Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyšší rychlost na magistrále zvýšila hluk jen o decibel. Místní nevěří

Dočasné zvýšení rychlosti na magistrále z původních 50 na 70 kilometrů v hodině zvýšilo hluk v jejím okolí o pouhý jeden decibel. Podle náměstka primátora a radního pro dopravu Josefa Noska to ukázala první měření. Místní lidé však měření zpochybňují a povolení vyšší rychlosti natrvalo si nepřejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mimomisu

Bydlel jsem tam

jeste pred snizenim rychlosti, ve druhem patre. Plastova dvojita okna tlumily hluk naprosto bez problemu. Jediny problem byl, kdyz se obcas potrebovalo vyvetrat :) Samozrejme, ze predpisy nejsou jen tak, ale na druhou stranu tech obytnych domu tam opravdu neni tolik (odhadem ani ne tretina zmiovaneho useku). Jako lepsi investice by mi prislo zaplatit plastova okna vsem, kdo je jeste nemaji, domluva s radnici na snizeni najmu a hotovo. Kdokoli, kdo se tam stehuje do podnajmu, jako ja s tim musi pocitat a ve druhem planu samozrejme i pronajimatel, co z by se melo odrazit na cene podnajmu.

Jinak pro mimoprazske, tohle opravdu neni bydleni "v centru". neni to daleko, ale centrum to zdaleka neni.

0/0
30.9.2012 19:26

bar.bu.do

Toto měření bylo provedeno naprosto idiotsky ...

... a výsledek odpovídá ...

0/0
28.9.2012 17:28

pavlik12

Rozdělení obyvatel kolem Magistrály:

a) ti kteří tam v době stavby nebydleli ... tedy se přistěhovali v době když už věděli do čeho jdou. Nemají právo si stěžovat... chtěli bydlet v centru Prahy, tak holt něco za něco.

b) ti kteří tam bydleli již v době výstavby ... tedy se měli ozvat tenkrát. Že tu byl socík a raději ochotně drželi ústa a krok? Tak nechť si nestěžují teď.

0/0
28.9.2012 15:55

řehoř z řep

Klidně si nadávejte

ale zvýhodňování automobilové dopravy v Praze je dlouhodobě neudržitelné. Současný trend je takový, že bohatí lidé v produktivním věku milující jízdu automobilem v celé republice ubývají a ti pražští si navíc pořizují volební právo v sídelních kaších v satelitech.

V Praze naopak zůstávají lidé dávající přednost tramvajence, důchodci, študáci, případně hůře placení lidé, kteří mají levnější styl života než automobilismus z finančních důvodů.

Komunální volby jsou sice bohužel z velké části o habaďůře levice versus pravice, "malé referendum o vládě" a podobné hovadiny, ale i tak jsou naši politici dostatečně chápaví na to, aby věděli, že většina Pražanů nijak zvlášť o automobilismus nestojí.

0/0
27.9.2012 22:00

B_B_Lobo

Re: Klidně si nadávejte

a proc si myslite, ze mluvite hlasem vetsiny?

0/0
28.9.2012 10:08

pavlik12

Re: Klidně si nadávejte

Vždyť v Praze pravidelně kandiduje SZ ... pokud je pro Pražany doprava takový hrozný problém, proč tedy dostali zelení v posledních komunálních volbách jen 5.9% ?

0/0
28.9.2012 15:52

blue_velvet

Jezdim tam minimalne 2x dene

Kdyz jedu na Prahu, a na Pankraci na kopci mam 70 - 80 a vyhodim rychlost, tak potichounku dojedu az na Nuselak, opacnym smerem pri sedmdesatce na petku v klidu kopec vyjedu. Kdyz me aktivisti donuti k jinemu rezimu jizdy, tak se jim hluk zvysi a jeste budou dychat prach z brzdoveho oblozeni a saze z dieslaku. Je to na nich. ;(

0/0
27.9.2012 20:31

PASN

Pokud někdo bydlí

u magistrály a diví se, že je tam hluk , tak by měl spíš absolvovat psychiatrické vyšetření než psát stížnosti!!!!!!

+1/0
27.9.2012 16:19

Alcatraz

...

ja bych to rozsoudil. Co tam bylo driv? Magistrala nebo soucasni obyvatele?

+1/0
27.9.2012 14:49

No3130

já hlavně nechápu

proč na tý padesátce jezdí všichni 40.

0/0
27.9.2012 13:32

von G

Re: já hlavně nechápu

proto ze nemaji navigaci a ridi se tachometrem? :)

0/0
27.9.2012 13:52

Unikatni prezdivka

Re: já hlavně nechápu

Protoze muzou?

0/0
27.9.2012 14:31

řehoř z řep

Re: já hlavně nechápu

Jet přesně padesát, to by museli buď mít tempomat, nebo neustále zírat na ručičku. Tak jedou o trochu méně, aby v rámci běžného kolísání rychlosti tu padesátku nepřekročili.

0/0
27.9.2012 20:12

villík

Kdyby to bylo o 3dB.... bylo by to 2x hlučnější....

:-/

0/0
27.9.2012 13:29

radaumacher

Re: Kdyby to bylo o 3dB.... bylo by to 2x hlučnější....

Jenže je to o jeden a to ještě v jednom směru, v druhém o 0,6.;-D

0/0
27.9.2012 16:04

TClovek

Re: Kdyby to bylo o 3dB.... bylo by to 2x hlučnější....

Tohle je o 1db, což je asi 1,26x větší intenzita. Člověk ale nevnímá hluk lineárně, takže myslím, že ani dvakrát větší intenzita zvuku neznamená, že ji vnímá dvakrát hlasitěji.

0/0
27.9.2012 23:20

Canis Rufus

Ta aktivistka má pravdu

Za rok je magistrála hlučnější o 365 decibelů, pokud by jsme rozdíl vynásobili počtem hodin za rok, tak je magistrála hlučnější o 8760 decibelů a to už je sakra hluk ;-D A vůbec- měření přece nic nedokazuje... aktivistky to přeci slyší nejlépe...

+6/0
27.9.2012 13:08

Mysel

Re: Ta aktivistka má pravdu

Spravna aktivistka slysi i travu rust .. a reaguje na svetlo.

0/0
27.9.2012 15:43

Coldstone

70km

rychlostní stupeň 5, nižší otáčky, menší hluk

50km rychlostní stupeň 4 z kopce, 3 do táhlého kopce - vyšší hluk

od pneumatik není moc velký rozdíl, v zimě možná je rozdíl znát !!

+1/0
27.9.2012 13:03

Unikatni prezdivka

Re: 70km

Kdyz teda od pneumatik neni zadny rozdil, proc se zmenou povrchu klesla hlucnost o 2dB?

0/0
27.9.2012 14:30

Dr.Fe (7)

Re: 70km

Mýlíte se. V rychlostech nad cca 30 km/hod je rozhodující složkou hluku právě hluk z pneumatik.

+1/0
27.9.2012 14:36

Alcatraz

Re: 70km

nemate tak uplne pravdu. Normalne by to tak platilo, ale u nekterych prazaku je rozhodujici vliv mira arogance, protoze na 50 budou schvalne vrcet a palit mnohem vic paliva nez je nutne. A proti tomu je hluk pneumatik prece jen minoritni.

+1/0
27.9.2012 14:53

řehoř z řep

Re: 70km

Oni jsou to spíš sateliťáci. S volebním právem někde v Jesenici.

0/0
27.9.2012 20:13

Alcatraz

Re: 70km

to je argument pro i proti zaroven. Moje auto zrovna pri 50 a 70 jezdi pri naprosto stejnych otackach. Takze je docela pravdepodobne, ze existuji auta, ktera pri 70 musi mit vyssi otacky, nez pri 50. A nizsi stupen prece vubec neznamena vyssi hluk. Navic pneumatiky delaji nejvic hluku. Na dvojku kolem vas projedu ani nepoznate ze jede auto. Na ctverku uz snad tise jet ani nejde, i kdyz neuslysite motor.

0/0
27.9.2012 14:56

von G

pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

...nejnizsi znecisceni dela auto ktere se rychle a plynule dostane z bodu A

do bodu B , bohuzel to spousta uredniku a mistnich obcanu asi nevi ... :) Tak ze ja v aute prosedim o dost vice casu pac urednici delaj vsechno pro to aby mne co nejdele zdrzeli na komunikaci se zapnutim motorema a nebo mne kuli umele vytvorenej zacpe (ruzne blbe nastavene svetla na krirovatkach) zenou ulickama....

0/0
27.9.2012 12:53

on7.

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

nenizsi znecisteni udela metro nebo tramvaj :-)

0/0
27.9.2012 13:01

luban12

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

Nejnižší znečištění udělá pokud budete chodit pěšky.

0/0
27.9.2012 13:03

on7.

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

jo a pak je kolo.

Auto je rozhodne jedna z tech horsis moznosti. Pak nasleduje nakladak, sentinel a letadlo :-)

0/0
27.9.2012 13:05

Gaspard

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

A po letadle nasleduje vlak a nakladni lod.

0/0
27.9.2012 13:13

luban12

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

Je to pravda, nedávno jsem projížděl takovou osvětlenou zatáčku před Vídní a tam sentinely ještě jezdí. :-P

0/0
27.9.2012 13:15

Gaspard

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

A víš, proč je v Brně taky hluk ze silnice? Protože:

Jede Kudrna okolo Brna

nemaže kola, kolo mu vrzá.

;-D

0/0
27.9.2012 13:26

TClovek

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

tomu ale omezení rychlosti na 50 nejspíš nepomůže

0/0
27.9.2012 23:21

von G

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

mate skoro vsichni pravdu ale bavime se o doprave na silnici :)

0/0
27.9.2012 13:51

Septisin

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

Nech si ty bláboly, nejméně znečistění dělá auto, které nejede.

V situaci, kdy naprostá většina aut přepravuje jednu osobu, je tento typ opruzování zcela na místě.

Auto vlastním.

+3/0
27.9.2012 13:53

RozervalPaarkund

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

A to mam jako s sebou v autě cestou do/z práce vozit třeba 3 bezdomovce, abych nejel v tom autě sám?

+3/0
27.9.2012 15:40

Mysel

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

No pokud nechcete stvat ekofasisty, urcite byste mel.

Ale v praxi je urcite lepsi to nedelat a na ekofasisty kaslat. ;o)

0/0
27.9.2012 15:45

řehoř z řep

Re: pro mistni ekology- trochu mimo misu :)

Tak spolujízda není nic záhadného. Najít v okolí souseda, který by jinak jel autobusem a raději přispěje na benzín Tobě, by klidně šlo. Ale to je zase spíš o životním stylu - zda chce člověk budovat vztahy se sousedy sdílením, nebo vysokými ploty.

0/0
27.9.2012 21:30

Logic

Ja tady bydlim...

...je pravda ze od doby polozeni noveho asfaltu se hluk citelne snizil. Na druhou stranu bydlim tu leta, a 70tka driv mi nijak nevadila a nevadila by ani do budoucna. Horsi je, ze tam kde je 50tka jede stejne polovina aut 70km/h a kdyz se tam da ta 70tka zpatky, pulka ridicu pojede 90km/h, a to uz bohuzel take citelne zvyseni hluku je. Spis by bylo inteligentnejsi ty useky rozdelit, a 70tku zavest na horni casti zacinajici za poslednim tesne prilehlym domem k magistrale az po sjezd na jizni spojku. Tam jsou castecne protihlukove bariery, a domy daleko dal od silnice. Nechapu proc zrovna tady je 50tka a jeste s radarem, asi ma mesto malo penez a nekde se to vybrat proste musi :)

+6/0
27.9.2012 12:37

NovoCZ

Re: Ja tady bydlim...

Konečně někdo místní a s rozumem R^, ne teoretici z Brna a podobně ...

Těch 70 je rozumný kompromis, většina ho dodržovat bude.

+2/0
27.9.2012 12:41

on7.

Re: Ja tady bydlim...

v brne je taky hluk z aut, to si nemyslete

0/0
27.9.2012 12:42

Mysel

Re: Ja tady bydlim...

Ano, v Ulanbataru jiste taky.

+1/0
27.9.2012 12:43

on7.

Re: Ja tady bydlim...

miliju tyhle cechackovsky urazky, utvrzuje me to v nazoru na ne :-)

0/0
27.9.2012 12:44

Dr.Fe (7)

Re: Ja tady bydlim...

Tak to si dost hloupej. Kdybych já měl jako Pražák soudit všechny Moraváky podle urážek na Pražáky, tak je mám za totální stodukáty. Jenže já soudím jednotlivce a ne priincipem kolektivní viny jako ty

+2/0
27.9.2012 14:40

NovoCZ

Re: Ja tady bydlim...

... a zvláštní je, že na hlavní cestě přes Brno je většinou 60-ka, při tom zdaleka nemá kvalitu pražské magistrály ...

0/0
27.9.2012 12:45

Gaspard

Re: Ja tady bydlim...

To je jistě pravda. Auto brzdící před zatáčkou a následně přidávající plyn po jejím průjezdu je jistě hlučnější, než když jede plynule po rovném úseku.

Brno = obydlená zatáčka na cestě z Prahy do Vídně. ;-D

0/0
27.9.2012 13:16

Mysel

Re: Ja tady bydlim...

Cim vic bude nesmyslnych omezeni, tim mene ridicu bude respektovat ta smysluplna. Proto neni dobre zvysovat miru buzerace na silnici.

+2/0
27.9.2012 12:42

on7.

Re: Ja tady bydlim...

jiste, spravne reseni je protihlukova bariera, obchvat nebo tunel. Otazka, ankolik je realizovatelne

0/0
27.9.2012 12:45

NovoCZ

Re: Ja tady bydlim...

... když se v Brně stavěly tunely, kdopak je nejvíc zbrzdil - áááno, opět ekoteroristi ...

0/0
27.9.2012 12:47

Logic

Re: Ja tady bydlim...

Projekt na protihlukovou barieru uz tu byl na zdejsi misto taky, jenze zapouzdreni silnice do skleneneho tunelu (nemluve o tom jak priserne by to vypadalo) by vyslo cca. na 4 mld, a se zapouzdrenim silnice od Muzea az na Pankrac vc.Nuselskeho mostu temer 9 mld Kc. To se proste kvuli par barakum mestu nevyplati, to at to radsi narvou do mestskyho okruhu a postavi ho rychlejc, a ubyde tady ta doprava = timpadem i hluk.

0/0
27.9.2012 12:48

on7.

Re: Ja tady bydlim...

nebo zaplatit tem par lidem novy baraky :-)

0/0
27.9.2012 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.