- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zneuznaný buran?
článek v upravené podobě vyšel před 4 dny v deníku Metro. Aspoň máte lepší fotogalerii i se slušnými popisky
Souhlasím s kolegou dole. Už jsem to do diskuze psal několikrát. Než napíšete nějaký pamflet, zkontrolujte si nejdříve správnost údajů. Prvními českými městy, kam se trolejbusy dostaly, byly skutečně České Budějovice a České Velenice. To je opravdu tak těžký kouknout se i na tu blbou Wikipedii??? Brzy se znovu bude hlasovat o Lupu, pořádně si teď rozmyslím, komu dám hlas.
A teď k článku. Je velice špatné, že se Praha trolejbusů zbavila. Přitom i dnes existují myšlenky, i když si to dopravní podnik a ROPID neuvědomuje, za jejich znovuzavedení, existují dokonce i promyšlené plány. Autobusová doprava se bude prodražovat čím dál více, myslím, že cena ropy už nižší nebude. Elektrobusy jsou neobratné. Bylo by tedy nasnadě zvolit kompromis, kterým je duobus (Opava, Hradec Králové, Plzeň etc.).
Ježišmarjá, snad jste neuvažoval o hlasování v Lupě pro IDNES.CZ ?
Co si mam myslet o clanku, jehoz hned prvni veta je nepravdiva? Kristalova lupo - opravte si to. Sice jenom na 5 let (1909-1914), ale ty Ceske Budejovice byly skutecne prvni.
Slyšel jsem, že jedním z hlavních důvodů pro rušení trolejbusů v 70. letech byla také drahá měď na dráty. Navíc prvním městem s trolejbusy byly České Budějovice, a to již 1909. Je pravda, že 1. světová válka tamní provoz po 5 letech zase ukončila.
Já jsem zase slyšel, že k preferenci autobusové dopravy docházelo proto. že autobusy se můžou použít v případě evakuace obyvatelstva např. za války.