Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Stavbaři vztyčili na novém Trojském mostě v Praze nejvyšší oblouk

Nový Trojský most, který roste nad Vltavou mezi Trojou a Holešovicemi, je zase o kousek blíž svému dokončení. Během uplynulých tří dnů na něm specialisté vztyčili poslední ze tří částí mnohasettunového oblouku, která se tyčí do výšky 20 metrů nad mostovkou. Teď se celý oblouk bude svařovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Briťák

Most na Houby

Totálně předimenzovaný. 500 m vedle je další most. čtyřproudovka do Zoo. Ano mluví se o tom, že by se pak udělalo protažení až na magistrálu, ale v tom případě je super či spíše naprd, že to bude se světelnýma křižovatkama.

0/0
23.10.2012 16:10

Volejbalové kladivo

Re: Most na Houby

to je teda moudro. Chápeš že bude navazovat na městský okruh a pojedou po něm i tramvaje?

+6/0
23.10.2012 17:30

hanakocz

Re: Most na Houby

Ten most o kousek dál je denně zacpaný. Křižovatka v Holešovicích, kde se magistrála kříží s tram, a kde se napojujou auta z Dejvic atp (jo tam u metra) je příšerně nevyhovující.

Nový most přímo navazuje na silnici a tramvajovou trať, co jedou Trojou směrem na Kobylisy.

přímo navazuje na tunel Blanka.

Pro tramvaje to znamená přesunutí z jednokolejného PROVIZORNÍHO mostu(který je tam pěknou řádku let!!!!) na normální most.

Most Barikádníků je jedinej v širokym okolí, když vezmete v potaz, že Libeňský most je v havarijním stavu, tak nemáte pro půlku prahy pořádné spojení. V případě nějaké katastrofy či nutné opravy by bylo z Kobylis nutné objíždět při jízdě do Dejvic (před otevřením Blanky) až přes nábřeží kolem Florence...hrůza, co?

+2/0
23.10.2012 20:55

generál Failure

Re: Most na Houby

Předimenzovaný? Tohle napojení na D8 je naopak naprosto poddimenzované. Lidi co tamtudy každý den jezdí se na ten most + tunel už docela těší :-)

0/0
23.10.2012 22:15

C_URT

Re: Most na Houby

Jenže most sám osobě není až takový problém jako to, co přijde po něm... Hodně úzkej viadukt, dvě světelný křižovatky a ještě užší viadukt, kde se obousměrně jezdí po tramvajových kolejích (nemluvě o jeho výšce a skutečnosti, že tam kvůli tomu celkem pravidelně náklaďáky shazují troleje...). Takže stejně je dost velká pravděpodobnost, že to tam bude stát...

0/0
24.10.2012 10:35

generál Failure

Re: Most na Houby

Ale vždyť tohle díky tunelu odpadne? A kdo míří do Argentinské a dál, tak pojede jako dosud.

0/0
24.10.2012 21:37

Jentak-

Neodpadne ... tenhle most zatím vede tak trošku do háje. Na holešoviceké straně ústí u holešovického nádraží, a doprava směrem třeba do dejvic pak jede kolem výstaviště, ty dva úzké viadukty (včetně jízdy po kolejích a dalších chuťovek) tam stále zůstanou.

0/0
25.10.2012 16:14

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: Most na Houby

já souhlasím, ten most je kničemu, je jen pro tramvaje. Vede odnikud nikam. Bejt o 2km dál po vodě to by bylo něco

0/0
24.10.2012 12:36

semperparatus

Pro

SFO.Dovoluji si: dutých hydraulických ....Raději dál ne.:-)

0/0
23.10.2012 13:29

VlastaH

Re: Pro

Píst má průchozí díru na závitovou tyč. Jak bys to napsal líp?

+1/0
23.10.2012 18:06

Divna.zmije

ten

asi možná dnes po zápasu v O2 spadne!!

0/0
23.10.2012 13:15

Martin Soušek

720 milionů?

Tu cenu jste vzali kde? Poslední informace, kterou jsem viděl, hovořila o víc než dvojnásobném předražení původního projektu a aktuální "cenovka" byla přes 1,1 MILIARDY korun!!!

.

Tohle nehorázné plýtvání je podobné, jako kdyby si běžná chudá rodina pořídila místo ojeté Škodovky fungl nový Mercedes!

.

Stát skoro krachuje a místo prefabrikovaného montovaného mostu si pořídíme předražený architektonický skvost? Proč?

0/0
23.10.2012 12:52

PiPiiiiiK

Re: 720 milionů?

alespoň se budou mít řidiči cestou do práce čím kochat...řekl bych, že je to z estetického důvodu. Přeci jen takový most tu s námi bude desítky let

0/0
23.10.2012 12:55

Martin Soušek

Re: 720 milionů?

Ach tak. Geniální příklad pro otce rodiny, který na léta zadluží rodinu kvůli koupi Mercedesu a tím ji existenčně ohrozí.

.

Z estetických důvodů!

0/0
23.10.2012 12:57

sama_pozitiva

Re: 720 milionů?

Jenže Praha nekrachue, to je rozdíl. :) A hlavně zrovna Troja není místo, kde by se mělo na kvalitě a estetické hodnotě mostu šetřit.

+1/0
23.10.2012 13:02

mirda66

Re: 720 milionů?

to mi přitomnělo, jak jednou náměstek hejtmana, nebo starosty? v ústí n. L. použil peníze místo na protipovodňovku na nový mariánský most. bylo to dva roky před záplavami. Most je hezký skvost. Nikdo po něm nejezdí, stačilo starý opravit. A na protipovodňovku se našetřilo tak, že se stavěla až o 10 let později (každým rokem silnice pod vodou). MYslímže pak odešel a dělal úspěšného obchodníka v zahraniční firmě... ale o to nejde. Jen aby Blanku dostavěli....

0/0
23.10.2012 14:35

Posel z Liptákova V.

Re: 720 milionů?

I průměrná rodina si může čas od času dovolit "luxus" za tisícovku... ;-)

0/0
23.10.2012 14:35

já George XVII

Re: 720 milionů?

ta estetika může státu i vydělat. Pokud by se tam postavilo něco škaredého, tak by to ovlivnilo i cenu okolních nemovitostí. A čím nižší cena nemovitosti, tím nižší výběr daní z prodeje, nižší nájmy resp. daň ze zisku. Chce to přemýšlet v kontextu.

Ad Škodovka vs. Mercedes. Můžou být případy, kdy se vyplatí jezdit Mercedesem. Můžete tak třeba dosáhnout na lepší zakázky i třeba v zahraničí, protože si Vaši obchodní partneři budou myslet, že jste úspěšný podnikatel, takže se nemusí bát od Vás brát nějaké služby.

+2/0
23.10.2012 14:09

yan007

Re: 720 milionů?

O tom zadná. Škoda Jen, že tech mostu není víc. Za ty samy peníze.

0/0
23.10.2012 15:40

VlastaH

Re: 720 milionů?

Za co už by se měly peníze utrácet, než za funkční a k tomu krásnou věc, která bude sloužit 100let?

Navrhujete to prožrat? Bez ironie, navrhněte lepší utracení veřejných peněz, mě zrovna nic nenapadá :-P

+9/0
23.10.2012 13:03

volic_plukovnik

Re: 720 milionů?

Snad bude opravdu sloužit mnoho let a nedopadne to s ním jak se zvlněnou dálnicí již po pár letech...

0/0
23.10.2012 13:05

C_URT

Re: 720 milionů?

No funkční... to je právě to, čeho se bojím Byl jste se někdy na tu stavbu podívat? Přijde Vám jako rozumná věc nacpat pod viadukt na Holešovické straně 4 pruhy aut, tramvaje a chodce/cyklisty? Mě přišlo, že když tam mimo travaj byl "jeden a půl" pruh pro auta a chodník, že to bylo tak akorát...

0/0
23.10.2012 13:29

yan007

Re: 720 milionů?

Navrhuji dělat to bez korupce a víc!!! Nic jiného.

0/0
23.10.2012 17:05

vg38

Re: 720 milionů?

Snad bys nechtěl, abych se z okna díval na nějaký hnus.

0/0
23.10.2012 13:23

Horynova Sojka

stavbaři vztyčili oblouk

a já zase ráno vůdcův hlavní stan.....holt každej stavíme to co umíme....:-P

+2/0
23.10.2012 12:48

VlastaH

Svařování

Byl jsem se tam podívat 28.9. a to zvedání jsem si nechal vysvětlit. Jen jsem se nestačil zeptat, jak se svařují 6cm tlusté ocelové pláty. Nevíte to někdo?

0/0
23.10.2012 12:41

Dr.Akula

Re: Svařování

Asi svářečkou ne? Stačí pár set kilometrů drátu, bomby s plynem a dostatek svářeček. ;-D

0/0
23.10.2012 13:05

VlastaH

Re: Svařování

Jasně že ne sešívačkou. Ale jak to provaří v celé šířce? Znamená to, že mají spoj zbroušený do V a přidávají tam materiál? A mimochodem, jezdím pod mostem na kole, svařují ve dne v noci, a podle světelných efektů bych řekl že svařují obloukem...

0/0
23.10.2012 13:11

generál Failure

Re: Svařování

"V" ne, to je na tenčí plechy, tohle je svar "U".

0/0
23.10.2012 22:11

Dr.Akula

Re: Svařování

No samozřejmě, že obloukem. Drátem v ochranné atmosféře.

0/0
24.10.2012 9:18

wrah

Re: Svařování

Když jsem se vyskytl ve fabrice, kde dělají radlice k buldozerům a podobně, tak tam to řežou a svařují normálním CO. Jen samozřejmě trochu seštelovaným na vyšší tlak. A že jde o plechy tloušťky i větší, než těch 6 cm.

0/0
24.10.2012 9:23

VlastaH

Re: Svařování

Pořád nevím, jak jsou ty okraje upravené, než se začne vařit. Hledal jsem na internetu "svar U",  našel jsem jen výsledek, ale ne postup.

0/0
24.10.2012 16:24

generál Failure

Re: Svařování

Fotka je třeba na http://en.wikipedia.org/wiki/Welding (třetí shora, nejsou to tedy plechy ale trubky), je tam obrobení konců do tvaru U a začatá první vrstva svaru (U se používá v případech, kdy je materiál tak silný, že se musí vařit na několikrát).

0/0
24.10.2012 21:50

Plejtvaack

Re: Svařování

To já se na to zeptal a pan odborník na místě tvrdil, že je to 36 svarů na sobě. Asi proto to trvá měsíc...

0/0
23.10.2012 13:12

Logout128

UFO?

Otázka zní: Co to tam prolétá skoro každý den kolem 16:00 za objekt?

0/0
23.10.2012 12:38

Martin Soušek

Re: UFO?

Slunce. Z nějakého důvodu se tam místo "přepalu" zobrazí černý flek.

0/0
23.10.2012 12:56

C_URT

...

Hmmm most to bude možná pěknej, ale naprosto zbytečně předimenzovanej..... Holt peněz má Praha asi nazbyt...

A tomu tramvajovýmu mostu vedle se Rámusák neříká a ani nikdy neříkalo.... Rámusák stál dřív na místě dnešního mostu Barikádnáků, vy křišťálový (ch)lupy...

+1/0
23.10.2012 12:29

Prochaine

Re: ...

To je náhodička... on je to totiž ten samý most. Jen přesunutý po dostavbě Mostu Barikádníků.

0/0
23.10.2012 12:34

Z mechu - nová registrace

Re: ...

Je ten samý a není. Pilíře, na kterých stál, tj. železobeton, to tam ve vodě nechali a muselo se udělat zde znova. Stejné jsou možná stavební díly, ale konstrukci má tenhle most trochu jinou. Zcela stejný není, já tamten pamatuji, jezdil jsem na něm do školy v 70. letech, auta stála už od vychovatelny, pomalu to popojíždělo.

Když by odněkud vzali koleje a použili na novou trať jinde, bude to nová trať nebo ne? Já myslím, že ta trať bude nová, i když koleje možná vzaté z té staré trati.

0/0
23.10.2012 12:41

bkv

Re: ...

Jde o provizorium, které bylo předtím použito pro silniční dopravu u mostu Barikádníků a poté jako náhrada nevyhovující konstrukce tramvajového mostu do Tróje.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Trojsk%C3%BD_tramvajov%C3%BD_most

0/0
23.10.2012 13:07

Z mechu - nová registrace

Re: ...

Mně se ten most moc nelíbí. Myslím, že most bez použitých pilířů je daleko dražší a není pevnější, než kdyby měl dva pilíře ve vodě. Ty pilíře navíc tam už jsou, je to masa betonu. Nevím, jestli je tam nechají a nebo odstraní. Nějak si neumím představit, jak by se odstraňoval již hotový železobetonový pilíř, který je na dně řeky. Takhle to jde zbytečně do výšky a já to za žádnou krásu nepovažuji.

0/0
23.10.2012 12:36

bkv

Re: ...

Železobetonové pilíře v řece nejsou. Je tam pouze podpůrná ocelová konstrukce, která se po aktivaci závěsů kompletně odstraní.

0/0
23.10.2012 12:57

Z mechu - nová registrace

Re: ...

Teď jsem se díval na foto tramvajového mostu. Tam železobeton je, ovšem jen mírně nad hladinu řeky. Na tom železobetonu je pak ocelová konstrukce, jak píšete. Takto to bylo i u mostu vedle nového Mostu barikádníků. Ten železobeton ve vodě zůstal, jestli to odstranili, nevím. Zde je vidět, že ve vodě a kus nad ní je beton a až na něm ocelová konstrukce. http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=acbca3b8-3964-484c-ad2e-06daab8ea4ee

Ale pravda je, že na rozestavěném novém mostě je ve vodě jen ocelová konstrukce, ne železobeton, který by pak museli odstřelit a práce by s tím bylo asi dost.

0/0
23.10.2012 13:44

roedor

Re: ...

co jsem četla, tak pilíře by se měly odstranit...

0/0
23.10.2012 13:00

VlastaH

Re: ...

Krása je subjektivní, mně se třeba líbí. Jisté ale je, že most bez pilířů v řece neohrozí ožralý lodní kapitán.

0/0
23.10.2012 13:06

Rudla01

Re: ...

Má dost peněz, protože tam lidi umějí makat...

+1/0
23.10.2012 12:45

PájaZítra

Re: ...

bydlel jsem v 1988-92 na kolejích Troja a mostu jsme Rámusák rozhodně říkali, noční jízda tram po něm dokázala člověka i vzbudit

0/0
23.10.2012 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.