Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přesně před čtyřiceti lety projely Prahou poslední trolejbusy

Praha byla prvním českým městem, které zavedlo trolejbusy. Jejich éra trvala od roku 1936 do roku 1972, vrcholu dosáhla v 60. letech. Tehdy přepravovalo 123 trolejbusů na deseti linkách přes 48 milionů cestujících ročně. Poslední trolejbusy vyjely do ulic v noci z 15. na 16. října 1972.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kat bez dukátků

Dlouho tu chybělo něco o matičce Praze, ó jak jsme rádi

0/0
15.10.2012 11:58

leather-man

Re: Dlouho tu chybělo něco o matičce Praze, ó jak jsme rádi

Zneuznaný buran?:-P

0/0
15.10.2012 13:41

Kat bez dukátků

Re: Dlouho tu chybělo něco o matičce Praze, ó jak jsme rádi

Pražské kámoš helé.

0/0
15.10.2012 14:56

Berti19

Re: Dlouho tu chybělo něco o matičce Praze, ó jak jsme rádi

V rubrice "kraje" musíš kliknout na "buranský", tam o Praze nic nebude.

0/0
16.10.2012 21:21

petr77

Re: Dlouho tu chybělo něco o matičce Praze, ó jak jsme rádi

Mě taky nezajímají články z nějakého vidlákova, ale pokud je to v příslušné regionální rubrice :-)

0/0
16.10.2012 13:54

Lord Helma

Recyklace

článek v upravené podobě vyšel před 4 dny v deníku Metro. Aspoň máte lepší fotogalerii i se slušnými popisky ;-D

0/0
15.10.2012 11:48

kaksikymmenta

Trolejbusy

Souhlasím s kolegou dole. Už jsem to do diskuze psal několikrát. Než napíšete nějaký pamflet, zkontrolujte si nejdříve správnost údajů. Prvními českými městy, kam se trolejbusy dostaly, byly skutečně České Budějovice a České Velenice. To je opravdu tak těžký kouknout se i na tu blbou Wikipedii??? Brzy se znovu bude hlasovat o Lupu, pořádně si teď rozmyslím, komu dám hlas.

A teď k článku. Je velice špatné, že se Praha trolejbusů zbavila. Přitom i dnes existují myšlenky, i když si to dopravní podnik a ROPID neuvědomuje, za jejich znovuzavedení, existují dokonce i promyšlené plány. Autobusová doprava se bude prodražovat čím dál více, myslím, že cena ropy už nižší nebude. Elektrobusy jsou neobratné. Bylo by tedy nasnadě zvolit kompromis, kterým je duobus (Opava, Hradec Králové, Plzeň etc.).

0/0
15.10.2012 9:24

Qlk_5

Re: Trolejbusy

Ježišmarjá, snad jste neuvažoval o hlasování v Lupě pro IDNES.CZ ? 8-o

0/0
15.10.2012 9:41

kaksikymmenta

Re: Trolejbusy

Bohužel v minulých letech jsem tu chybu udělal.

0/0
15.10.2012 9:42

petr____22

Clanek

Co si mam myslet o clanku, jehoz hned prvni veta je nepravdiva? Kristalova lupo - opravte si to. Sice jenom na 5 let (1909-1914), ale ty Ceske Budejovice byly skutecne prvni.

+3/0
15.10.2012 7:03

kotec

kotec

Slyšel jsem, že jedním z hlavních důvodů pro rušení trolejbusů v 70. letech byla také drahá měď na dráty. Navíc prvním městem s trolejbusy byly České Budějovice, a to již 1909. Je pravda, že 1. světová válka tamní provoz po 5 letech zase ukončila.

0/0
15.10.2012 6:46

Vanguard

Re: kotec

Já jsem zase slyšel, že k preferenci autobusové dopravy docházelo proto. že autobusy se můžou použít v případě evakuace obyvatelstva např. za války.

0/0
15.10.2012 11:35

antar72

Re: kotec

Ony ty důvody nejsou tak jednoznačné. Já se domnívám, že prvotní impulz vlastně vznikl už v roce 1958, kdy byla zamítnuta výroba navrženého trolejbusu Tatra T 401. Po zastavení výroby Tater T 400 v roce 1955 nebyl k dispozici vhodný 3nápravový trolejbus pro náročné pražské tratě. Škodovky byly malé a pro Prahu nevhodné. Další věcí byla energetika - zaváděné tramvaje T3 nejen zabraly veškerou výrobní kapacitu závodu Tatra Smíchov, ale měly i větší energetické nároky, takže napájecí síť přestala postačotvat. K tomu rozvoj města, nedostatek peněz na obnovu trolejové sítě, rozsáhlé rekonstrukce ulic, chystalo se budování metra, a přidala se krátkozraká vidina levné sovětské nafty. A tak provoz nechali dožít...

0/0
15.10.2012 12:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.