Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje mohou zpět na Václavské náměstí, rozhodlo vedení Prahy

Územní plán metropole se změní tak, aby se mohly na Václavské náměstí vrátit tramvaje. Trať by měla spojit Vinohrady s Vodičkovou. Podle vedení města je třeba mít alternativu ke spojení Karlova náměstí a oblasti I. P. Pavlova. Praha 1 zásadně nesouhlasí, místo kolejí chce široký bulvár pro chodce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fai Rodis

Vaclavak jako misto setkavani?

Za sebe mohu rict, ze pokud tam nemusim, tak tam nohou nevkrocim. A jestli tam jezdi auta nebo ne, to uz je mi uplne jedno. Nejak mne nic nenuti stradovat si to tam prostredkem.

Kdyz ted tak o tom premyslim, tak jsem se Vaclavaku zacala vyhybat od doby zruseni tramvaji... navic je to tam ted samej bezdak nebo cernej nadhanec a ovcoviti turisti.

0/0
27.10.2012 14:16

_m-

Re: Vaclavak jako misto setkavani?

Zvláštní - nohou tam nevkročíte, nebyl jste tam 20 let, ale víte že je to tam sám bezďák nebo černej nadháněč...... Určitě se taky nedíváte na televizi Nova, protože přesně víte co vysílá, že?

:-P

0/0
29.10.2012 9:44

Berti19

Re: Vaclavak jako misto setkavani?

Kde píše, že tam nebyla dvacet let? Píše "když nemusím, nechodím". Má to stejný jako já. Přesně takhle dopadla Budějovická ulice. Původně živá třída je dnes paralelka magistály s parkovištěm uprostřed. jen ty bezďáci a naháněči tam chybí.

+1/0
30.10.2012 9:07

azazzelo

Re: Vaclavak jako misto setkavani?

O Budějovické mi ještě chvíli vyprávějte. Opět nemáte pravdu. Tramvaje zde jezdily naposled před 40 lety a jezdily tady všehovšudy 20 let. To si snad pamatujete jak to tady kvetlo v roce 1965, když se tady půlka paneláků v okolí teprve stavěla a na pláni zde stával cirkus? Je vám snad 60-70? (Podle "zelené moudrosti" vám hádám spíš 20.)

Na kraji Budějovické prosperovala za bolševika významná fabrika na polovodiče. To je dnes už jen historie. Po otevření metra sloužila Budějovická jako nákupní centrum pro Jižní Město. Bylo to otřesné ježdění autobusy přes Spořilov na Háje s rukama plnýma tašek. V tu dobu Budějovická kvetla a byla plná lidí a nekonečných front, byl zde řezník, sámoška, zelenina, prodejna obuvi, nějaké to oblečení, snad i domácí potřeby. Ale už tady po tramvajích neštěkl ani pes. Pak se zájem lidí přesouval postupně na Spořilov a Opatov. Budějovická odpadla po roce 1980 otevřením metra na Háje. Oživila se až s otevřením DBK, ale k tomu již ulice Budějovická nepatří.

0/0
31.10.2012 0:16

Berti19

Re: Vaclavak jako misto setkavani?

S tím věkem jste se krutě netrefil. A jděte se podívat na Zelenou lišku. Já bych tam bydlet nechtěl. Nejbližší zastávka JAKÉKOLIV MHD-stovky metrů. Místní důchodci musí mít radost.. Připadáte mi poněkud zaťatý.

0/0
31.10.2012 11:27

azazzelo

Re: Vaclavak jako misto setkavani?

Vyskakuji ke stropu. Omlouvám se. Ale fakt nesouhlasím s teorií, že s tramvajemi nějaká ulice prosperovala zatímco bez nich upadá. Podle mě stav Budějovické s tramvajemi nijak nesouvisí, a je to vcelku zřejmé. Pokud jde o obslužnost, je zde metro v dosahu chůze 10 minut. Jsou to stovky metrů, to ano. Ale jinde v Praze je tomu jinak?

"Tramvajová lobby" argumentuje naprosto falešnými účelovými důvod, aby se daly prosadit v Praze nové tratě, kde nejsou vůbec potřeba. Aneb cílený útok na veřejné prostředky. Pokud to vezmu na Praze 11, starosta ODS prosazuje tramvaje, že Jižní Město ožije. Přitom (na okrajovém sídlišti) stačí uvolnit silnice, řešit lépe busy MHD a poskytnou dostatek parkování pro auta. A město ožije také. Místo toho se prosazují tramvaje, omezují se auta a ruší se parkování zdarma. A město se z té nesmyslné šikany dusí.

Přijde mi, že investice do silnic je mnohem smysluplnější a slouží více lidem než investice do tramvajových kolejí.

0/0
1.11.2012 8:53

azazzelo

Re: Vaclavak jako misto setkavani?

Háje a Opatov mají problém, že slouží pro tranzit od Uhříňevsi a Říčan k Magistrále. Obchvat by řešila spojka přes Křeslice (původní JVK) o kterou se léta vedou spory. Takže radnice volí šikanu na Opatovské, aby se nežádoucí doprava centrem Hájů a Opatova omezila. Je to ale také ke škodě místních.

0/0
1.11.2012 9:08

azazzelo

Re: Vaclavak jako misto setkavani?

Jste můj člověk. ;-D Já si vezmu tepláky a tenisky a po Praze běhám. Nejčastěji Hostivař. Přes Václavák mám trasu z Opletalky, Riegrovy sady, nějaká ta ambasáda Na Smetance s výhledem na Prahu a pak Václavák a Opletalka. Další tramvaje tady fakt nechci. Nově jsem objevil trasu z Opletalky podél Vítkova až na Krejcárek a zpět nebo s odbočkou na Vítkov. Samozřejmě, pěší zóny jsou skvělé na procházky. Fascinuje mě, turisté prudí po ulicích do noci, Pražáci jsou zalezlí na sídlištích a v satelitech za Prahou u TV a PC a do centra nechodí. V centru Prahy se pomalu a jistě mluví už víc Rusky. Ale takhle ráno v sobotu kolem 7 tady není ani noha. Úžasná záležitost, projít si Václavák a Staromák a potkat jen 5 lidí. ;-)

0/0
31.10.2012 0:59

azazzelo

Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

V zásadě mám dva důvody. 1) Tramvaj je nebezpečná. Pražští řidiči tramvají jezdí velmi agresivně, v rozporu s předpisy a ohrožují jak řidiče automobilů, tak především chodce a samotné cestující. Situace se zhoršila s uzákoněním přednosti tramvají před chodci. Tramvaje jezdily v Praze opatrně jen asi 14 dní po masakru na Karlově náměstí v roce 2005. (T1 údajně skončily po masakru na Špejchaře v roce 1982.)

2) Z důvodu úspor jsou propagována levná řešení tratí. Před pár lety byla rekonstruována trať od Bulhara k nákl. nádraží Žižkov. Olšanská byla vyhodnocena jako vhodná pro otevřený tramvajový svršek. (Viz varování hasičů a řidičů sanitek.) Trať nebylo možné po rekonstrukci ani přejít. Viděl jsem tady pár pádů do kolejiště při přelézání kolejí. Později DP přechody doplnil. Přesto se vykašlal na bezbariérové přechody (před poliklinikou!). Olšanská je zničena. V kolejišti se drží nepořádek. Zvýšena je prašnost. Taková řešení do města jednoznačně nepatří, pokud není cílem město zničit.

+1/−1
25.10.2012 6:36

Berti19

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

Jestli máte pocit, že tramvajáci jezdí agresivně, tak oni si to zase myslí o všech ostatních. Vážně, bydlím kousek od vozovny a chodí k nám do hospody po šichtě na pivo. Ale i kdyby to byla pravda, není to argument k potlačení tram. dopravy.

A vozy T1 neskončily kvůli žádnému masakru, ale protože byly prostě staré. Nehodu na Špejchaře nezpůsobil vůz T1 (což je prakticky T3 v jiné karoserii), ale chybné vjetí do výhybky.

0/0
25.10.2012 15:39

azazzelo

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

Naopak, je to silný argument k tomu, aby se budovaly jen nové bezpečnější tratě. A ne, aby se prosazovaly "tratě po chodnících mezi chodci".

Agresivně jezdí všichni řidiči v Praze, jen tramvajáci dodávají, že "s tím vlakem nezastaví na fleku". Aneb sami tramvajáci přiznávají, jak je tramvaj nebezpečným dopravním prostředkem v podmínkách hustého silničního provozu a situace v centru města. Na to je třeba pamatovat při nových řešeních.

O zrušení T1 nic nevíme. Na poradách DP jsme v roce 1982 neseděli patrně ani jeden. Proto tam je "údajně" (je to info z Wiki). Umím si představit, že v rámci opatření proti smrtelným nehodám tramvají rozhodlo tehdejší vedení o konci T1, takže Špejchar mohl být argumentem či přímo podnětem pro zrušení T1. Pochybuji, že máte informace, kterými to můžete takto rezolutně popřít.

+1/0
26.10.2012 7:59

Berti19

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

No, jestli čerpáte info z Wiki, je mi to poněkud jasnější. Na poradách vedení DP jsem sice nebyl, leč jako absolvent SPŠ dopravní jsem byl vzděláván někým, kdo se jich zúčastňoval.

0/0
26.10.2012 14:40

azazzelo

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

Wiki není nejspolehlivější, ale třeba tramvajové nehody v Praze má zmapovány pěkně. Naopak, ČT - Osudové okamžiky - pořad o nehodě na Špejchaře na webu znepřístupnila, že nemá práva pro internet. Že by lobbing DPP, pozůstalých nebo fandů tramvajové dopravy? :-) (Fotky nehody jsou otřesné.)

Jinak pochybuji, že se k výuce na SPŠ skutečně odhodlal někdo z pánů, kdo měl tehdy moc o T1 a jejich náhradě rozhodovat.

0/0
27.10.2012 11:04

Berti19

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

Inu, moc byla vrtkavá i tehdy.:-/

0/0
30.10.2012 9:24

azazzelo

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

Podle Wikipedie je nehoda na Špejchaře dostatečně výmluvná. Na Letné zůstala přehozena výhybka do smyčky. Do roku 1974 měli povinnost zavírat výhybku průvodčí. Pak byli v rámci úspor zrušeni a řidičům bylo jen uloženo, že se mají přesvědčit pohledem. Platí doporučení výhybku v takovýchto případech zavírat (pokud tramvaj odbočí někam, kam běžně trasa nevede). Ale je to jen doporučení. Podle něj se jedná i dnes. Příkaz k odbočení předchozí tramvaje dal dispečer. To byl kdo? Nevím jak v roce 1982, ale pamatuji "dispečery" v budkách podél trati. Takoví příslušníci pomocné stráže VB, ale od DP. Jejich úkolem bylo seřvat řidiče, pokud nejel podle jízdního řádu. Zažil jsem řidiče, co následně po konfliktu s tímhle "příslušníkem" způsobil nehodu. Nicméně, mám pocit, že u výhybky musel být poblíž řidič odbočující tramvaje a patrně i tento dispečer. Oba mohli výhybku zavřít. Pak již následoval řidič 26 jedoucí agresivně, mimo předpisy a který přehlédl stav výhybky. 7 mrtvých, 55 zraněných.

0/0
27.10.2012 11:28

Berti19

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

Čili na vině nebyl vůz T1, že?

0/0
30.10.2012 9:10

azazzelo

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

To netuším, a patrně to netušíte ani vy. Kritické při nehodě bylo otevření dveří odstředivou silou a vypadnutí cestujících pod padající tramvaj - 7 mrtvých. Třeba, kdyby to byla T3, tak dveře vydržely a byly jen zranění. Pokud je má spekulace hodnověrná, byl by to pádný důvod pro rušení "životu nebezpečných" T1. Ale fakt netuším. Vycházím jen z Wiki, kde uvádí, že Špejchar se udává někdy jako důvod zrušení T1.

0/0
31.10.2012 0:27

Berti19

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

Dveře u T1 i u T3 byly prakticky shodné. Sám jste uvedl, že příčinou nehody byla vysoká rychlost tramvaje na výhybce postavené do odbočky. Vypadla by tam jakákoli tramvaj. Vy životu nebezpečnej.

0/0
31.10.2012 11:30

_m-

Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí

Nejsem technik a nevím jak to je s dveřma T1 a T3, ale problém nebyl v tom, že tramvaj vykolejila, problém byl v tom, že se otevřely dveře a ti lidi vypadli pod tramvaj, která je následně rozšmelcovala. Vysoká rychlost byla příčinou nehody, ty lidi ale zemřít nemuseli, kdyby tramvaj byla jinak konstruovaná.

0/0
31.10.2012 11:37

azazzelo

Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

Vyspělá města budují pěší zóny a my je budeme rušit?

Umím si zde představit jen tramvaj, co nahradí Magistrálu a spojí Vinohradskou a Ječnou. Ale to za předpokladu, že Magistrála zmizí pod zem a případně se utlumí doprava v Ječné, Žitné, Sokolské a Legerově. Vracet tramvaje na Václavák je bezohlednost.

Pamatuji tramvaje Na Příkopě, Na Můstku, na nám. Republiky. Všude kolony, smog, přecpané úzké chodníky, ohrožení chodci. Porovnejte si se současnou Jindřiškou a Vodičkovou. Nebe a dudy. Pak něco vykládejte o prospěšnosti tramvají pro město. Stávající pěší zóna přes celé centrum je krokem k pokroku a civilizaci. Akorát, než se to uskutečnilo, byly obyvatelé z centra vyhnáni a jsou zde jen kanceláře a obchody.

+1/0
24.10.2012 8:14

Berti19

Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

To jsem netušil, že tramvaje vypouštějí smog...

+7/0
24.10.2012 8:25

kars

Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

;-D Přesně R^

0/0
24.10.2012 13:23

azazzelo

Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

No toto, 6 pobavených "tramvajáků"!? ;-D

A co se nejprve naučit číst, než začnete propagovat tak nebezpečný a obtížný dopravní prostředek v centru Prahy? ;-D

0/0
25.10.2012 5:58

azazzelo

Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

Doporučuji 6. obrázek u článku. Tady máte fotku Můstku, kdy tady vládly tramvaje a automobilová doprava, která je provází. Chodci se tísnili na uzoučkých chodnících. Občas některý skončil pod tramvají. Tramvaje věčně stály a tvořily se kolony v prostoru nám. Republiky. Rozhodně nešlo o příjemnou a rychlou dopravu. Projet tramvají centrem plného smogu, takhle za letního vedra, kdy tramvaj půl hodiny popojížděla od Národní až Na Poříčí byl neskutečný opruz. Pražskou "necivilizovanost" vyřešilo až metro.

Pozůstatek máme ještě dnes v Jindřišské. Kolony aut a tramvají. Ulici nejde ani bezpečně přejít.

A teď někdo touží po návratu k takovým hrůzám ohrožujícím Pražany? ;-)

0/0
25.10.2012 6:11

Berti19

Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

Jenže nikdo nevolá po zrušení pěší zóny. Automobily se na Václavák , ani na Příkopy vracet nemají-pouze tramvaje. Víte, že ve Štrasburku projíždí tramvaj vnitřkem nákupní pasáže? Mimochodem: máte k dispozici nějaké počty těch přejetých na Můstku?

+1/0
25.10.2012 15:02

Berti19

Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

A jen tak na okraj: Pobavil mě argument, že tramvajáci jezdí bezohledně, tak zrušíme tramvaje. Na internetu se lže, krade a obchoduje s dětskou pornografií - zrušíme internet.:-P

0/0
25.10.2012 15:08

azazzelo

Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

Stačí zrušit dětské porno a tramvaje tam, kde jsou veřejným ohrožením. ;-D

Pokud u koně dnes nejsou, už bych je tam nevracel. Potřebnost takové dopravy zde je nulová. Navíc jde o shromaždiště davů s celorepublikovým významem. To je jako vést tramvaj přes Vyšehradský hřbitov - Slavín a tvrdit že trať přes Nusle potřebuje zálohu. ;-)

+1/0
26.10.2012 7:38

Berti19

Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

Taky, že zálohu potřebuje. Jen bych ji nevedl přes Vyšehrad a Slavín. Kvůli sklonovým poměrům.

0/0
30.10.2012 9:27

azazzelo

Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1

Jde (jak doufám) pouze o propojení Muzea s Jindřišskou. I to je špatné. Zdejší "fandové tramvají" ale hned básní o tramvajích na Můstku, 28. října, a Na příkopě. Já třeba současné řešení nám. Republiky považuji za velmi nebezpečné. Pěší zóna se zevlujícími chodci, kde má řítící se tramvaj přednost před chodci. Děs, běs k vidění jen v Praze.

Počty přejetých nemám, jen osobní zážitek(-tky). Daly by se přidat desítky nehod současných. Pro ilustraci je pěkné čtení zde http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A9_nehody_v_Praze

Pomníček s plyšáky na Barrandově jsem potkával. Hloupé je zde hlavně to nesmyslné řešení trati v tunelech s kombinací přechodů. Bariérovost na druhou. Příšerné řešení pro vrzající, skřípající tramvaje.

+1/0
26.10.2012 7:30

mimka

Nesmysl nebo provokace?

Najednou se šetřit nemusí? Zrušením linky 19  a odkloněním linky 16 z Jarova se ušetřilo na koleje na Václavském náměstí? Za situace, kdy se 70% Pražanů výrazně zhoršila dopravní obslužnost,  to zní jako velmi špatný vtip.

M.

+1/0
23.10.2012 19:57

Berti19

Re: Nesmysl nebo provokace?

Tímto by se naopak obslužnost zlepšila.

+1/0
24.10.2012 8:26

MFD to hraje s náma

263 příspěvků... Možná se budu opakovat

Tramvaje jednoznačně ANO a klidně i dolů na Národní a Na Příkopy. A pokud ne tramvaje, tak alespoň minibusy podobné těm, kterými je protkané centrum Vídně:

http://up.picr.de/5832367.jpg

-

Obyvatelstvo stárne, velká část lidí je hůř hůř mobilní a Praha by se tomu měla koukat přizpůsobit. Prozatím se jen ruší a komplikuje..... (že, milí hajz***é z ROPIDu ;-€) Tramvaje na Václavák by mohly být prvním krokem. R^

+2/0
23.10.2012 18:53

MFD to hraje s náma

Re: 263 příspěvků... Možná se budu opakovat

Po přečtení diskuze opravuju svuj názor - autobusy by pomohly jedině v případě, že by jezdily jeden za druhým v dlouhém hadu. :-)

Každopádně NĚCO tam už ,pobůh, postavte!!

0/0
23.10.2012 19:40

Berti19

Re: 263 příspěvků... Možná se budu opakovat

Kdepak autobusy. Kam se dostane autobus, tam se budou cpát i auta.

0/0
24.10.2012 8:27

hovn

předpokládám, že Praha 1 prosadí svou

a ještě zredukuje pozemní dopravu pouze na dopravu obslužnou pro fungování provozoven.

0/0
23.10.2012 18:47

Vidoulan

Tunel

Kdo navrhnul tento průhledný tunel? Ví to někdo?

Lepší by byla lanovka, mohlo by se po Václaváku dále špacírovat (nahoře Kolja, dole Alí). Nepřerušil by se

provoz sexi služeb. A v době nejhorší by nám zanotovala - Ať mír zůstává s touhle krajinou.....Rv

0/0
23.10.2012 18:45

michal II

Re: Tunel

To neni tunel, to je povrchova doprava.

0/0
23.10.2012 18:51

kars

Srovnání

Doporučuji srovnání s podobným článkem na Aktuálně. Stejná událost, většinou stejné fotky (ovšem z jiného zdroje - dle popisku), ale u většiny z nich o něco podrobnější popis, než "Tramvaje na Václaváku".

0/0
23.10.2012 17:39

Luc123

Dobrá myšlenka

Obecně je to super myšlenka, jen se bojím toho kolik to bude stát. Viděl bych to na 5-6 miliard :-)

0/0
23.10.2012 17:09

Martin Šubrt

Re: Dobrá myšlenka

Vždyť jde cca o 500 metrů tratě prostorem, kde už byla. I s výraznou úpravou okolí na nám. by to mělo být pod 1 miliardu. Cena by vyletěla výrazněji při současném budování podzemních garáží pod náměstím.

+3/0
23.10.2012 17:39

Shiney

Re: Dobrá myšlenka

By to mělo být... Vy snad nevíte, jak to u nás chodí. Spoustu věcí by člověk dokázal pořídit za určité peníze, ale město či stát to umí klidně za desetinásobek...

+1/0
23.10.2012 17:51

JUDr.Lawyer II.

Moc se neradujte, stejně to neprojde

Řeči o zaatraktivnění si strčte za klobouk, lenoši líný. Václavák je dostupnej víc než dost, jenomže to by někdo nesměl být opatrnej na pár kroků navíc.

+2/0
23.10.2012 17:08

michal II

Re: Moc se neradujte, stejně to neprojde

No ono, kzyz mas jit ale treba z Karlaku na Mirak, tak uz to docela vykon je.

+4/0
23.10.2012 17:16

JUDr.Lawyer II.

Re: Moc se neradujte, stejně to neprojde

jak to souvisí s tramavají na Václaváku?

0/0
23.10.2012 17:25

michal II

Re: Moc se neradujte, stejně to neprojde

Jestlis dobre nepochopil, tak ta tramvajnebude jezdit od kone na mustek a zpet, ale bude zaclenena do kompletni dopravy, takze treba ten co pojede z Vinohradske nebude muset 10x presedat, aby se dostal ke Kotve. Nepredpokladam, ze nekdo bude jezdit z Vodickovy ke koni.

+3/0
23.10.2012 17:37

_m-

Re: Moc se neradujte, stejně to neprojde

U Kotvy jsi z Václaváku pěšky za 10 - 15  minut.  A pokud nemůžeš chodit. tak stačí JEDEN přestup z A na B.

ona ta Praha je poměrně malá,nemyslete.

+2/0
23.10.2012 18:09

michal II

Re: Moc se neradujte, stejně to neprojde

Proste nechapes. Nemluvim o tom, ze jdes z Mustku ke kotve, ale ze jedes z Vinohrad. Vystoupis na muzeu, projdes tim silenym pruchodem, na C na Florenc pak B... Nebo tramvaji na IP za roh, prestoupit na neco na Karlak pak dalsi a pod. Takhle bys v klidu jel tramvaji z Vinohrad az na Mustek. Ma to smysl. Idealni by ovsem byl tunel pro magistralu, alespon jeden smer.

0/0
23.10.2012 18:50

_m-

Re: Moc se neradujte, stejně to neprojde

Odkud z Vinohrad? A jezdí přes Floru, Jiřák a Mírák až na můstek, kde přestoupíš na B.

+1/0
23.10.2012 20:16

Fai Rodis

Re: Moc se neradujte, stejně to neprojde

Prestup na B na Mustku? To je bes. A ten smrad na A...

0/0
27.10.2012 14:18

_m-

Re: Moc se neradujte, stejně to neprojde

No nevím, mně smrdí Béčko

0/0
29.10.2012 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.