Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Vídeňské má být čtyřproudovka. Lidé z pražské Krče protestují

Magistrát připravuje změnu územního plánu, která by umožnila rozšířit Vídeňskou ulici v Krči o dva pruhy. Proti plánům se postavili místní obyvatelé, kteří podepisují petici. Naopak pro řidiče by se ulice stala nejpohodlnější cestou z jihu Prahy do centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

okmnbhuij

Kam to rozšířit???

Záměr rozšířit je jedna věc, ale jak se tak koukám, tak z obou stran silnice jsou již postavené domy...

Takže jednoduchá otázka: Kam ty pruhy chtějí umístit???

0/0
26.9.2012 22:35

LevP

ja bych tam videl

tunel ;-D. Blanka bude brzo hotova, tak ted by mohli "tunelovat" nekde jinde.

0/0
26.9.2012 15:37

kenx

úzké hrdlo - MÚK Jižní spojka x Vídeňská

Mají jasně napsat, že se další dva proudy budou dělat jako buspruhy, pak s tím nemám problém. Pisálci, zjistěte jak to je na místo publikování 3 měsíce starých zpráv ( http://praha4.zeleni.cz/19715/clanek/petici-proti-rozsireni-videnske-podepsaly-stovky-lidi/ ). Každopádně doprava v oblasti pravidelně kolabuje především kvůli nedostavěnému čtyřlístku MÚK Jižní spojka x Vídeňská. Ten je třeba urychleně dobudovat, ideální by bylo dobře naprojektovat zejména preferenci busů MHD z Vídeňské na ulici Budějovickou, ať už míří na konečnou stanici Kačerov nebo stanici Budějovickou. Stejně tak se dá lépe provést značení na Jižní spojce, aby se auta z Vídeňské lépe řadila. Konečně chaos tam způsobují řidiči IAD zkracující si cestu ulicí Thomayerova, tam bych zakázal vjezd mimo sanitek, busy MHD musí dole U labutě pravidelně zastavovat a tím bus brzdí i ostatní dopravu.

0/0
26.9.2012 11:08

radaumacher

Obyvatelé Krče

Mezi námi děvčaty je nutno říct, že obyvatelé Krče dávno nemají respekt ani u zastupitelstva ani u širší pražské veřejnosti, protože protestují proti všemu, co by (byť je v jejich hlavách) ohrozilo jejich vesnický styl a mohlo jen vzdáleně připomínat město. Mám pro ně tedy jeden vzkaz za všechny - Chtěli jste do velkýho města, tak teď přestaňte konečně chroupat seno a smiřte s tím, že ve městě projedou víc jak tři auta za den a dvě z toho nejsou fekální vůz a traktor Pepy z toho baráku s konzumem.

0/0
25.9.2012 23:31

okmnbhuij

Re: Obyvatelé Krče

Zvedněte pr**l, použijte nohy a nemusíte sedět v autě v kolonách...

+2/0
26.9.2012 22:45

net.Xtreme se nevzdává

Ti petenti jsou trochu ignoranti

vyšší propustnost silnice nemusí nutně znamenat vyšší emise, naopak, čím méně semaforů, čím průjezdnější silnice, tím jsou nižší, pokud jde o hluk, tak hodně dělá povrch, u nás se něčeho tichého asi nedočkáme, ale už jsem se s tím setkal a byl jsem tím dost překvapen, myslím, že na magistrálu by se to hodilo víc než padesátka...

Jinak poslední řešení jsou protihlukové stěny... Déčko jim přeju, ale to řeší spíš autobusy než auta...

A hlavně, musí si uvědomit, že žijí ve městě a pokud má město fungovat, musí mít dobrou dopravní propustnost a je třeba se trochu obětovat, já mám za barákem konečnou autobusu a taky nepodepisuji petice...prostě to beru jako daň za život ve městě, někdo musí bydlet u velké silnice, jiný u zastávky autobusum jinak by to nefungovalo...

0/0
25.9.2012 23:06

p_n_3

Oni zelení a podobní šašci s oblibou tvrdí,

že je lepší, když auta stojí v kolonách nebo se sunou pomalu, než aby rychle a pohodlně přejela. Asi mají nějaký divný způsob myšlení. Ale tak snad se začne situace zlepšovat, zmizí zbytečné omezení, bude to mít přínos pro všechny.

+1/0
25.9.2012 19:27

Keni

Re: Oni zelení a podobní šašci s oblibou tvrdí,

čeští zelení je banda ... Proč mám normálně spotřebu kolem 7,5l a při pomalé ekoligické jízdě těsně pod 10. Měli by si ti petičáci uvědomit, že na Kamýku, Libuši a Lhotce žije skoro stotisíc lidí ne-li více a i oni se musejí nějak na dálnici dostat. Pokud se to provedej jako přímá spojnice s exitem, je to blbost. Pokud se to povede jako velkej oblouk, co odvede dopravu na okruh, Barrandov a D1, tak jediné možné řešení. A popravdě, součástná Vídeňská od Kunratic do Jesenice zrovna moc zástavbou nevede. Teda pokud nemyslíte ty sklady podél.

Ono by to chtělo kompletně udělat pod jižní spojkou kruháč a to samé u Thomajerky a hlavní tah z Novodvorské na jižní spojku a magistrálu v tomto úseku zakopat do zářezu pod povrh po vzoru Munchenu.

Z plánované zastávky Dčka pak může být na povrchu místo pro tramvaje apod.

Ona je i blbost, že místo přivést D-čko na Kačerov a napojit na trať se uvažuje o odbočce a zastávce na mostě. Takže přestup vlak\metro C\metro D existovat asi nebude.

0/0
25.9.2012 22:11

macarát

Re: Oni zelení a podobní šašci s oblibou tvrdí,

Protože sis koupil motor, který optimálně pracuje při vyšších rychlostech. Ale za to jaksi Zelení nemohou, výběr motoru je čistě na Tobě. Až si příště koupíš formuli 1 a budeš si stěžovat, že se s tím na hrbolatých českých silnicích nedá jezdit, bude to asi tak zhruba stejně inteligentní jako pokud jezdíš hlavně po městě a koupil sis auto, které v rychlosti 45 km/h trpí.

0/0
26.9.2012 8:46

Ajvn

Re: Oni zelení a podobní šašci s oblibou tvrdí,

Můj ty bože, vy jste ale hromádka neštěstí. To i natrvrdlý člověk pochopí, že nejde o zpřevodování, nejde o objem motoru, ale jde o plynulou jízdu vs. poposkakování v kolonách. Můžete mít sebeekologičtější vozidlo, tak v kolonách bude žrát víc. On jezdí plynulá/neplynulá jízda 7 vs 10 litrů, já jezdím ve městě 4 vs 5,5, ale v obou případech to znamená, že při možnosti jet plynule bychom emitovali do ovzduší méně znečišťujících látek a stejně tak i méně hluku. Je opravdu těžké takhle triviální věc pochopit?

0/0
26.9.2012 11:51

macarát

Re: Oni zelení a podobní šašci s oblibou tvrdí,

Tak pardon, myslel jsem, že to má být nadávaní na omezení rychlosti.

A to s tím menším množstvím látek a hluku Vám nevěřím. Myslím, že když budete jezdit plynule, budete v cíli rychleji, a ušetřený čas použijete k tomu, abyste si někam zajel navíc, nebo abyste jezdil do vzdálenější restaurace. Běžný automobilista je už takový.

0/0
26.9.2012 12:07

Honza13

ZÁKOS, Vídeňská radiála. Comeback.

Rv

V plánech ZÁKOSu (který byl po revoluci s velkým halasem smeten ze stolu) byla Vídeňská radiála právě v této podobě. Její první část již stojí, tedy 4 pruh od ulice U krčského nádraží k ulici Zálesí. Nyní tedy vstala z mrtvých další část ZÁKOSu.

+3/0
25.9.2012 17:08

Keni

Re: ZÁKOS, Vídeňská radiála. Comeback.

A jaká je jin8 alternativa pro obyvatele Kamýku, Krče, Novodvorské apod. To jsou obrovsk8 sídliště a poslední dobo s hroznou dopravou. A popravdě Vídeňská je jedna z mála ulic v Praze, co vede spíše průmyslovou zónou než obytnou. Kolony autobusů a osobáků ve Vídeňské poskakují každé ráno. Zde se holt to rozšíření musí udělal.

0/0
25.9.2012 22:14

macarát

Re: ZÁKOS, Vídeňská radiála. Comeback.

Alternativa má být Déčko. Že pro něj politici dělají málo, to je problém čistě ... politický.

0/0
26.9.2012 8:47

jiricekL

Z Krce ???

Nechapu, proc do toho mluvi lide z Krce, kteri navic bojkotoji, co se da.... Silnice se ma snad rozsirovat v Kunraticich, ne ??To je stejne, jako kdyz bojuji proti novym najezdum na magistralu. Kvuli neexistujicimu

napojeni z Budejovicke a Kacerova se musi tahnout kolony prave i pres Videnskou, nez se oklikou dostanou na Jizni spojku, potazmo D1(magistralu). Nekteri lidi fakt nemaj mozek.Rv

+1/0
25.9.2012 17:06

silversurfer

Re: Z Krce ???

vzhledem k tomu, ze nejvic to stoji u Thomayerky tak jediny co by to prineslo, je jeste vic aut z Videnske a totalni kolaps u nemocnice....a stani ve dvou pruzich na Videnske...jo, a bydlim v Kunraticich:-)

0/0
25.9.2012 17:09

Honza13

Re: Z Krce ???

Protože budoucí Vídeňská radiála prochází mezi sídlištěm Krč a Thomayerovou nemocnicí.

S tím mozkem máš pravdu.

0/0
25.9.2012 17:12

petr____22

Re: Z Krce ???

Krc je ponekud jinde - jak Horni, tak Dolni - tohle je LHOTKA

0/0
26.9.2012 14:48

macarát

Re: Z Krce ???

Je ovšem otázka, zda to ví politici a žurnalisté a vlastně i lidé, kteří tam bydlí ;-D

0/0
26.9.2012 18:00

tfujpm

Re: Z Krce ???

ze by potrefena husa?

0/0
25.9.2012 19:10

macarát

Re: Z Krce ???

Vidíš, já jsem mimopražský a klidně bych bojoval také, kdybych věděl jak. Protože občas do Prahy dojíždím a občas chodím kolem Vídeňské. Stačí jednoproudová kolona. Dvouproudovou kolonu nepovažuji za výhru.

0/0
26.9.2012 8:49

bradley

NIMBY

NIMBY !!!!!!!!!!!!

+1/0
25.9.2012 16:28

dj1

Já jsem pro

Ta auta tam stejně jezdí už teď, tak proč děláte dusno?

+3/0
25.9.2012 15:59

PASN

Re: Já jsem pro

Zřejmě se chtějí někteří jen zviditelnit.Ty čtyři pruhy tam měly být dávnoEU

0/0
25.9.2012 17:00

Honza13

Re: Já jsem pro

Ano, měly. Je Vídeňská radiála, část ZÁKOSu, zrušeného po revoluci.

0/0
25.9.2012 19:06

silversurfer

Re: Já jsem pro

pac to jednak zvysi dopravu, vede to obytnou zonou a kolem nemocnice, a nakonec se to ucpe stejne u Thomayerky, takze ta navaznost bude nulova....takze misto jednoho pruhu budou auta cekat ve dvou...nevim kde je ta vyhodnost tohoto reseni.......

+3/0
25.9.2012 17:05

p_n_3

Re: Já jsem pro

Co pořád máte s tou nemocnicí? Tam je každému jedno, jestli jsou pod oknem 2 pruhy nebo 4.

0/0
25.9.2012 19:29

FandaVV

Otevřel si hospodu-ale chodili mu tam lidi...

Inu bydlíš v Praze a ne na Kvildě, tak je asi normální, že leckde vedou víceproudé komunikace.

A MHD? Ta ráno jezdí i tak nacvaklá, moc navíc nepobere. A pokud někdo auto potřebuje, smrduté MHD sedačky s pochybnými skvrnami ho moc nenalákají.

+2/0
25.9.2012 15:44

danny47

Až na to,...

že Krčského sídliště se dotýká hodně, hodně málo  (vede vedle něj a jen kousk)... Hlavně by to odnesly Kunratice!!

+1/0
25.9.2012 15:41

Coldstone

Chci

šestiprodovku - až do Strakovy akademie !!

0/0
25.9.2012 15:36

Shackall0

Re: Chci

To by technicky nešlo a čtyřproudovka už tam v podstatě je. Alespoň já to jako čtyřproudovku používám.

0/0
25.9.2012 16:19

poznamka

Přece nežijem kvůli autům, nebo ano?

+4/0
25.9.2012 15:26

plk

Více o Petru Štěpánkovi

Na rozdíl od Tomáše Töpfera i kandidátky ČSSD člověk, který žije na Praze 4 a něco pro zdejší občany už odpracoval v zastupitelstvu i jinak: www.petrstepanek.info.

0/0
25.9.2012 15:22

p_n_3

Re: Více o Petru Štěpánkovi

Ten zrovna, ekoterorista...

0/0
25.9.2012 19:30

Lukas Kalista

Ctyrproudovka ANO

Vetsinou hlasuji v takovych pripadech proti, ale v tomto pripade jsem pro. Doprava z tohoto smeru je naprostou zoufala. Ovsem poze za splneni tri podminek:

1) dobudovani propojky z kruhoveho objezdu pred Jesenici a Opatovem (ostatne na mapy.cz je jiz zakreslena)

2) nove pruhy budou POUZE pro autobusy - tem se zrychli doprava a lidi je budou vyuzivat radeji, nez cekat v kolonach

3) vybuduji se protihlukove zabrany

+2/0
25.9.2012 15:22

plk

Re: Ctyrproudovka ANO

Hloupost, je potřeba urychleně vybudovat metro D, zatím jako odbočku z Céčka, s dostatečnou kapacitou P+R.

+1/0
25.9.2012 15:24

wierz66

Re: Ctyrproudovka ANO

Déčko napojit na hotové koleje v Krči a ušetřit tím miliardy a nemuset tolik podkopávat Prahu.

Příští rok bude vlaková zastávka Kačerov, hned vedle metra C, dále trasa na nádr. Vršovice - Hlavní nádraží.

0/0
25.9.2012 15:36

Lukas Kalista

Re: Ctyrproudovka ANO

To se ovsem nevylucuje....

Pokud by trasa D mela Videnske nejak vyrazne pomoci, tak by musela byt vedena az do Jesenice (ostatne i to je v planech vzdalene budoucnosti). Protoze jinak bude stale zacpana a odlehci se ji jen v okoli Thomayerky. Nejvic zatezuji Videnskou nemoznost uhnout na jinou vicekapacitni komunikaci, coz plati predevsim od otevreni v podstate jedineho sjezdu z vnejsiho obchvatu ve Vestci. Staci se podivat, na ranni spicku, kdy jsou nejvetsi zacpy prave kulatakem ve Vestci a prvnim v Praze - tam velka cast aut odbocuje prave na Opatov. Velmi by pomohla prave ta propojka na Opatov, nebot by jeli primo a nikoliv pres Videnskou

+1/0
25.9.2012 15:36

Keni

Re: Ctyrproudovka ANO

Proti tomu zase protestují jiné naplavenini. Rodiče bydlí v Šeberově a tam je již x-let ještě z dob komačů plánována spojka mezi Šeberovem a Hrnčířema. Dokonce před skoro 20lety se tam zrušilo naše oblíbené kukuřičné pole, a začalo se vyměřovt. Dokonce u místního remízku vznikl val na budoucí přemostění D1 a napojení na dálnici asi na 8km.

Dlouho se nic nedělo a pak komančové povolili zřídit na ladem ležící půdě zakrádky. Pak se oběvilo pár skleníků ze zavařovaček. Poté i dřevěné chatky. Po revoluci si na tom někdo postavil pár vilek. A tito naplavenici jsou ti, co teď nejvíce řvou. Rodiče a většian místních chápe, že popojíždět ráno ty 2km na D1 půl hodiny je blbost a ty satelitní městečka potřebují kapacitní napojení na okruh\dálnici.

Ale stačí se podávat vedle.V Rozkoši se rozrostla výstavba až těsně k silnic, vedoucí okolo a jako jediná spojující okolní čtvrti. Už je tam 30tka a pár retardérů.Na Bohdalecké se staví asi další nový hyoerkarket.To samé,místo lávky je tam již semafor

0/0
25.9.2012 22:28

macarát

Re: Ctyrproudovka ANO

Co potřebují sídelní kaše, to je problém sídelních kaší. A nevidím důvod řešit ho na úkor jiných lidí. Zvlášť když to popojíždění by nebylo nutné, kdyby si sídelňokašáci obstarali do svých kaší hromadnou dopravu a neucpávali silnici dopravou individuální. Že to neudělají, to jejich neschopnost.

0/0
26.9.2012 8:53

Shackall0

Re: Ctyrproudovka ANO

Plány D jsou již z dob, kdy i já byl v plánu. Já se narodil, vystudoval, vojnu absolvoval, na vlastní nohy se postavil. Nicméně trasa D nijak nepokročila.

0/0
25.9.2012 16:17

macarát

Re: Ctyrproudovka ANO

Protože v ODS a ČSSD jsou blbouni, kteří nevidí, co město potřebuje.

0/0
26.9.2012 18:01

Vichr-z-hor

Re: Ctyrproudovka ANO

Dovolím se tady postavit proti. Samotné čtyři pruhy na Vídeňské totiž vůbec nic neřeší. Dojedou maximálně do Jesenice k okruhu (taktéž nedodělanému), kde to skončí a dále vede rozbitý dvoupruh. Na druhé straně končí pod mostem u Kačerova, kde provoz zahltí nájezd na magistrálu. Jsem proti vybudování zdí. Kdo tudy jezdí pamatuje že tu ještě nedávno běhali mufloni po cestě u Krčské nemocnice. Mimochodem první oddělení u cesty je pavilon pododnický. Rozšíření v místě u špitálu pak bude možné jedině za předpokladu vykácení všech stromů a zrušení trávníků. Stavba zdí  z toho udělá ještě větší hrůzu jako je už třeba u IKEMu. A Kunratice jako takové? Ze zelené a hezké části se stane hlučná a prašná čtvrť za zdí? Ten prach mimochodem žádná zeď nezastaví. Myslím, že jednu problematickou magistrálu už tu máme, proč budovat další. Souběžně vede už D1! Vzápětí tam stejně dají 50 km/h protože si jinak neporadí s hlukem. Jinak ten návrh s pruhy pro BUS beru, to totiž má opravdu jako jediné smysl..!

+4/0
25.9.2012 15:36

Lukas Kalista

Re: Ctyrproudovka ANO

1) jak jsem psal, pruhy navic by byly pouze pro autobusy, tudiz doprava by se nezvysila

2) protihlukove zabrany nemusi byt nutne zdi, jsou i zelena reseni. Bohuzel jsou nakladnejsi a vybudovani trva delsi dobu

3) argumentujete nemocnici - pokud by doprava zustala v podstate stejna (pruh navic pouze pro busy), a navic by se odhlucnila, tak by to nemocnici snad pomohlo, ne?

4) ano, problem je kruhac u Jesenice a svedeni dopravy z vnejsiho okruhu na Videnskou (ktereho blba to napadlo???). Ostatne to byl muj prvni bod, ze se musi dostavet, nebot to by ulevilo nejvic

+1/0
25.9.2012 15:42

Vichr-z-hor

Re: Ctyrproudovka ANO

1/ obávám se, že tento předpoklad je mylný. Podle mě (ano nemám na to důkaz ani analýzu) se provoz v případě rozšíření komunikace zvýší.

2/ bohužel hlavním kritériem u podobných staveb je cena. Nikdo nedá korunu navíc na ekologii. Rozhodně ne státní úřad. Na 90% tedy opět zvítězí nevzhledný a nic neřešící beton.

3/ viz argument 1. podle mě se provoz zvýší. Navíc v okolí nemocnice bych čekal přesně opačnou aktivitu zastupitelů než je posilování dopravy. Cestu navíc křižují v těchto místech hned 3 cyklostezky...

4/ jsem rád, že se shodneme na tom, že tento kruháč opravdu není zrovna geniálním řešením místní situace. I proto mi přijde absolutně zbytčné, to ještě dále zhoršovat dalším dílkem z podobné dílny... dílkem bez širších souvislostí, které problémy spíše přinese než ubere.

Počkal bych na metro a dobudování okruhu, obě stavby totiž výrazně změní dopravní toky...

0/0
25.9.2012 16:09

Lukas Kalista

Re: Ctyrproudovka ANO

1) jak se muze zvysit doprava, kdyz pro auta bude stale jen jeden pruh, tudiz stejna kapacita? Navic jsem hned na zacatku psal, ze je treba dobudovat propojku na Opatov, coz by doprave ulehcilo. Pokud by mely rozsirene pruhy slouzit vsem, situaci by to opravdu zhorsilo

2) to mate bohuzel pravdu, ale to nic nemeni na tom, ze protihlukova bariera je dobry napad. Beton take nemam rad, ale jak jsem psal jinde - i pri soucasne situaci mate na vyber bud hluk a smrad, nebo barieru (at je jakakoliv). Co uprednostnite je samozrejme na vas....

3) opet viz bod 1). Navic - pokud by autobusy mohly projizdet a nikoliv popojizdet, urcite by je lide vyuzivali radeji a rada ridicu by jim dala prednost pred vlastnim popojizdenim.

4) Osobne si nemyslim, ze by metro moc pomohlo. Ulevi maximalne oblasti kolem Thomayerky, ale urcite nevyresi dojizdejici z vetsi dalky. Bohuzel P+R u nas moc vyuzival nechteji. Ale souhlasim s tim, ze rozsireni by melo byt az posledni krok, kdyby predchozi nepomohly

+1/0
25.9.2012 16:23

Shackall0

Re: Ctyrproudovka ANO

A proč mají socky v autobuse předjíždět lidi, kteří si dokázali vydělat na auto?

+1/0
25.9.2012 16:20

Lukas Kalista

Re: Ctyrproudovka ANO

Aby si ti bezohledni k okoli mohli pekne posedet a odpocinout v kolone ;-)

+1/0
25.9.2012 16:25

Jean-Jacques

Re: Ctyrproudovka ANO

Nemáte poněkud zjednodušené vidění světa?

+1/0
25.9.2012 16:31

Leinad

Re: Ctyrproudovka ANO

Proč by měla hromada lidí v autobuse čekat na jednoho autoseda?

Pokud se udělá přednost autobusů tak, aby zůstala zachovaná zelená vlna, nebudou kolony do ulic bez buspruhů,... tak jsem pro.

Mimochodem znám několik uživatelů MHD, kteří auto mají, jenom je nebaví jezdit po městě.

+1/0
25.9.2012 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.