Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy musí jezdit i do malých vesnic, shodují se středočeští lídři

Středočechům nejspíš nehrozí další rušení autobusových spojů, ani těch méně vytížených. Lídři na stranických kandidátkách pro blížící se krajské volby je shodně považují za důležité. Navrhují nasazovat mikrobusy i spojení středočeské dopravy s pražskou integrovanou dopravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nahoda

@

Sliby se slibujou a blázni se radujou!!

0/0
3.10.2012 10:45

nahoda

@

Ano též do malých vesnic !!Kolikrát za den a jakým autobusem?Pro nějakých 60 osob nebo malý autobus

pro 20 osob ?Jen aby ti lídři po volbách NEZAPOMĚLI!!

0/0
3.10.2012 10:44

luban12

Vše je řešitelné,

ale vyhazovat peníze za veřejnou dopravu je strašné. Protože žiji na venkově, tak vidím jak je VD využívána. Autobus jede často prázdný, nebo veze jednoho cestujícího. Je to většinou cestující, který nemá vlastní dopravní prostředek, protože peníze propil. Ostatní pokud jsou trochu schopní jezdí vlastním autem a když už pro stáří nemohou, tak nejezdí ani VD. Na malých vesničkách by se možná našli dobrovolní důchodci, kteří by vlastním autem takové mimořádné cestující po dohodě s Obecním úřadem přepravili. Platily by pro ně podobná pravidla, jako ve VD. Nevozili  by opilce, špinavce a služby by byly omezené časem a ne na zavolání kdykoliv.

0/0
2.10.2012 20:28

karelli

Re: Vše je řešitelné,

Veřejná doprava není vyhazování peněz, ty modrý ptáku. Já auto nemám, peníze jsem nepropil, ale protože mě tobě podobný rychlokvašený kapitalista vyhodil z práce, tak na auto prostě nemám. Nevymýšlej kraviny o dobrovolných důchodcích, žádné modré kolchozy nikdo nechce. Úplně stačí, když vy, snobové, zbohatlíci a politici (všechno jedna pakáž) začnete na hranicích Prahy platit mýto. Pak bude peněz na veřejnou dopravu dost!;-O

+1/0
2.10.2012 20:48

luban12

Re: Vše je řešitelné,

Proč bych měl připlácet na druhé, kteří jsou neschopní ? Dneska se ojeté auto koupí za cenu toho počítače u kterého sedíš, pokud nepoužíváš služební. Mimo jiné, nepsal jsem o příměstské dopravě, ale o dopravě na venkově. Je divné, že nějaký "rychlokvašený kapitalista" vyhodil nepostradatelnou kvalifikovanou pracovní sílu, ale asi se bez ní klidně obejde.

0/0
2.10.2012 21:12

cenzura žije s pravicí

Re: Vše je řešitelné,

Ty dukáte, veřejná doprava je pro občany,kteří nemají řidičák,děti,staré ..... a především pro ty,kteří myslí i na přírodu.:-P[>-]Rv

+1/0
2.10.2012 21:53

luban12

Re: Vše je řešitelné,

Jste asi velmi chytrý, když myslíte taky na přírodu. Pravděpodobně je podle vás lepší, když jede čoudící prázdný starý autobus než malé auto. Přečtěte si ještě jednou o čem píši. Na venkově i staří lidé musí jezdit autem a když už to nezvládnou, tak nejedou ani VD. Kdo nemá řidičák,nebo auto je pouze jeho problém,  proti vožení dětí do školy a zpět nic nemám.

0/0
2.10.2012 22:47

Leinad

Re: Vše je řešitelné,

"Na venkově i staří lidé musí jezdit autem a když už to nezvládnou, tak nejedou ani VD." => což znamená, že VD je špatně organizovaná a dotovaná. Řešení může být nechat VD organizovat někoho, kdo tomu rozumí a má zájem na funkčnosti. (mimochodem když autobus pojede od nádraží o pět minut později, aby stihli přestoupit lidi z vlaku, tak stoupnou tržby z jízdenek a náklady zůstanou stejné. Pokud se při vyšších tržbách dopravce nespokojí s menší dotací, zcela jistě se o menší dotace přihlásí jiný dopravce.)

Místo VHD dotovat taxi by mohlo být úsporné jenom za určitých okolností. Autobusy vozí vzduch vesměs na konečnou stanici(všichni přestoupí z metra, autobus je obsazen. Na každé stanici busu jeden vystoupí, dovést poslední čtyři lidi stejným busem je levnější než šaškování s minibusem i autem a nucení lidí k přestupu) a proti směru špičky(všichni jedou do centra, busy musí jezdit i z centra). Pokud znáš jiný případ, sem s ním.

0/0
3.10.2012 8:54

Leinad

Re: Vše je řešitelné,

Strašné je, když se za VHD vyhazují peníze neefektivně, s cílem nikoho nevozit, jízdní řády sou nesmyslné(autobus odjíždí od nádraží před příjezdem vlaku,...), dotace na osobokm sou příliš velké,...

Pokud by bylo levnější místo některého konkrétního spoje zadotovat taxi, tak bych souhlasil, ale opravdu takový případ je?

0/0
2.10.2012 22:11

mikiqex

Praha

Přijde mi to trochu jako ženská emancipace, ženy chtěji rovnocennost s muži, ale aby za ně nadále platili v restauraci, pomohli do kabátu či podrželi dveře. Malé obce chtějí být samostatné, ale aby se ostatní města (typicky Praha) postarala, aby k nim jezdily busy.

0/0
2.10.2012 18:50

Serge__Gainsbourg

Re: Praha

Ona Praha jaksi implicitně předpokládá, že lidé z těchto malých zapadlích obcí, kteří podtřebují VHD (vesnická hromadná doprava), jsou natolik bohatí, že rádi zaplatí 5 Kč/ km nebo podobně vysokou cenu, která je nutná k tomu, aby VHD vůbec mohla jezdit.

A to je omyl.

0/0
2.10.2012 19:01

Serge__Gainsbourg

Re: Praha

zapadlÝch, sakrauž

0/0
2.10.2012 19:02

mikiqex

Re: Praha

Jde o to, že každé bydlení má svá pro a proti. Ve městě jsou davy, špatný vzduch a rámus, ale všude je blízko a dojet 20 km bez auta není problém. Je to podobné, jako ti, co bydlí u magistrály (která existuje desítky let a desítky ještě bude) a stěžují si na hluk.

Každopádně hodně obcí se odmítlo začlenit se do Prahy (což chápu, protože by jim ubyly peníze), ale pak je nutné počítat s tím, že vymožnosti města zůstanou za branami.

+1/0
2.10.2012 19:28

Serge__Gainsbourg

Všechno je to o prachách z Prahy,

ale pár jedinců tu nadále bude psát, že "Rath zrušil" (dokonce jsem už viděl i takový předvolební modrobillboard).

 

A prachy jen tak nejsou a nebudou, protože jedeme močálem modrým kolem tmavých skal, věrni poučce: "Kdo MHD potřebuje, ať si ji zaplatí! Ale nikdo další!"

Samozřejmě kdyby na autobusové spoje přispívali lidé, kteří je potřebují, museli by přispívat nebývalým množstvím peněz, a stejně by to bylo pořád málo.

Motto "všechno jde, když se chce" je po 20 letech budování lepšího nesocialistického příštího dokonale znegováno.

0/0
2.10.2012 18:47

Leinad

Re: Všechno je to o prachách z Prahy,

Proč by Praha měla platit A) příměstské spoje? B) spoje které nemají v Praze žádnou zastávku?

0/0
2.10.2012 21:58

net.Xtreme se nevzdává

Předvolební sliby...bez zasazení do reálného rámce

Malé vesnice trpí tím, že jsou malé vesnice, mít tam autobus se velkému dopravci nevyplatí...čistě teoreticky by mohlo se pár vesniček spojit, koupit autobus a zaplatit řidiče...a svézt lidi dvakrát ráno na nejbližší nádraží a dvakrát večer je přivézt zpátky... ale na nějaké pravidelné spojení mohou zapomenout...lidi z menších měst nechtějí zajíždět do malých vesniček (z časových i finančních důvodů) a takovému spoji se vyhnou a malé vesničky jsou malé a pokud nebudou mít speciální dražší lístky, tak nerentabilní...

+1/0
2.10.2012 18:25

Mithril

nevěřím

Ani jednomu nevěřím ani slovo. Je před volbama, tak zase naslibují hory doly a až se dostanou ke korytu, budou rušit vesele dál.

+1/0
2.10.2012 17:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.