Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič mercedesu nedal přednost motorkářce, dívka zemřela v nemocnici

Dvaadvacetiletá dívka jela dopoledne na motocyklu po Kukulově ulici v Praze. Na křižovatce jí nedal přednost 68letý řidič v osobním voze. Záchranáři odvezli dívku po nehodě do nemocnice. Tam ale odpoledne přes snahu lékařů zemřela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eramthin

když jedu na moto

mám pocit, že se mě každý druhý plechovkář snaží zabít, přednost z prava nebo když vyjíždí z vedlejší mi skoro nikdo nedává. Motorku mám zlaté barvy, vždy svítím a jezdím v reflexní vestě, nic z toho nepomáhá, protože si každej myslí, že to stihne a je jedno jestli jedu 100km/h nebo 30km/h. Paradoxně čím pomaleji a opatrněji jedu, tím je to horší. Lidi dívejte se kolem sebe a nechte nás žít. Najezdím toho dost jak na moto, tak v autě. Snad nikdy se mi nestalo, žeby mě omezil nebo dokonce ohrozil motorkář, když jedu autem. Ale abych jen nehanil, všem těm ohleduplným řidičů aut, co mě někdy pustili, buď v koloně nebo při předjíždění děkuji a přeji spoustu kilometrů bez nehod. Je jedno jestli jela holčina povolenou rychlostí nebo ne, ale jestli ji ten dědula mohl vidět a měl vidět. To že někdo pojede o 20km/h víc než je povolená rychlost, nedává jinému právo ho zabít. Je smutné, že někteří řidiči aut takovéto naschvály dělají a pak se ještě pod volant chechtají jak ho vytrestali, zatímco člověk to mezitím za nimi staví pomalu na přední, aby to ubrzdil.

0/0
8.10.2012 15:54

Ratan Bumerangovič

po precteni nadpisu sem mel za to

ze opet radi Dara Rollins ... pred par mesici jsem mel moznost videt jeji ridicske umeni a nutno dodat, ze teto zenske by meli sebrat ridicak, respektive takto nejezdi ani moje tchyne a to je moje tchyne ridicske "extradrevo"!

0/0
25.9.2012 13:42

nahoda

@

Tak to dopadá když blbec v osobáku je přesvědčen že to stihne!!!!Jezdím desetiletí ale když jede

motorka tak těch pár vteřin počkám a ti zamnou at si trhnou!!

Upřimnou soustrast rodině a kamarádům.

+2/0
21.9.2012 13:35

elvuska

Jezdíme

na motorkách celá rodina. Máme zkušenost s ježděním v zahraničí. Bohužel jak se jezdí tady v kombinaci se stavem silnic je katastrofa. Letos jsme byli na velké cestě po severu a z těch tisíců najetých kilometrů bylo těch pár po Čechách vítězně nejhorších. Holčiny je mi moc líto.

0/0
21.9.2012 11:04

tuskau

Je to místo velmi častých nehod

http://maps.google.cz/maps?q=Kukulova,+Praha&hl=cs&ll=50.076394,14.348402&spn=0.007188,0.038581&sll=49.803763,15.474913&sspn=4.077277,9.876709&oq=kukulova&brcurrent=5,0,0&hnear=Kukulova,+Praha&t=m&z=15&layer=c&cbll=50.076402,14.34842&panoid=9UVv87AYlRwZGEvEuN_29Q&cbp=11,39.74,,0,0.7

0/0
21.9.2012 10:46

tuskau

Re: Je to místo velmi častých nehod

je to křížení s ul. Nad motolskou nemocnicí.

http://maps.google.cz/maps?q=Kukulova,+Praha&hl=cs&ll=50.07657,14.349174&spn=0.000997,0.002411&sll=49.803763,15.474913&hnear=Kukulova,+Praha&t=m&z=19&brcurrent=5,0,0

0/0
21.9.2012 11:23

numo

Re: Je to místo velmi častých nehod

Pfuu tak podla toho streetview je z tej vedlajsej fakt pekne na houby vyhlad... to by som rozhodne videl aspon na stop-ku? Viem si to zivo predstavit - v 68 rokoch uz clovek nie je za volantom tak pohotovy, auto s dlhym predkom, pozrel dolava, doprava, mozno sekundu-dve pockal kym prejde auto a pohol sa bez toho, aby este raz checkol vlavo. Ak holka este k tomu sla rychlejsie...

0/0
23.9.2012 22:12

Dusan321

Re: Je to místo velmi častých nehod

Neni to tak hrozne, kdyz se tam dodrzuje ta padesatka co tam je. Je to sice v zatacce, ale je tam pomerne slusne videt, jsou horsi mista. Pokud to ovsem holcina kalila zeshora, tak tam neni dostatecne videt pres horizont pokud vozidlo jede po hlavni vyrazne pres tech padesat. Podle mne tenhle pripad bude stat a padat s rychlosti te motorky. Pokud dodrzela padesatku, tak to byla nepozornost starsiho ridice, pokud jela vyrazne rychleji tak nemel sanci reagovat a dojde ke sprosteni viny.

0/0
24.9.2012 13:20

Dusan321

Re: Je to místo velmi častých nehod

Tak koukam, ze podle fotky zmuchlaneho Mercedesu, ze jela zespodu. Tak tezko rici, dolu je z te vedlejsi videt celkem dobre a daleko. Takze asi opravdu spise spatny odhad vzdalenosti/rychlosti.

0/0
24.9.2012 13:25

tuskau

V tomto místě

jsou 2 stoupací pruhy. Velmi těžko se tam vjíždí z vedlejší. Prostě blbý místo. Motorkář může volit před překážkou buď položení stroje nebo přepadnutí přes ni. Při bočním střetu (téměř kolmém) s tak velkým autem je položení stroje horší.

Je mi to líto;-(

0/0
21.9.2012 10:27

doktor22

řidiči

No těžko říct jak to bylo, ale mně se včera stalo na křižovatce toto: odbočuji do leva s blinkrem, proti mně také auto bliká do leva tak fajn rozjedu se a ten blbec v protisměru chce jet rovně. Tak tak asi nějak to vypadá i jinde.....

0/0
21.9.2012 10:23

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: řidiči

Já zas jedu bez blinkru rovně a ten vpravo z odbočovacího pruhu taky...podobných situací jsem zažil víc, občas dokážu odhadnout, co chce někdo vyvést, občas ne, zatím se mi daří vyhýbat bouračce, ale několikrá jen těsně a většinou proto ,že někdo udělal něco podobného...Zrovna o víkendu jsem jel v noci přes centrum (no né úplé centrum ,ale to je jedno) Prahy, kočičí hlavy, koleje, všude spousta světel, na křižovatce dostanu zelenou a najednou si všimnu, že mi tam vcházejí lidé, zrovna v noci, kdy téměř nejsou vidět kvůli protijedoucím oslňujícím autům takový pokus o sebevraždu jako přecházení na červenou nechápu...

+1/0
21.9.2012 10:49

veš na pleši

Re: řidiči

Jo, to znám. Řídím, jezdím MHD i chodím pěšky, ale chodci jsou suverénně nejhorší. A přesně se pozná, kdo za tím volantem sedává a kdo ne. Mnoho lidí očekává, že jsou vidět panoramaticky i za tmy, deště, vánice, proti slunci, ve tmavém oblečení. Kromě řízení vozu a sledování dopravy ještě vpodstatě musíte číhat, jestli Vám někdo nevleze (doslova) pod kola, protože lidi vybíhají mezi zaparkovanými auty, mimo přechody, na červenou a vůbec je nenapadne, že prostě vidět být nemusí (přesně jak píšete, ještě někde, kde je ani nečekáte, protože podle pravidel tam ani být NESMÍ). A když je srazíte, je to Vaše chyba, protože jste nepřizpůsobil jízdu podmínkám.

+3/0
21.9.2012 11:32

macarát

Re: řidiči

Zákon předpokládá, že řidič přizpůsobí rychlost viditelnosti (polopatě: že za tmy, deště, vánice nebo proti slunci pojede podstatně pomaleji).  Pokud se chodec i řidič chovají podle zákona, tedy chodec jde po krajnici a řidič jede podle toho, jak dobře vidí (to znamená v noci do zatáček pomalu), tak se nic nestane. Pokud když vás oslní sluníčko nebo protijedoucí auto, tak jedete bez zpomalení dál skoro poslepu, protože někde tam ta silnice přece je, tak to skutečně není chyba chodce, pokud bude sražen.

0/0
21.9.2012 17:20

udusil se v talíři polívky

Re: řidiči

Tady se ale řeší situace, kdy se chodec opravdu nechová podle zákona, přečtěte si to ještě jednou Rv

+1/0
24.9.2012 23:07

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Určitě jela 50

;-DRv

Její vina. Kdo nedodrží rychlost, měl by být v případě střetu s vozidlem z vedlejší vždy viníkem !! Je to jediné logické řešení.

+4/0
21.9.2012 9:43

Leinad

Re: Určitě jela 50

Neboj, policie přeměří brzdnou dráhu a odhadne její rychlost. ;-D Ale kdyby jela těch pirátských 51km/h, opravdu by nemohla být viděna z vedlejší včas? Opravdu se řidič rozhlížel?

0/0
21.9.2012 9:47

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Re: Určitě jela 50

Podle následků tipuji, že před tím, než začala brzdit, jela aspoň 90

0/0
21.9.2012 9:49

Leinad

Re: Určitě jela 50

Ty se asi běžně umíš zastavit motorku na místě a přežil si několik střetů v rychlosti těsně pod 50. :-P

0/0
21.9.2012 9:52

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Re: Určitě jela 50

To sice ne, ale běžně vídám motorkáře v podobných lokalitách jako na fotce, povolenou rychlostí nejede ŽÁDNÝ !!

+2/0
21.9.2012 9:58

AsistentprofParkinsona

Re: Určitě jela 50

U nás přes vesnici je "40". Je tam bohužel rovná silnice s kvalitním asfaltem, avšak  úzká. Osobáci se tam maj prtoblém vyhnout, proto ta "40". Motorku jet okolo 50 kmúh vidíím tak 1x měsíčně. Ty tam pelášej  obvykle 100 a více, no a pak se takovej borec (nožná už v pekle, do nebe nepatří) diví. Kukulku znám, tam je 50, okolo nemocnice tuším 30. Pokud by holka jela těch 50, tak by díky výstroji asi se jenom potloukla.

+1/0
21.9.2012 14:28

tuskau

Re: Určitě jela 50

Víš že máš dnes výročí?

0/0
21.9.2012 15:38

Smrť

Re: Určitě jela 50

Mohlo to tak být. Ale jak potom vysvětlíte, že je často na hlavní přehlédnut cyklista (i v reflexní vestě), který vysokou rychlostí určitě nejede? Nemusí být pokaždé na vině motorkář, nepozorní nebo hazardující řidiči aut taky nejsou žádná výjimka na českých silnicích.

+4/0
21.9.2012 9:50

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Re: Určitě jela 50

ALe já přece neříkám, že všichni řidiči aut jsou neomylní. Samozřejmě se stávají různé nehody. Trvám však na tom, že kdo překračuje povolenou rychlost na křížení komunikací, bere na sebe veškerou odpovědnost za případné následky. Je to jediný logicky správný postup.

0/0
21.9.2012 9:56

Leinad

Re: Určitě jela 50

Já považuji za lepší postup vyčíslení míry zavinění.

Mohl být ten na hlavní viděn, když se ten na vedlejší měl rozhlížet => je to (taky) vina toho z vedlejší. Čím víc mohl být viděn/slyšen, tím větší.

Porušoval ten na hlavní něco (jízda proti směru v jednosměrce, nesvícení, rychlost,...) => je to (taky) jeho vina. Čím závažnější přestupek(nesvícení v noci, hodně velká rychlost,..) tím větší.

0/0
21.9.2012 10:03

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Re: Určitě jela 50

Vycházím z toho, že je to právě nepovolená rychlost řidiče na hlavní, která v případě srážky fyzicky zabíjí. Proto by vina měla padnout automaticky na něj, protože za to nikdo jiný opravdu nemůže. Samozřejmě v případě dobrých rozhledových poměrů či zjištění alkoholu lze následně zkoumat i vinu řidiče na vedlejší.

+2/0
21.9.2012 10:11

Leinad

Re: Určitě jela 50

I při povolené rychlosti je pravděpodobná smrt motocyklisty. Motocyklista není chráněn příliš velkou deformační zónou, bezpečnostním pásem, airbagem,...

0/0
21.9.2012 10:19

Zubr007

Re: Určitě jela 50

Myslím, že po nárazu v 50 smrt tak moc pravděpodobná není. Navíc je velká pravděpodobnost brzděním i na pár metrech rozumně zredukovat rychlost. Samozřejmě záleží na vybavení, helmě, pateřáku atd.

+1/0
21.9.2012 10:26

radaumacher

Re: Určitě jela 50

Je to všech hovadin futrál. Porušení předpisů jedním nijak neanuluje ani neovlinuje porušení předpisů druhým, nehledě na fakt, že na té křižovatce by motorka jedoucí i kilem byla vidět včas. Pomíjím fakt, že vzhledem k profilu zatáčky je taková rychlost extrémně nepravděpodobná.

+2/0
21.9.2012 10:05

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Re: Určitě jela 50

Jsou křižovatky, kde vidíte vozidla na hlavní třeba i půl kilometru vzdálená. Budete tam stát, než všechna projedou? Samozřejmě nikoli. Vjedete do křižovatky. A když vozidlo na hlavní, které bylo na horizontu, pomete 250 km/h, stejně do vás napálí. Je to vaše vina? Asi těžko.

+3/0
21.9.2012 10:14

Leinad

Re: Určitě jela 50

Pokud nezrychluje, tak ten na vedlejší má rychlost odhadnout. (samozřejmě je možné, že kouknu na jednu stranu a zapamatuji si co tam je a jak rychle -> kouknu na druhou stranu -> rozjíždím se -> ten na první straně nečekaně zrychlil)

Samozřejmě, že rychlost 250 km/h ve městě je jasná vina. Mimochodem znáš místo v článku? Považuješ za normální, že motorka do takové zatáčky pojede 250?

0/0
21.9.2012 10:25

J.K. 4

Re: Určitě jela 50

To byl jen příklad, v tomto konkrétním místě nikdo 250 nejel, ale to nic nemění na faktu, že nepovolená rychlost byla hlavním činitelem nedání přednosti (není tam z vedlejší vidět příliš daleko), dynamiky nehodového děje a následného úmrtí.

Proto nechápu automatické obvinění řidiče z vedlejší. Rv

0/0
21.9.2012 10:29

Leinad

Re: Určitě jela 50

Mě by jenom zajímalo, kde si ten prokazatelný fakt, že jela nepovolenou rychlostí, což způsobilo, že nemohla být viděna, vzal.

Nechceš dělat vyšetřovatele nehod?

+3/0
21.9.2012 10:36

radaumacher

Re: Určitě jela 50

Řidič z vedlejší měl dát přednost a dopravní řešení dané křižovatky jsou podmínky, kterým se ON jako v dané chvíli podřízený člen dopravního provozu musí podřídit. Není-li schopen, nemá za volantem co dělat. Mimoto, na té křižovatce je dostatečný rozhled oběma směry pro fyzikálně přípustné rychlosti v daném místě.

0/0
21.9.2012 12:10

radaumacher

Re: Určitě jela 50

Je, protože pokud je vidět na půl kilometru, máte dostatečný čas na to, abyste odhadl, jak rychle se pochybuje a kdy tedy bude v křižovatce. Kdybyste nahlédl do zákona 361/2000 Sb., pak zjistíte, že se tam nepíše vůbec nic o tom, že vaše povinnost dát přednost se ruší v případě, kdy vozidlo s předností jede nad povoleným rychlostím limitem. Takže ano, je to vaše vina legislativně i čistě selským rozumem.

0/0
21.9.2012 12:08

Zubr007

Re: Určitě jela 50

Já s vámi souhlasím. Navíc si myslím, že by se mělo posuzovat jaké následky by byly pokud by byly dodrženy všechny pravidla a jen dle těch soudit. Navíc nedání přednosti je z 99 procent prostě chyba, přehlédnutí. Vysoká rychlost je naopak v naprosté většině případů úmysl.

Situace nahrává předpokladu, že chyba byla na obou stranách. Bohužel je na Českém soudnictví to posoudit. To se bohužel ze snahy o objektivní pohled na cokoliv nedá ani podezírat.

Líto je mi obou stran. Jak pána, který určitě nikoho zabít nechtěl, tak pozůstalých po mladé holce. Všem včetně jejich okolí to krutě změní život.

Na kole i v autě se snažím mít s řidičem, který mi má dát přednost, mít oční kontakt. Člověk má šanci poznat, kdy si toho je vědom a kdy hrozí, že mu tam vjede.

+2/0
21.9.2012 10:19

Leinad

Re: Určitě jela 50

Protože já tak nějak moc nevěřím tomu, že by motocyklista překračovala rychlost (nebo co hůř nesvítila..), je mi více líto ji, než řidiče který nedal přednost.

Ale možná se mýlím a policie prokáže její chybu.

+1/0
21.9.2012 10:32

J.K. 4

Re: Určitě jela 50

Její chybu? Ta je snad neoddiskutovatelná v každém případě! Co vy všichni motorkáři čekáte? Že se můžete bez obav prohánět v hustém provozu, bavit se na silnici, a nic se vám nestane? Copak neslýcháte o těch případech, které se stávají skoro dnes a denně? Vědomě podstupujete značné riziko, takže svůj díl viny prostě nesmažete!

0/0
21.9.2012 10:36

Leinad

Re: Určitě jela 50

Já na motorce nejezdím. Jestli někdo místo zaplacení okruhu zvolí "zábavu" v provozu, je to jasná trotlovina (ale pokud při tom dodrží pravidla, je to jeho věc)

Sou lidi, kteří jedou na fichtlu z práce/do práce... a to považuji za lepší nápad, než autem. (blokování kapacity silnice,...)

Podíl viny je za porušení předpisů(nesvícení, větší překročení rychlosti, jízda sice po hlavní ale zákazem,...)

0/0
21.9.2012 10:46

Zubr007

Re: Určitě jela 50

Znáš to tam. Je to táhlá zatáčka. Pokud nejala na nějakém skutru a to nejela tak do toho kopce prostě velmi pravděpodobně motorce přiložila pod kotel. Najezd je tam špatný a zvlášť na horu, tj. na druhou stranu je tam špatně vidět.

Holka rozhodně měla předpokládat, že se auto může pohnout a dávat si na to pozor. Slušný řidič jedoucí za spodu tam najíždějící řidiče prostě pouští. Z mého pohledu má na svém zabití velkou část odpovědnosti.

+1/0
21.9.2012 10:41

MartyKO

Re: Určitě jela 50

Si jen troll nebo si opravdu takový kretén? Rv

0/0
21.9.2012 13:56

BOUNTY HUNTER

A to ten náš blb (můj dědek) si nedá říct

Má 85, jezdí s Fordem Ka a řidičák má jen proto, že svému diabetes doktorovi vozí bedničky s jabkama a sazenice broskví. Když jsme mu to chtěli rozmluvit už před X lety, tak jsem byl s nasima u zbytku rodiny za zloduchy co dědu nechcou nechat v klidu dožit a všechno mu zakazuji. S dedkem uz vic jak 10 roku nemluvim a jestli dojde k necemu takovemu jako se tady pise, tak ho prokleju...

+4/0
21.9.2012 9:38

Leinad

Re: A to ten náš blb (můj dědek) si nedá říct

Pokud má pomalé reakce(nebo jinou překážku v řízení) a řidičák jenom za korupci, tak souhlas. :-(

0/0
21.9.2012 9:49

BOUNTY HUNTER

Re: A to ten náš blb (můj dědek) si nedá říct

No mně stačí když jede z Uherského Hradiště k nám se zaplýma blinkrama... A o reakcích a vidění u těžkého diabetes se raději ani bavit nebudu nebo bych se musel za něj stydět ještě víc než teď

0/0
21.9.2012 10:06

net.Xtreme proti diskriminaci

Prošetřit doktora

který mu povolil řízení...

+2/0
21.9.2012 9:32

BOUNTY HUNTER

Re: Prošetřit doktora

To je ten problem. Za kafe i modre z nebe

0/0
21.9.2012 10:06

kalifkaca

Re: Prošetřit doktora

kolik Vam je let? 68 neni zadny vek. To je jen 3 roky po tom, co pujdete do duchodu. Ne vsichni, ale vetsina 68-letych jsou v pohodovem zdravotnim a psychickem stavu na rizeni. Tohle se mohlo stat komukoliv. Je to hodne frekventovana ulice, na kterou se od Homolky spatne vjizdi, pokud potrebujete zahnout doleva. Prehlidnout motorku ze spodu muze i tricatnik.

0/0
24.9.2012 23:06

Housmuťátko

R.I.P.

a nekonečnou silnici plnou zatáček tam nahoře.....

0/0
21.9.2012 9:22

Franz Joseph

V Cechach je hodne autonehod.

http://chartsbin.com/view/2642

0/0
21.9.2012 0:37

MI14

"až" 4 roky...

... za zabití mladý holky neni zrovna moc velkej trest... Jinak mě překvapuje že i když v článku stojí, že jí někdo sestřelil na přednosti, velká část příspěvků se opět nese v duchu "ti motorkáři jsou hrozně nebezpeční". Ale vlastně nepřekvapuje, už jsem si na to v diskusích zvykl.

Taky jezdím na motorce a popravdě obzvlášť v hustším provozu jezdím tak, jakoby mě každý v autě chtěl zabít. Už jsem dávno pochopil že spoléhat na nějakou přednost a pravidla nelze, bohužel...

+14/0
21.9.2012 0:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.