranoko

Re: SMS jízdenka je jen pro vykuky, co čekají, jestli je v buse

to je ale pekne napsana pitomost :-) Ja sms vyuzivam casto - kdyz nemam drobne, kdyz se v okoli nevyskytuje automat, nebo je porouchany, nebo mi moje drobne nechce sezrat atp. Navic je to jednodussi, i kdyz platite navic za tu sms.

0/0
20.9.2012 11:26

ab1

legracni

v techto autobusech se musi nastupovat pouze prednimi dvermi, aby "lide nejezdili zadarmo". V prazskych autobusech muzete nastupovat vsemi dvermi. Dle logiky autora clanku, smi tedy jezdit zadarmo ???

+1/0
20.9.2012 9:06

k.marco

Linku 113 a příměstské 331 a 333 používám každý den.

A já si říkal proč mi zrušily polovinu spojů a dvojnásobně posílily příměstské linky, už to vím ty linky platí středočeský kraj a Praha šetří. Nevýhoda je obrovská i přesto, že je to na území Prahy tak stejně se do linky leze jen předními dveřmi a když je víc lidí lidí na zastávce zpomaluje to cestování protože každý druhý si kupuje lístek.  A mají to perfektně sladěné, Na zastávku do Písnice v jeden okamžik přijedou občas všechny tři linky.

0/0
20.9.2012 8:18

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Linku 113 a příměstské 331 a 333 používám každý den.

Ono to není tak, že Praha šetří, ale že Středočeský kraj se nedohodl na původním rozsahu spolupráce s pražskou MHD...

0/0
20.9.2012 9:21

Leinad

Re: Linku 113 a příměstské 331 a 333 používám každý den.

Kdyby ty linky platili jenom středočeši, tak maj zastávky pro výstup/nástup tak, aby se nimi nedalo jezdit po Praze. (za poslední zastávkou mimo Prahu začne automat odkecávat zastávky na znamení nebo se řidič prostě zeptá, když to nikdo nezmáčkne tak se jede zkratkou na Budějovickou.)

A neproklad v Písnici je vina ROPIDu.

0/0
20.9.2012 9:37

Martin Šubrt

Re: Linku 113 a příměstské 331 a 333 používám každý den.

Třístovky na území Prahy, pokud zastavují a slouží i k místní MHD, stejně platí Praha... Naopak Středočeši tím ušetří.

0/0
20.9.2012 12:34

Ruler

to tam jezděj slepí řidiči??

"změnit tak odbavovací systém, aby uměl zkontrolovat SMS jízdenku" - jinak to nechápu...

0/0
20.9.2012 8:09

JoeMax

Re: to tam jezděj slepí řidiči??

Stejně jako šoférovi ukazuju už cvaknutej lístek z předchozího spoje....

Jinak paní je taky slepá, že si nikdy na SMS jízdence nepřečetla, že platí pouze v pásmu P? 8-o

Na druhou stranu tohle dělení, kdy kus úplně stejné trasy jeden městský autobus v P a příměstský v 0 mě taky pěkně sejří :-/

+1/0
20.9.2012 8:44

AAA3

Re: to tam jezděj slepí řidiči??

a jak asi pozna ze je prava?

+1/0
20.9.2012 9:14

JoeMax

Re: to tam jezděj slepí řidiči??

Ještě jsem nepotkal revizora, co by ji nějak extra prověřoval...

+1/0
20.9.2012 9:47

Toranoko

Re: to tam jezděj slepí řidiči??

v metru na to maji nejaky pristrojky, na kterych overujou ty kody

0/0
20.9.2012 11:41

JoeMax

Re: to tam jezděj slepí řidiči??

To už se mi dlouho nestalo... prostě "mrkne a vidí" :)

0/0
20.9.2012 13:59

Toranoko

Re: to tam jezděj slepí řidiči??

tak treba to zna nazpamet ;-D;-)

0/0
20.9.2012 15:49

Cenzura? Neexistuje!

Ctvrty duvod

"Stale jsme se nedomluvili, jestli to implementuje moje nebo kolegova firma. Ja rikam ze moje, protoze minule jsem to natahnul jen o ctyricet procent. Kolega ze jeho, protoze on to umi min"

0/0
20.9.2012 7:02

í-mejlka

A neříkali

A neříkali už naši pradědové: "Kdo chce - hledá způsoby; kdo nechce - hledá důvody!" ?

0/0
20.9.2012 6:02

BlackBarry Hussein Obambi v2.0

Nechápu, proč je SMS jízdenka za plnou cenu...

...když s ní nelze využívat všech služeb MHD? Neměla by být o něco levnější?

+1/0
19.9.2012 21:41

Clarke

Re: Nechápu, proč je SMS jízdenka za plnou cenu...

Není za stejnou cenu, je dražší, připočti cenu za sms

+2/0
19.9.2012 22:00

Leinad

Re: Nechápu, proč je SMS jízdenka za plnou cenu...

DPP dostane míň, povedlo se jim paradoxně s firmou na SMS vyjednat vyšší ceny, než s firmou na tisk. :-P

+1/0
19.9.2012 22:07

Králík z klobouku

Re: Nechápu, proč je SMS jízdenka za plnou cenu...

Za danou cenu platí pro dané služby, a kdo je gramotný, ten si umí přečíst, kde to platí a kde ne. Komu se to nevyplatí, tak si přece může kupovat normální jízdenku jako dřív.

+1/0
19.9.2012 22:07

tx999

Re: Nechápu, proč je SMS jízdenka za plnou cenu...

V okamziku, kdy nekdo potrebuje kombinaci mestsky autobus/tramvaj (ze zastavky bez moznosti koupit normalni listek) a pak nasledne popojet kus jeste primestskou linkou, tak si ten normalni listek bez prirazky nekoupi, ale bud si musi koupit s prirazkou u ridice BUS, nebo, pokud jde o tramvaj, nejdrive SMS listek a nasledne jeste za 24 Kc u ridice primestske linky. Pravidlo je stejne jako driv, ale pokud se zvysil pocet stanic, ktere jsou obsluhovany primestskymi spoji, tak to pro nektere cestujici muze byt docela slusne zhorseni. Asi jich nebude uplne moc, ale par se jich najde.

+2/0
19.9.2012 22:38

BlackBarry Hussein Obambi v2.0

Re: Nechápu, proč je SMS jízdenka za plnou cenu...

Tarif MHD je jednotný pro všechny platební kanály, přičemž pro jednotlivé platební kanály platí různý rozsah poskytovaných služeb. Navíc na informačním letáku, co visí na zastávkách, není o omezeních ani slovo.

+3/0
19.9.2012 22:47

roman37i

Bože ten Drápal

je ale vůůůůůůl. Když si koupím SMS jízdenku za 32 Kč třeba na Vltavský, tak očekávám že na ní dojedu až na kraj Prahy. To že si můžu koupit jízdenku u řidiče je sice hezký, ale pak to zbytečně stojí víc. Rv

+2/0
19.9.2012 21:13

Jožin z planin

Re: Bože ten Drápal

Tihle lidé MHD nejezdí, no. Navíc kecá, do příměstských busů se dá nastoupit zadem jen v případě, že jede do Prahy (a to ještě záleží na libovůli řidiče). Na cestě z Prahy zadem nikoho nepouští.

Ale SMS jízdenka v příměstských vlacích a busech neplatila nikdy, nevím, proč se z toho najednou dělá takový humbuk. Až platit začne, tak bych to teprve viděl na zprávu dne.

+1/0
19.9.2012 21:23

roman37i

Re: Bože ten Drápal

Proč se z toho dělá najednou takovej humbuk? 8-o Je to v článku. No protože řada autobusů 3XX nahradila stávající 1XX a 2XX.

+2/0
19.9.2012 21:27

Jožin z planin

Re: Bože ten Drápal

To se může týkat pár večerních nebo poledních spojů, které skončí dřív a musí se přestoupit na příměstský. 3XX busů nepřibylo (toho bych si všiml) a ve špičce se na ně spolehnout nedá (většinou jsou na území Prahy dost plné a nejezdí úplně načas). Uznávám, že to někoho může naštvat, ale připadá mi to jako dost okurkový článek.

0/0
19.9.2012 21:37

roman37i

Re: Bože ten Drápal

Ale já nikde nepsal že by spoje přibyly. 8-o Jen ty městské byly zkráceny, nebo jim byl prodloužen interval.

0/0
19.9.2012 21:43

Dickie_No.1

Re: Bože ten Drápal

Vůbec ne. Např. konkrétně ve Vinoři dřív jezdily hlavně dvoustovky. Už před touhle poslední změnou jezdila jen 259, a to jednou, ve špičce dvakrát za hodinu, zbytek spojů (na celkový dejme tomu stejný počet jako předtím i s dvoustovkami) táhla 375 a 378. Po téhle poslední geniální změně jede 259 šestkrát za den, a to před šestou ranní a po desáté večerní, všechno přes den jedou JEN 375 a 378. Žádných pár spojů, ale celá dopravní obslužnost přes den stojí na třístovkách.

+1/0
20.9.2012 9:21

Leinad

Re: Bože ten Drápal

Párkrát sem zažil obsazený 3XX bus z Prahy, kde řidič rezignoval a otevřel zadní dveře(třeba protože někdo ignoroval ceduli "postupujte dále do vozu" i výzvy). ;-D Ale uznávám, je to proti pravidlům a pokud by to Drápal věděl, tak by byl řidič bez prémií.

0/0
19.9.2012 22:13

reactt

Já nechápu proč by měla Praha Západ nebo Východ platit další

extra jízdenky.. Většinou se jedná o 5-6 stanic, kvuli kterým musí platit extra.. Když si to člověk spočítá, tak se to pomalu ani nevyplatí..

+3/0
19.9.2012 21:03

Praotec

Proste

nekopromisne zadat o slevy za ten soc-komo bordel.V[>-]:-P

+1/0
19.9.2012 21:03

chudejklukzvesnice

Co znamená sloučení pražské a středočeské MHD ?

Že ji bude obstarávat jeden obří podnik ????

0/0
19.9.2012 20:53

heroforseason

Re: Co znamená sloučení pražské a středočeské MHD ?

Pokud to bude dělat dobře, tak by to byla zn. ideál. Teď je v módě všechno rozprivatizovat, takže tam kde člověk jel ještě nedávno přes půl republiky jedním spojem, tam musí dnes dvakrát a víc přestupovat. A stojí ho to výrazně víc. Teď tahle móda z venkova začíná přicházet holt i do Prahy.

0/0
19.9.2012 20:57

Jožin z planin

Re: Co znamená sloučení pražské a středočeské MHD ?

Tomu moc nevěřím. Naopak za Ratha se to začalo ještě víc drobit - některé linky 300+ se někde na vesnici za jízdy přečíslovaly na 400+, protože 400+ už nemá na rozdíl od 300+ žádné vazby na financování pražské MHD. Navíc Střední Čechy obsluhuje velké množství dopravců i mimo síť příměstských linek a to všechno by kraj a Praha museli vykoupit. Reálnější je rozšíření PID na celý kraj třeba s deseti pásmy.

0/0
19.9.2012 21:07

Leinad

Re: Co znamená sloučení pražské a středočeské MHD ?

Nebo změna pásmového tarifu na zónový (nebo radši úplné zrušení hranic a vydávání jízdenek na určenou dobu platnosti).

0/0
19.9.2012 22:35

Králík z klobouku

Re: Co znamená sloučení pražské a středočeské MHD ?

Na to jsi přišel jak?

0/0
19.9.2012 22:00

Leinad

Re: Co znamená sloučení pražské a středočeské MHD ?

Že se už několik let bezvýsledně mluví o sloučení PID a SID - existence dvou různých systémů škodí zejména lidem v obcích, kde některé linky neuznávají jízdenky těch druhých. :-P

Zavřením nějakého hejtmana odpadl jeden ze závažných problémů na straně středočechů. Během pár měsíců se uvidí, zda tatáž strana (ODSČSSD) myslí sloučení taky vážně.

0/0
19.9.2012 22:48

ivan12345

dlouhodoby problem

typicky priklad linka "METROBUSU" 158, ktera diky planovani ROPIDU konci u nakupniho centra Globus, coz je zvlaste po 22 hodine pikantni, nebot siroko daleko neni misto, kam by cestujici dopravovala - muzete prestoupit na linku 365, tam vam ale sms jizdenka proste neplati. takze za cestu zaplatite bud dvojnasobnou sazbu, nebo musite cekat pul hodiny na 158cku, kterou genius z ROPIDU necha dojet az na konecnou do Miskovic... Na dotaz ROPIDu, jaky je ucel linky 158 koncici v noci na samote bylo sdeleno, ze primarne obsluhuje oblast, kterou ale obsluhuji dalsi minimalne tri autobusy...

+6/0
19.9.2012 20:46

Invandrare

Re: dlouhodoby problem

Oblast starých letňan obsluhují minimálně tři autobusy? Trochu lež. Jinak ta úžasná metrolinka má úplně naprosto totožné parametry jako před 1.9. Takže i to pásmování je stejný. Jinak nahrazování 1xx a 2xx linek za 3xx je PRASÁRNA. To souhlasím.

0/0
20.9.2012 22:57

asi tak

normál

když něco vymyslí blbec, pak to asi bude blbost

+5/0
19.9.2012 20:45

volic_plukovnik

nadpis

"Pražská SMS jízdenka v některých příměstských linkách neplatí"

Jízdenka neplatí ve všech příměstských linkách. Lupo, lupo...

+3/0
19.9.2012 20:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.