Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Kačerova do Radotína vlakem. Praha chce víc využít železnici v MHD

Pražský magistrát chce zapojit vlaky do systému MHD. Zatímco nyní fungují převážně jako součást příměstské dopravy a vozí cestující z okolí Prahy do města, nově by měly spojovat jednotlivé čtvrti metropole. Jako první by mělo přijít na řadu spojení Radotína a Běchovic přes Kačerov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fuse

Jak se to jen stalo

Že si odpovědní správci města všimli, té desítky let opomíjené železnice? Každé větší město v Německu ji takhle využívá a využívat ji nepřestala ani spřátelená NDR. No, nerad bych tu NADĚJI zakřikl. Snad se využívání pražských tratí dočkáme:-) Malý nápad, se kterým se dozajista nepočítá - Nákladové nádraží Zižkov. Stanice S-bahnu by tam vyšla jen za namalování šipek k perónu.

0/0
12.10.2012 17:49

turista-

Re: Jak se to jen stalo

A kam by taková linka vedla? Nebo by tam končila?

0/0
14.10.2012 22:16

mousehr

Taky bych jezdil

po Praze vlakem. Jako zaměstnanec DP Praha mám smůlu, neboť naše zaměstnanecké jízdenky nám ve vlacích neplatí. A ČD nebudu kupováním jízdenek podporovat.

0/0
11.10.2012 17:26

turista-

Re: Taky bych jezdil

To jsme rádi, že to víme. Ovšem veřejná doprava tu není pro své zaměstnance, ale především pro občany.

Mimochodem, autobusy, co jsou v PIDu, ale neprovozuje je DP, jezdíš?

0/0
12.10.2012 14:38

Leinad

Konkurence dotovaných

"má železnice potenciál konkurovat městským autobusům a tramvajím" - no to bude krásný, až se ten potenciál využije. Nemají se náhodou dotované spoje v rámci PIDu doplňovat, nikoli si konkurovat? Nebo je řeč o tom, že se bude jezdit bez dotací, protože to bude výdělečné?

0/0
9.10.2012 0:22

turista-

Re: Konkurence dotovaných

Nesmíte brát doslova každý žvást na iDnes.

Funkce městské železnice je především v rychlé dopravě z okolí do města a na dlouhé vzdálenosti po městě. Tak jako by měl být 1 mezistaniční úsek metra délkově zhruba na 3 zastávky tramvaje/busu, tak by měla mít městská železnice 1 mezistaniční úsek na 3 stanice metra.

V jistém slova smyslu to konkurence bude - protože když se to udělá dobře, vznikne spousta nových relací, kde budou cestující vlakem šetřit svůj čas oproti času v tramvaji nebo i autě. Podobně jako je dnes vlak bez konkurence např. na trase Klánovice-centrum nebo Uhříněves-centrum, může to tak být třeba v relaci Zbraslav-Kačerov-Pankrác.

Někteří lidé opravdu z tramvají přesednou. Vy to možná vidíte jako nevýhodu stylu "dotování prázných tramvají", ale nevýhoda to není. Protože ty tramvaje prázdné nebudou - jednak prázdnější tramvaje přilákají další lidi, co dosud jezdili autem, protože se nechtěli mačkat, a (díky vlakům) rychlejší systém veřejné dopravy příláká víc lidí celkově.

0/0
9.10.2012 0:41

Leinad

Re: Konkurence dotovaných

Já jenom narážím na slovo "konkurence" a doufám, že odborníci na magistrátu v tom taky nevidí konkurenci v tržním slova smyslu a představy cestujícího který volí kdo má levnější jízdné, lepší kafe,... Uhříněves-centrum se dá jet busem(na Depo Hostivař/Háje) a metrem, ale při krátkém intervalu S9 k tomu nevidím důvod.

Samozřejmě zmíněné výhody uznávám a napadá mě několik dalších důvodů, proč železnici využít.

0/0
9.10.2012 16:01

MFD to hraje s náma

Kdo jím tim bude jezdit?

Pro pár lidí to určitě přínosem bude, ale vzhledem k tomu, kolik stanic se zrušilo za poslední desetiletí v centru, to taková láce nebude. Vyšehrad, Těšnov... Praha by potřebovala alternativní propojení centrálních částí a ne okružní jízdu po aglomeracích.... :-P

0/0
8.10.2012 16:48

AAA3

Re: Kdo jím tim bude jezdit?

kolik stanic se zrušilo za poslední desetiletí v centru ... no kolik, povidej? Vyšehrad, Těšnov ... a nejake dalsi? 

Navic Tesnov, to uz je hodne desetileti tomu nazad.

+2/0
8.10.2012 16:53

MFD to hraje s náma

Re: Kdo jím tim bude jezdit?

Vyšehrad. Těšnov. Plánují se zastavět Bubny. To je jedno. Zrovna Vyšehrad by celé síti hodně pomohl. Holt soudruzi z EU mají jiný názor.

0/0
8.10.2012 16:59

turista-

Re: Kdo jím tim bude jezdit?

Pokud se "zastaví Bubny", tak vznikne zastávka blíž k Vltavské. Je to i územním plánu. Tak zabednění nejsou ani modří soudrizi, aby stanici zrušili bez náhrady.

+2/0
8.10.2012 17:46

vzdyt_to_rikam_02

Re: Kdo jím tim bude jezdit?

divil byste se, kolik lidí se pohybuje po Praze, a přitom nejede do centra...

0/0
8.10.2012 18:33

Fredy III

Tohle mělo být už dávno.

Vždyť je tu kolejí skoro víc, než silnic.

+1/0
8.10.2012 16:42

danny47

Re: Tohle mělo být už dávno.

R^ !!

0/0
8.10.2012 19:18

Horace Wimp

asi jsem něco zaspal

od kdy je radotín pražskou čtvrtí?

0/0
8.10.2012 16:35

fisikos

Re: asi jsem něco zaspal

Od roku 1990 ... asi spi dál

http://cs.wikipedia.org/wiki/Radot%C3%ADn

+2/0
8.10.2012 17:32

fisikos

Re: asi jsem něco zaspal

a aby jsi nespinkal u dalších čtvrtí - http://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Pra%C5%BEsk%C3%A9_%C4%8Dtvrti

0/0
8.10.2012 17:34

tata01

Re: asi jsem něco zaspal

od r. 1974

0/0
8.10.2012 18:34

danny47

Re: asi jsem něco zaspal

Už hodně, hodně dávno.....

(Ještě vo době Spartakiád měly děti z Radotína prázdniny o čtrnáct dnů delší než "sousedi" z Černošic)

0/0
8.10.2012 19:19

Rudla01

A na Kačerově je nádraží?

0/0
8.10.2012 16:18

roman37j

Re: A na Kačerově je nádraží?

Není. Bude tam postaveno. Třeba o pár měsíců dřív, než déčko do Krče. To se zase bude sosat.

0/0
8.10.2012 16:24

MFD to hraje s náma

Re: A na Kačerově je nádraží?

Předpokládaný termín dokončení po nakrmení kapes všech známých: 30.6. 2039.

0/0
8.10.2012 16:49

turista-

Re: A na Kačerově je nádraží?

V Kačerové se kříží trať Modřany-Vršovice s metrem C. Koleje jsou od sebe cca 10m vertikálně. Vlaky tudy ve špičce jezdí každou půlhodinu. Ale přestup stále není, ač by zastávka stále oproti jiným městským zlodějnám pakatel a každý dopravní odborník vám řekne, že by ji využívalo mnoho lidí ....

+1/0
8.10.2012 17:50

danny47

Re: A na Kačerově je nádraží?

Suuhlas...

0/0
8.10.2012 19:20

bratři v triku

co chtějí stavět na Kačerově??

to mají na mysli spojit Krčské nádraží s Kačerovem?

to znamená "vyřešit", že z Kačáku je to na nádraží Krč 15 minut pěšky. čili - autobus, který bude pendlovat v příslušných intervalech mezi nádražím a Kačerovem by to vyřešil.

jenže - to by bylo, aby to nakonec nestálo aspoň pár miliard, že?? ;-€;-€;-€ a tak se to naplánuje, předraží, zrealizuje a jak to tak v Čechách bývá - fungovat to nebude. Rv[>-]Rv

0/0
8.10.2012 16:13

zapetr

Re: co chtějí stavět na Kačerově??

ne, ale když protáhneš podchod na Kačerově o pár desítek metrů, jsi na kolejích a tam bude ta zastávka.

+3/0
8.10.2012 16:16

bratři v triku

Re: co chtějí stavět na Kačerově??

a na to si počkáme. aha.

0/0
8.10.2012 16:19

vzdyt_to_rikam_02

Re: co chtějí stavět na Kačerově??

proboha, už jsem slyšel spoustu hovadin, ale řešit přestup na Kačerově pendlem busů z nádraží Krč, to je teda něco...;-D;-D

Chápete, že na zastavení vlaku nepotřebujete hypernádraží, že stačí dvacetimetrový peron na trati, která tam už je, a k němu schody do podchodu pod ulicí, který tam už také je???

+1/0
8.10.2012 18:33

danny47

Re: co chtějí stavět na Kačerově??

Zvlášť u vlaků, který jezděj po trati "Posázavskýho pacifiku"....

Ale tuhle zastávku by asi využívalo dost lidí...

0/0
8.10.2012 19:21

Junglista

Ten titulek vyznívá.

jak když se tam v dnešní době dojet nedá. Ale dá a za celkem přijatelnejch 37 minut.

0/0
8.10.2012 15:56

harry_s

to jedině vítám

0/0
8.10.2012 14:42

Keni

Tak teď vše zmršili a budou to začít napravovat?

Aby to fungovalo, je nutné také tu železnici do systému MHD pořádně zapojit. Třeba v Suchdole je zastávka vlaku, ale s napojením maximálně na tram nebo díky dopravním úpravám věčně zpožděnej a v kolonách stojící bus.

Na Kačerově se stále asi zastávky nedočkáme, ale v Krči vznikne pak možná s Dčkem kvalitní přestup. Ale Dčko bude trošku dále od autobusů a přestupní uzel zde také nevznikne.

Ve Vršovicích je to na Bus do Ukrajinské daleko, ale je to alespoň spolehlivé. Pro normální lidi je to vpohodě, ale jako přestupní uzel se to opět nedá nazvat.

Na Spořilově\Bohalci byla také skvělá možnost, ale zde se stavý nějaký Bau Market. Takže na nepatrné prodloužení Tram a vybudování perfektního přestuoního uzlu již také nebude místo.

Ale pravda, lepší lepoň něco než nic. Přitom to mohlo být opravdu velice zajímavé.

0/0
8.10.2012 14:40

Keni

Re: Tak teď vše zmršili a budou to začít napravovat?

Hlvně začít vše budovat tam, kde již byla zrekonstruována silnice\tram apod. A Kačerov až za dva roky ? Proč? Zde zatím stačí plechový přístřešek za desetitisíce korun a nějak využít zaměstnanecký vchod do depa Kačerov. Otázka pár týdnů. Sice to nebude bezbariérové a časem bude rekonstrukce nutná, ale to se může udělat později.

0/0
8.10.2012 14:45

naroznej

Re: Tak teď vše zmršili a budou to začít napravovat?

Kamaráde , jsme v Čechách. Takže k tomu , aby ti mohly vlaky zastavovat na zastávce nepotřebuješ pouze přístřešek za pár korun. Máš normy , které ti říkají , jak musí být vysoké a dlouhé nástupiště . A celá stavba musí být schválena a při nejmenším pouze uvedena do provozu Drážním úřadem.

0/0
8.10.2012 14:54

r.k.75

Re: Tak teď vše zmršili a budou to začít napravovat?

Hlavně máš nepsané normy, kolik procent musí činit všimné pro úředníky. A dávat někomu 5% z 20.000 je ostuda.

+1/0
8.10.2012 16:09

CART09

Re: Tak teď vše zmršili a budou to začít napravovat?

U Bohdalce v místech toho Baumaxu by to stejně bylo od trati daleko, to spíš udělat přestup na TRAM 11/6 u mostu přes ulici "U Plynárny". Ale možností je víc, např. u podjezdu u vstupu do depa metra Kačerov je souběh s tratí od Malešic, kde bude do budoucna asi taky nějaký "S-bahn", a šel by tam udělat přestup na autobusy pro oblast Spořilov-MIchle... Navíc kdyby se tam udělaly kolejové spojky, tak to bude až do Krče dvojkolejné, při vybudování dalších spojek u Braníka to bude dvoukolejné až tam...

Možností by bylo, jen chtít...

0/0
8.10.2012 14:52

turista-

Re: Tak teď vše zmršili a budou to začít napravovat?

Přestup na té suchdolské trati má zajstit zastávka Podbaba. Měla být postavena současně s (již hotovým) prodloužením tramvaje. Ale víme, jakou inteligenci mají ti, co v Praze rozhodují.

0/0
8.10.2012 17:52

AAA3

Hmmm takze sotva dokopali usek Liben - Bechovice

tak uz tam budou kopat znova, tentokrat mimourovnove krizeni?

+1/0
8.10.2012 14:34

CART09

Re: Hmmm takze sotva dokopali usek Liben - Bechovice

tam není moc co kopat znovu, postavit pilíře přemostění dopravu neomezuje, max. třeba jednu kolej z těch tří, a položit pak mostovku je otázka na pár dní...

0/0
8.10.2012 14:38

v.sp

Re: Hmmm takze sotva dokopali usek Liben - Bechovice

S přesmykem se počítá, tj. je na tam na něj místo, počítá se s ním v zabezpečovacím zařízením. Je to vlastně další etapa rekonstrukce uzlu Libeň.

0/0
8.10.2012 15:11

CART09

NO KONEČNĚĚĚĚ!!!!!!!!!

Konečně to po dvaceti letech někoho napadlo!!!

0/0
8.10.2012 14:33

Posel z Liptákova V.

Re: NO KONEČNĚĚĚĚ!!!!!!!!!

Copak po dvaceti, ale po 80 letech.. V Německu jezdí S-bahn od přelomu 20. a 30. let :-)

0/0
8.10.2012 14:35

CART09

Re: NO KONEČNĚĚĚĚ!!!!!!!!!

to samozřejmě ano, ale počítám jen "moderní" dějiny, kdy od státní správy tak nějak očekávám něco víc než jen plnění stranických směrnic...:-)

0/0
8.10.2012 14:39

turista-

Re: NO KONEČNĚĚĚĚ!!!!!!!!!

Odborníky to napdalo už před mnoha lety.

Politiky to "napadlo" teď, shodou okolností před volbami.

Po volbách se opět vrátí ke stavění megalomanských staveb pro svá autíčka.

+1/0
8.10.2012 17:54

danny47

Re: NO KONEČNĚĚĚĚ!!!!!!!!!

R^!!

0/0
8.10.2012 19:21

on7.

Kacerov jak hurikan

k nam uz miri,

auta laser aeroplan

mestem viri

0/0
8.10.2012 14:33

Posel z Liptákova V.

Re: Kacerov jak hurikan

áá, pán ještě asi nebyl v Praze :-)

+2/0
8.10.2012 14:33

on7.

Re: Kacerov jak hurikan

i do tehle visky jsem jiz zavital :-)

0/0
8.10.2012 14:55

zostrelenyanjel

...

vlak občas po Praze využiju, problém je ten, že jezdí v moc velkým intervalu ;-) jinak je to celkem pohoda

0/0
8.10.2012 14:32

Posel z Liptákova V.

Re: ...

Myslím, že čtvrthodiny by bohatě stačily...

0/0
8.10.2012 14:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.