Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strážníci na Andělu zasáhli správně, chybovali jen s pepřovým sprejem

Policejní inspekce dospěla k závěru, že víkendový zásah strážníků proti bezdomovcům na pražském Andělu byl přiměřený. V souladu se zákonem byl podle inspektorů i zákrok proti muži, který se městské policisty snažil v jejich konání mírnit. Za nepřiměřené označili pouze použití pepřového spreje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MI14

Zajímavý závěr...

"Zachovali se správně, chybovali jen v něčem" opravdu šalamounský závěr hodný chytré horákyně...

0/0
30.10.2012 8:42

Alcator

Plat -> prestiž -> plat

Bývaly doby, kdy učitel byl "pan někdo". Vážený občan, který měl společenský rozhled, zapojoval se do života obce/města, prostě patřil k elitě.

Dnes jsou učitelé štvanci se směšnými platy, stále jednou nohou v kriminále ("Dítě během hodiny vyskočilo z okna -- učitelka má padáka"; "Žák plival po spolužácích, učitelka mu dala pohlavek, dostala padáka") a bez respektu veřejnosti.

Bývaly doby, kdy pochůzkář (strážník, konstábl...) měl autoritu. Nikdo si s ním nechtěl zahrávat, byl to muž zákona.

Dnes mají směšné platy, rozhodnutími vrchnosti se z nich stali "ti, co mají zařídit příjmy rozpočtu", a nemají žádnou autoritu. Neumím si představit, jaké to musí být, probouzet se den co den s tím, že "Možná mi dnes nějaký delikvent vrazí kudlu do břicha, a za toto riziko dostávám 700 euro (když mám štěstí)."

Naše retardovaná strategie "Hlavně nikomu nedat vyšší plat, než mám já" nás jednou dovede do záhuby. Jak chceme mít špičkové politiky, kantory či policii, když nabízíme směšné platy?

0/0
29.10.2012 12:50

petrolhead

RUKA RUKU MYJE

Inspekce měststké policie co to jako je??? Mají kancelář na magistrátu hned vedle? Co na to státní zástupce?

+1/0
27.10.2012 23:09

MI14

Re: RUKA RUKU MYJE

No co by to bylo - institut nemající oporu v zákoně, vpodstatě bez jakýchkoliv pravomocí a odpovědnosti, kterým MP jakoby kontroluje sama sebe... její závěry tak mají asitak stejnou váhu, jako kdyby to řekla stará Waitingrová odvedle z ulice...

0/0
30.10.2012 8:39

DexSK

Prej pomáhat a chránit...

Prdlajs, buzerovat a mlátit. A nářky pár poldů tady, aby plebs nepodléhal mediální masáži? OK, beru. Což takhle jiný slogan? "Bez větru se ani lístek nepohne." Milí ochránci, chcete respekt? Tak se holt naučte že i PR vymývání mozků a zbytečné popuzování plebsu proti vám ubožáčkům ublíženým, z kterého tady obviňujete média, má svou podstatu, a kdyby pro ni nebyl důvod, nikdo nikoho popuzovat nebude. Děláte si špatnou reklamu.

+1/0
24.10.2012 16:05

McTuzemák

inspekce

ta inspekce není policejní, ale městská, takže se tento závěr dal čekat. Oni už státní zástupoce a soud budou mít opačný názor.

+1/0
18.10.2012 14:58

sojkatus

tak to dopadne když POLDOVÉ UTRHNOU ŘETĚZU... :-))))

;-O;-O;-O

+1/0
18.10.2012 11:53

Zoufálek

Zákrok bez použití násilí nejde!!!(část 2.)

...vyhodnocení intenzity nebo relevantnost použití donucovacích prostředků jsou zcela jiné orgány a nelze připustit, aby si toto právo svévolně přivlastňoval kdokoli bez znalosti kontextu celého zásahu.Pan F. nemohl ani tušit, jestli strážníci nemají s dotyčnými lidmi již z dřívějška nějaké negativní zkušenosti. Jinak pro doplnění- hmaty a chmaty (tam patří i sražení na zem) je nejzákladnější donucovací prostředek, takže nepřiměřenost zákroku proti zfetované ženě nepřichází v úvahu. Zakleknutí nebo přišlápnutí spoutaného pachatele je při nutnosti monitorovat další možná nebezpečí v okolí zcela bežná taktika zákroku (i když se může jevit neesteticky a pro laiky zcela nepřiměřená). Panu F. byly  nasazeny pouta protože byl  v daném okamžiku podezřelý z TČ (a vůbec nezáleží, zdali se rádoby zklidnil). Asi se toto vysvětlení nebude některým lidem líbit, ale chtělo by to trochu objektivnějšího vnímání. Pěkný den:-)

+5/0
17.10.2012 16:16

Zoufálek

Zákrok bez použití násilí nejde!!! (část 1.)

Nedá mi než přispět svou troškou do mlýna (bez zatrpklosti a vnitřní frustrace;-D)

Co se týká zasahování proti bezdomovcům, tak je vidět, že negativně až urážlivě reaguji a posuzují zákrok většinou lidé, kteří nemají vůbec potuchy, jak obtížné je řešení opilé, zfetováné či jinak mimózní osoby u které absolutně nelze předvídat, co udělá. Když strážníci nevyřeší tyto bezdomovce ku spokojenosti lidí (neodklidí), tak budou reakce, že se tomu vyhýbají a že umí dávat jen botičky a když jsou nuceni používat donucovací prostředky, tak je to policejní brutalita (ať udělají, co udělají...je to špatně). I tak jsem rád, že se městská policie neřídí oblíbeným českým heslem:"kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale o to víc rozumuje a kritizuje". Pan Frištenský je jistě hodný a slušný pán, ale v každé jiné vyspělé západní zemi by při šáhnutí na uniformu nesl daleko vážnější následky (a nejen právní). Na.....

+2/0
17.10.2012 16:14

Soros

Nikoli!

Měli Fristenskýho zastřelit! To by bylo adekvátní tomu, že upozornil na policejní brutalitu!

+1/0
17.10.2012 14:37

ketr

jsem strážník, zadržuju smažku na jde po mě 200 kg hovado

co udělám?

a) smažku pustím a útočící 200 kg hovado začnu prosit ať mě nechá

b) budu dělat svou práci

+4/0
15.10.2012 13:54

Jiricek 1

Re: jsem strážník, zadržuju smažku na jde po mě 200 kg hovado

Jde o to,že kdyby pepřákem nezastavili Frištenského ;-D, tak by se na ně vrhlo třeba dalších 10 lidí a co by měli dělat potom ;-D!!- střílet ??!!Možná mu ta smažka slíbila ;-D a tak se snažil ;-D

0/0
16.10.2012 21:16

Soros

Re: jsem strážník, zadržuju smažku na jde po mě 200 kg hovado

problém je už v tom, že jsi strážník!

+4/0
17.10.2012 14:38

Jan Ciglbauer

Pohled z druhé strany

Nebuďte ovce a nevěřte všemu co vám média naservírují. http://www.youtube.com/watch?v=A8bvQpflXhc

+2/0
15.10.2012 13:52

Rik10

Fašouni

Co chcete od městské policie, jsou to tupouni, co se nedostali ani ke státní

+3/0
15.10.2012 0:25

b-blue

Re: Fašouni

.. ale pozoor, teď už musí mít i maturitu... ;-D;-)

0/0
15.10.2012 19:56

Soros

Re: Fašouni

Jo, kydač hnoje s maturitou!

0/0
17.10.2012 14:39

b-blue

Re: Fašouni

neurážej, kydač hnoje dělá aspoň užitečnou práci..

0/0
17.10.2012 14:50

ivea

pravda

Bože díky, že ve volbách zvítězila levice, která je daleko citlivější k lidem než farizejská a pokrytecká pravice. Protože podle písma "Podle jejich skutků je poznáte".

0/0
14.10.2012 21:09

miro.

Re: pravda

Vy jste vřed !

0/0
28.10.2012 3:05

redusy

A jak se to vyviji dale?

0/0
14.10.2012 19:45

chmelík

Takhle

si městská policie respekt nezíská. Její jednání bohužel připomíná zákroky poroslulých ps-áků za komunismu, což byly naprosté trubky.

0/0
14.10.2012 18:01

jamski

Re: Takhle

To je právě ten problém.

Policisté si neuvědomují, že nejsou žádnou represivní složkou, která má na své straně všechna práva, včetně toho, že smí občanům udílet rozkazy, a v případě že nejednají tak, jak se policistovi zrovna  líbí, mají právo ho fyzicky napadat a "trestat".

Brutalita těchto zákroků, které bohužel nejsou ojedinělé, pak stoupá v přímé úměře k tomu, jak klesá IQ aktérů.

Výsledkem těchto teatrálních výstupů na veřejnosti však v žádném případě není stoupající prestiž policie, jak se aktéři těchto spektáklů mylně domnívají, ale vede naopak k poklesu míry tolerance a respektu veřejnosti k policii.

A je to škoda pro nás všechny, protože důvěra, vážnost a úcta se dlouho a těžce získává, a pak se vinou několika hloupých a neschopných lidí, kteří nezvládají své emoce, vytratí rychleji než pára nad hrncem.

+2/0
14.10.2012 19:11

S@t@n

Demokracie nefunguje

pokud se občas nepodpoří fašismem !!

0/0
14.10.2012 17:07

redusy

Re: Demokracie nefunguje

si upad ne?

0/0
14.10.2012 19:46

RomanOv

Policisté jednali správně!

Opravdu jste tak hloupě slabomyslní? Asi ano...je to bohužel česká povaha.

Co se týče zákroku vůči bezdomovcovi - policisté jednali správně! Když by okolo nebyl jediný člověk, začal by se bezdomovec klidně i rvát a nadávat, protože tam byl shluk lidí, řval jak ho všechno strašně bolí atp. Vážně jste tak naivní? Vážně si myslíte, že by po něm silou šlapal? Ale prosím vás :-/ Hrál jen klasické divadýlko...

Co se týče zatčeného pána - když policisté nejednají dle zákonem stanovených postupů, nadáváte... Když policisté jednají podle zákonem stanovených postupu, nadáváte... Tak už si vyberte, co vlastně chcete! Pán policistu napadl, takže zákrok policisty je dle předpisů oprávnění a měl tohle udělat!

Už vidím jak každý z vás tady v této diskuzi, který je proti MP, by řval na policistu "nechte ho být" v případě, že by ohrozil nějakého člena vaší rodiny. Zamyslete se nad sebou a co vlastně chcete!

+11/0
14.10.2012 11:06

jamski

Re: Policisté jednali správně!

Zamyslet nad sebou, by se měli především strážníci a policisté.

To, jak se chovali v tomto případě,( a není to vyjímka !) je možná s přimhouřením obou očí na hraně zákona, nicméně i zákonné jednání má své rozpětí. Je zajímavé, jak se tady všichni zastánci zákroku zaštiťují nutností šlapat na spoutaného ležícího člověka, aby prý neútočil nebo neutekl. Když jsem si ale to video prohlédl celé, zjistil jsem, že na poměrně dlouhou dobu ( v okamžiku, kdy se snažili pana Frištenského neúspěšně skolit na zem) nechali bezdomovce úplně bez dozoru. A on nejen že se nesnažil nikoho napadat, on se nesnažil ani utéct, dokonce ani vstát. To co následovalo - strážník po něm šlapal, zejména v oblasti kyčlí (což je z taktického hlediska naprostá hloupost, ale je to dost bolestivé, což asi bylo účelem), bylo naprosto zbytečné a nepřiměřené situaci.

Strážník evidentně psychicky nezvládl situaci, a uchýlil se k něčemu, co by si v civilizované společnosti neměl dovolit. Brutalita tady není odůvodnitelná.

+4/0
14.10.2012 16:12

fanfán je práskač

Re: Policisté jednali správně!

jamski, pro mě jsi nepřizpůsobivý odpad

+5/0
14.10.2012 16:56

jamski

Re: Policisté jednali správně!

Jak je Vám libo.

Vším čím jsem kdy byl, byl jsem rád. :-)

Ten problém, který vidíte, ovšem není ve mě.

0/0
14.10.2012 18:55

Cynyc_

Re: Policisté jednali správně!

Většina Vašeho blábolení nestojí za odpověď, reaguji jen na závěr: pokud by policista ohrozil člena mojí rodiny takovým způsobem, jako se to stalo panu Frištenskému, tak bych rozhodně neřval, ale napadl ho.

0/0
14.10.2012 17:09

My.WinCleaner

Re: Policisté jednali správně!

To je tedy podivná rodinka.

+1/0
17.10.2012 21:40

steve-z

Re: Policisté jednali správně!

Přesně tak, já bych vytáhl zbraň a ustřelil tomu fízlovi hlavu, nic jiného si takto zasahující individuum, které nemá v uniformě co dělat nezaslouží. Vzhledem k tomu, že nosí uniformu, neměla by existovat k jeho přehmatům sebemenší tolerance. Od toho jsou placení a "cvičení", aby byli schopní tyto situace zvládat profesionálně, ale tohle nemělo s profesionalitou nic společného. Měli by skončit v base pro překročení pravomoci veřejného činitele, bejt to na mě, tak už tam jsou. Možná kdyby to dělali pravidelně a cvičili je na to, tak by toho byli schopni normálně, místo toho 90% jejich času tráví čiností, která je prospěšná jen jejich kase a ne tomu, za co je platíme a co od nich očekáváme.

0/0
28.10.2012 9:31

really?

Co se to v tom Cesku deje?

Nemuzu tomu ani uverit a dekuji panu Bohu za to, ze tam nemusim byt!!! Thank God!!!VVV

+1/0
14.10.2012 4:03

Bohumil Vlčichod

Vymasteny mestaci

Naprostej moralni odpad spolecnosti. Rv;-€Rv

0/0
13.10.2012 20:11

really?

Re: Vymasteny mestaci

jednim slovem HNUS!!!!!!!

0/0
14.10.2012 4:04

Dr No

Re: Vymasteny mestaci

Odpad společnosti jsou nejen měšťáci, ale všichni jejich nadřízení, kteří jim tohle chování trpí a zřejmě je i v podobném duchu školí. A odpadem společnosti je i pan primátor, který nepochybně viděl video a místo toho aby zaujal normální lidský postoj, alibisticky odkazuje na inspekci městské policie, přestože mu muselo být jasné, jak to "vyšetřování" dopadne. Je to jasný signál od těch nahoře směrem k občanům: "Nejposlednější pacholek, který slouží naší moci, je přednější, než kterýkoliv občan. Vy sprostí lidé jste tady jen od toho, abyste platili daně a jinak máte držet hubu a krok".

+1/0
14.10.2012 16:38

fanfán je práskač

Re: Vymasteny mestaci

hm, ty jsi výkvět společnosti

+2/0
14.10.2012 16:55

Cynyc_

Celá debata kolem tohoto incidentu

je ve skutečnosti debatou o tom, na čem je podle našich představ založen vztah občana k bezpečnostním složkám (dále pro jednoduchost policii). Odpůrci zásahu věří v model obvyklý v liberálních demokraciích, kde občané (většinově) věří ve spravedlivost zákonů a v to, že policie nemá jiný cíl, než prosazovat tyto zákony odpovídajícími legálními prostředky s minimálními negativními průvodními jevy. Cílem je stabilní kompromis mezi pořádkem a svobodou jedince, závazný je zákon, základem vztahu občan - policie je důvěra a občané s policií dobrovolně kooperují (opět zdůrazňuji, většinově; pachatelé trestných činů pochopitelně nikoli). Naopak proponenti zásahu prosazují model typický pro diktatury, kde jsou zákony nemorální, občané policii nedůvěřují a ta vynucuje jejich kooperaci terorem s využitím libovolných (i nezákonných) prostředků. Cílem je pořádek za každou cenu, závazné je to, co diktuje policie, primárním vztahem občana k policii je strach.

+7/0
13.10.2012 18:44

ezredfordul

Re: Celá debata kolem tohoto incidentu

Velmi hezky napsáno! 100% souhlas. Díky,tato slova do skály tesat.

0/0
13.10.2012 19:52

Shikula

Re: Celá debata kolem tohoto incidentu

Souhlas. Neschvaluji cely zasah, ale nejsem takovej stupido, abych vsechnu policii zatratil (zrusil) a nechal se na prvnim rohu odpravit tim nekooperujicim obcanem :D.

0/0
13.10.2012 21:08

S@t@n

Avšak lidé neměli náladu na filosofii

a ušlapali ho ;-)

0/0
14.10.2012 17:04

MIŠÁK.

děda dostane podmínku a zamete se to pod koberec

:-)

0/0
13.10.2012 18:24

Hugasek

http://www.facebook.com/panfristensky

0/0
13.10.2012 17:16

S@t@n

Až to teď vezmou komouši

tak bude hůř. Ještě budeme všichni vzpomínat se slzou v oku ;-(

0/0
13.10.2012 15:46

Direct Shooter

Takže strážnící MP vůbec nezasáhli správně.

Bezdůvodně a chybně použili pepřový sprej. Pokud by tam někoho např. zastřelili, komise by zásah také podpořila, nicméně jen to použití zbraně by nebylo na místě, že ?

+5/0
13.10.2012 11:28

honzabiker1

Z

Zm rdi drzi spolu..

+1/0
13.10.2012 9:20

fanfán je práskač

Re: Z

? držíš bráchu za ocas?

0/0
14.10.2012 16:55

ezredfordul

Nechápu

jak může někdo způsob,jakým ti obecní policajti zasáhli,schvalovat?

Lidi,vy už jste zapomněli na to,jak se chovali policajti na Národní třídě v listopadu 1989? Tehdy to vadilo všem,a toto teď schvalujete? Lidská paměť je opravdu prchlivá.

+9/0
13.10.2012 9:02

jamski

Re: Nechápu

Máte pravdu.

Dokonce i tehdy, stejně jako dnes, policisté svoje činy obhajovali vzletnou frází, že zásah proběhl přesně v mezích zákona . . . některé věci se zkrátka nezměnily.

+2/0
13.10.2012 9:09

Hop a je tu LIDOOP

Re: Nechápu

Policie musí být apolitická a tudíž musí chránit politický systém a platné právo ... nevím čemu se divíte.

0/0
13.10.2012 10:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.