Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na magistrálu se dočasně vrátila sedmdesátka. Prověří tišší povrch

Praha zvažuje, že by na magistrále v ulici 5. května opět zvýšila maximální povolenou rychlost ze současných 50 na 70 kilometrů v hodině. V úseku mezi Nuselským mostem a Hvězdovou ulicí totiž správci silnic vyměnili povrch vozovky za nový, který má tlumit hluk. Zda opatření funguje, bude teď zjišťovat měření.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

205

205

Po přečtení nápisu jsem na okamžik podlehl nadšení, ze kterého mě článek rychle vyléčil. Očekávám, že 70ka se zpět nevrátí, i kdyby se hluk snížil o polovinu, o to už se aktivisti z okolních domů rádi postarají.

0/0
27.9.2012 14:12

Chytrakz hospody

Obyvatelé si stěžujíííííííí

No když se  spustli, Žižkovský vysílač, tak lidi okamžitě volali, aby ten krám byl okamžitě vypnut, že domácí i volně žijící zvířata jsou z provozu frustrována. Media, byla tentokrát rychlejší než technika a von twen vysílač puštěnej ještě nebyl, ale zvířata se mohla zbláznit. Asi stejné to bude s tou dálnicí. Pokud si dobře vzpomínám tak přes obec se hodně dlouiho jezdilo 60, a pak někdo přišel na to, že při střetu auta s chodcem, má při 50 chodec vetší šanci na přežití a tak se vrátila zpět 50. Nyní ji máme i na pražské dálnici, kam chodci nesmí. Toto není nic jiného než ekoterorismus, tedy snižení hluku. O kus dál se na D1 může pelášit 100 a to kousek od sídliště a nikomu to tam nevadí;-D

+6/0
25.9.2012 15:41

Slaine55

já nikdy nezjistil, jaký přínos padesátka měla. ví to někdo?

0/0
25.9.2012 13:59

Slaine55

Re: já nikdy nezjistil, jaký přínos padesátka měla. ví to někdo?

akorát si myslím, že původní měření z padesáti na 70 k dispozici jsou, ale trošku se o nich mlčí, jelikož výsledek byl žalostný oproti očekávání.

+1/0
25.9.2012 14:04

danny47

Re: já nikdy nezjistil, jaký přínos padesátka měla. ví to někdo?

R^ !!

0/0
26.9.2012 10:24

Keni

Re: já nikdy nezjistil, jaký přínos padesátka měla. ví to někdo?

Naplnění městské kapsy z nemsylných pokud od měšťáků zvýšení provozu na Spořilově a v Nuslích. To se Vám nezná jako řádné argumenty?

Doufám, že podobných úprav se dočká i Bohdalecká, Spořilovská spojka, Strakonická a další nesmsylná omezení.

+1/0
25.9.2012 22:37

kenx

Autobusy MHD

Mě by zajímalo něco jiného, bohužel články o MHD se tu další nepíšou i když by bylo o čem psát. Tohle je situace z dnešního rána, včera byla stejná a nevidím důvod, proč by se neměla stát každodenním koloritem: Vozovna Kobylisy - Jižní Město - Poliklinika Mazurská - Chodov - Černý Most - Opatov - Sídl. Čimice - Háje - Jesenická - Sídl. Čakovice

Datum a čas vzniku: 25.09.2012 07:20

Úsek: Poliklinika Mazurská - Chodov - Černý Most - Opatov - Sídl. Čimice - Háje - Jesenická - Sídl. Čakovice

Zpoždění až 25 min. Silná individuální doprava.

Slavné metrobusy přiživují dopravní zácpy na místo toho, aby se trasováním a preferenčními opatřeními zácpám vyhnuly. Někdo by mohl argumentovat, že zácpy tam byly i předtím, jenže teď tam stojí i vozy, které dříve obsluhovaly jiné linky vedené méně zacpanými místy.

+2/0
25.9.2012 12:44

Leinad

Re: Autobusy MHD

VźdyťToDojdešPěšky.

0/0
25.9.2012 16:54

Leinad

Tak

A nezapomeňte seřídit červenou vlnu, aby při měření vyšel vyšší hluk z rozjezdů. ;-D

+2/0
25.9.2012 11:50

Yanoshick.Y

By mě zajímalo

jestli mají měření hluku při 50 km/h a 70 km/h na starém, hlučnějším, povrchu.... Jinak je to nové měření čistě účelová úřednická záležitost.

+3/0
25.9.2012 10:40

chytráček

Re: By mě zajímalo

A to jako proč ? Budou tam snad vracet starej hlučnější asfalt ?

0/0
25.9.2012 11:07

Yanoshick.Y

Re: By mě zajímalo

Ne. Ale na starém poivrchu se lidem nelíbila hlučnost u 70 km/h, tak to snížili na 50 km/h. Pokud mají ty měření a udělají i ta nová, mohou srovnávat a bude argument na (ne)zvýšení rychlosti.

 

Nebo i u jiných textů máte problém s chápáním?

0/0
25.9.2012 11:14

chytráček

Re: By mě zajímalo

Jsou snad hygienické limity hlučnosti,  ne ? Tak měření  na starém asfaltu. je snad zbytečné. Nemyslíte ???

0/0
25.9.2012 11:21

Yanoshick.Y

Re: By mě zajímalo

Takových limitů si nakreslím a nechám kompetentně schválit...

 

Před lety se výrobci bot nedařilo vyrobit lodičky, aby nepouštěli barvu do nohou dam. Tak se upravila norma, podle které lodičky mohou pouštět barvu....

Zajímavé jsou absolutní hodnoty hlučností.

+1/0
25.9.2012 11:27

Julius 7.

Re: By mě zajímalo

Hluk nedělají jenom gumy na asfaltu. Hluk motoru je podstatný. Při 50 se jezdi na 4. nebo 3. rychlostní stupeň, motor má víc zdvihů než při 70 kdy jede na 5. rychlostní stupeň. Hlukové emise jsou větší. Navíc auto projede rychleji v daném úseku. Auta mají automaticky větší rozestupy, takže při větší rychlosti jich projede v daném úseku méně vozidel. Méně vozidel s menším hlukem vytváří méně hluku. Je to 40 let stará poučka v dopravním inženýrství. Popis problému v článku považuji to za experimenty novodobých technických rychlotalentů.

+1/0
25.9.2012 13:24

Kalouskybijec

Re: By mě zajímalo

Co se týká decibelů , tak to je pravda. Ale zvuk, který dělá kamión na mokré vozovce mi dokáže způsobit skoro fyzickou bolest. Nemůžu vůbec jet se staženým okýnkem. Jednoum jsem si zašel na val nad spořilovskou spojkou směrem z Prahy, je tam vyhlídka na Prahu přes Roztyly , ale z toho kraválu co dělaly kamióny pode mmnou mě okamžitě rozbolela hlava.

0/0
25.9.2012 13:39

zorro_rojo

Re: By mě zajímalo

Ja vam nevim, ale zrovna o vikendu jsem se jel projet na kole. Shodou okolnosti kus cesty podel dalnice. Hluk od OA byl daleko vyssi, nez od kamionu. A.. podotykam, ze prselo..

Kamiony delaji vetsi kraval jen kdyz jedou pod vetsim zatizenim, tedy do prudsiho kopce nebo pri rozjizdeni. Na dalnici je hluk od OA rozhodne vyssi. (mam na mysli aerodynamicky hluk - kam se pocita i zvuk vydavany pneumatikami)

0/0
25.9.2012 18:48

vyskocenaplatnicka

Re: By mě zajímalo

Takže by bylo OK mít i ty stará měření k dispozici.

0/0
25.9.2012 18:15

danny47

Re: By mě zajímalo

Ale vysvětluj technické otázky ekoligickejm aktývistům..... !!

0/0
26.9.2012 10:26

Robbik

rozum

Hurá, můžeme se rychleji přiřítit ke koloně za mostem. Taky se tam vrátí semafor... :-)

0/0
25.9.2012 10:12

lukas.q

Re: rozum

no směrem do centra se ten měřený úsek nějak přežije s ručičkou lehce pod 60 a za ním už se pak dá normálně svištět až k prvním světlům před I.P.:-) Včera to bylo zábavnější, 50ka cedule byla zastíněna 70kou a pod ní datum, ještě jsem rychle na mobilu kontroloval jestli datum sedí a pak přišlápl plyn ;-D

0/0
25.9.2012 10:54

ifox

Re: rozum

Jak svištět? Za mostem je 50, vy piráte silnic.

0/0
25.9.2012 15:25

mak1_re

Re: rozum

můžeš jet z pankráce do centra na neutrál a šetřit :-)

0/0
25.9.2012 12:05

PiPiiiiiK

Tak tam nemají bydlet...

teď vážně. Docela příjemná zpráva po ránu R^

0/0
25.9.2012 10:09

Maršál Immortál

Re: Tak tam nemají bydlet...

...jen čekám, kdy kvůli hluku nařídí zpomalit provoz nad Ruzyní...

0/0
25.9.2012 10:11

honza1361

Re: Tak tam nemají bydlet...

To nepůjde. Ještě nevyměnili vzduch za jiný, tišší......

+3/0
25.9.2012 10:23

Maršál Immortál

Re: Tak tam nemají bydlet...

Už se na tom pracuje. Výběrové řízení na dodavatele už je vypsáno...

0/0
25.9.2012 10:25

chytráček

Re: Tak tam nemají bydlet...

nebo nacpou letadla do tunelů :-):-):-)

0/0
25.9.2012 11:09

Mysel

Re: Tak tam nemají bydlet...

Ruzini zrusi a letadla prestehuji ke Sporilovu. Aby snizili hluk, auta tam budou mit rychlost omezenou na 10km/hod a osadi tam jeste dalsi ctyri nefunkcni usekova mereni.

0/0
25.9.2012 15:51

Mysel

Re: Tak tam nemají bydlet...

No radeji Ruzyni. Pardon.

0/0
25.9.2012 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.