Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní výbor kývl na zkrácenou podobu metra D, levnější o 10 miliard

Dopravní výbor pražského magistrátu odsouhlasil úspornou variantu výstavby čtvrté trasy metra, kterou mu předložil Metroprojekt. Linka D se prozatím stane odbočkou z "céčka", propojí Pankrác, Krč, Libuš a Písnici. Jde o nejlevnější ze všech dosavadních návrhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fuse

Komunisti, vraťte se!

;-€ Zlaté socialistický plánování. V tomhle současném pseudodemokratickém diktátu osobních zájmů nejde postavit žádný velkorysejší projekt veřejné služby, aniž by byl předem invalidní!!

0/0
2.10.2012 14:06

Berti19

Nemáme prachy...

...tak postavíme drahé metro místo levnější tramvaje.

+1/0
1.10.2012 10:30

wierz66

koleje z Krče do centra

už dávno vedou, bude vybudována příští rok zastávka Kačerov. To by se nedaly využít aby jezdily soupravy částečně po povrchu Písnice-Nemocnice Krč-Kačerov-nádr.Vršovice-Hlavní nádraží? To by rozhodně nestálo desítky miliard, protože pod Kačerov ty koleje už fungují. A hlavně je to alternativa k časem dlouhodobě opravovanému Nuseláku.

0/0
28.9.2012 15:12

mlada_fronta

Větvení linek = konec plynulosti pražského metra

Budou u vchodů do stanic metra tabule a vidět na nich křídou napsáno ...

C-LINE: GOOD SERVICE

D-LINE: GOOD SERVICE

... bude pouze sváteční vzácností

0/0
27.9.2012 22:10

szalas

idioti

už nemám jiná slova - utratí se desítky miliard za nesmysl

+1/0
27.9.2012 11:26

tarten

Re: idioti

Právě naopak, nesmysl bylo to předražené "lehké metro", co by i bez těch automatických vyfikundací stálo 3/4 nákladů při nerozšiřitelné poloviční kapacitě. Už po dostavbě celé trasy by patrně přestalo stačit.

0/0
27.9.2012 16:27

szalas

Re: idioti

jde o to, že smysl Dčka měl být 1) ulevit Cčku 2)ulevit Nuseláku  - tendle paskvil dělá pravý opak!

+2/0
28.9.2012 13:06

Reg

Re: idioti

Vždyť první etapa Dčka měla být přesně takováto, podle všech variant - tak jakápak úleva Nuseláku? Na tu dojde až v další fázi, až budou peníze.

0/0
29.9.2012 23:37

kostik35

Prostudujte si původní projekt, nadáváte na něco jiného...

Původní projekt rozdělený do tří etap: staženo z http://strategickeprojekty.dpp.cz/metro/trasa-d

1. etapa Pankrác – Nové Dvory: zahájení výstavby 2014, zahájení provozu 2018 - LEŽ - původní projekto počítal s jinými typy vozů, ale na tomto úseku není depo, takže v roce 2018 by nemělo po déčku co jezdit, čekalo by se na druhou etapu, tj. do roku 20212. etapa Nové Dvory – Depo Písnice včetně depa, zahájení výstavby 2018, zahájení provozu 2021; všimněte si, že stále není navrhována alternativa pro Nuselský most... až:3. etapa Pankrác – Náměstí Míru, zahájení výstavby 2021, zahájení provozu 2025;cena? dle dřívějších článků na iDnes 44 miliard celkem, z toho za 1. a 2. etapu bychom zaplatili 35 miliard...

a až za 13 let by se mohl Nuselák zavřít...

tak nad čím pláčete?

0/0
27.9.2012 10:48

cyrin

Re: Prostudujte si původní projekt, nadáváte na něco jiného...

nad tím, že v momentě, kdy se postaví jen výhybka na trase C, trasa D už nikdy nevznikne.

+4/0
27.9.2012 12:33

mrazik007

nechapu

Nepostavit od pocatku depo pisnice je velka chyba a doufam, ze v prubehu stavby toto  prehodnoti. Depo pisnice ma vybornou dostupnost ze soucasneho okruhu prahy a jeho vyuzitelnost jako P+R parkoviste bude obdobna tomu na cernaku. Autobusy nebudou muset  zajizdet az na budejovickou nebo opatov  a vyznamne to pomuze cele jizni oblasti kolem prahy. No uvidime.

0/0
27.9.2012 9:44

kenx

Re: nechapu

Stavět v tuto chvíli metro až téměř k Vestci se nevyplatí, ty autobusy nestojí ani zlomek toho, co by stál provoz metra v prodlouženém úseku, natož jeho stavba. Klíčové pro úspory je dostat metro na Nové Dvory a přesměrovat tam autobusy z Prahy 12, pokud k tomu přidám příměstské a vybuduje velké dočasné P+R parkoviště, dostaneme se už na zajímavé číslo. Úzké hrdlo v oblasti je MÚK Vídeňská x Jižní spojka a to co tu popisuji tomu místu výrazně pomůže.

0/0
27.9.2012 9:54

Katjuša

tohle ne!

ro radši nic, než tohle!;-€

0/0
27.9.2012 9:02

danny47

Změna územního plánu.....

Tak kratší trasa vyvolá změnu územnío plánu ..... 8-o 8-o 8-o

0/0
27.9.2012 8:34

kenx

Re: Změna územního plánu.....

Samozřejmě. Spojení trasy C a D pro běžný provoz s cestujícími je komplikovaná záležitost a znamená to menší ale samozřejmě úpravu trasování a tedy i změny ÚP. Přitom jak argumentuji níže, tato drahá sranda bude stát jednorázově prachy navíc a dále oddálí zahájení výstavby. Nechápu, jak může město tvrdit, že na to nemá prachy. Linka D dává nějaký smysl a pokud je jako projekt v pořádku a město ho chápe jako přínos, tak čím dříve bude jako systém fungovat, tím lépe. Pokud nemají peníze, ať si je půjčí, úroky jsou ještě dobré a postaví to za ně, než se nám začnou stavby zase prodražovat. PPP projektu bych se vyhnul, investorem by mělo být přímo město. Můžeme se bavit o ceně za jízdné, zejména v případě ročního kuponu, protože přiznejme si, je v Praze podstřelené. Provoz metra něco stojí, ale pro lidi je to úžasný komfort, mají rychlou dopravu nezávislou na intenzitách IAD v ulicích a není omezeno stavbami na povrchu, které brání železnici a tramvajím.

0/0
27.9.2012 12:01

fredie_b

Před lety páni konšelé neodsouhlasili

metro do ZOO, (takže vzhledem k mizerným parkovacím zónám se lidé při návštěvě ZOO budou dál mačkat jak sardinky v busech) a tím pádem i odřízli od světa i Bohnické sídliště se skoro 18000 obyvatel, ale teď pojede metro do Písnice. Kolik má Písnice obyvatel? 4000? Tak to je "výborné" rozhodnutí.....Rv

Žádám redakci o vrácení blicího smajlíka.

0/0
27.9.2012 8:03

Martin Šubrt

Re: Před lety páni konšelé neodsouhlasili

Písnice je konec toho metra, s plochami na velká záchytná parkoviště a termnály vnějších busů a na nové depo. Před tím je jaksi celé sídliště Nové Dvory a Libuš. V souhrnu by v tom metru D mělo být před Thomayerovou nemocnicí srovnatelně lidí jako dneska v céčku v Kobylisích. Jinak ale s nevhodným trasováním C na severu souhlas.

0/0
27.9.2012 8:07

fredie_b

Re: Před lety páni konšelé neodsouhlasili

Nj, ale k čemu záchytná parkoviště v Písnici? To je směr, odkud jede zcela minimální počet obyvatel. Jsou jiná záchytná parkoviště, ze směrů, odkud se lidi valí do Phy a zejí prázdnotou.:-/

0/0
27.9.2012 8:18

Martin Šubrt

Re: Před lety páni konšelé neodsouhlasili

A co třeba Jesenice, Vestec, Psáry, Říčany? Právě, že tento sektor potřebuje záchytná parkoviště jako sůl, aby se nemusela Vídeňská přestavovat na dva pruhy. Navíc u metra C bohužel moc prostorů na nová velká záchytná parkoviště není. Ta parkoviště P+R, která zejí prázdnotou by mě zajímala? Všechna jsou do devíti hodin plná na 100% - kromě dvou, které nejsou u metra, ale u železnice v Běchovicích a Radotíně a mají kapacitu tak zanedbatelných 50 míst.

+2/0
27.9.2012 8:32

fredie_b

Re: Před lety páni konšelé neodsouhlasili

Teď jsem měl na mysli zrovna to Běchovické.... Ale jo, máš vlastně pravdu.

0/0
27.9.2012 8:52

Darnell

Záloha

Pokud zavřou nuselák a metro D nebude, tak jedině železnice pomůže. Z Krče a Kačerova na hlavák a Holešovice. Je třeba zkapacitnit trať a udělat dobré přestupy metro-vlak. Na to by jako na zálohu myslet mohli. Jinak by nastal při zavření solidní chaos.

0/0
27.9.2012 8:02

pjotrrrr

Kdyby se tady nestavělometro jako

v Moskvě ale např. jako v Berlíně, tak už máme Déčko dávno hotové !! Nechápu proč u nás musí být takové pompézní stanice :-(

0/0
27.9.2012 7:54

Martin Šubrt

Re: Kdyby se tady nestavělometro jako

Protože máme tak hustou zástavbu, nevybombardované město a velké změny profilů terénu, že se musí stavět v daleko větší hloubce než prostě vykopat díru pod ulicí a tu pak zakrýt. Navíc stavíme v době, kdy, pokud bychom díru třeba vykopali pod Evropskou a na 4 roky ji zavřeli, tak okolí dopravně zkolabuje...

0/0
27.9.2012 8:05

Lord Helma

Re: Kdyby se tady nestavělometro jako

Co je na nich pompézního? Mě se německé metro ve stylu krytu vůbec nelíbí.

0/0
27.9.2012 8:08

Darnell

Re: Kdyby se tady nestavělometro jako

Mě se líbí metro v Madridu. Z venku většinou nic okázalého a pod zemí pěkné barevné moderní prostory. Navíc pod zemí tam jsou často úžasně rozsáhlé přestupní terminály.

0/0
27.9.2012 8:13

Lord Helma

Původní smysl Déčka

Se nám nějak vytratil. Pokud si dobře pamatuju, a na webu DPP je stála zkareslena varianta z Náměstí Míru do Písnice, tak hlavním smyslem Déčka mimo jiné byla záloha Cečka kvůlivá Nuseláku. To ovšem s novým plánem padá a v okamžiku, kdy se Nuselák zavře pro provoz metra, tak je MHD v Prazu v zadeli.

http://strategickeprojekty.dpp.cz/metro/trasa-d/plany-a-vizualizace

0/0
27.9.2012 7:50

kenx

Opravdu ušetříme?

Nejsem si vůbec jistý, zda město ušetří. Jde o dočasné řešení do doby, kdy bude nutná existence trati z Pankráce na Náměstí míru, pak bude luxusní kolejová spojka pro provoz s cestujícími zbytečná. Jenže tahle spojka nás bude stát spoustu peněz a zdržení několik let (změna ÚP). Už teď je přetížené metro C a nová podoba metra D situaci zhorší. Zaplněnost vlaků v obou větvích nebude rovnoměrná. Nic jiného než poměr vlaků 1:1 nepřipadá v úvahu, intervaly ve větvích budou už tak na dvojnásobku intervalu na hlavní trase. Vzhledem k neprevidelnostem při nástupech není možné zcela hladce provozovat větvení, občas budou vlaky muset čekat. Není řešen Nuselský most, při náhlém zhoršení stavu může statitik ze dne na den provoz na něm zakázat a bude vymalováno. Kam se poděla dlouhodobá pro poliky přesvědčivá argumentrace šutroslava, že těžké metro je náklady moc drahé a proto je lehké metro nutností? Máme snad naivně věřit, že diletantství politiků se najednou zmírnilo? Tohle je dluh do budoucna!

0/0
27.9.2012 7:40

tarten

Re: Opravdu ušetříme?

Předražené bylo právě to lehké metro.

0/0
27.9.2012 16:38

ajk

levnější???

a co na to Mazánek?

0/0
27.9.2012 7:28

mirek103

Stačí investici rozdělit

nejideálnější by bylo udělat Pankrác klasicky přestupní a vybudovat metro až na písnici s tím že první etapa bude končit v za Novodvorskou. No a jako poslední se vybuduje úsek Pankrác - NM. holt to bude postavené později, než sjednocená trasa.

0/0
27.9.2012 7:27

danny47

Re: Stačí investici rozdělit

Pokud by byl Pankrác "jen" přestupní, bez kolejového propojení, tak by Déčko muselo mít od začátku svoje depo a další zázemí...

0/0
27.9.2012 8:36

slevydr

Re: Stačí investici rozdělit

stačilo by udělat spojku stejně jako je A x C u Muzea nebo B x C u Florence.....

+1/0
27.9.2012 10:33

Belzebub Pekelný

asi tak

tak je nutné postavit metro do pisnice, vietnamská lobby, miliardy nezdaněných v tržnici SAPA a chtic prazanu po super nákupu za super price to vše vede ke stavbě tétot trasy kdesi do polí, ano do polí kde začíná asie:-)

0/0
27.9.2012 7:16

kenx

Re: asi tak

Vietnamská loby ;-D Tady jde o rozsáhlé pozemky pod sapou a vietnamce tam nechtějí. Někdo bude stavět nové městečko se stanicí metra pár metrů od okraje.

0/0
27.9.2012 7:27

mirek103

Re: asi tak

navíc s tím metrem se tam počítalo ještě před Vietnamcema

0/0
27.9.2012 7:28

Keni

VLAK

Skoro po většině původní trasy vedou koleje (Libeň - Malešice - Strašnice - Depo Michle - Kačerov. To je takovej problém na Bohdalci udělat malou tunelovou odbočku na točnu tram na Spořilově, poté to před Kačerovem zakopat a dovést pod Cčko jako přestupní stanice a tunelem pokračovat po této plánované trati. Tak tam holt místo Siemensů nebo ruskejch mašin bude jezdit třeba ešus.

Protože se dá přes Michle - Vršovice otočit zpět, může pak existovat z Písnice přes Kačerov i linka na Smíchov. Ono to vlastně na ten Smíchom musí jet přes Braník a pak to může pokračovat přes Hlavák zase na Libeň. Takže taková super okružní linka.

A pak si Drtátovci můžou vyžádat a postavit prodloužení jako normální lokální vlak až bůhví kam. Proč se neuvažuje spíše takto. dokonce vlak i tram má krom napájení dnes často i stejné koleje.

A také souhlasím s tím, že vyhnout se Modřanům je zločin. Z Libuše odbočka na Novodvorskou a přes konečnou tram trošku obloukem k pořádnému P+R u Vestce.

+1/0
27.9.2012 0:41

takyumimkecat

Re: VLAK

To že má něco koleje, z toho ještě nedělá metro. Co takhle jiný systém zabezpečení, jiný systém napájení a podobně.....

+1/0
27.9.2012 5:27

Keni

Re: VLAK

To napajeni je ten nejmensi problem, bohuzel tato trat je stale neelektrifikovana. To zabezpeceni by se muselo nejak zkloubit. Ale ona je otazka, proc by tam nemohli jezdit normalni vlaku v rezimu zeleznice. Ve frankfurtu jde vlak take pod zem a da se rict, ze od metra ho deli jen napis DB a cervena barva.

+1/0
27.9.2012 8:58

obušku z pytle ven

A jak hodlají nafouknout kapacitu céčka?

Dopravní výbor, který něco takového schválil, musí být a) úplně blbý, b) finančně zainteresovaný. Nehodící se škrtněte.

+1/0
27.9.2012 0:09

venecek.nebo.rakvicku4

Největší sranda je.....

....že teď škrtají a snaží se "šetřit", ale ve výsledku díky úplatkům a šmelině ten projekt vyjde minimálně o 10 miliard dráž :D :D :D Jako by to jindy bylo jinak. Rv[>-]

0/0
26.9.2012 23:27

Dr.Fe (7)

Typické šetření na nic

Ušetříme teď třetinu a postavíme za 25 mld něco co nebude fungovat. Rv Velké investice tohoto typu by se v žádném případě neměly řídit aktuální potřebou šetřit. To ať se radši počká a nestaví se zatím nic. Ono se to "šetření" totiž ve výsledku mnohonásobně prodraží. ;-€ ;-ORv

+1/0
26.9.2012 23:08

Obyčejný člobrda

A proč to vůbec povede do Písnice?

Velká sídliště v Modřanech to vynechá, Nuselák to nenahradí, tato úsporná varianta je drahý a zbytečný luxus. Stavěno pro nějakého kmotříka, co má pozemky u Písnice?

+4/0
26.9.2012 23:06

coachk

Re: A proč to vůbec povede do Písnice?

Kmotříci většinou nejezdí metrem..

0/0
27.9.2012 0:18

kubisek78

Re: A proč to vůbec povede do Písnice?

Ale třeba lidé, co budou bydlet v jeho bytech ano.

0/0
27.9.2012 4:22

Martin Šubrt

Re: A proč to vůbec povede do Písnice?

Protože nová trasa bude potřebovat depo a v Písnici je na něj plocha. U Nových Dvorů bude připraveno další větvení směr Modřany, ale na to zatím nemáme a ani třicátníci se metra v Modřanech nedožijí... Byť v plánu je.

0/0
27.9.2012 8:10

azazzelo

Mohlo by to fungovat

Na Kačerově vystupuje pravidelně 1/4 - 1/2 cestujících. Tak by se nově cestující třídili již do určených souprav. Jenom chodím pravidelně z práce kolem 18. To každé druhé metro končí na Kačerově. Je to otravné, že se na Jižní Město nedostanete rychle. Nově by to na konci špičky vypadalo dost děsivě.

0/0
26.9.2012 23:01

kenx

Re: Mohlo by to fungovat

Pozor na logiku, v Praze organizuje dopravu ROPID ... Kačerov je v oblasti nejvytíženější přestupní stanice a proto má jeden z nejhůře řešených přestupů, sdolávat s kočárkem od busu troje schodiště (do podchodu, z podchodu, do metra) toleruje jen někdo, komu je komfort lidí zcela ukradený. Schodiště do metra kapacitně nezvládá a už jsem tam byl svědkem úrazů, lidi běhají z metra po schodech, jeden eskalátor je prostě málo. Autobusy, na místo toho aby tu měli konečnou, zde trpí nepravidelnostmi, třeba kloubové metrolinky 139 a 150 patří v září 2012 mezi největší hříšníky nedodržování JŘ - jmenuji je právě proto, že pro jejich vytížení je Kačerov klíčovým bodem, většina lidí cestuje z nebo na Kačerov. Řešením je rozseknout tyto linky s dlouhou trasou právě na Kačerově, pravidelnosti by to prospělo. Jenže jak říkám, logika je jedna věc a umíněnost ROPIDu věc druhá. Když tu dokáže někdo vymyslet linku 125 včera se zpožděním 40 minut, to je pak těžké, prostě odporníci z ROPIDu ...

+1/0
27.9.2012 10:03

hrbnik

proc proboha tunel?

z okraje Prahy do strednich Cech? Co to ma za smysl? To je stejne jako vest metro z Dejvic do Veleslavina rovnobezne s trati, ktera byla vybudovana za RU a furt funguje. Co bude priste? Vrtulnikova linka z Muzea na Mustek?

+1/0
26.9.2012 22:49

hojakar

to je ale nesmysl :((

Chapu ze nejsou prachy a ze se musi setrit..tak proc se metro nestavi od Pankrace smerem k Pisnici tak aby az ty prachy budou se volne navazalo a pokracovalo del ve vystavbe pres synkac na mirak, to za 1. Za 2. proc tam kde to pujde, se metro nebude stavet na povrchu-tak jak je to bezne v ruznych zapadnich mestech, kdy na okraji jezdi metro na povrchu a za 3. proc se stanice musi stavet jako palace typu Strizkov? V NYC, Berline, Parizi apod. jsou to obycejne diry do zeme, nastupiste a to je vse..jen v Praze musi stanice metra vyhravat stavbu roku...a za 4. co zkusit verejnou soutez?

0/0
26.9.2012 22:45

politicky nekorektní trolejbus

Re: to je ale nesmysl :((

Někde jsem četl, že ruské vozy ( i ty zrepasované) nejsou schopny dlouhodobě jezdit pod širým nebem. Nejsou na to prý stavěné.

0/0
26.9.2012 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.